AMD Virtual Super Resolution potwierdzone dla kart od R7 300 wzwyż
Autor: Giray | źródło: dvhardware.net | 11:09
(20)
Sezon na wycieki trwa :) Tym razem wyciekły informacje o Virtual Super Resolution (VSR), zastosowanym w nadchodzących kartach graficznych AMD. Choć wcześniej był ograniczony do serii R9, to teraz wszystkie karty za wyjątkiem najtańszego segmentu będą go wspierać. Dowiedzieliśmy się tego, gdyż wyciekły slajdy pokazujące, że Radeon R9 390(X), R9 380, 370 i Radeon R7 360 będą obsługiwać VSR. Bliższe dane o maksymalnym obsługiwanym trybie VSR dla konkretnego GPU nie są jeszcze znane.
VSR jest odpowiedzią firmy AMD na technologię Nvidii Dynamic Super Resolution (DSR). Obie technologie renderują grafikę w rozdzielczości wyższej niż rozdzielczość matrycy wyświetlacza. Obraz jest następnie redukowany do niższej rozdzielczości, co daje wyższą jakość tekstur i gładsze krawędzie. Według AMD rezultat jest podobny do Super Sampling Anti-Aliasing (SSAA), mimo że gra czy inny program może nie obsługiwać tego trybu antyaliasingu.
AMD musiał wprowadzić tę technologię do większej ilości swoich kart graficznych, gdyż DSR Nvidii jest już szeroko rozpowszechniona.
K O M E N T A R Z E
niech mnie ktoś oswieci (autor: Mario2k | data: 10/06/15 | godz.: 12:47) Co to za wynalazek .
umożliwia wyświetlanie wyższej rozdzielczości niż obsługuje (autor: Menah | data: 10/06/15 | godz.: 13:09) monitor. Czyli np 4K na monitorach FullHD
to jest tak (autor: Giray | data: 10/06/15 | godz.: 13:29) że karta liczy najpierw w 3840x2160 a potem przeskalowuje na 1920x1080, co w zależności od metody interpolacji pikseli daje poprawę jakości obrazu, coś a la FSAA
hmmm... (autor: Shamoth | data: 10/06/15 | godz.: 13:46) Jak dla mnie to to DSR i VSR to taki AA, gdzie też GPU młóci obraz w wyższej rozdzielczości np 4k po czym skaluje i wypluwa w 1080p... Tłumaczenie że tekstury będą ostrzejsze to chyba jakaś kpina, co najwyżej krawędzie/przejścia będą nieco rozmyte i schodki znikną. Żeby coś było faktycznie ostrzejsze musi być po prostu fizycznie więcej pikseli na tej samej powierzchni i żadna technologia tego nie zmieni.
widać nowa lipa i tyle nowego (autor: Mario2k | data: 10/06/15 | godz.: 13:58) Toż aa działa na tej samej zasadzie.
W efekcie jakość FHD, a wydajność 4K? (autor: pwil2 | data: 10/06/15 | godz.: 14:01) Trochę bez sensu... tym bardziej, że to tylko inna nazwa FSAA 4x.
Jest wyciek nazw Kodowych Radków R3xx (autor: loccothan | data: 10/06/15 | godz.: 14:10) Fiji (new) Nazwany tylko Radeon FURY
Grenada (zamiast Hawaii) R390
Antigua (zamiast Tonga) R380
Trinidad (zamiast Curacao / Pitcairn) R370
Tobago (zamiast Bonaire) R360
Wszystkie mają FreeSync, VSR, HEVEC, Nowocześniejszy GCN, Tepsze są w W/Perf.
Radeon FURY ma być na początek z 2'ma rodzajami chłodzenia WC i 3xFan (WC od Cooler Master a 3x Fan ma być nowością AMD dla GPU wysokiej wydajności)
Moim zdaniem pełna Tonga (autor: Pider | data: 10/06/15 | godz.: 14:20) z szyną 384bit i 3/6GB jest genialną ofertą i do tego zjada 960 na śniadanie..
Swoją drogą dali (autor: Pider | data: 10/06/15 | godz.: 14:35) 128 ROPów i 512-640GB/Sec to jest overkill dla 4K
@3... (autor: 5eba | data: 10/06/15 | godz.: 15:09) "...3840x2160 a potem przeskalowuje na 1920x1080"
to akurat każda karta obsługująca 4k skaluje bezstratnie, więc albo chodzi o co innego, albo ta technologia to jakiś żart
@up (autor: loccothan | data: 10/06/15 | godz.: 15:29) Mozna to nazwać szybszym Über Samplingiem ;-)
Obray jest dużo lepszy, ogółem wygląda lepiej niż AA
@loccothan (autor: Deathraw | data: 10/06/15 | godz.: 16:40) Nie wiem czy dobrze zrozumiałem- Grenada=Hawaii refresh z tymi bajerami o których pisałeś w 7 poście?
@4 Oczywiscie ze nie (autor: pandy | data: 10/06/15 | godz.: 19:36) Ostrzejszy obraz wcale nie musi mieć więcej pikseli - wystarczy tylko zróżniczkować krawędzie - sprawdź sobie kernel filtru używanego w resamplingu (bicubic chociażby) - można dodać szum by poprawić postrzegana ostrość itd.
@12 co to za pierdoły? (autor: 5eba | data: 10/06/15 | godz.: 21:57) największa zaleta wyższej rozdzielczości to większa szczegółowość obiektów, różnice widać między innymi przy dużym dystansie kamery od obiektu.
np. dla rozdzielczości 1920x1080, dla obiektu na horyzoncie powiedzmy, że mamy 6 pikseli (dwie kolumny po 3 pix) to raczej na takim obszarze nie wiele da się narysować. Ale dla rozdzielczości 3840x2160 z tych 6 pikseli robi się nagle 24 (4 kolumny po 6 pix), czyli czterokrotnie razy większy obszar na ten sam obiekt. A to tylko przykład.
Wirtualna wyższa rozdzielczość, która w praktyce polega na dennym i zbędnym wygładzaniu krawędzi - przecież to jakiś marketingowy bełkot.
Coś w tym jest (autor: Pider | data: 10/06/15 | godz.: 22:34) Np. w BF4 wolę grać bez Antyaliasingu i filtra anizotropowego oraz motion blura, za to skaluję sobię rodziałkę do 175% i tekstury ładniej wyglądają na 1080p niż w natywnej z AA i Filtrem
14.. (autor: loccothan | data: 10/06/15 | godz.: 22:55) To jest Grenada. Refresh jak dawniej pisałem był nieopłacalny. Za duzo roboty byłoby z przeróbką,
Tak jak Huddy stwierdził lepeij było dać Nowy chip GCN.
Zobaczymy w przyszłym tygodniu.
======
Poniedziałek, 15 czerwca
04:00 (pre-show od 03:30) - Bethesda (noc z niedzieli na poniedziałek)
18:30 - Microsoft
22:00 - Electronic Arts
00:00 - Ubisoft
Wtorek, 16 czerwca
03:00 - Sony (noc z poniedziałku na wtorek)
18:00 - Nintendo
19:00 - Square Enix
Środa, 17 czerwca
02:00 - PC Gaming Show (noc z wtorku na środę)
Nowość na E3, czyli konferencja poświęcona graniu na komputerach osobistych. Imprezę organizują PC Gamer oraz firma AMD.
Zapowiedziano już, że na scenie pojawią się między innymi przedstawiciele Bohemii Interactive, Tripwire, twórcy Star Citizen, Cliff Bleszinski, a także deweloperzy z Obsidian, Square Enix oraz Blizzarda. Obecność zapowiedział także Dean Hall - twórca DayZ.
=========
@up (autor: loccothan | data: 10/06/15 | godz.: 22:57) O najciekawszych Sprzętach/Grach dam Newsy w przyszłym tygodniu :D
==============
Z filmikami itd. jak zwykle :-)
Oczywiście napiszę o Radeon FURY :D