TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 27 marca 2015 |
|
|
|
Programiści mogą rozpocząć przygotowanie aplikacji dla systemu Windows 10 Autor: Giray | 16:51 |
(12) | Firma Microsoft wydała wersję preview narzędzi deweloperskich, które pozwolą tworzyć aplikacje dla Windows 10. Aby pobrać nowy SDK, należy zarejestrować się w systemie Windows Insider i zainstalować system Windows 10 Technical Preview, wraz z Visual Studio 2015 CTP6. Dla lepszej unifikacji systemu Microsoft zamknął Windows 10 w jednym rdzeniu i w jednej platformie rozwojowej.
Microsoft chce dać programistom możliwość tworzenia aplikacji jednocześnie na wszystkie platformy działające pod kontrolą Windows 10 i następnie umieszczać je w jednym pakiecie w App Store. Tak więc aplikacje będą działać teraz na każdym urządzeniu z systemem Windows 10, niezależnie czy jest to PC, Xbox, smartfon czy jeszcze coś innego.
Z drugiej strony rdzeń Windows jest wspólną platformą zawierającą składniki jądra systemu każdej rodziny urządzeń, wraz z bibliotekami, pamięcią i niezbędnymi sterownikami. Windows 10 pozwala niezależnym producentom sprzętu stworzyć jeden uniwersalny sterownik, który będzie działał w systemie Windows na wszystkich urządzeniach.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- "rdzeń Windows"? (autor: Duke Nukem PL | data: 27/03/15 | godz.: 17:37)
Zawsze w polskiej literaturze "core OS" tłumaczyło się na jądro systemu operacyjnego a nie rdzeń. Dla przykładu: Linux nie jest systemem tylko jądrem systemu na którym buduje się system jaki się chce.
"Z drugiej strony rdzeń Windows jest wspólną platformą zawierającą składniki jądra systemu każdej rodziny urządzeń, wraz z bibliotekami, pamięcią i niezbędnymi sterownikami."
No kuźwa. Masło zawiera masło. Ale tylko 82%.
Jądro nie zawiera pamięci. Jądro UDOSTĘPNIA obsługę pamięci i dowolnego sprzętu po przez właściwy sterownik programowy. Czasami nazywany biblioteką. Ale to jest bardzo, bardzo szerokie pojęcie.
Mam wrażenie że tekst oryginalny pisali marketingowcy alboś Pan Panie Giray czegoś jeszcze nie zażył co i oni zażywają. :)
Wyłaź Pan spod lodu bo wiosna idzie! ;)
- zastanawialem sie (autor: Giray | data: 27/03/15 | godz.: 19:28)
nad tym, kernel trochę nie pasował
- wow (autor: cyriak | data: 27/03/15 | godz.: 19:33)
prawie jak java :P
- "Masło zawiera masło. Ale tylko 82%" + 1% białka (autor: Sławekpl | data: 27/03/15 | godz.: 20:35)
taki skład dopuszcza polska norma na produkt który można nazwać masłem :E
- unifikacja jest zła (autor: Prince | data: 28/03/15 | godz.: 01:43)
bo PCta obsługuje się myszką i klawiaturą. A tablet i komórkę dotykiem. Zresztą kafelki to brzydki interfejs i nawet gdyby był lepszy nikt go nie będzie używał poza paroma procentami ludzi bez gustu.
- uniwerslanosc wedlug M$ (autor: RusH | data: 28/03/15 | godz.: 02:32)
to reczne pisanie ODDZIELNYCH UI od kazda platforme :)))
wiec roznica pomiedzy tym 'uniwesralnym sdk' a portowaniem na rozne platformy jest ZADNA
- @06 (autor: djXone | data: 28/03/15 | godz.: 09:10)
Ale podstawa dla aplikacji jest wspolna i to ty wybierasz na ktorych urządzeniach bedzie dzialac, wiec czy to takie zle?
Zreszta jeszcze nie wiadomo jak to rozwiazano na winX, ja bawiłem sie pod 8.1.
- @Temat (autor: loccothan | data: 29/03/15 | godz.: 08:46)
W sumie największym szokiem jest skok wydajności dla CPU AMD w Win10 jako takim ;-) (FX, APU i starsze Phenom II x4 jak i x6)
Dodatkowym skokiem w wydajności GPU jest DX12 -> Jest już aktualizacja na Steam do 3DMark zawierająca Testy porównawcze wydajności nowego API względem DX11 ! I tu wszyscy są w szoku ! AMD Tonga 285 jest wydajniejsza od GTX980 itp. wynalazków nV !
Dodatkowym Szokiem jest że R290X jest w DX12 tak samo wydajny jak nowy nV Titan-X 12GB !!!!!
Tu linki
-> http://www.computerbase.de/...k-intel-core-i3-4370
-> http://www.anandtech.com/...verhead-feature-test/3
-> http://www.pcworld.com/...ance-leap-is-insane.html
- up@cd (autor: loccothan | data: 29/03/15 | godz.: 08:50)
U mnie wyszło:
Ok 12 500 000 w Mantle (nie mam Win10 jeszcze, czekam na RC lub Auto upd. z Win8.1 MCe)
RIG:
CPU: PII x6 1100 na 4.07GHz 232FSB, 2.8NB + 2.55HT
RAM: 1866 CL9 30/41
GPU: R280X XFX Black 1060/1600 1.193v +12POW
- @09 (autor: djXone | data: 29/03/15 | godz.: 14:59)
No to nie ciekawie, bo właśnie zmieniłem r9 270X -> GTX960 dla Wiedzmina 3. Patrzyłem też na pobór prądu i cisze, wiec nie bede żałować. Zreszta nVidia nadal bedzie kupowac optymalizacje pod swoje produkty wiec pewnie wiele sie nie zmieni.
- up@ (autor: loccothan | data: 29/03/15 | godz.: 16:16)
Do Wiedźmina Planują dodać DX12 jakoś na przełomie Jesień/Zima ;-)
Jest Art na EuroGamer oraz wywiad z jakimś Węgrem, który jest odpowiedzialny za Enginee.
- ad 6 i inne (autor: Soulburner | data: 29/03/15 | godz.: 21:48)
RusH, jeśli sądzisz, że przygotowanie kilku wersji interfejsu (nawet jeśli miały być totalnie różne) jest tym samym, co portowanie całej reszty kodu, to... to nie wiem co powiedzieć ;) To tak, jak byś stwierdził, że nie malujesz domu, tylko kupujesz/budujesz nowy, bo to na jedno wychodzi ;)
@8, 9 - wyniki bardzo fajne dla Radeonów, ale nie cieszmy się za bardzo. To "tylko" test ilości draw calls, to niekoniecznie musi przełożyć się na liczbę fps.
@10, 11 - zapowiedź ewentualnego dodania DX12 do Wiedźmina 3 bardzo mi się podoba. Gra wygląda na taką, którą mogłaby z tego tytułu sporo skorzystać ze względu na zasięg widzenia itp. Pod warunkiem, że zrobią to porządnie, a nie jak Crytek i DX10 w Crysis 1 ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|