Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 16 marca 2015 
    

DirectX 12 obsłuży na raz kilka GPU NVidii i AMD


Autor: Giray | 06:50
(5)
Pracownik wsparcia technicznego Microsoft potwierdził, że DirectX 12 będzie wspierać "konfiguracje wielu procesorów graficznych zarówno Nvidia jak i AMD." Dowodem tego jest zdjęcie opublikowane na LinusTechTips. Nie określono szczegółowych wymagań, które umożliwiają takie konfiguracje, ani żadnych rzeczywistych korzyści wynikających z takiej konfiguracji. Konfiguracje Multi-GPU są wykorzystywane do realizacji różnych zadań. NVIDIA SLI oraz AMD Crossfire są wykorzystywane przez graczy, aby uzyskać lepszą wydajność w najnowszych grach. Zarówno profesjonaliści, jak i gracze korzystają z nich aby podłączyć kilka monitorów do jednego komputera.

Chociaż w niektórych przypadkach da się używać jednocześnie GPU różnych producentów, to w większości przypadków, jak gry i raytracing, nie jest to możliwe z powodu różnych ograniczeń.

DirectX 12 ma oferować lepsze wsparcie dla konfiguracji z wieloma kartami graficznymi niż dotychczas, pojawiające się co jakiś czas doniesienia sugerują, że może to być możliwe wykorzystanie procesorów graficznych różnych producentów w sposób, który nie jest obecnie możliwy, jak współdziałanie w grach komputerowych. Obecne ograniczenia, które sprawiają, że nie można korzystać z tych ustawień czyli różnice w architekturze GPU, ograniczenia sterowników i API w DirectX 12 będą wyeliminowane i pozwolą na wykorzystanie zasobów dwóch kart graficznych jednocześnie. Różnice w konstrukcji sprawiają, że trudno używać GPU pochodzących od różnych dostawców. Technologie wykorzystywane do generacji obrazu w trybie Multi-GPU synchronizują procesory graficzne nie tylko pod względem zestawu funkcji, ale również pod względem wydajności i opóźnienia pamięci.

DirectX 12 jest przeznaczony także i dla konsoli Xbox One, więc Microsoft eksperymentuje z wspomaganą chmura sztuczną inteligencją i fizyką dla tej konsoli, gdyż te obliczenia są wrażliwe na opóźnienia.

Pojawia się pytanie czy Nvidia i AMD pozwolą na wykorzystanie heterogenicznych konfiguracji multi-GPU czy też zablokują je w swoich sterownikach. Wydaje się że stanowiska obu firm w tej kwestii powinniśmy poznać już w niedalekiej przyszłości.




 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. stanowisko obydwu firm jest znane od dawna (autor: Sławekpl | data: 16/03/15 | godz.: 07:14)
    AMD ma w pompie, a nV dotychczas gdy tylko się pojawiała taka możliwość od razu ją blokowała, nie sądzę by to teraz się zmieniło, zwłaszcza jak wyjdą zapowiadane karty 3xx od czerwonych
    choć wielu użytkowników by się cieszyło gdyby dało się jakąś słabszą kartę nV zredukować do obliczania fizyki oraz innych "ficzerów" dotychczas zarezerwowanych a raczej zablokowanych przez nV na ich kartach


  2. Nowe rowiazanie bedzie sie nazywac Cross-SLI :) (autor: rookie | data: 16/03/15 | godz.: 13:24)
    Radek podlaczony do Dziforsa to fajna koncepcja, ale chyba jak wydaje sie duzo $$$ na najwydajniejsza konfiguracje to nie oplaci sie kupowac kart z chipami roznych producentow, nawet jak DX12 obsluzy taka konfiguracje...

  3. tak jak napisał Sławek (autor: Qjanusz | data: 16/03/15 | godz.: 14:08)
    AMD tworząc Mantle/podwaliny DX12 i Vulkan, realizuje swoje niezależnie od konkurencji.
    nVidia z kolei zablokuje przy najbliższej okazji jak to onegdaj bywało.


  4. @upy (autor: djXone | data: 16/03/15 | godz.: 16:03)
    to niech sobie blokują, wtedy ich produkty będą kupować już tylko fanboye.
    Jeśli wszystkie założenia zostaną spełnione i nawet taka integra w Intelu czy AMD, będzie mogła dodać 5-10 FPS to AMD będzie zawsze do przodu, więc nie widzę sensu robienia takich blokad. Przecież nVidia nie stuka CPU do PCetów.


  5. czyli r9 390X (autor: Pider | data: 16/03/15 | godz.: 23:14)
    + GTX 940 do fizyki :)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.