Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 19 lutego 2015 
    

Czy karty AMD Radeon R9 300 będą odgrzewanymi kotletami?


Autor: BK | źródło: SweClockers | 15:57
(17)
Z pewnością wielu z czytelników czeka niecierpliwie na nowe karty AMD. Mowa oczywiście o serii Radeon R9 300. Pierwsze informacje o nich miały już miejsce w zeszłym roku. Jedną z ciekawszych była wiadomość o zastosowaniu nowego rodzaju pamięci, jakim mają być układy HBM. Lecz teraz docierają do nas niepokojące wieści. Oczywiście na razie są to tylko plotki i nic poza tym. Jak można z nich wyczytać, część z wyczekiwanych kart bazować ma na znanych już nam układach.

Podobno odświeżeniu mają ulec procesory o kodowej nazwie Hawaii, Tonga i Bonaire. Hawaii można było spotkać w kartach graficznych Radeon R9 290 i Radeon R9 290X, Tonga w Radeon R9 285, a Bonaire - Radeon HD 7790, Radeon HD 8770, Radeon R7 260 i Radeon R7 260X. Jeśli powyższe doniesienie potwierdzi się, to w sumie nie ma co się dziwić. Jest to już powszechnie znana praktyka, gdzie zmienia się tylko nazwę karty i sprzedaje jako nowość.

Zupełnie nowym układem ma być procesor Fiji. To właśnie on wspierać ma architekturę GCN w wersji 1.3 i pamięci typu HBM. I prawdopodobnie to na niego będą zwrócone oczy wymagających graczy.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. jeśli (autor: Markizy | data: 19/02/15 | godz.: 17:27)
    odgrzeją po raz drugi tak perfidnie niektóre układy to niech się nie dziwią że sprzedaż leci im na lep na szyje.

    Tym bardziej trudno będzie im napisać sensownie sterownik jak każda karta posiada inna wersje architektury GNC. Pomimo że są to podobne do siebie architektury.


  2. Markizy (autor: pawel1207 | data: 19/02/15 | godz.: 17:51)
    Nv tak zrobilo i przetrwalo zreszta 770tka byla calkiem fajna i w przyzwoitej cenie jakby na to nie patrzec, tak czy owak jest "fidzi" a przez maxwela musza dac cos konkurencyjnego.
    sterowniki nie sa problemem przeciez tez mozna "zkotletowac"
    po prostu wiekszosc pary pujdzie w nowe karty stare dostana nowy nr. sterownikow i wszystkie fanboje AMD beda piali z zachwytu o ile to na nowych sterach jest szybciej :D w sumie u amd to tez normalna praktyka :D tylko co tak malo komentarzy od piewcow amd. :D


  3. pawel1207 (autor: Markizy | data: 19/02/15 | godz.: 18:41)
    o ile jednorazowo można zrozumieć, amd zrobił to raz z seria 7000 na 200, ale robienie tego po raz kolejny na pewno nie pomoże w sprzedaży. Tym bardziej że w kartach jest co poprawiać nie mówię o ogólnej wydajności ale wydajności na W. Ale obecnie sprzedaż serii 200 jest słaba bo 4 na 6 układów było już w poprzedniej serii. A teraz chcą przeciągnąć do nowej 3 na 4 ? Sprzedaży to nie poprawi a nawet pogorszy. Bo tych co kupują topowe jest stosunkowo nie wiele w porównaniu do tych co kupują układy ze średniej i niskiej półki a tam będzie odgrzewanie, a tam większość już jest bardzo długo.

  4. Pewien tekst... (autor: Majster | data: 19/02/15 | godz.: 19:10)
    "Ja już swoje dokonałem, ja już nie muszę to robić".

    Kiedyś tak powiedział L. Wałęsa.

    Oczywiście nic dodać nic ująć. Wydaje mi się, że do AMD również pasuje ten tekst, prawda?


  5. e tam, nV rozpuszcza głupie plotki (autor: Sławekpl | data: 19/02/15 | godz.: 19:32)
    aby ludzie nie czekali na układy AMD tylko kupili karty nV teraz
    mało prawdopodobne aby całą gamę skotletowali i dali tylko jeden układ, będzie pewnie tak jak w poprzednich latach, premiera topowej i sukcesywnie wydawane przycięte układy
    zwykle AMD niedługo po najwyższym modelu wydaje średniaka bo tych się najwięcej sprzedaje, nie wyobrażam sobie w ich sytuacji innego scenariusza,
    OEM mogą skotletować, to się zgodzę


  6. Wszystko zależy od ceny (autor: pwil2 | data: 19/02/15 | godz.: 21:30)
    R9 285X z 3GB 384-bit w cenie 700pln dobrze by się sprzedawał.
    R9 290 z 4GB 512-bit za 900pln również.

    Mogliby trochę odświeżyć te GPU, co by zbić 0.1V z napięć przy standardowych zegarach.

    Do tego 380 z HBM 4GB ~1400, 380X HBM 4GB ~1900.


  7. Cos mi wyglada nieracjonalnie (autor: ekspert_IT | data: 19/02/15 | godz.: 23:10)
    Zdumiewający brak nowych CPU, brak nowych GPU, czyżby chodzilo o maksymalne obniżenie wartości akcji w celu przejęcia? Przez kogo...
    Aż trudno podejrzewać właścicieli firmy o próbę pozbycia się udziałów za wszelką cenę. Pamiętajmy że chodzi o firmę technologiczną, a firma technologiczna bez dynamicznego i dofinansowanego działu R&D nie ma racji bytu...


  8. @7. (autor: Kosiarz | data: 20/02/15 | godz.: 00:11)
    a kto niby mialby przejmowac? nV nie stac a intel nie moze bo od razu by sie antymonopolowy przyczepil...

  9. @7, @8 Jeśli przejęcie... (autor: Marcel | data: 20/02/15 | godz.: 08:32)
    to przejmujący nie skorzysta z licencji na CPU - jaki więc sens? Dla samych GPU? Po co w takim razie AMD miałoby ładować się w HSA? AMD po prostu jest w dołku i wydanie nowości potrwa.
    @5 Zgadzam się w 99% - czy to ploty nV? Eee, chyba nie ;-)
    W AMD dobrze wiedzą że kotlety kolejny raz nie przejdą chyba że w OEM jak to było wcześniej. Zresztą jest oczywiste że duże chipy jak Fiji się przycina i AMD tego nie uniknie. A żeby nie odstawać od NV powinni wydać nową serię właśnie na nowych układach (bądź po dobrym lifcie max z poprzedniej serii)


  10. Jak zawsze (autor: loccothan | data: 20/02/15 | godz.: 11:53)
    R390X i R390 to Nowe GPU z GCN 1.3 + DX11.3 i DX12 Full Hardware Spec. Dodatkowo gRAM HBM i Nowa architektura 2.5D ! + WC w Standarcie + Nowe Stery CAT Omega 15.001 :D
    Myślę że wystaczy tych Nowości od AMD ;-)

    A co do R380 i 370 itd. to jak zwykle Rebrand, w polepszonej już technologii (więc także będą troszkę lepsze od Starszych Modeli Perf/W itd. ;-)
    Wiem coś o tym bo XFX DD 7970GHz 1050/6000, daje ognia w moim setupie ok 198-279 termal W (tW)
    Ale poszedł na RMA (1 wentyl po 2 latach mu padł ;-) Sklep odesłał do XFX a Ci mi odesłali Nówkę sztukę XFX R9 280X Black Double Dissipation Edition 1080/6200 ( http://xfxforce.com/...pation-edition-r9-280x-tdbd )
    Ten zaś GPU daje ognia: MAX (Default POW 0%) 235 term/W a gdy dam jak zwykle v 1.169 i -5% POW to mam w grze ok. 156 term.W czyli ok 42 tW mniej niż GHzEd na tym samym ustawieniu v i POW -> dodatkowo jest troszkę szybszy 1080/6200 !
    Więc wiem z "utopsji" że rebrand jest OK. Dodatkowo ten R9 280X od XFX ma tempy (w grze) ok. 57 st. cels. a poprzedni miał ok. 68 st. cels. Czyli dużo na +
    Pozdro załoga


  11. up@cd (autor: loccothan | data: 20/02/15 | godz.: 11:59)
    Dużo czytałem o XFX i ich RMA i podejściu do Odbiorcy (same Pozytywy)
    Zawsze dają Nowe GPU jak coś Padnie :D
    Dodatkowo mają Wieczystą Gwarancję Fabryczną po zarejestrowaniu GPU na ich Stronie :-) Słabo? Dlatego właśnie 2 lata temu postawiłem na XFX, dziś po RMA nie żałuję ;-)
    Takę mój nowy R390X HBM WC będzie od XFX na 100%
    Mam już do nich zaufanie, zasłużyli na nie !


  12. loccothan czyli takie EVGA ale na AMD (autor: Sławekpl | data: 20/02/15 | godz.: 20:11)
    dobrze wiedzieć, dzięki ;)

  13. W sumie (autor: loccothan | data: 20/02/15 | godz.: 20:17)
    Można powiedzieć że Podobnie jak Sapphire (też tylko AMD) Ale XFX ma RMA lepsze, pamiętaj że niektórzy wolą Naprawić niż dać Ci Nowe GPU ;-) a to trwa, u mnie ok. 2 tygodni cała operacja trwała, licząc od dnia wysyłki do Serwisu sklepu.

  14. up@cd (autor: loccothan | data: 20/02/15 | godz.: 20:18)
    Gdy naprawiają to min. 4 tygodnie musisz czekać, albo dłużej :-(
    Wolę XFX


  15. @11 (autor: Muchomor | data: 23/02/15 | godz.: 11:15)
    Może w PL to wygląda inaczej, ale ja mam bardzo negatywne doświadczenia z XFX:
    http://twojepc.pl/boardPytanie163110.htm
    Przeczytaj ostatni post. XFX potwierdizł możliwość otwarcia RMA i kazał wysłać kartę do Holandii, ale zaznaczył, że wysyłka nowej odbędzie się z Chin i skończy się zapewne naliczneiem VATu ... Widać nie umieli poprawnie deklaracji wypełniać.
    Spraedawca, czyli scan.co.uk wyślizgał nas na reklamacji bez mydła. Za R7950 dali R270x i powiedzieli, że jak się nie podoba, to mogą nam zwrócić 70GBP, bo tyle jest teraz warta ta karta ...
    Ja tam od XFX nic więcej nie kupię.


  16. Hmm dziwne (autor: loccothan | data: 23/02/15 | godz.: 12:41)
    Bo XFX jest na Europę :D tzw. XFX Europe
    -> http://xfxforce.com/en-gb/Home.aspx
    -> Tutaj Fabryczne RMA się załatwia -> http://www.xfxsupport.com/Account/Register.aspx

    Ja tylko nabywam tego rodzaju sprzęt z Renomowanych Sklepów (te które są z AMD ;-) także do GPU zawsze mam Złoty pakiet na gry itp. Nawet za Kuriera nie płaciłem, na drugi dzień było w Serwisie sklepu, a na trzeci dzień było w Autoryzowanym XFX...

    Wniosek? Zrób następnym razem zakupy w znanym sklepie, suma - sumarum wyjdziesz do przodu, a ceny z kosmosu nigdy w takich sklepach nie są ;-)


  17. Sklepy (autor: loccothan | data: 23/02/15 | godz.: 12:44)
    Które na PL polecam to:
    -> http://www.morele.net/...y/podzespoly-komputerowe/
    -> http://www.agito.pl/komputery/2.html
    -> http://www.salurion.pl/


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.