TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 26 listopada 2014 |
|
|
|
Pamięć GDDR5 o częstotliwości 8000 MHz Autor: BK | źródło: SweClockers | 09:43 |
(7) | Pamięci GDDR5 wykorzystywane są w kartach graficznych już kilka lat. W 2007 roku firma Qimonda zaprezentowała pierwszą próbkę tego typu pamięci. A już w maju 2008 roku trafiły one do masowej produkcji. Najszybszymi w tym okresie były pamięci o efektywnej częstotliwości taktowania na poziomie 4500 MHz.
Aktualnie to właśnie przepustowość pamięci jest wąskim gardłem dla AMD i NVIDIA w procesie tworzenia kart graficznych. Dostępne najszybsze kości pamięci mają obecnie częstotliwość wynoszącą efektywnie 7000 MHz. Są one wykorzystywane w najszybszych kartach graficznych obydwu producentów. Jednak w najbliższym czasie ma się to zmienić za sprawą firmy SK hynix. Zaprezentowała ona kość pamięci typu GDDR5 o oznaczeniu H5GQ4H24AJR-R. Model ten ma pojemność 512 MB i pracuje z zawrotną częstotliwością 8000 MHz. Jej magistrala danych ma szerokość 32 bitów, a napięcie zasilana wynosi 1,55 V.
Połączenie ośmiu ww. kości marki SH hynix da pojemności wynoszącą 4 GB i przepustowość rzędu 256 Gb/s. Obecnie przy zastosowaniu ośmiu układów pamięci o częstotliwością 7000 MHz, np. w karcie GeForce GTX 980, mamy przepustowość wynoszącą 224 Gb/s.
Ciekawe, czy to już ostatni etap rozwoju pamięci GDDR5, czy jednak czeka nas jeszcze podwyższanie ich częstotliwości. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- @Temat (autor: PrEzi | data: 26/11/14 | godz.: 10:09)
Podwyzszanie czestotliwosci to juz raczej przeszlosc...
Jak im sie faktycznie uda stackowac pamieci, to przy zachowaniu nizszego poboru energii i tej samej czestotliwosci przepustowosc wzrosnie kilkukrotnie.
- Pamięć GDDR5 o częstotliwości 8000 MHz (autor: Marucins | data: 26/11/14 | godz.: 11:26)
"4 GB i przepustowość rzędu 256 GB"
WOW!
Tylko pogratulować, fenomenalna nowina - rynek układów graficznych jak i gier został zrewolucjonizowany!
HBM idź się schować ze swoim 640 GB/s.
- Takie se klepanie (autor: biuro74 | data: 26/11/14 | godz.: 12:41)
"Aktualnie to właśnie przepustowość pamięci jest wąskim gardłem dla AMD i NVIDIA w procesie tworzenia kart graficznych."
Ja powiedzialbym, ze aktualnie problemem jest wykorzystanie przepustowosci w pratyce na poziomie 85% (gdzies liczone bylo dla Tesli), ale wy wypowiadajac sie na temat "waskiego gardla" pewnie macie dostep do planow technologicznych kontrolera pamieci zawartego w obu chipach, czyz nie tak ? Bo inaczej skad wiecie, jakie sa teoretyczne mozliwosci samego chipa i jak daleko mu do tej granicy przy obecnie stosowanych 7000 MHz efektywnie ? Hę ?
- Zalet jest wiecej... (autor: gantrithor | data: 26/11/14 | godz.: 15:52)
bo wraz ze wzrostem czestotliwosci rosna opoznienia w HBM sa niskie czestotliwosci co skraca tez i czasy dostepu jest tez krotsze okablowanie ukladow co zmniejsza pobor energi skraca sciezki i zmniejsza wydzielane cieplo a na dodatek obniza ilosc wymaganego miejsca ciekawe jak by tak zastosowac takie stackowanie w rambusach xdr3 zaprezentowane w 2012 roku bazujace na lekko zmodyfikowanej ddr3 mialy przepustowosc prawie 200GB/s
- @3. (autor: Mariosti | data: 26/11/14 | godz.: 16:33)
Widać już na przykładzie 290x vs GTX980 że o wykorzystanie pamięci i samego gpu nie będzie trzeba się w ogóle martwić gdy 4k stanie się standardem w high endowym graniu, co w zasadzie staje się właśnie teraz.
Dlaczego? Bo już widać że w testach w wysokich rozdzielczościach 256bitowa magistrala powoduje że 980 traci jakąkolwiek przewagę nad teoretycznie słabszym radeonem i zostaje często z tyłu, a to wszystko za 700-800zł więcej, także mimo iż w newsie jest to wypaplane bez podstaw, to możesz być na 99% pewny że tak wielki wzrost przepustowości pamięci odbije się bardzo znacząco na wydajności high endowych kart graficznych, szczególnie w wysokich rozdzielczościach które to będą głównym wyznacznikiem gier na pc versus na konsole.
- hmmm (autor: Mario2k | data: 26/11/14 | godz.: 19:28)
Jeszcze dlugo 90% graczy bedzie grac w 1080p
coz z tego ze wielu juz moze odpalic 4k skoro
plynnosc leci na pysk w porownaniu do 1080p.
3-4 lata zanim 4k w zaawansowanych grach 3D z odpowiedniej jakosci texturami stanie sie popularne
Ja bynajmniej wole 120fps w 1080p niz 45 w 4K
- dynamiczna rozdzielczosc... (autor: pandy | data: 28/11/14 | godz.: 20:52)
po prostu nowe podejscie - to nieuchronne bo dochodzimy do kresu mozliwosci klasycznej elektroniki ze wzgledu na prawa fizyki.
Przeciezcala latka nie musi byc w 4k - wystarczy uzywac 4k tam gdzie sa detale, 2k w mniej wymagajacych obszarach a 1k np tam gdzie nie ma potrzeby 2k. Mozna np dodac rozpoznawanie tego gdzie koncentruje sie wzrok i zwieszac rozdzielczosc tego fragmentu... mozliwosci jest wiele.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|