Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 26 września 2014 
    

Middle Earth: Shadow of Mordor wymaga 6 GB pamięci na karcie graficznej


Autor: BK | źródło: KitGuru | 22:47
(24)
Już za kilka dni odbędzie się premiera gry Middle Earth: Shadow of Mordor (Środziemie: Cień Mordoru). Ale już dzisiaj wiadomo, że aby cieszyć się najwyższą jakością detali i szczegółów w grze, niezbędna będzie karta graficzna posiadająca na swym pokładzie aż 6 GB pamięci. Wymagania te dotyczą rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli. Trzeba przyznać, że są one dość duże do tej rozdzielczości. Zrozumiałe by to było w przypadku rozdzielczości 4K (3840 x 2160 pikseli). Tym bardziej, że nawet topowe karty graficzne NVIDIA, które miały premierę zaledwie kila dni temu posiadał 4 GB pamięci. Mowa oczywiście o GeForce GTX 970 i GTX 980. Tak samo sytuacja wygląda u AMD. Jedynie nieliczne karty obydwu producentów spełniają wymagania do gry w super jakości.

Przy tej okazji należy sobie zadać pytanie czy producent gry, firma Monolith Productions, nie zoptymalizował gry czy rzeczywiście pod względem wizualnym gra będzie zapierać dech w piersiach.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: coolart | data: 26/09/14 | godz.: 23:01)
    no oczywiscie marketing. teraz producenci wypuszcza kolejne modele z 6gb ram na pokladzie jak nie 8gb byle sprzedaz szla dalej, albo trzeba bedzie kupic 290X badz NV titan badz titan z z 12gb powoli producenci gier wyciskaja z uzytkownikow kasiore byle kupic najnowsza "highend grafik card and CPU"

  2. @ coolart (autor: kombajn4 | data: 27/09/14 | godz.: 06:34)
    karty z najwyższej półki z dodatkową ilościa pamięci to pikuś, gorzej że zaraz w markecie nie dla idiotów pojawią się karty typu R7 250 czy podobne, mające na pokładzie 6 giga ramu. Już takie absurdy w przeszłości bywały.

  3. to jest jakis (autor: Mario2k | data: 27/09/14 | godz.: 06:56)
    Joke

    niesmaczny zart


  4. pachnie kaszanką (autor: ghs | data: 27/09/14 | godz.: 08:40)
    szokowanie tuż przed premierą to z reguły metoda na wyższą sprzedaż w sytuacji gdy twórca/wydawca zaczyna sobie zdawać sprawę że wydziergał crap

  5. a ja mam nadzieję, (autor: TeXXaS | data: 27/09/14 | godz.: 11:14)
    że się gruuubo przeliczą! :)

  6. ktos tu zamieszcza screena (autor: marxuss | data: 27/09/14 | godz.: 11:43)
    ale nie umie czytac... a potem pisze bzdury

  7. news niczym z onetu (autor: bajbusek | data: 27/09/14 | godz.: 14:10)
    to jest wymaganie dla textur ultra .... misiu kolorowy - starusienki farcry moze miec takie wymagania jak sobie mod do textur 4k sciagniesz ....

  8. A co z CrossFire ? (autor: Logan | data: 27/09/14 | godz.: 17:16)
    Czy konfiguracja dwóch kart graficznych z 3GB każda zaskoczy ? W sumie jest 6 ale czy gra to łyknie ?

  9. @Logan (autor: PrEzi | data: 27/09/14 | godz.: 17:31)
    Nie lyknie. CFX nie umozliwia wspoldzielenia pamieci obu kart graficznych... A przynajmniej jeszcze nie ;-)

  10. W sumie (autor: biuro74 | data: 27/09/14 | godz.: 19:39)
    to mozna wpiep**yc caly kod gry do VRAMu i powiedziec, ze gra bedzie dobrze chodzic z grafikami 24GB :)
    Tak to sie teraz robi LOL.


  11. Middle Earth: Shadow of Mordor wymaga 6 GB pamięci na karcie graficznej (autor: Marucins | data: 27/09/14 | godz.: 19:42)
    Tak to jest jak nVidia rozdaje łaskawie +1 GB co roku.
    Chcesz więcej wyskakuj z 4 tysiaków i kup TITANA.

    Brakuje ostrego bodźca w postaci potężnych kart od AMD.


  12. PS . (autor: Marucins | data: 27/09/14 | godz.: 19:43)
    A mobilne graty dostają po 6 czy 8 GB VRAMu

  13. słuchajcie (autor: desp | data: 27/09/14 | godz.: 21:46)
    jakiś postęp musi być. Czy to tylko mi się zdaje, że prawo Murphy'ego poszło w odstawkę? W 8mej klasie zakładaliśmy się z kolegami, że procesory na 200Mhz się skończą, bo fizycznie się szybciej nie da...^^

  14. spokojnie (autor: all15 | data: 28/09/14 | godz.: 10:37)
    przecież nigdzie nie jest napipisane ze do ultra jest wymagane jako minimum 6gb ramu(bo inaczaj gra nie lwaczy sie z ustawieniami ultra), raczej ze zalecają. Wiec nie ma co sie podniecać. Gra wyjdzie i pewnie można bedzie spokojnie grac na najnowszych kartach z deatalami ultra, czasami tylko pewnie przytnie bo cos tam dogra - jak ala Watch Dogc na 780TI, tak wiec bez paniki ludzie.

  15. ... (autor: Wedelek | data: 28/09/14 | godz.: 14:34)
    Lepszej jakości tekstury swoje "ważą", a im więcej zmieści się ich na szybkiej pamięci karty graficznej tym rzadziej trzeba sięgać do odleglejszych zasobów. Ot i postęp. Zresztą przecież na zrzucie ekranu wyraźnie widać, że rekomendowane wymagania dla innych profili są znacznie niższe. Np. Low - 1GB. Nie wiem więc o co ta spinka. Wszakże nie od dziś wiadomo, że jakość kosztuje:)

  16. @Wedelek (autor: Promilus | data: 28/09/14 | godz.: 16:30)
    Tekstura 8k x 8k dla 32b rgba to całe 256KB. Wiesz ile tekstur trzeba, żeby zapchać choćby 1GB? ;)

  17. @16 (autor: robgrab | data: 29/09/14 | godz.: 08:40)
    Chyba z matmy to w szkole nie błyszczałeś.
    8192x8192x4=256MB, wiesz ile trzeba żeby zapchać 1GB? 4 tekstury, a nawet to nie wejdzie bo jeszcze potrzeba miejsca na bufor rami i głębokości.


  18. Dodali kilka wodotryskow i robia sensacje (autor: rookie | data: 29/09/14 | godz.: 10:14)
    A pewnie i tak będzie działać w malej rozdzialce (ale zawsze) na integrze (pewnie nawet na popularnym hd4000).
    Pierwszy Crysis mial zabójcze wymagania i nie sprzedał sie rewelacyjnie, w dwójce juz nie popełnili tego błędu... $$$ rządzi światem... swoja droga jest wiele produkcji które działają jako tako na GF8800 - karcie z 2006 (!) roku.


  19. Apple chce zoptymalizowac wykorzystanie gpu w aplikacjach (autor: rookie | data: 29/09/14 | godz.: 13:42)
    Dotyczy głownie gier oczywiście :)
    http://technologie.gazeta.pl/...om.html#BoxTechTxt


  20. @19 (autor: robgrab | data: 29/09/14 | godz.: 14:02)
    Świetny news, o którym każdy wie od czasu keynote które odbyło się 9 września. Nawet na twojepc pisali już o tym.

  21. @19 ad. iPady i iPhone'y niczym duże konsole do gier..... (autor: Marucins | data: 29/09/14 | godz.: 14:43)
    Rozumiem że po fali niewypałów jakimi uraczyło nas Apple przez ostatnie kilka dni (nie liczę tutaj fali braków, niedorobień i smrodu ciągnącej się od lat) pseudo redaktorzy i miłośnicy "ogryzków" z gazeta.pl postanowili bronić swojego jabłuszka?

    O tym o czym jest artykuł było wiadomo podczas pierwszej prezentacji iOS8 - kilka miesięcy temu!


  22. 8 GB a czemu nie TB (autor: anon1984 | data: 29/09/14 | godz.: 22:09)
    Producenci gier nie optymalizują swoich produkcji nie pisząc już o łataniu błędów wychodzą z założenia:

    Chcesz więcej sprzedać pokaż zaczepisty trailer, który dodatkowo jest poprawiony w stosunku do realnego wyglądu, nie wydawaj dem tylko ostro się reklamuj na stronach. A kiedy klient kupi i tak nie zwróci gry bo zakupił jednorazowy klucz...

    Teraz gier się nie optymalizuje jak będzie za wolno chodzić to po 2 generacjach sprzętu będzie zapierniczać jak marzenie, a my tymczasem podajmy na pudelku wymagania P2... .

    Ty Kowalski 8 godzin gry wystarczy pozostałe 4 wrzucimy jako DCL'e po jednej godzinie każdy za jedyne 30% ceny podstawki.

    Dlatego z współczesnymi produkcjami dałem sobie spokój.


  23. @anon1984 (autor: kombajn4 | data: 30/09/14 | godz.: 11:19)
    Wypisz wymaluj taka sytuacja była z grą Rage (bardzo przyzwoitą swoja drogą) - w momęcie premiery działało (a raczej nie działało) to to tragicznie, po jakiś 2 latach zasiadłem do tej gry z prawdziwą przyjemnością (mając w komputerze o dwie generacje nowszą grafike i 4x ramu).

  24. hmmm (autor: Mario2k | data: 30/09/14 | godz.: 16:01)
    Przeca zawsze tak bylo ze max detale wymagaly w grach na PC pozadnego sprzeta .
    Dzis to minimum radek R9 290 8GB Ramu i proc 4 jajeczny taktowany okolo 4GHz ,ponizej tego to lipa i oszukiwanie samego siebe ze jest spoko sprzet.

    Pewniakiem na kartach z 4GB Ramu bedzief mozna odpalic 3/4 z Ultra detali/textur o jakich mowa .


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.