TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 18 września 2002 |
|
|
|
Pixel Shader 3.0 Autor: R4v | źródło: Inquirer | 16:12 |
| Ledwo pojawił się Pixel Shader 2.0, stosowany w Radeonie 9700 Pro, a już pojawiają się specyfikacje kolejnej wersji. Wersje 3.0 Vertex i Pixel Shaderów mają być przedstawione równolegle z DirectX 9, czyli najwcześniej w listopadzie. Oczywiście będzie to kolejna wirtualna specyfikacja, gdyż w tej chwili żaden obecny ani zapowiadany układ nie obsługuje shaderów 3.0. Główną zaletą specyfikacji jest unifikacja większości rozkazów, tak aby nie trzeba było się uczyć oddzielnych komend dla poszczególnych jednostek. Ale nie tylko rozkazy ulegają połączeniu. Pixel Shader ma uzyskać dostęp do funkcji przewidywania i kontroli wykonywania instrukcji Vertex Shadera, który z kolei będzie miał dostęp do Z-Bufora i informacji związanych z kolorem. Wszystko wskazuje na to, że kolejna specyfikacja zlikwiduje podział na Pixel i Vertex Shader i upodobni układ graficzny do CPU. Inną zaletą nowych specyfikacji jest czas, który wiecznie popędzani programiści otrzymają na przyswojenie nowych interfejsów. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|