Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 14 sierpnia 2014 
    

DirectX 12 - pierwsze testy nowego API od Microsoftu


Autor: LoccOtHaN | źródło: Guru3D/Developer-Tech | 06:37
(21)
Super wiadomość dla maniaków grania na PC, bowiem Microsoft oraz Intel na seminarium SIGGRAPH 2014 pokazali próbkę możliwości nowego DirectX 12. Intel pokazał wydajność i moc DirectX 12 na sprzęcie Surface Pro 3 (który wykorzystuje procesor graficzny HD4400 firmy Intel). Zaprezentowana demonstracja renderuje pole składającą się z 50.000 unikalnych asteroid, co daje nam 50,000 renderów na klatkę. Każda asteroida jest wyjątkowa poprzez proceduralnie-generowaną kombinację wierzchołków i tekstur. By pokazać różnicę do poprzedniej wersji DirectX, demo jest w stanie przełączać się pomiędzy DirectX 11 i 12 po naciśnięciu jednego przycisku, zachowując przy tym tą samą ilość klatek na sekundę, aby utrzymać stałe obciążenie GPU.

Renderując dokładnie tą samą treść, DirectX 12 pobiera ponad 50% mniej mocy niż jego poprzednik. Kluczową poprawą w DirectX 12 jest jego zdolność do inteligentnego dzielenia obciążenia dla wielu rdzeni procesora, demo ukazuje nam korzyści płynące z takiego rozwiązania.

Zmniejszone zużycie energii, bezpośrednio nie przyczynia się do zwiększenia wydajności, ale dzięki temu GPU/CPU jest chłodniejsze. Na swoim blogu MSDN, Microsoft ujawnia, że: "W niektórych przypadkach, DirectX 12 może uruchomić grę, w którą nie da się zagrać na DirectX 11 i to nawet bez zwiększania mocy jakie urządzenie zużywa".

Intel na swojej demonstracji pokazał 50% wzrost FPS (klatek na sekundę) przy użyciu DirectX 12 (w porównaniu z DX11) - i to bez pobierania dodatkowej mocy (W). Chociaż nie było mowy o konsolach, to nowe API może również przyczynić się do zwiększenia sprawności Xbox One.

Obecnie wielu producentów gier wybiera między rozdzielczością 1080p przy 30 kl/s lub 900p przy 60 kl/s dla swoich tytułów na Xbox One. Jeśli będzie podobnie jak na Surface Pro 3 czyli o 50% zredukowane zużycie energii, to można założyć, że będzie możliwy 50-cio procentowy wzrost wydajności także na konsoli Xbox One. Planowana premiera i pierwsze gry utylizujące nowe API mają się pojawić już w 2015 roku (PC i Xbox One).

Wszystkie te korzyści płyną z przejścia z DirectX 11 na nowy DirectX 12. Nowe API korzysta z tzw. lower-level GPU access oraz poprawia wykorzystanie zasobów wielordzeniowych procesorów (CPU utilisation). Stało się to możliwe dzięki współpracy AMD, nVidia i Intela z Microsoftem przy tworzeniu nowego API DirectX 12.

Z tego co ujawniono jakiś czas temu wszystkie nowsze karty graficzne AMD i nV będą wspierać DirectX 12.


kliknij, aby powiększyć

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. news (autor: Venom79 | data: 14/08/14 | godz.: 06:56)
    do "utylizacji" lub chociaż poprawy

    LoccOtHaN ile ty masz lat? Po jakiej jesteś szkole/szkołach jeśli można wiedzieć?


  2. że będzie możliwy 50-cio procentowy wzrost wydajności także na konsoli Xbox One (autor: RusH | data: 14/08/14 | godz.: 08:11)
    bzdura, konsole od zawsze mialy niskopoziomowe api

    btw fajnie powstawiane przecinki w losowych miescjach :)


  3. Niezła bajka... (autor: Kenjiro | data: 14/08/14 | godz.: 08:21)
    Demo przygotowane pod obciążenie CPU, pokazane na słabym procesorze osiąga świetne wyniki po lekkim zmniejszeniu obciążenia CPU. Kto by się spodziewał? :>
    Ja bym chciał zobaczyć wypowiedź jakiegoś gamedeva, który w żołnierskich słowach ujmie różnicę.


  4. Podziekować AMD i Mantle, że rynek wreszcie ruszyl do przodu... (autor: EXpect | data: 14/08/14 | godz.: 08:24)
    Tyle co w temacie. :-)

  5. wat? (autor: 0r8 | data: 14/08/14 | godz.: 09:22)
    "zachowując przy tym tą samą ilość klatek na sekundę, aby utrzymać stałe obciążenie GPU"
    "Zmniejszone zużycie energii, bezpośrednio nie przyczynia się do zwiększenia wydajności, ale dzięki temu GPU/CPU jest chłodniejsze."
    "może uruchomić grę, w którą nie da się zagrać na DirectX 11 i to nawet bez zwiększania mocy jakie urządzenie zużywa"
    "Intel na swojej demonstracji pokazał 50% wzrost FPS (klatek na sekundę) przy użyciu DirectX 12 (w porównaniu z DX11) - i to bez pobierania dodatkowej mocy (W)"

    jezus maria, ktos tego newsa czytal przed umieszczeniem?


  6. @0r8 (autor: PrEzi | data: 14/08/14 | godz.: 09:27)
    Tak -- Google Translate :P

  7. LoccOtHaN.... (autor: muerte | data: 14/08/14 | godz.: 10:01)
    Kolejny news do poprawy.... Weź się chłopie za siebie i Idź w jakość a nie w ilość. Niedługo Twoje newsy będą omijane z daleka.. Prawie pod każdym newsem Masz sporo uwag co do tego co Piszesz/Tłumaczysz i sytuacja ciągle się powtarza.
    Kredyt zaufania kiedyś się wyczerpie, niestety..


  8. @up (autor: Kosiarz | data: 14/08/14 | godz.: 11:03)
    Ja tam zrozumialem o co chpdzi:)

  9. @up (autor: muerte | data: 14/08/14 | godz.: 11:47)
    Chodzi o trzymanie pewnego poziomu. Idąc tym tropem, może wystarczy bot, który każdego ranka przepuści przez translatora newsy z kilku serwisów, a wynik tutaj wklei.

  10. Chyba się (autor: loccothan | data: 14/08/14 | godz.: 12:04)
    porwałem z motyką na słońce :-(
    Nie wiem o co chodzi. W sumie jestem zapalonym graczem a nie 're-e-dyktorem. W sumie wolę pisać w Jaskini Graczy i tam powinienem sobie być lol
    Nie gniewajcie się, chciałem dobrze, ale mi nie wyszło.


  11. krytycy od 7 boleści się znaleźli... (autor: Qjanusz | data: 14/08/14 | godz.: 12:04)
    weźcie się samo do roboty, zamiast wiecznie wytykać, marudzić i wypominać. W tym jesteście najlepsi! Pisanie newsów to nie tylko przecinki i zgadywanie gustów każdego z szanownych krytyków. Wcześniej Wedelek był najgorszy, teraz LoccOtHaN. Ja newsa rozumiem i wam również życzę większej otwartości umysłu!

    Co do treści, to:
    ... po pierwsze takie demka technologiczne przekładają się na ułamek wartości dodanej z użycia nowej technologii w rzeczywistych zastosowaniach.
    ... po drugie konsole i tak używają dostępu low level do GPU więc xklockowi to nie pomoże.
    ... po trzecie, Kronos Group też pracuje nad OpelGL z niskim poziomem do GPU. Mantle zatrzęsło rynkiem i chwała za to AMD.
    ... po czwarte... czy tylko mi się dziwnym wydaje fakt że właściwości DX12 pokazuje producent CPU a nie GPU? Dla mnie to co najmniej zastanawiające.


  12. ale jest jeden + (autor: loccothan | data: 14/08/14 | godz.: 12:14)
    Trzeba czytając moje newsy bardziej zmuszać szare komórki do pracy -> a co za tym idzie stajecie się inteligentniejsi :D Widzicie jest + o_0

  13. ... (autor: radonix | data: 14/08/14 | godz.: 13:07)
    Nie śmiejcie się ze mnie: pamiętam złote czasy komputerów 8-mio bitowych, kiedy to zapaleni programiści wyciskali z ówczesnego sprzętu rzeczy wprost niemożliwe do uzyskania.
    W czasach obecnych wszyscy jedynie gonią ''króliczka'' - ciągle słyszymy, że do rozwoju potrzeba nieustannych zmian Systemów Operacyjnych, bibliotek graficznych i drogiego, NOWEGO sprzętu :-]

    A może by tak, panowie programiści, przysiąść fałd i nauczyć się OPTYMALIZOWAĆ to, co natura już dała?

    PS. @ loccothan: wszystkim tym domorosłym Miodkom mówimy zdecydowane ''NIE!'' :-D Niech się gonią... (albo niech zaprezentują skany swoich świadectw szkolnych - zapewne każde jest z ''paskiem'' ;-D)


  14. No i zeby uzyskac ten super (autor: Wyrzym | data: 14/08/14 | godz.: 13:23)
    elo w pyte efekt wiekszej ilosci klatek to trza bedzie kupic super nowa w pte droga karte graficzna zgodna z tym API? no tak ;]

    tak dla wyjasnienia:
    "Z tego co ujawniono jakiś czas temu wszystkie nowsze karty graficzne AMD i nV będą wspierać DirectX 12."

    Dotyczy tych kart co wyjda nie?

    A newsa to ja tam zrozumialem, bledow nie widzialem zadnych, ale to moze temu ze przelatuje wzrokiem rpzez cala tresc, a nie skladam literka po literce i nie szukam bledow.


  15. @Temat (autor: loccothan | data: 14/08/14 | godz.: 14:51)
    Jeśli chodzi o wsparcie to mają na 100% wszystkie Radeony GCN (HD7xxx i nowsze) oraz nV od GTX6xx wzwyż.
    Co do polepszenia Xklocka1 to zapewne chodzi o możliwość większego OC bez tzw. kosztów Energetyczno/Temp. (W/Temp) czyli GPU moje ma np.
    1200/1650 przy 75st i bierze 1.260v a dzięki DX12:
    może być 1350/1800 przy 75st i 1.260v
    Tak ja tego newsa rozumiem. Jednym słowem, będzie można więcej tym samym kosztem Wat/Volt -> jak dla mnie OK ;-)
    Druga sprawa to lepsze wykorzystanie Proca i low-level GPU (choć nie na aż takim Low jak w Mantle)


  16. @13 (autor: KamieniKupa | data: 14/08/14 | godz.: 14:51)
    W dzisiejszych czasach jest to praktycznie niemożliwe, a jeżeli już, to jest to skrajnie nieopłacalne.

  17. locco, keep cool and full of zasackas (autor: f_zdzich | data: 14/08/14 | godz.: 15:00)
    Nie przejmuj się niektórymi komentsami, tylko pracuj nad formą, a nie będzie źle.
    Wiecznymy maruderami się nie przejmuj - to dla nich esencja bycia tutaj. Żeby coś pochwalić - w życiu, żeby uczestniczyć w dyskusji - po co, ale żeby się dopiepszyć - pierwsi :-))
    To wiecznie ta sama świta, których natura wzywa do czepieania się, inaczej chodzą struci i boli ich głowa :-))
    Co zrobić, z takimi też trzeba żyć.


  18. @loccothan (autor: PrEzi | data: 14/08/14 | godz.: 16:36)
    Dokladnie... nie zalamuj sie tylko pracuj pracuj i jeszcze raz pracuj nad forma -- nie od razu Rzym zbudowano ! :)
    Pare newsow miales juz calkiem calkiem, a z czasem ta tendencja bedzie pewnie rosla i ile nie bedziesz zasypial gruszek w popiele :)


  19. *up (autor: PrEzi | data: 14/08/14 | godz.: 16:36)
    *o ile...
    demyt... :P


  20. @loccothan (autor: cyriak | data: 14/08/14 | godz.: 18:46)
    nie przejmuj się - z twoimi wnioskami można się nie zgadzać..
    ale przywróciłeś temu portalowi trochę życia więc suma summarum - trzymaj tak dalej :)


  21. ummm... (autor: Shamoth | data: 25/08/14 | godz.: 14:32)
    Locco, jest dobrze, stopniowo będzie lepiej ale jak zaczniesz pisać trzynastozgłoskowcem to jaja ukręcę bo Pana Tadeusza ciężko mi się czytało ;]

    A co do newsa to w końcu zatoczyliśmy koło i nagle się okazuje że sprzęt przez ostatnią dekadę był wykorzystywany w 50%.
    Wiem że pisanie w kodzie maszynowym jak kiedyś na zamkniętych platformach jest niemożliwe ale nadal nie rozumiem dlaczego odeszliśmy od niskopoziomowego programowania... chyba tylko z wygody.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.