Nvidia ostatnimi czasy dwoi się i troi, aby popularyzować CG. Jest to język wysokiego poziomu, opracowany specjalnie dla zaawansowanej obsługi jednostek pixel i vertex shader, mający przede wszystkim na celu ułatwić programistom wygodne i efektywne wykorzystanie shaderów. CG powstało przy bliskiej współpracy z Microsoftem, lecz Nvidia zdecydowała się udostępnić swoje nowe dzieło dla Architecture Review Board (ARB). Dzięki temu droga do implementacji CG w OpenGL 2.0 była prosta, rozwijaniem OGL zajmują się właśnie członkowie ARB. Graphzilli wyrósł jednak po drodze konkurent w postaci podobnego środowiska programistycznego - Glslang od 3DLabs. Wybór rozstrzygnęło głosowanie, gdzie Nvidia przegrała z kretesem (6 głosów Glslang, 1 CG). Według The Inquirer teraz sprawa jest przesądzona i już trwają pracę nad wdrożeniem GLslang do nachodzącej, nowej wersji OpenGL. Jest to pierwsza poważna porażka CG, teraz swoją drogą ciekawe co powie Microsoft w DirectX 9.0, który raczej nie był zbytnio zadowolony z krótkiej przygody CG z konkurencyjnym OpenGL.
K O M E N T A R Z E
hihi .. (autor: pachus | data: 16/09/02 | godz.: 19:23) Według The Inquirer "teraz sprawa jest teraz przesądzona" i już trwają pracę nad wdrożeniem GLslang do nachodzącej, nowej wersji OpenGL. Niezly ten nowy Newsman ;)
pachus.. (autor: Jasiek-Redakcja | data: 16/09/02 | godz.: 19:36) Jak człowiek nie sypia ile trzeba, to potem tak jest.. przepraszam.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.