Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 21 marca 2014 
    

AMD na GDC pokazuje wsparcie dla DirectX 12


Autor: DYD | 20:51
(11)
Wczoraj był głos konkurencji, a dziś swoje zdanie o nowym pakiecie DirectX 12 wygłosiło AMD. Firma poinformowała o wsparciu dla firmy Microsoft oraz jej odświeżonego interfejsu programowania aplikacji DirectX 12, tj. nowej, bliskiej konsolom wersji graficznego API. W trakcie sponsorowanego przez Microsoft panelu DirectX: Evolving Microsoft's Graphics Platform firma AMD ujawniła, że DirectX 12 będzie obsługiwany przez wszystkie karty graficzne AMD Radeon bazujące na architekturze Graphics Core Next (GCN). Więcej o DX12 można poczytać na oficjalnym blogu DX12.

AMD mocno wierzy, że opracowanie API z niższym narzutem na procesor wpłynie korzystnie na to, jak gracze i twórcy będą widzieć opracowywanie nowych gier” – powiedział Matt Skynner, corporate vice president oraz general manager w dziale Graphics Business Unit firmy AMD. – „Wraz z technologią Mantle pokazaliśmy nasze dążenie do zapewniania niewiarygodnej wydajności i nie możemy się doczekać, żeby zaoferować równie wysokie osiągi poprzez wspieranie interfejsu DirectX 12 stanowiącego branżowy standard”.

DirectX 12 zaoferuje kuszące możliwości dla deweloperów gier, dzięki którym będą mogli wydobyć wyższą wydajność z kart graficznych komputerów poprzez na nowo usprawniony język, który zmniejsza narzut API na sprzęt. DirectX 12 ma być pierwszym przeskokiem generacyjnym dla platformy od czasu, gdy w 2008 roku zadebiutował DirectX 11.

AMD od zawsze było istotnym partnerem w procesie opracowania DirectX” – powiedział Anuj Gosalia, Development Manager w dziale Windows Graphics firmy Microsoft. – „Na początku nowego rozdziału naszego zasłużonego API spodziewamy się dalszej znakomitej współpracy z AMD, tak by zagwarantować graczom najlepszą wydajność na sprzęcie tej firmy”.

Harmonogram zapewniania wsparcia kart graficznych AMD Radeon dla technologii DirectX 12 zostanie podany w późniejszym terminie - tyle wiadomości z informacji prasowej AMD.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: Krotock | data: 21/03/14 | godz.: 23:46)
    AMD ten DX na rękę, bo i tak chodziło im o odciążenie CPU, a co za tym idzie wzrostu sprzedaży tanich procesorów takich jak AMD :)

  2. i zakończenie (autor: loccothan | data: 22/03/14 | godz.: 06:39)
    Hegemoni Intela i optymizacji Gier i Softu głównie pod tę platformę, co jest Niezgodne z wszelkimi prawami przeciw [nieuczciwej Konkurencji na rynku]
    Bo wystarczy że dadzą wykorzystanie SSE 3 lub ich pochodnych, które Intel wspiera jak trzeba i AMD jest w wielkiej DUPIE jeśli chodzi o wydajność jednego wątku. (coś w tym sensie, ten kto się zna wie o co mi chodzi)


  3. loccothan AMD przegapiło okazję na wprowadzenie swojego (autor: Sławekpl | data: 22/03/14 | godz.: 15:01)
    odpowiednika SSE czy czegoś podobnego, w momencie jak Sony i M$ wybrało ich procki mogli coś takiego wprowadzić, umowa o wymianie nadal obowiązuje lecz zanim chipzilla by te instrukcje wprowadziła u siebie to jakiś czas AMD mogłoby mieć choć trochę lepszą pozycję niż obecnie
    poszli inną drogą, odciążenie CPU


  4. Spoko (autor: loccothan | data: 22/03/14 | godz.: 15:29)
    Zawsze się cieszę z Postępu i tego że wszyscy na tym skorzystają. AMD podąża moim zdaniem we właściwym kierunku (HSA, MAntle, TressFX i pochodne + Open )
    Dlatego że dla Nich klient też jest ważny :-)


  5. Problem lezy wlasnie w tym... (autor: gantrithor | data: 22/03/14 | godz.: 18:01)
    ze dzisiejsze procesory sa strasznie wolne w porownaniu z ukladami graficznymi i o to chodzi zeby czerpac moc z wlasciwego zrudelka.

  6. @SlawekPC: (autor: MBR[PL] | data: 23/03/14 | godz.: 00:05)
    Przecież AMD miało "swoje SSE" od wiosny 1998 r. czyli AMD 3DNow! a potem 3DNow! PRO, które zostały zarzucone i do CPU AMD dodano SSE na skutek znikomego wsparcia 3DNow! w sofcie developerów jak zwykle zapatrzonych w Intela. Na szczęście sprawa nie powtórzyła się z x86-64 podczas gdy Intel z uporem maniaka promował architekturę Itanium, będącą jeszcze większą porażką niż NetBurst w Pentium4.

  7. No nic (autor: loccothan | data: 23/03/14 | godz.: 02:13)
    Musimy patrzeć w Przyszłość OPTYMISTYCZNIE :-)
    A w sumie można bo teraz Dev Kity jadą Optymalizacje pod AMD + GCN, to samo tyczy się Usprawnień w DX i openGL.
    Zmieniłem właśnie kartę dzwiękową na SB Z (z Modem Kondensatorów -> http://pl.mouser.com/...hicon/Nichicon-Audio-Caps/ i bez LEDA) miałem wcześniej X-Fi XtreME Gamer xRAM ale wsparcie do o8iem jest żenada, i nie było w grach EAX (np. w wieśku 1 ) wrzucam ją do PCiE x16 bo x1 jest za blisko grafiki.


  8. ... (autor: Shamoth | data: 23/03/14 | godz.: 19:03)
    Na papierze i w wielu zastosowaniach karty AMD dysponują większą mocą niż nV i niewykluczone że ładnego kopa dostaną użytkownicy GCN w przyszłości... pytanie tylko czy DX12 zawita na vista i wyższych systemach...

  9. 8@. (autor: loccothan | data: 23/03/14 | godz.: 20:20)
    Już wiadomo że może na Win7 a napewno w Win8 -> za jakis czas (przed premierą DX12) AMD wyda nowe sterowniki (pewnie CAT 15 :-) z obsługa Full DX12 dla kart GCN. Jest Blog MS o DX12. Wygooglujcie sobie

  10. Póki (autor: ghost12 | data: 24/03/14 | godz.: 11:46)
    nie zobaczę to nie uwierzę w DX 12 dla win 7. Jeszce takiego czegoś u M$ nie widziałem.

  11. @10. (autor: SonyWali | data: 24/03/14 | godz.: 12:14)
    Też tak czuję...nie bardzo wierzę w DX 12 dla Win7. Będzie tak jak z XP-ekiem... na siłę pozbywanie się wsparcia aby ludzie kupowali najnowszego Windowsa.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.