TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 5 marca 2014 |
|
|
|
Te gry dostaną wsparcie dla Mantle Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 07:49 |
(24) | Na łamach portalu VideoCardZ pojawiła się ciekawa rozpiska tytułów gier, które otrzymają w tym roku wsparcie dla technologii Mantle. Jest to konkurencyjne rozwiązanie dla DirectX i OpenGL, składające się z API i niskopoziomowego sterownika. Zostało ono opracowane przez AMD i potrafi wykorzystać pełny potencjał kart graficznych na bazie architektury GCN. Mantle pazur pokazuje tam, gdzie to procesor stanowi wąskie gardło, marginalizując znaczenie mocnych układów. Dzięki temu teoretycznie znacznie słabsze CPU, w tym te od AMD, radzą sobie niemal równie dobrze, co kosztujące kilka razy tyle procesory z górnej półki. A skoro nie ma różnicy, to po co przepłacać? - wyraźny prztyczek w nos Intela.
Jeśli chodzi o konkurencję, to Nvidia skupi się na współpracy z Khronos Group, obiecując zmniejszenie narzutu sterownika GPU na CPU w grach korzystających z OpenGL. Ma być nawet 10x lepiej. Microsoft też obiecuje nam znaczną poprawę w kolejnym DirectX, który w końcu ma dorównać Mantle. Aż ciśnie się na usta pytanie: dlaczego dopiero teraz?! Oczywiście odpowiedź nasuwa się sama...
Wróćmy jednak do tematu, a więc listy gier ze wsparciem dla Mantle. Oto ona:
• Thief – (Studio Eidos) - gra już w sprzedaży, ale nie ma wsparcia dla Mantle
• Need for Speed Rivals — (Studio Ghost Games) - j.w.
• Star Citizen – (Studio Cloud Imperium Games, Behaviour Interactive)
• Plants vs. Zombies: Garden Warfare –(Studio PopCap Games)
• Sniper Elite 3 – (Studio Rebellion)
• Dragon Age: Inquisition – (Studio BioWare/Frostbite Team)
• Havana (tytuł może się zmienić) – (Studio Visceral Games/Frostbite Team)
• Mars (tytuł może ulec zmianie) – (Studio Mohawk Games/Oxide Games)
• Mass Effect (kolejna odsłona cyklu) – (Studio BioWare/Frostbite Team)
• Mirror’s Edge 2 – (Studio DICE/Frostbite Team)
• Star Control – (Studio Stardock/Oxide Games)
• Star Wars: Battlefront — (Studio DICE/Frostbite Team)
• gra o nieznanym tytule — (Studio Oxide Games) - wiem, jak to wygląda, ale cóż poradzić, skoro tytułu nie znamy. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- dlaczego (autor: bajbusek | data: 5/03/14 | godz.: 08:27)
nie napisali - 20 000 gier o nieznanym tytule FAP FAP FAP ?
- bajbusek bo chcieli mieć pechową trzynastkę (autor: Sławekpl | data: 5/03/14 | godz.: 08:55)
jak im coś nie wyjdzie, zrzucą to na karmę xD
- Czekamy (autor: insomnia | data: 5/03/14 | godz.: 09:44)
Jak masz słaby procek to się pocieszysz jak masz mocną grafikę, chyba że ktoś wierzy w cuda, że kartą za 300 zł nadrobi brak porządnego 4 rdzeniowego procesora. Jednak jest to dobra alternatywa w przypadku modernizacji kompa, gdzie czasami komponenty wymienia się miesiącami.
- @Sławekpl (autor: VP11 | data: 5/03/14 | godz.: 10:16)
Chcesz powiedziec ze od teraz Kamil Stoch bedzie przegrywal, bo zdobyl pechowa 13 ?
@Wedelek jak masz zrzut ekranowy lub wideo z tej gry to wrzuc do opisu.
- Nie tylko słabe CPU (autor: pio2 | data: 5/03/14 | godz.: 10:42)
Mantle pomaga również w zestawach z 2-3 mocnymi kartami graficznymi (np 2x 280X lub 290X) gdzie nawet bardzo mocny CPU dostaje zadyszki. Tam również przyrosty wydajności są spore.
- he he (autor: loccothan | data: 5/03/14 | godz.: 10:56)
A nie mówiłem że bedzie coraz więcej Gier z Mantle ;-)
A to dopiero początek :-)
- Mirrors Edge? (autor: Deathraw | data: 5/03/14 | godz.: 11:25)
To w końću się zdecydowali że jednak będzie 2? Oby znów gra nie trafiła na córkę Prachetta, bo mimo jej tłumaczeń, że to nie jej wina tylko EA była w kwestii skopanego scenariusza i tragicznych postaci.W Tomb Raiderze jeżeli chodzi o postaci przynajmniej mamy powtórkę z rozrywki.
Co do mantle, to bardzo dobrze że się coś takiego rozwija, bo chociaż z tego nie skorzystam na swoim 5850, to lepiej jak mniej sprzętu się marnuje.
- @pio2 (autor: mbe | data: 5/03/14 | godz.: 11:34)
Przy 2-3 mocnych GPU to CPU staje się wąskim gardłem. Logiczne nie...
- @7. (autor: Shamoth | data: 5/03/14 | godz.: 12:25)
hyhy, stare poczciwe 5850, co zmiana procka to pokazuje kolejny pazur i tak od kilku lat starcza na 1680x1050, w dodatku bez modowania na stockowym chłodzeniu wchodzi bez zająknięcia na 900/1200.
Kupiłem 6870 i wróciłem do 5850 ;]
Kupiłem 7850 i też wróciłem do 5850 ;]
Odczuwalny wzrost wydajności odpowiednio zerowy lub minimalny za 400zł, lub teraz pewnie i więcej jak bym miał sprzedać 5850.
- Hmm (autor: Jarek84 | data: 5/03/14 | godz.: 12:37)
wszystko praktycznie na frostbite engine, Thief chyba tylko na UE.
- ad9 (autor: piobzo | data: 5/03/14 | godz.: 16:58)
wyłącz wirtualizacje sprzętową w biosie i sprawdź może proc nie daje rady... na niektórych konfigach to pomaga...
- @11 (autor: Shamoth | data: 5/03/14 | godz.: 18:16)
ostatnie podejścia do 6870 i 7850 miałem na i5 3570k @4.2 więc nie sądzę żeby CPU nie wyrabiało ;]
Po prostu 5850 jest magiczne i ciepłe ;]
- @ 12 (autor: cyriak | data: 5/03/14 | godz.: 19:35)
5850 jest o półkę wyżej niż 6850 i 7850... odpowiednikami powinny być 6950 i 7950 :P
- @12 (autor: bajbusek | data: 5/03/14 | godz.: 20:18)
jest tak cieple jak Michael Jackson
- Hmmm wedłlug wykresów to.. (autor: TrezorX | data: 5/03/14 | godz.: 20:29)
6870 jest wydajniejsze od 5850 minimalnie ale jest
http://gpuboss.com/...on-HD-6870-vs-Radeon-HD-5850
http://www.hwcompare.com/...850-vs-radeon-hd-6870/
Więc równanie 5850 do 7950 jest jakimś nieporozumieniem.
http://www.anandtech.com/...-radeon-7950-review/15
- @ Shamoth (autor: djXone | data: 5/03/14 | godz.: 20:46)
A sprawdzałeś/porównywałeś 270X, ja sobie zmieniłem z 5770 i jestem bardzo zadowolony, szczególnie z totalnej ciszy nawet podczas grania w najbardziej wymagającą grę. :)
- AMD zrobiło kawał dobrej roboty (autor: Qjanusz | data: 5/03/14 | godz.: 22:25)
dogadali się z producentem dobrego silnika i teraz odcinają kupony. Oby tak dalej.
A myśleć że byłem sceptyczny co do tego całego Mantle...
Swoją drogą, AMD mogłoby przenieść doświadczenie z Mantle na Catalysty DX runtime i zwiększyć wydajność na wielu wątkach przynajmniej do poziomu wydajności sterów nVidii.
- Nie jestem (autor: scoobydoo19911 | data: 5/03/14 | godz.: 23:02)
fanem amd ale to akurat popieram. może się coś w końcu ruszy pod presją płaszcza bo to co się dzieje z dx woła o pomstę do nieba.
- @16 (autor: Shamoth | data: 6/03/14 | godz.: 08:02)
Jeszcze nie, wiem że 7870/270/270x będzie wydajniejszy od 5850 900/1200 tylko pytanie jak bardzo i czy warto dokładać te 500zł, o ile uda się sprzedać 5850 za 200zł, dla kilku fps'ów. Możliwe że i tak nie odczuję znacznej poprawy jeśli większość gier w jakie gram mam skonfigurowane tak że chodzą 60+fps żeby z v-sync nie było dropów...
- @15 (autor: Shamoth | data: 6/03/14 | godz.: 08:15)
Już dawno przestałem wierzyć w słupki, w niektórych artykułach/recenzjach mam wrażenie że wyniki testów są wyssane co najmniej z d... bo np u mnie na tych samych ustawieniach działa dużo lepiej nawet bez podkręcania gpu/cpu...
Z autopsji mogę powiedzieć że wymiana 5850 na 6870 nie dała praktycznie nic w grach a w niektórych przypadkach to był nawet downgrade, nieco lepiej wyglądała sytuacja z 7850 ale też nie powalająca.
Możliwe że ilość shaderów/bloków itp itd ma większe znaczenie niż ich taktowanie ;]
- @17 (autor: Muchomor | data: 6/03/14 | godz.: 10:31)
A gdzie jest ten kawał dobrze zrobionej roboty??
Na razie jedna gra wspiera Mantle (wspiera tak sobie), a reszta to dalej tylko zapowiedzi i marketingowy bełkot.
Jak będą gry i widoczne efekty, to wtedy nadejdzie czas na formowanie podobnych wniosków.
- @21 (autor: Shamoth | data: 6/03/14 | godz.: 12:20)
Jest, bo to coś więcej niż zapowiedziany projekt na papierze, pokazali że można, wcielają w życie i są tego efekty i jak na publiczną betę całkiem niezłe. Nie jest to technologia dla ludzi z wypasionymi rigami bo tam procesor aż takim wąskim gardłem nie jest, wstrzelili się tym w mainstream i co najważniejsze podszczypnęli konkurencję. Zapewne zdechnie tak jak Glide czy TruForm ale wtedy pokazali że można, które po poprawkach/zmianach/zerznięciu wypłynęły w odpowiednim momencie i są standardem... M$ już jakiś czas temu obiecywał zmniejszyć narzut w DX ale widać można jeszcze bardziej zmniejszyć niż zrobił to M$ ;]
- TruForm nie zdechlo (autor: RusH | data: 6/03/14 | godz.: 14:10)
jest obecnie w postaci teselacji dx11 :-)
- @Shamoth (autor: Deathraw | data: 8/03/14 | godz.: 08:31)
Również uważam, że 5850 do udanych kart należy. Niestety z OC mam trochę problemów, bo afterburner podkręca niestabilnie, nieważne co ustawię, gpu clock tool powoduje, że w trybie 2d karta się kompletnie krzaczy i właściwie jedynie overdrive jedynie normalnie chodzi, ale ma limity. Generalnie karta do tej rozdzielczości ~1600 jest nadal dobra i faktycznie nawet po testach widać że 6870 nie jest żadną konkurencją. Jedyne co to dostaje po dupie w teselacji, która niestety jest w 5850 cienka.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|