TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 18 lutego 2014 |
|
|
|
Mantle vs DirectX w Battlefield 4 Autor: Wedelek | źródło: hardwareluxx | 07:10 |
(6) | Mantle, czyli połączenie API i niskopoziomowego sterownika, które potrafi pokazać całą moc architektury GCN nowych Radeonów, budzi spore emocje. Niedawno do sieci trafił kolejny test wykonany w grze Battlefield 4, w którym znów w szranki stanęły naprzeciw siebie dwie konkurencyjne technologie, czyli DirectX i Mantle. Twórcy przetestowali jak radzi sobie testowany sprzęt w różnej rozdzielczości, z jednym lub dwoma Radeonami, zarówno w trybie kampanii, jak i w grze wieloosobowej. W tym drugim przypadku pod uwagę brano uśrednione wyniki z 10 minutowej rozgrywki na mapie Conquest Large, w której brało udział 64 graczy.
A tak wyglądała specyfikacja testowego komputera:
• Procesor Intel Core i7-3960X 3.3 GHz podkręcony do 3.9 GHz
• płyta główna ASUS P9X79 Deluxe
• RAM ADATA XPG Gaming Series Low Voltage 4x 2 GB PC3-12800U CL 9-9-9-24
• dysk ADATA S510 SSD 60GB
• OS Windows 8 Pro 64 bit
Radeon R9 280X - Single Player
Radeon R9 290X - Single Player
2xRadeon R9 290X - Single Player (CrossFire)
Radeon R9 290X - Multiplayer
2xRadeon R9 290X - Multiplayer (CrossFire)
Tryb Multiplayer, jeden akcelerator - różnice pomiędzy poszczególnymi Radeonami
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Fajnie by bylo dodac, (autor: PrEzi | data: 18/02/14 | godz.: 11:12)
ze AMD oficjalnie napisalo, ze Mantle w sterownikach 14.1 oferuje wzrost w przypadku serii R9 290/x a optymalizacja dla reszty kart na GCN dostepna bedzie w nastepnej wersji Catalystow.
Poza tym -- brakuje mi informacji, czy BF4 uruchomiony byl juz z najnowsza latka -- poprawiajaca m.in. wydajnosc w Mantle (i rozwiazujaca problemy z dzwiekiem).
- @1 fajnie (autor: biuro74 | data: 18/02/14 | godz.: 11:22)
by bylo czytac klamstwa ?
Mantle oferuje wzrost nie dla kart R9 290, ale w takim srodowisku, w ktorym procesor jest relatywnie slabszy od subsystemu graficznego. Masz dowod - multiplayer vs singleplayer, czy tez dolozenie kolejnych kart do CrossFire. Gdyby w testach umieszczono slabsze procesory, to i oczekiwany przyrost mialbys na slabszych kartach. Dobrym przykladem jest APU.
- w sumie (autor: loccothan | data: 18/02/14 | godz.: 11:41)
To Fakt co piszą, ja także zauważyłem więcej kl/s i bardziej płynna rozgrywkę ale to są jeszcze Betki i 7xxx GHz jest poprostu GCN -> ale jak dadzą co mówią Lepszą Optymalizację pod GHz-ca to będzie jeszcze lepiej.
Pod DX11.1 (mam Phenoma II x6 3.8GHz) jest ok 40-70 kl/s w Mantle zaś moge dodać AAx4 Medium (gra na Ultra) w 1920:1440 i luzik, sprzwdziłem nawet Max 2k:1.5k w AAx4 też syci jak trzeba >60 kl/s ciagle , nieważne co się dzieje na ekranie. Moim zdaniem Mantle jest dla takich Graczy jak Ja którzy mają sprzęta Pure AMD
- @3. (autor: Kosiarz | data: 18/02/14 | godz.: 12:59)
dokladnie, Mantle odciaza procka co w wiekszosci przypadkow da najwiecej korzysci posiadaczom CPU od AMD ale tez slabszych Inteli. Dodatkowo pokazuje ladne wzrosty w konfiguracjach CF nawet z najmocniejszymi Intelami...
- @biuro74 (autor: PrEzi | data: 18/02/14 | godz.: 14:55)
Fajnie jest sobie wrozyc w fusow i opierac wnioski na tym, co bedzie w przyszlosci.
To ze Mantle najwiecej daje przy slabszych CPU to wiadomo nie od dzis, co nie zmienia faktu, ze oficjalnie AMD napisalo, ze na razie optymalizowalo glownie pod APU i R9 a nie pod reszte "starej" architektury GCN.
Skoro pisza ze w przyszlych sterach bedzie dodatkowy przyrost wydajnosci to czemu mam im nie wierzyc ?
Oczywiscie apropos latki tez sie nie odniosles -- bo fajnie jest wszystko interpretowac "pod swoje widzimisię".
- Mantle vs DirectX w Battlefield 4 (autor: Marucins | data: 18/02/14 | godz.: 19:08)
W czas i to bardzo :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|