Na łamach portalu Akiba pojawiły się zdjęcia prezentujące "rozebrany" model A10-7700K Kaveri ze zdjętym IHSem. Wytwarzany w 28nm technologii APU zbudowany jest z 2,41-miliarda tranzystorów, które zajmują powierzchnię 245mm^2. Budują one dwa moduły, każdy wyposażony w dwa rdzenie x86 Steamroller, a także 4MB pamięci podręcznej L2, dwukanałowy kontroler DDR3-2400MHz, oraz IGP Radeon na bazie architektury GCN (Graphics CoreNext) z 512 procesorami strumieniowymi. Do tego dochodzą ulepszenia opracowane w ramach fundacji HSA, czyli standard hUMA oraz kolejkowanie instrukcji hQ.
Na ostatnim zdjęciu możecie też zobaczyć Kaveri zestawiony ze swoimi poprzednikami, a mianowicie układami Richland,Trinity, oraz Llano.
K O M E N T A R Z E
Znowu niepotrzebny myślnik (autor: Dziadek Żniwiarz | data: 20/01/14 | godz.: 15:34) APU zbudowany jest z 2,41 miliarda tranzystorów.
(w procesie 28-nanometrowym)
@up (autor: PrEzi | data: 20/01/14 | godz.: 15:44) Oj Dziadek dziadek.... calkiem zdziadziałeś i jak Mniodek sie zachowujesz...
Dajze chlopu odetchnac -- o jeden myslnik sie czepiac bedziesz...
Zdarzaly sie gorsze wpadki ;)
Diabeł tkwi w szegółach ]:-> (autor: Dziadek Żniwiarz | data: 20/01/14 | godz.: 15:52) \m/ \m/
Myślnik do myślnika i będzie gramatyka.
dwurdzeniowy kontroler... (autor: msc | data: 20/01/14 | godz.: 17:06) nie powinno być dwukanałowy?:)
@msc (autor: rainy | data: 20/01/14 | godz.: 17:13) Zdecydowanie powinno być dwukanałowy.
... (autor: Aamitoza | data: 20/01/14 | godz.: 18:05) te 2,4 miliarda to chyba lekko naciągane. Bo w porównaniu do trinity część "nie GPU" powinna mieć około miliarda tranzystorów przy 700milionach w trinity. - GPU w kaveri nie może mieć więcej niż 1,5 miliarda tranzystorów - tyle ma cape verde mający 2GCNy więcej i 2x więcej ROP, ale musi miec też więcej niż Oland, który ma z kolei 2GCN mniej - ilość ROP taka sama. Więc 4GCN + 2RBE to około pół miliarda tranzystorów.
Więc GPU w kaveri powinno mieć około 1,2-1,3miliarda tranzystorów wraz z kontrolerem pamięci. Co w efekcie daje nam dla 2 modułów i paru dodatkowych jednostek 1,1 miliarda tranzystorów.
W trinity układ miał 1,3 miliarda, z czego GPU miało mniej niż 700 milionów tranzystorów i dla CPU i reszty zostawało 600milionów z hakiem.
W efekcie można dojść do tego, że tranzystory zostały w jednym i drugim przypadku inaczej liczone.
@Aamitoza (autor: Dzban | data: 22/01/14 | godz.: 16:36) Kontroler pamięci jest spory. A pomyślałeś ile tranzystorów kosztują te ficzery jak huma i hq? Poza tym ten proces jest inny niż poprzedni i da się nim upchać więcej na mniejszej powierzchni ale kosztem częstotliwości(300 MHz spadek dla podobnych modeli).
hah (autor: darkowal | data: 27/01/14 | godz.: 17:24) I bardzo dobrze w końcu pecety Kaveri zbliżą do Playstation 4
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.