Niedawno na TPC pisaliśmy o nowej wersji bibliotek TressFX, które umożliwią dynamiczne generowanie i symulowanie zachowań nie tylko włosów, ale i trawy oraz futra. Dziś mamy do czynienia z kontratakiem ze strony Nvidii, która zaprezentowała własną technologię odpowiedzialną za renderowanie futra - HairWorks. Wzorem rozwiązania AMD opisywana technologia będzie dostępna dla wszystkich użytkowników Radeonów i GeForce'ów, a to dlatego, że została opracowana z użyciem DirectCompute.
Aby nie obciążać zbytnio akceleratora można tworzyć dynamiczne futro zbudowane z 400-500 tysięcy włosów, ale tylko 10 tysięcy głównych włosów jest symulowane przez GPU i stanowi podstawę dla dalszych przekształceń (np. tesselacja).
Opisywana technologia trafi do najnowszego Wiedźmina, oraz Call of Duty Ghosts, gdzie będzie tworzyć sierść wilków, oraz towarzyszącego nam psa Rileya.
Ten film wideo jest prywatny. (autor: Kenjiro | data: 17/01/14 | godz.: 08:59) I to by było na tyle.
Poza tym wydaje mi się, że Call of Duty Ghosts już dostał sierść, ale działającą "nVidia only"... mogę się mylić, jeśli tak, to proszę o informację.
nvidia only = nie kupuje nvidii (autor: RusH | data: 17/01/14 | godz.: 09:08) czy tak trudno tym glupkom w NV zrozumiec ze tylko sobie szkodza?
@trolling (autor: djXone | data: 17/01/14 | godz.: 12:43) "Wzorem rozwiązania AMD opisywana technologia będzie dostępna dla wszystkich użytkowników Radeonów i GeForce'ów, a to dlatego, że została opracowana z użyciem DirectCompute."
Ja tu nie widzę nvidia only.
To mnie miło zaskoczyło, wieśka na pewno kupię, a mam kartę AMD i będzie miło widzieć wszystkie efekty jakie zaoferuje bez zmiany na nvidię :)
@3 Wątpie aby zabiegali o twoją opinie (autor: TheW@rrior | data: 17/01/14 | godz.: 13:17) Pewnie i tak nie kupujesz najnowszych/najszybszych/najdroższych kart a zadowalasz się którymś tam rzutem z rynku wtórnego.
Czym niby obecnie mają producenci konkurować jak nie softem i optymalizacją pod swoje platformy? Nawet jak to cuś będzie na AMD działać to pewnie na Nvidii i tak będzie więcej fps.
nVidia sama przyznała porażkę psiksa (autor: Qjanusz | data: 17/01/14 | godz.: 14:34) w końcu dojrzeli...
hah (autor: RusH | data: 17/01/14 | godz.: 15:52) nawet nie czytalem newsa :) jestem troche w szoku ze nv sie zlamala :o
lara (autor: Gutko | data: 17/01/14 | godz.: 17:00) ja chce puchate futerko Lary
@Temat (autor: PrEzi | data: 17/01/14 | godz.: 18:21) ...szczerze.... jak dla mnie to to futro jest przejaskrawione/przesadzone... wyglada az nienaturalnie momentami.
Wszystko sie porusza, pulsuje itd...
Chcialbym miec porownanie do TressFX 1/2.0... ale niestety diw rozne technologie zastosowane w dodatku na kompletnie innych obiektach i otoczeniu...
Mam nadzieje tylko, ze nie bedzie takiego narzutu / spadku wydajnosci jak to pokazywali przy demie wilka w nowym Wiedzminie.... gdzie na Titanie przy wysokiej rozdzielczosci i JEDNYM wilku byl problem z zachowaniem plynnosci...
czy cos eam tu przypadkiem nie zajezdza (autor: coolart | data: 17/01/14 | godz.: 21:45) "będzie dostępna dla wszystkich użytkowników Radeonów i GeForce'ów,"
oczywiscie na kartach NV bedzie lepiej dzialac niz na Radeonach.
@coolart (autor: Qjanusz | data: 17/01/14 | godz.: 22:54) nie byłbym do końca tego taki pewny.
Porównanie wydajności OpenCL między kartami jest mniej więcej taki jak w linku poniżej: http://media.bestofmicro.com/...iginal/LuxMark.png
11 porownanie porownaniem (autor: RusH | data: 18/01/14 | godz.: 05:48) a nv zrobi jak intel i bedzie detekcja producenta i wybor optymalizacji :)
siers laty tez mi sie nie podobala,to dopiero pierwsze kroki i wszystko wyglada nienaturalnie, albo za puchate, albo za lekkie, mokrego kompletnie nie symuluja
Larwa, teraz będziemy grać w futro i trawę (autor: bwana | data: 18/01/14 | godz.: 13:34) kiedyś były GRY
Ja to widze tylko jeden problem (autor: pandy | data: 19/01/14 | godz.: 13:51) swoboda ruchu wlosow jest zdecydowanie zbyt wysoka - efekt malo realistyczny co moze sprawdzic kazdy kto ma psa :)
@8 Lara jest zwolenniczka pelnego brazilian waxing - zapewniam cie tez ze wlosy lonowe potrafia byc upierdliwe...
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.