TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 25 listopada 2013 |
|
|
|
Apple wykupiło twórców sensora ruchu Kinect Autor: Wedelek | źródło: VrZone | 16:31 |
(8) | Od jakiegoś czasu po sieci krążyły plotki sugerujące, że Apple przejmie firmę PrimeSense, która zasłynęła stworzeniem czujnika ruchu dla kontrolera Kinect. Przedstawiciel korporacji z nadgryzionym jabłuszkiem w logo, zapytany o tę sprawę stwierdził, że jego firma faktycznie była zainteresowana zakupem izraelskiego producenta i ostatecznie go kupiła. Co więcej transakcja już się zakończyła i pracownicy PrimeSense dołączyli do zespołu giganta z Cupertino. A ile Apple zapłaciło za swój nowy nabytek? Tego niestety nie ujawniono, choć w sieci krążą pogłoski, że była to kwota około 360 milionów dolarów (wcześniej mówiono o 345 milionach).
A skoro już jesteśmy przy ploteczkach, to warto nadmienić, że ponoć Apple pracuje nad swoim własnym kontrolerem ruchu i dlatego właśnie amerykański gigant wykupił PrimeSense. Jeśli tak faktycznie jest, to moim zdaniem pierwszym urządzeniem w którym zagości nowa technologia będzie Apple TV – sterowanie telewizorem za pośrednictwem gestów, w podobny sposób jak zrealizował to Microsoft w Xbox One. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Siedza na kasie (podobnie jak MIcrosoft) (autor: rookie | data: 25/11/13 | godz.: 17:21)
I podobnie jak MS przestali być bardzo innowacyjni, tak wiec kupują co ciekawsze perspektywiczne firmy branży IT...na pewno po części po to by zdusić konkurencje w zalążku :D
- Apple & M$ (autor: Conan Barbarian | data: 25/11/13 | godz.: 22:09)
Po wielkich wizjonerach zostały wielkie filmy, w których banda cwaniaków bez polotu tylko napycha kieszenie. M$ już dobrze wie, że jest w czarnej doopie a Apple dopiero się dowie (2-3 lata).
- kupno primesense bylo tylko kwestia czasu (autor: RusH | data: 25/11/13 | godz.: 23:19)
najbardziej dziwne jest ze M$ ich nie kupilo
M$ wydal miliard $ opracowujac pierwszego kinecta (kupili cale dwie firmy robiace tof dof).. aby na koncu stwierdzic ze NIE DZIALA i licencjonowac w 100% rozwiazanie od primesense - pierwszy Kinect byl w 100% identyczny z dev kitem primesense, M$ dodalo tylko obudowe
dopiero kinect 2 bedzie wynikiem pracy firm ktore kupil M$, technologia tof jest "lepsza" od primesensowego structured light, ale o wiele drozsza
primesense to tylko latarka IR + kamerka + maly scalak
M$ to specjalny customowy sensor + specjalne ADC + kodowany strumien IR
dlaczego apple kupilo promesense? :
http://www.kickstarter.com/...ture-the-world-in-3d
nowy ifon bedzie to mial wbudowane w standardzie = nowe must have
- HA! (autor: Blazakov | data: 25/11/13 | godz.: 23:48)
Może w końcu coś się ruszy z tanimi skanerami 3D...
- nie moge sie doczekac (autor: RusH | data: 26/11/13 | godz.: 05:11)
smsow z modelem 3d penisa
- Ciekawe kiedy Apple wypuści własną konsolę (autor: Remek | data: 26/11/13 | godz.: 09:35)
iPlay... :)
- Najlepsze jest to, (autor: Shamoth | data: 26/11/13 | godz.: 14:11)
że obrazowanie 3D za pomocą IR jest stare jak świat i o dziwo nikt tego nie patentował bo obrobienie tego wymagało kolosalnych mocy przerobowych, które są obecnie dostępne w tabletach czy telefonach.
Sam M$ kilka lat temu pracował nad softem który robił oteksturowane modele 3d ze zwykłych zdjęć obiektu.
Jest tylko jeden problem w tymi małymi sensorami... za mały rozstaw "oczu" żeby dokładnie określić odległość.
- sad mieszasz 4 technologie (autor: RusH | data: 27/11/13 | godz.: 03:07)
1 primesense to structured light, projektor wyswietla siatke punktow, kamera lapie obraz, scalak porownuje gdzie sa na obrazie punkty z zapisanymi zdefiniowanymi odleglosciami od sensora i na tej podstawie buduje mape glebi
2 M$ R&D jak i inni od ~10 lat pracuja nad rekonstrukcja 3D z pojedynczych zdjec badz filmow (Photosynth, Dense Surface Modeling)
3 stereoskopia
4 nowy kinect to jeszcze inna technologia, Time of flight. Projektor wysyla zmodulowane impulsy swiatla, kamera poprzez specjalny blok ADC potrafi zdekodowac przesuniecie fazowe oswietlonego obiektu w zaleznosci od jego odleglosci = mapa glebokosci na podstawie czasu jaki zajelo swiatlu dotarcie do obiektu, odbicie sie i powrot do kamery
te 4 technologie nie maja ze soba nic wspolnego
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|