Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 21 października 2013 
    

Oculus Rift i symulator w Porsche na PGA 2013


Autor: DYD | 17:48
(8)
W miniony weekend zakończyła się kolejna edycja Targów Gier, Rozrywki i Multimediów Poznań Game Arena. Przez 3 dni trwania PGA odwiedziło ponad 41 200 zwiedzających, którzy oblegali 380 stanowisk do gier zorganizowanych przez 59 wystawców. Z ciekawostek targów PGA był niewątpliwie Oculus Rift - działający prototyp wirtualnego wyświetlacza w formie rozbudowanych gogli, który mimo jeszcze niedoskonałej grafiki (niska rozdzielczość) potrafi wywołać sporo emocji podczas użytkowania.



Oculus Rift prezentowany był na stoisku firmy X-Note - polskiego integratora kadłubków laptopów. Prezentacja Oculus Rift polegała na przeniesieniu użytkownika do kolejki rollercoastera, zamknięte środowisko 3D potrafiło wywołać nie lada emocje podczas takiej przejażdżki, że koniecznie było stabilizowanie użytkownika bo błędnik sprawiał spore figle :)



Uwagę przykuwał również symulator wyścigów zintegrowany w pełnowymiarowym aucie Porsche, wyposażonym w trzy panoramiczne ekrany oraz pneumatyczny forcefeedback, dbający o zwiększenie realnych odczuć z jazdy.

O rozrywkę zadbali głównie wystawcy, którzy zorganizowali sporo rozgrywek turniejowych, po których każdy opuścił stoisko z nagrodą. Gracze mogli spróbować swoich sił w tytułach takich, jak m.in.: Angry World War 2, Battles and Castles, Cars and Guns 3D, Company of Heroes 2, Counter Strike: Global Offensive, Defenders of Vermillion, DOTA2 „Feel like a pro”, FIFA 2014, Galaxian, League of Legends oraz Mortal Kombat 9, NBA 2K14, Need for Speed: Rivals, NTTablet Virtual Raicing Challenge, PES 2014, Shootmania, Tekken, Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist, Trackmania Stadium II I World of Tanks.



Podczas PGA miały miejsce panele dyskusyjne, debaty oraz wykłady i prezentacje. Już pierwszego dnia organizatorzy MTP zaprosili do udziału w debacie Dariusza Bogdana, Wiceministra Gospodarki, a prywatnie miłośnika gier strategicznych. Swoją obecność zaznaczyli również przedstawiciele polskiego game dev’u, którzy przez trzy dni targów rozmawiali o przyszłości gier i wpływie nowych technologii na ich powstawanie. Nie zabrakło również kwestii finansowania społecznościowego, roli fabuły w grach oraz próby zdefiniowania pojęcia ‘indie‘ w grach. Z kolei podczas VI Zjazdu Twórców Gier, o który zadbał m.in. Tomasz Kaczmarek, główny organizator i inicjator przedsięwzięcia, prowadzone były wykłady równocześnie w czterech salach, a piąta przeistoczona została w kino.



W gronie wystawców znaleźli się w tym roku: 1ndieworld.com, 4Max, Agito.pl, Alstor, AMD, Art. Future, ASUS, Bad Alien, Black Moon Design, CDP.pl, CHIP, Cooler Master, Creative, Crunching Koalas, Frytek, Dark Stork Studios, Dark Workshop, DFour Games, Digital Melody, Doodle Doom, Duma Szlachecka, E-blue, Enermax, Evil Indie Games, Farm 51, Forcetop, Galeria Plakatu, Gamedot, Gazeta Wyborcza, Hama, HI-REZ Studio, IMGN PRO, Kingston Technology, Koshmaar, LAMA Plus, Lenovo, LG, MadCatz, Microsoft, Natec, NTT System, Politechnika Poznańska, PVP.net.pl, Raidsonic Technology, Razer, Retro Games, RIOT Games, Sinus, SOS, SteelSeries, Studio Radia ESKA, Team Scorpion, Tesoro, Turtle Entertaiment, Universal Soldiers, Vinyl Pixels, Wspieram.to, X Note, Xtodie.

Kolejna edycja Targów Ponań Game Arena odbędzie się za rok i potrwa od 24 do 26 października 2014 roku.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. "odbędzie się a rok" - literowka (autor: 5eba | data: 21/10/13 | godz.: 18:00)
    btw. bardzo słabe targi w tym roku :/

  2. Porshe (autor: Fatalista | data: 21/10/13 | godz.: 19:32)
    Porshe się pisze Porsche

  3. jak widze na targach/expo/turniejach (autor: RusH | data: 21/10/13 | godz.: 19:33)
    te durne zielone neonowe wiejskie sluchawki Razera to mam ochote komus przywalic :/

  4. oculus rift (autor: Kriomag | data: 21/10/13 | godz.: 21:09)
    mieli cos zle ustawione czy to serio ma 320x240? bo sam zyroskop i zero lagu przy poruszaniu glowa robilo wrazenie ale juz tak niska rozdzielczosc nie za bardzo, kwadraty walily po oczach :/

  5. @up (autor: Franz | data: 21/10/13 | godz.: 21:33)
    finalna wersja - detaliczna będzie full HD

  6. fullhd / 2 na oko (autor: RusH | data: 21/10/13 | godz.: 22:54)
    teraz jest 720p / 2 na oko

    ale najgorsze jest nie rozdzielczosc a taka dziwna siatka miedzy pikselami, wyglada to tragicznie


  7. @up (autor: Franz | data: 22/10/13 | godz.: 07:04)
    to chyba wada ogólna wszystkich lcd - te przerwy między pikselami. Możliwe że niska rozdziałka i bliskość wyświetlacza ma na to też wpływ. Te wersje co teraz są to niby dev-kity a tak naprawdę to beta testy ;) bo żaden z dev-kitów po premierze wersji 2.0 czyli tej finalnej nie będzie robił już wrażenia.

  8. to nie moża nam było jakiejś Hostessy pokazać? (autor: Krzem | data: 22/10/13 | godz.: 08:54)
    :-)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.