Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 22 sierpnia 2002 
    

NEC/Mitsubishi: filozofia designu


Autor: DYD | źródło: 4D | 14:07
Nowa linia produktów firmy NEC-Mitsubishi Electronics Display nawiązując do eleganckiej, ponadczasowej stylistyki Bauhaus, wyznacza nowy rozdział w historii projektowania monitorów.

Dla większości użytkowników klasyczny kolor obudowy komputerów, monitorów i drukarek to mieszanka beżu i szarości. Design powinien być funkcjonalny, bez żadnych dodatków. Od kilku lat możliwe jest też kupno sprzętu w czarnej lub antarcytowej obudowie, nie wspominając o kilku ekstrawaganckich przykładach urządzeń w jaskrawych kolorach. Dziś nawet monitory z oferty jednego producenta bardzo się od siebie różnią i nie można mówić o ciągłości myśli projektantów, designerskiej konsekwencji. Coś takiego jak "tożsamość marki" w branży monitorów jak do tej pory praktycznie nie istnieje. Jednak firma NEC/Mitsubishi jest świadoma, że forma, kolor i wygląd monitora nie może być już tylko kolejnym wariantem "beżowego pudełka". Design powinien być ponadczasowy i rozpoznawalny. Niezależnie od tego, monitor nie powinien być "osobnym" obiektem, lecz sprzętem bezkolizyjnie wpasowującym się w otoczenie. Powinien raczej wkomponować się w tło, niż wysuwać na pierwszy plan, a jego wygląd musi pasować do nowoczesnych wnętrz. NEC/Mitsubishi postanowiła zatem wyznaczyć zupełnie nowy trend, w którym monitor nie jest rzeźbą samą w sobie, musi cofnąć się o krok, by wpasować się w swoje środowisko.

Czystość formy, minimum to siła

Najpotężniejszy design to taki, w którym nie ma nic zbędnego, a dobra forma to ta, która staje się tłem. IDEO jest jedną z największych i najbardziej innowacyjnych firm zajmujących się projektowaniem form przemysłowych; posiada w tej branży przeszło 20-letnie doświadczenie. Klientami IDEO są firmy takie jak Prada, Nike, 3Com, Apple, Cisco, NEC, Logitec i wiele innych. Filozofią IDEO jest tworzenie kształtów, które zawierają tylko to, co niezbędne. Wielu ludzi wciąż sądzi, że design oznacza tworzenie form. W efekcie przy wprowadzaniu na rynek nowego produktu oczekuje się nowych kształtów, odmiennych niż posiadał jego poprzednik. Jednak takie sądy są dokładanie tym, czego NEC/Mitsubishi stara się uniknąć. Firma nie chce, by jej produkty ulegały przelotnym modom - mają być ponadczasowe i jednoznacznie kojarzone z marką. Projekt spełniający te wymogi musi być prosty i równocześnie pełen ekspresji. Nie oznacza to ekstrawagancji, które nie mają nic do przekazania, a raczej sprowadzenie do tego, co stanowi absolutną esencję designu.

Ciągłość projektu, jednoznaczna tożsamość marki

Uwzględniając te wszystkie założenia, NEC-Mistubishi Electronics Display zamówiło w IDEO nowy, zunifikowany projekt wyglądu całej rodziny monitorów marki NEC oraz Mitsubishi. Rezultat okazał się być znakomity! Testy pokazały że użytkownicy preferują przejrzystość linii - relatywnie szybko odwracają się (lub wręcz reagują niechęcią i rozdrażnieniem) od przelotnie modnych kształtów i kolorów. Zgodnie z założeniem "Minimum formy, maksimum funkcjonalności", NEC/Mitsubishi postanowiło postawić na design zorientowany w stronę eleganckiej i ponadczasowej prostoty stylu Bauhaus i w nim znaleźć spełnienie ergonomicznych wymagań użytkownika.

Nowy design odnosi się zarówno do produktów z rodziny CRT, jak i LCD. Pierwszym monitorem opartym na nowym koncepcie był model NEC MultiSync LCD1880SX, dostępny w wersjach z metaliczną (srebrną) i czarną obudową. Z ramką ekranu o szerokości zaledwie 13 mm - najwęższym rozwiązaniem na rynku! - jest to produkt szczególnie dobrze przystosowany do aplikacji wielomonitorowych. W rezultacie nowego designu, płaski ekran wyjątkowo dobrze komponuje się z nowoczesnymi wnętrzami współczesnych biur. Pismo CAD-CAM Report opisało wygląd modelu LCD1880SX jako "...niezwykle nowatorski w stylistyce, szukający równowagi...", a CHIP Online napisał: "Wreszcie produkt, który nie myli designu z ostentacją!".

Stylistyka monitorów CRT na pierwszy rzut sprawia wrażenie kształtów prostych, o niemal ostrych liniach, ale i niezwykle nowoczesnych. W monitorach z marką NEC przednia ściana obudowy ma srebrny kolor aluminium, natomiast w monitorach marki Mitsubishi, ciemnosrebrny. Dzięki niej nawet monitory z czarną obudową spełniają ostre wymogi ergonomiczne normy TCO '99, która zabrania stosowania zbyt ciemnych ramek ekranu (jako kontrastowe wobec obrazu dodatkowo męczą wzrok). Pełna perforacja górnej części obudowy nadaje monitorowi kształt jednolitej, nowatorskiej konstrukcji. Na uwagę zasługuje również nowy rodzaj perforacji - tekstura okrągłych otworów zamiast szczelin -podkreślający niezwykle uniwersalny i ponadczasowy charakter nowego designu. Płynne przejście od przedniego panelu do tyłu obudowy oraz brak linii granicznych potęgują wrażenie prostoty i czystości kształtu. Dzięki nowej stylistyce, monitory CRT wydają się być lżejsze i węższe - to m.in. efekt zmniejszenia wymiarów obudowy oraz współgrania płaszczyzn bryły - perforowanych z nieperforowanymi, srebrnych z szarymi i czarnymi. Uwaga użytkownika skupia się na tym, co w monitorze najważniejsze - na prezentowanym obrazie. Dodatkowo kable połączeniowe nie wystają poza tylną krawędź obudowy, co nie tylko oszczędza miejsce, ale jest też bardziej estetyczne. Od lata tego roku NEC-Mitsubishi Electronics Display stopniowo wprowadza na rynek nowe monitory CRT o przekątnej ekranu od 17 do 22 cali we wszystkich segmentach - od klasy średniej po high-end. Pierwszym modelem CRT w nowej stylistyce obudowy jest obecny już na rynku 17-calowy model NEC MultiSync FE770. W każdym wariancie wielkości ekranu dostępny będzie model w dwóch opcjach kolorystycznych - standardowej oraz czarnej z srebrno-aluminiowym przednim panelem obudowy.

Więcej informacji o nowych modelach na stronach www.nec-mitsubishi.pl i www.4d.pl.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

Jeszcze nikt nie napisał komentarza.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.