Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 17 lipca 2013 
    

Kaveri opóźniony, w 2015 roku zastąpi go APU Carizo


Autor: Wedelek | źródło: WCCFTech | 14:39
(19)
Do sieci trafiły niepokojące informacje sugerujące opóźnienie rynkowego debiutu procesorów Kaveri z rdzeniami Steamroller i IGP na bazie GCN. Ich źródło twierdzi, że kolejną generację APU zobaczymy dopiero w pierwszym kwartale przyszłego roku. Na tym doniesienia w sprawie APU z obozu AMD się nie kończą, bo w 2015 roku zadebiutują następcy Kaveri, czyli APU Carizo z rdzeniami Excavator i IGP z rodziny Pirate Island. Wyspa Piratów to również nazwa kodowa dedykowanych GPU, które mają być produkowane w nowym, 14nm procesie litograficznym. Stąd można wywnioskować, że i Carizo będzie wytwarzany w tej technologii.

Wśród nieoficjalnych informacji pojawiła się też nazwa następcy dla układu Beema, który będzie się zwał Nolan i również zadebiutuje w 2015 roku.

Oba opisywane układy zostaną wzbogacone o liczne funkcje wypracowane w ramach fundacji HSA, w tym zgodność ze standardem hUMA, który zakłada, że IGP i rdzenie CPU mają dostęp do współdzielonej pamięci podręcznej.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. a nie (autor: Markizy | data: 17/07/13 | godz.: 21:18)
    miał być to proces 20nm ?

  2. up. (autor: mbe | data: 17/07/13 | godz.: 21:29)
    kto ci takich głupot nagadał??

  3. mbe (autor: Markizy | data: 17/07/13 | godz.: 21:51)
    a kto im będzie tłukł te układy w 14nm ?
    Tym bardziej jak dopiero w następnym roku wejdzie 20nm.


  4. Markizy moze Samsung ;) (autor: Sławekpl | data: 17/07/13 | godz.: 22:07)
    skoro dla japka mają robić układy w 2015 ponoć właśnie w 14nm

  5. #Up (autor: Toranaga | data: 18/07/13 | godz.: 02:13)
    stopień złożoności układów AMD raczej na to nie pozwala aby Samsung dał radę, przynajmniej na razie.

  6. Toranaga przecie to żart :) (autor: Sławekpl | data: 18/07/13 | godz.: 03:29)
    kolego od "up-a" :P

  7. Tylko tej pamieci musi byc duzo (autor: rookie | data: 18/07/13 | godz.: 09:06)
    wystarczajaco na zaspokojenie potrzeb gpu i cpu. ponadto musi byc szybka L2 a nie duza i wolna L3...

  8. @SławekPL (autor: Toranaga | data: 18/07/13 | godz.: 13:01)
    Przepraszam, nie skumałem (po prawie 80h bez snu).

  9. @07 (autor: Plackator | data: 18/07/13 | godz.: 13:34)
    Przez wspólną przestrzeń adresową bardzo dużo pamięci się zaoszczędzi.

    @8
    Tak to jest jak się pochodne Fetylometyloaminy wpierdziela :E


  10. fajnie (autor: darkowal | data: 18/07/13 | godz.: 13:39)
    AMD tylko pogratulować, czas szykować FM2+

  11. @Plackator (autor: Toranaga | data: 18/07/13 | godz.: 13:58)
    chciałbym (żart) niestety w pracy jestem :(

  12. ciekawe (autor: loccothan | data: 18/07/13 | godz.: 14:05)
    Zobaczymy jaki bedzie SteamRoller i Wulkaniczne Wyspy i czy zeczywiście DDR4 x4 ! i 12/16 rdzeni , trzeba czekac do premiery aby się przekonać czy pogłoski były prawdziwe

  13. huma (autor: darkowal | data: 18/07/13 | godz.: 14:17)
    Tak panowie, ludzie przejda na druga strone mocy. Nowe karty Hawaii, nowe APU Kaveri i Carizo, nowe gry napisane pod wszystkie porty AMD Jaguar nextgen console evolution :-)

  14. wyspa (autor: darkowal | data: 18/07/13 | godz.: 14:21)
    Karty graficzne Hawaii i procki Pirate Island ładnie brzmi, realistyczna zbyt piękna przyszłość nas czeka HSA evolution gogo AMD :-)

  15. amd (autor: darkowal | data: 18/07/13 | godz.: 14:28)
    Dziękuje, tym razem postoję Windows 8.1 dx11.2 OpenGL 4.4 huma evolution AMD Pirate Island, możecie już naklejać znaczki AMD HSA :-)

  16. Plackator (autor: Markizy | data: 18/07/13 | godz.: 19:46)
    huma rozwiąże cześć problemów, ale jeśli nie na prawią skopanego kontrolera pamięci który jest obecnie w trinity to mizerny efekt to da. Co do wydajności to trzeba pamiętać że realny poziom wydajności jaki można osiągnąć to 7750 na ddr3. Dalej pamięć będzie wąskim gardłem któro uniemożliwi uzyskanie wysokiego wyniki, a przecież ta przepustowość będzie dzielona miedzy moduły a igp.

    @loccothan
    zejdz na ziemie, takie rozwiązanie jak 4xddr4 i 12/16 rdzeni to zobaczysz najwyżej w serwerach o ile amd będzie chciało jeszcze rozwijać tą cześć rynku w tej formie, bo na chwile obecną wpychać będą tam dale PD. A dla mass jeszcze długie lata to nie wejdzie o ile w ogóle wejdzie to.

    @darkowal
    szkoda że na chwile obecną nie ma żadnej płyty z tym gniazdem na rynku i prędko się zapewne nie pojawią bo mają poślizg. Podejrzewam że jest to związane z cała rewolucyjną huma, i muszą coś na szybko przeprojektować.


  17. 16@ (autor: loccothan | data: 19/07/13 | godz.: 01:00)
    lol Przecież są Opterki 12 i 16 jajkowe no nie? Prostym jest miec nadzieję że min 12 rdzeni bedzie w Steamrollerze a że DDR4 jest gotowe do wdrożenia to inna kwestia -> więc AMD nie może być opuźnione już na starcie , no nie? Moim zdnaiem będzie 12/16 rdzeni i 4x DDR4 na FX1100

  18. @17 (autor: Plackator | data: 19/07/13 | godz.: 01:11)
    Z przecieków jakie udało mi się wyczytać, w następnych desktopowych seriach ma być maksymalnie 5 modułów, co i to jest wątpliwe.

  19. gry (autor: darkowal | data: 19/07/13 | godz.: 14:36)
    jeśli chodzi o gry w architekturze GCN2.0 to oblicza tylko 2 wątki 128bitowe, rezultat daje 256bit ale niech amd pocieszy że będzie wsparcie DDR4 jednak Socket fm2+ przyłożył nowy moduł chipsetu dla nowych pamięci współdzielonej do ramu w biosie booth key gpucpu, nowe banki DDR4 w dualu mają dodatkowe 2x4 więcej pinów. to mi cieszy.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.