TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 4 lipca 2013 |
|
|
|
Nowe informacje o APU Kaveri Autor: Wedelek | źródło: WCCFTech | 18:50 |
(15) | Portal PC Watch dotarł do wewnętrznych slajdów AMD, na których zostały przedstawione najważniejsze zmiany poczynione w APU Kaveri. Listę zmian otwierają nowe rdzeni x86 Steamroller, wytwarzane w 28nm, które stanowią rozwinięcie Piledriverów/Bulldozerów. W związku z „pokrewieństwem” ogólna budowa rdzeni Steamroller oraz Bulldozer jest podobna i nie trudno zauważyć, że obie architektury są ze sobą powiązane. Najważniejszą zmianą poczynioną przez inżynierów AMD jest zastosowanie w jednym module dwóch oddzielnych, 4-drożnych dekoderów instrukcji, zamiast jednego, wspólnego dla obu rdzeni.
Dzięki tej jednej zmianie moduł Steamroller w ciągu jednego cyklu zegarowego będzie w stanie przetworzyć osiem instrukcji, a więc dwukrotnie więcej niż Piledriver. Poprawiono również efektywność jednostek stałoprzecinkowych (o 30%) i systemu predykcji skoków (o 20%), oraz zwiększono o 25% szerokość okna instrukcji. Pozostałe elementy pozostały bez zmian i nadal każdy rdzeń ma osobną pamięć podręczną poziomu pierwszego, pamięć L2 i dwie 128-bitowe jednostki FMAC są współdzielone przez dwa rdzenie w module, a wszystkie moduły w procesorze korzystają ze współdzielonego cache L3. Nie wiadomo jeszcze na 100% czy w Kaveri pojawi się pamięć L3, czym może wzorem poprzednich APU ten układ będzie jej pozbawiony. Zmiany poczynione w rdzeniach Steamroller mają przynieść wzrost IPC w stosunku do Bulldozera o 25%.
Kliknij aby powiększyć
W skład Kaveri wejdzie również IGP na bazie architektury GCN 2.0, który również będzie produkowany z wykorzystaniem 28nm procesu litograficznego. Najmocniejszy z układów graficznych montowanych w procesorach AMD będzie zbudowany z 512 procesorów strumieniowych podzielonych na osiem jednostek CU (Compute Unit), ale podobno AMD jest w stanie stworzyć APU z GPU złożonym nawet z 768 procesorów strumieniowych. Wydajność IGP montowanego w Kaveri przekroczy 1 TFLOPS, a dzięki implementacji standardu hUMA GPU i CPU będą mogły współdzielić pomiędzy siebie pamięć podręczną procesora, co skróci czas niezbędny do wymiany danych pomiędzy tymi elementami.
APU Kaveri na sklepowe półki trafią w czwartym kwartale bieżącego roku i będą zgodne z podstawką FM2+.
Klikniej aby powiększyć
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- cpu z x180/ps4? (autor: RusH | data: 4/07/13 | godz.: 18:58)
? :)
- Chyba nie Rush (autor: mbe | data: 4/07/13 | godz.: 19:04)
Trzeba przyznać ze 768 CU robi wrażenie...
Be be iris pro
- mbe (autor: Markizy | data: 4/07/13 | godz.: 20:25)
tylko czy pamięć ddr3 nakarmi odpowiednio szybko danymi te jednostki, bo co do tego mam wielkie wątpliwości.
- To APU ma miec cache L3 (autor: mbe | data: 4/07/13 | godz.: 21:30)
ktora powinna byc na tyleszybka by dac rade troche nadrobic niedomagania ddr3.
Zauwaz ze poprzednie APU bylu pozbawione L3.
- z tego co widze (autor: kombajn4 | data: 4/07/13 | godz.: 21:58)
to moduły coraz bardziej przypominają klasyczne dwa rdzenie.
- @mbe (autor: Wedelek | data: 4/07/13 | godz.: 22:10)
Jeszcze tak naprawdę nie wiadomo na 100% czy do Kaveri trafi L3, ale wszystko (hUMA) za tym przemawia.
- @3.. (autor: biuro74 | data: 4/07/13 | godz.: 22:40)
Kolega chyba nie wie, co to cache roznego poziomu. Poza tym typ pamieci nic nie zmieni, jak dalej bedzie fail w postaci kontrolera z duzymi opoznieniami.
- @06 (autor: mbe | data: 4/07/13 | godz.: 23:38)
Wlasnie tym sie sugerowalem (hUMA).
@07
No wlasnie...
- @03 @07 (autor: rookie | data: 5/07/13 | godz.: 10:31)
Obsluzy, ale musi byc wystarczajaco szybka. Wykazalo to juz Trinity http://hexus.net/...inity-needs-faster-ram/?page=3 Minimum wedlug mnie to DDR3 1833.
- fajnie (autor: darkowal | data: 5/07/13 | godz.: 12:12)
Na to czekałem :-) złożę sobie nareszcie PC Huma GCN Kaveri na podstawce Fm2+ mam nadzieję że wypuszczą DDR4 w końcu spełnia marzenie graczy :-)
- rookie (autor: Markizy | data: 5/07/13 | godz.: 17:30)
przy 512 to pamięci musiały by być minimu 2133 jak nie 2400. A przy 768 to jeszcze coś szybszego.
http://ht4u.net/...tx_650_hd_7750_ddr3/index25.php
A trzeba pamiętać że o pamięć będzie też walczył CPU, ale mimo wszystko 768 jednostek jest nie realne na ddr3, chyba żeby dołożyli 3 kanał, lub użyli pamięci tylko gddr5. Na chwile huma pozwoli się zbliżyć kaveri z pamięciami ddr2400 do 7750ddr3 800 i to pod warunkiem że kontroler pamięci będzie działać bez zarzutów a nie jak w trinity.
@darkowal
gdy wyjdzie nowe apu wymagania graczy się zwiększą wiec wszystko zacznie się od nowa.
- jam (autor: Krax | data: 5/07/13 | godz.: 19:33)
bym wolał rozwiązanie jakie dostał xbox.
coś takiego wpłynie pozytywnie na wydajność zarówno gpu jak i cpu... i nie skaże cpu na gddr
- okok (autor: darkowal | data: 5/07/13 | godz.: 22:17)
myślę pozytywnie żeby dołożyli DDR4 to jest wykonalne w dualchannel na 8 instrukcji z dodatkowym odblokowaniem pamięci podręcznej both gpu-cpu HSA rozwiąże cały problem huma jako jeden mózg wykona cały proces stało i zmiennoprzecinkowy z kolei przetwarza instrukcje graficzną gcn 2.0, steamroller ma taki sam układ podobny do jaguara zamiasr 8 rdzeni mamy 4 rdzenie wspólnie architektura ma zadanie wykonać do jednej operacji 256 bity
- @11 (autor: Plackator | data: 6/07/13 | godz.: 12:22)
Czy właśnie jednym z założeń HSA nie jest bezsensowne kopiowanie danych między CPU a GPU, marnując w ten sposób transfer, pamięć i czas?
- @12 (autor: angh | data: 9/07/13 | godz.: 11:26)
Dlaczego 'skaze cpu na gddr'? gddr to swietny wybor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|