TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 8 marca 2013 |
|
|
|
Procesory montowane w PlayStation 4 i nowym Xboksie będą identyczne? Autor: Wedelek | źródło: Next Power Up, inne | 11:53 |
(14) | Niedawno w sieci pojawiły się kolejne doniesienia na temat specyfikacjo następcy Xboksa 360, o kodowej nazwie Durango. Informacje te pokrywają się z tymi publikowanymi już wcześniej i wynika z nich, że Microsoft zdecyduje się wykorzystać w swojej konsoli podobny układ SoC do tego, jaki AMD będzie dostarczać Sony. W oparciu o zdobyte dane można się nawet pokusić o stwierdzenie, że chipy montowane w obu konkurencyjnych konsolach będą identyczne. Najnowsze doniesienia sugerują bowiem że SoC w Durango dostanie osiem rdzeni x86 Jaguar, taktowanych zegarem 1,6GHz i IGP Radeon, zbudowany na bazie architektury GCN, pracujący z częstotliwością 800MHz.
Podobnie jak w PlayStation 4, SoC ma też korzystać z szybkiej pamięci typu GDDR5 i będzie w stanie wykorzystać potencjał bibliotek DirectX 11.x.
Specyfikacja prototypu konsoli Microsoftu obejmuje również 8GB pamięci RAM i dysk twardy, który może mieć pojemność 500GB, 320GB lub 1TB, a Durango jest pozbawiony napędu Blu-ray. Nowy Xbox ma też obsługiwać technologię Smartglass, ale nie ma nawet słówka o Kinect 2.0 czy Illumiroom, co rzecz jasna o niczym nie świadczy, bo wsparcie dla tych elementów najprawdopodobniej pojawi się w wersji finalnej, wraz z napędem optycznym.
Wcześniejsze doniesienia informowały, że w skład GPU montowanego w Durango wejdzie 12 bloków SC (Shader Compute), każdy złożony z czterech SIMD i planisty. Jednostki SC dostaną po 16KB podręcznej pamięci poziomu pierwszego, oraz 64KB pamięci LSM. Do tego dochodzi jeszcze współdzielona pamięć L2, podzielona na cztery bloki, po 128KB każdy, globalna pamięć GSM o pojemności 64KB oraz 32MB szybkiej pamięci ESRAM, do której dostęp będą mieć wszystkie elementy procesora. Jej przepustowość jest znacznie wyższa niż w przypadku pamięci RAM (102,4GB/s kontra 68 GB/s), a opóźnienia są niższe.
Nowy Xbox otrzyma również dobrze znanego użytkownikom 360-tki pada, który doczeka się kosmetycznych zmian, oraz całkiem nowego, ulepszonego Kinecta. Kontroler ruchu sprzedawany wraz z Durango będzie w stanie rejestrować obraz z wyższą rozdzielczością, rozpozna więcej ruchów, dzięki zwiększeniu ilości obserwowanych złączeń wirtualnych kości do 25 i obsłuży trzy razy więcej graczy - sześciu
Następca Xboksa 360 zostanie najprawdopodobniej przedstawiony opinii publicznej podczas czerwcowych targów E3. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- to może (autor: Krax | data: 8/03/13 | godz.: 12:12)
i tytuły produkcji też takie będą?
- pytanie co z systemem (autor: VP11 | data: 8/03/13 | godz.: 13:16)
Czy bedzie ten sam, wyglada ze wkoncu zacznie sie dobra optymalizacja pod karty AMD. Zla nowosc taka, ze gorzej moga byc wspierane karty NVidi.
W koncu AMD moze wyjsc z dolka, i moze cos ruszy w kierunku procesorow. Juz dawno nie ma konkurencji, a to odbija sie brakiem zmian.
- hmm (autor: piobzo | data: 8/03/13 | godz.: 13:59)
w sumie ciekawe czy to pociśnie tressfx
- i o tym cały czas mówiłem, (autor: Teriusz | data: 8/03/13 | godz.: 15:39)
żeby M$ i $ony mieli taki sam hardware, a różnili się tylko OSem i usługami.
Nigdy nie było tak jak będzie w najbliższym czasie, żeby tworzenie i portowanie gier było tak ułatwione.
- Ciekawe czy (autor: kvm | data: 8/03/13 | godz.: 18:01)
Da sie zrobic z tego PC z Windows 8. Może być przez hack. Wtedy bym sie skusił.
- up. (autor: piobzo | data: 8/03/13 | godz.: 19:57)
może być problem z driverami:P
- Może AMD odżyje :) (autor: raczek70 | data: 8/03/13 | godz.: 20:59)
Wtedy można liczyć na konkurencję w CPU...
- Mnie bardziej ciekawi któe rozwiązanie sprawdzi się lepiej. (autor: Aamitoza | data: 9/03/13 | godz.: 18:03)
Bo skoro CPU są te same to różnice mamy w GPU.
Więc albo
12CU + bardzo szybkie 32MB ESRAM z małymi opóźnieniami+ 8GB DDR3
albo
18CU + 8GB GDDR5 W teorii szybsze od ESRAM, ale z większymi opóźnieniami no i o wiele szybsze od DDR3.
- wydaje mi sie ze klocek (autor: RusH | data: 10/03/13 | godz.: 04:10)
tez bedzie miec gddr5 dla gpu, 32MB jest super do shaderow, ale GPU ciagnie textury z ramu na okraglo, slabo to widze gdyby 8GB DDR3 mialoby byc gdzielone przez 8 cpu i jeszcze do tego gpu
przewaga GDDR5 nad ddr3 polega na mozliwosci rozbicia IO na 32/16 bitowe banki (DDR3 64bitowe) wiec GPU moze ciagnac textury z jednego banku gdy CPU siorbie cos z innego.
poza tym roznica jest w napieciu zasilania, zegarach i opoznieniach
- byłoby to błogosławieństwo dla developerów tłuczących gierki na 3 (autor: Qjanusz | data: 10/03/13 | godz.: 17:21)
platformy równocześnie.
Jak będzie, zobaczymy...
- hmm... czas na kupno akcji AMD ? (autor: DrLamok | data: 10/03/13 | godz.: 20:16)
... bo bardzo tanie ostatnio...
- @DrLamok (autor: Qjanusz | data: 10/03/13 | godz.: 23:24)
właśnie AMD jest wybitnym przykładem na to, że posiadanie mocnych atutów wcale nie musi się jakość szczególnie przekładać się na korektę spekulacyjnej otoczki finansistów.
- @Qjanusz (autor: VP11 | data: 11/03/13 | godz.: 09:54)
Trudno walczyc z kims kto ma 90% udzialow w rynku. Ma kase na opracowanie nowych technologii. I tak bardzo dlugo AMD walczylo z Intelem, gdzie reszta producentow CPU, w niepamieci.
Dzieki temu ze kupilo ATI jeszcze jakos sie trzyma na rynku. Oby juz czarna passa minela dla AMD.
- @VP11 - wszystko co piszesz to prawda (autor: Qjanusz | data: 11/03/13 | godz.: 10:14)
między innymi dlatego w akcje AMD bym nie inwestował.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|