Nowa wersja Unigine Valey już dostępna do pobrania
Autor: Wedelek | źródło: Unigine | 10:15
(29)
Dwa dni temu pisaliśmy na łamach TPC o nowym benchmraku Haven firmy Unigine, a dziś na serwery tego producenta trafił kolejny program testujący wydajność naszych akceleratorów. Mowa oczywiście o zapowiadanym już wcześniej Unigine Valley, z którego mogą skorzystać posiadacze systemów z rodziny Windows, Mac OS lub Linux. Wprowadzone w opisywanym benchmarku usprawnienia pokrywają się z tymi wymienianymi przy okazji premiery Haven 4.0, bo oba testy korzystają z tego samego silnika graficznego.
To co je różni, to renderowana scena. W przypadku Haven są to surrealistyczne klimaty, a w Valey nasze karty trudzą się nad wyrenderowaniem ładnie wykonanej doliny.
Nowa wersja testu Valey wprowadza kilka ulepszeń efektów SSDO (Scene Space Directional Occlusion) oraz flar, nowe algorytmy świateł, lepszą obsługę konfiguracji złożonej z kilku kart graficznych, poprawiony system skryptów oraz algorytm odpowiadający za wyświetlanie gwiazd na dynamicznie generowanym niebie, gdy zapada zmrok. Pojawiła się też obsługa Antialiasingu w systemie Mac OS X, informacja na temat aktualniej temperatury i zegara z jakim pracuje testowany GPU oraz obsługa dwóch, nowych języków: rosyjskiego i chińskiego.
Warto również nadmienić, że w przypadku odmiany dedykowanej "okienkom" Microsoftu, benchmark korzysta z API DirectX11, a jeśli mamy zainstalowanego Linuxa lub OS Apple, to używane są biblioteki OpenGL.
Opisywany program można ściągnąć wprost ze strony producenta - KLIK.
K O M E N T A R Z E
no w koncu cos milego dla oka (autor: Mario2k | data: 15/02/13 | godz.: 10:30) W przeciwienstwie do UniHeaven ten prezentuje cos bardziej przyjemnego dla oka .
dreams.... (autor: Qjanusz | data: 15/02/13 | godz.: 10:38) jeżeli powstałby STALKER2 Oko Moskwy na tym silniku i z taką jakością grafiki, zapłaciłbym za gierkę 500-700 pln i wysłałbym list dziękczynny do studia.
blah co to ma byc (autor: RusH | data: 15/02/13 | godz.: 10:50) fps zablokowane na 30, do tego wszedzie mikropszyciecia gdy kamera robi najazd z panoramy
ciekawe czy chociaz to cos produkuje wykres fps na ktorym bedzie widac te mikroprzyciecia
Qjanusz to sobie zagraj a Arma2 (autor: RusH | data: 15/02/13 | godz.: 10:51) :)))
jak widać na screenie idzie osiągnąć powyżej- max 37 fps, a średnio 20 fps.
ogólnie mnie nie powala (autor: Teriusz | data: 15/02/13 | godz.: 13:39) fakt więcej detali, ale widać jak wszytko jest dogrywane przy zoomach. Nie ma cieni i nagle się pojawiają. Tak samo ze szczegółowością elementów pierwszoplanowych.
Ogólnie podoba mi się ten benchmark. Ma dźwięk przestrzenny 3D (przynajmniej na moich 6 głośnikach). Do tego przyjemny dla oka i można latać/chodzić po świecie.
Brakuje trochę jakiegoś stawu, wodospadu. Ale na pewno będzie w wersji 2.0 lub 3.0.
@cd. (wiem ze 2 to juz SPAM ale... dam jeszcze 3 koment) (autor: belixa | data: 15/02/13 | godz.: 14:33) co mi tam... dodaje wyniki Custom / Ultra / Bez AA
@belixa (autor: kosa23 | data: 15/02/13 | godz.: 15:12) Twoja karta graficzna jest ok. 2x lepsza od mojej, czyli GTX650 Ti ma ok. 1400 GFlops, a moja karta graficzna GTS450 512 MB ma tylko 601 GFlops :D
PS. jeszcze trochę i zmienię grafe
Apu A6-3500 podkrecony (autor: shadowxxz | data: 15/02/13 | godz.: 15:28) 1280x1024 high bez aa
dx11 - 12fps
dx9 -11,4fps
Niektóre scenki bardzo fajne, a dx11 chodzi lepiej niz dx9 ciekawe...
robicie zamieszanie (autor: Mario2k | data: 15/02/13 | godz.: 20:41) Jak tak kazdy bedzie ustawial po swojemu to na chu.... takie porownania ???
Dawac ustawienia z menu : Basic , Extreme i Extreme HD bedzie mozna cos porownac. ! ! !
@17 (autor: morgl | data: 16/02/13 | godz.: 19:48) Nie pod Linuksem, a pod OGL. Odpal pod OGL na Windows, to będziesz miał to samo. I tym bottleneckiem jest słaba optymalizacja shaderów przez kompilator Nvidii - właśnie pracują nad poprawkami, programista Serious Sama o tym wspominał. Na dzień dzisiejszy D3D11>OGL>>>D3D9.
podziekowal (autor: daver | data: 17/02/13 | godz.: 09:51) ale on mowi o jakiejs regresji w najnowszych sterach, a w 304 wydajnosc jest podobna.
... (autor: morgl | data: 17/02/13 | godz.: 18:18) W którym miejscu pisze o regresji, bo chyba przegapiłem?
... (autor: daver | data: 17/02/13 | godz.: 19:27) "[...]latest NVidia driver itself [...] However, seems that shader performance when running with it is much lower. This is the 50% speed difference people are talking about."
oczywiscie test robilem z wylaczonym lolem (autor: Pider | data: 18/02/13 | godz.: 00:11) i przegladarka ;]
@25 (autor: morgl | data: 18/02/13 | godz.: 09:18) Może mi trudno Chorwata po angielsku rozumieć, ale dla mnie to znaczy, że nie tylko 313 jest wolniejszy, ale, że nawet 313 jest wolniejszy;) Zresztą jaki byłby sens polecania 313 jeśli występowałaby 50% regresja?
mój wynik (autor: madsheep | data: 19/02/13 | godz.: 09:08) Unigine Valley Benchmark 1.0
FPS:
35.8
Score:
1498
Min FPS:
21.4
Max FPS:
63.2
System
Platform:
Windows 7 (build 7601, Service Pack 1) 64bit
CPU model:
Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz (3309MHz) x4
GPU model:
NVIDIA GeForce GTX 460 9.18.13.697 (1023MB) x1
Settings
Render:
Direct3D11
Mode:
1680x1050 fullscreen
Preset
Custom
Quality
Ultra
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.