TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 5 lutego 2013 |
|
|
|
Czy tak będzie wyglądać GPU w nowym Xboxie? Autor: Wedelek | źródło: VGLeaks | 10:07 |
(17) | Jakiś czas temu do sieci trafiła szczegółowa, choć niepotwierdzona specyfikacja techniczna układu GPU, który zagości w nowej konsoli Microsoftu, o nazwie Xbox 720 aka Next. Informacje te potwierdził kolejny serwis, który twierdzi, że wie jak będzie wyglądać rdzeń graficzny w Durango (inna nazwa nowego Xboxa). Jeśli wierzyć tym doniesieniom, to GPU montowany w następcy Xboxa 360 będzie taktowany zegarem 800MHz i będzie obsługiwać biblioteki DirectX 11 oraz technologię antialiasingu MSAA 2x, 4x oraz 8x. W jego skład wejdzie 12 bloków SC (Shader Compute), każdy złożony z czterech SIMD i planisty.
Jednostki SC dostaną po 16KB podręcznej pamięci poziomu pierwszego, oraz 64KB pamięci LSM. Do tego dochodzi jeszcze współdzielona pamięć L2, podzielona na cztery bloki, po 128KB każdy, globalna pamięć GSM o pojemności 64KB oraz 32MB szybkiej pamięci ESRAM, do której dostęp będą mieć wszystkie elementy procesora. Jej przepustowość jest znacznie wyższa niż w przypadku pamięci RAM (102,4GB/s kontra 68 GB/s), a opóźnienia są niższe.
Osoby zainteresowane tematem odsyłam do artykułu, z którego czerpałem opisywane tu doniesienia - KLIK.
GPU w nowym Durango podobno zostanie wyprodukowane dla Microsoftu przez firmę AMD, a niektórzy uważają, że również CPU zostanie opracowane przez firmę z Santa Clara. Oczywiście na potwierdzenie tych doniesień będziemy musieli poczekać do premiery nowego Xboxa, która w najlepszym przypadku nastąpi podczas targów E3.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- czym to wlasciwie (autor: Rajq | data: 5/02/13 | godz.: 13:02)
bedzie sie roznic od PC? gpu&cpu na zywca wziete z kompa. To samo podobno ma byc w ps3. Moze z portami na blaszane tostery nie bedzie problemu... hehe
- Wygrała ekonomia. (autor: LogiMen | data: 5/02/13 | godz.: 13:36)
Jak wszyscy wiedzą np procesor w ps3 kosztował krocie co powodowało wysoką cenę w końcowym rozrachunku. A całość jest zoptymalizowana pod grafikę i maksymalne wykorzystanie cpu i gpu.
- Ja to nie wierze (autor: Wyrzym | data: 5/02/13 | godz.: 14:12)
w zadne informacje techniczne na temat nowych konsol, jakies podzespoly z poprzedniej epoki, x86 w srodku... a co ze wsteczna kompatybilnoscia? pewnie olac, po co i tak by nie bylo, ale wrzucmy sobie x86 bo? bo kij to kto wie po co.
- @Wyrzym (autor: Pleban | data: 5/02/13 | godz.: 14:59)
A gdzie Ty w konsolach tej generacji wsteczną kompatybilność widziałeś?
- Wyrzym (autor: Markizy | data: 5/02/13 | godz.: 16:38)
konsole maja na ogol gdzieś wsteczną kompatybilność, co do x86 to że rdzeń tego typu tam zostanie przeniesiony nie znaczy że dekoder nie zostanie zmodyfikowany, także cześć przestarzałych instrukcji z niego po prostu wyleci.
- @4 Pleban (autor: PrEzi | data: 5/02/13 | godz.: 16:45)
A chocby jest wsteczna kompatybilnosc w X-klocku 360 z poprzednim (niektore tytuly), oraz w pierwszych plejach miales praktycznie zdublowane bebechy PSa2 zeby zapewnic wlasnie wsteczna kompatybilnosc. Potem potrochu wycinali to w nowych iteracjach zeby zmniejszyc koszty az w koncu wycieli praktycznie zupelnie.
- konsola zawsze różni się od pc grami (autor: hideox | data: 5/02/13 | godz.: 19:07)
niedostępnymi na pc to raz, a dwa cóż wygląda na to że ps4 będzie trochę szybsze bo więcej szejderów
- Wsteczna kompatybilnosc? (autor: Wyrzym | data: 5/02/13 | godz.: 19:18)
no gdzie ja ja widzialem np... a tak wiem, moj ps3 otwiera wszystkie gry z ps2 i psx :O
Na poczatku istnienia konsoli takie cos jest bardzo przydatne, pozniej mozna wyciac.
Zreszta ja nie mowie ze to jest potrzebne, ale latwiej jak cos zrobic to na podobnej arch.
Wlasciwie po co by tam proca x86 montowali? bo powerpc za drogie? bo moze latwiej portowac gry z/na pc ? aha aha, bo kogos tak pc obchodza ze ho ho
- troche fail (autor: RusH | data: 5/02/13 | godz.: 20:47)
wyglada na wydajnosc ala 4870 :/
watpie w 7770
- żaden fail (autor: djBoss | data: 5/02/13 | godz.: 21:37)
Jakby wsadzić coś lepszego konsole by kosztowały za dużo. Będą dobrze optymalizować pod sprzęt i tyle.
- Nie wiem po co tu gacie zdzierać? (autor: Duke Nukem PL | data: 6/02/13 | godz.: 03:17)
Jeśli to będzie x86/x64 to sytuacja dla deweloperów gier jest wymarzona. Po lekkich modyfikacjach gra działa na piecach jak i na konsolach. Mniejsze koszty produkcji i większy potencjalny rynek. Postawcie się czasem po drugiej stronie barykady. Załóżcie sobie jakikolwiek biznes to zobaczycie jak na każdy grosz będziecie patrzeć.
- rUSH (autor: Aamitoza | data: 6/02/13 | godz.: 08:37)
Zwykłą grafa z GCN. Wygląda jak lekko podpakowany HD7770. Tyle samo cache, taka sama szyna, 16rop, o 2 SC więcej.
- @08 (autor: Plackator | data: 6/02/13 | godz.: 11:49)
Arch. PS3 jest inna niż PS2, również PS1 względem obydwu.
- @08 (autor: sevae | data: 6/02/13 | godz.: 15:06)
Twój PS3 odtwarza te gry ale Cell nie ma żadnej wstecznej kompatybilności. Po prostu siedzi tam druga konsola. A Xbox360 emuluje, to też żadna wsteczna kompatybilność.
- >A Xbox360 emuluje, to też żadna wsteczna kompatybilność. (autor: RusH | data: 6/02/13 | godz.: 18:19)
Sav emulacja to wlasnie wsteczna kompatybilnosc.
Generalnie Nin jest w dupie z WiiU, dali 3 rdzenie 1.2GHz, 550MHz GPU, praktycznie ledwo porownywalne z x360/ps3
Sony chyba zaserwuje nam 8 rdzeni x86 1.6Ghz + APU
M$ nie wiadomo ile, jakie i jak szybkie rdzenie cpu + oddzielne GPU 7770
Sony bedzie miec tym razem najlatwiejsza platforne do programowania (jak za czasow PS1). szkoda bo nie cierpie sony, mam nadzije ze przynajmniej ulatwi to emulacje PS4 na PCtach :)
- @15 (autor: sevae | data: 6/02/13 | godz.: 19:41)
Nie nie jest. Bo nie możesz sobie tak emulować każdej gry. Zresztą mój PC jest wstecznie kompatybilny z Nintendo DS bo sobie też mogę emulować co chcę tak? Ale w sumie jakaś to namiastka kompatybilności jest.
Tak samo śmieszna jest ta wsteczna kompatybilność w PS4 według plotek, gdzie podobno będzie można wykupić przez Gaika gry z PS3.......... wiem że to plotki ale nie widzę wstecznej kompatybilności w tym rozwiązaniu. To po prostu jeszcze raz wydane gry z PS3 na PS4.
Nintendo jest niby w dupie od tak dawna, że już nikt nie wierzy w powtarzanie tego stwierdzenia.
- wsteczna kompatybilnosc oznacza (autor: pandy | data: 6/02/13 | godz.: 21:09)
mozliwosc uruchamiania poprzendiego kodu binarnego natywnie w nowej generacji (i zazwyczaj bez obnizenia mocy obliczeniowej) - emulacja to cos innego bo pomijajac pelna dowolnosc emulowania dowolnej maszyny to zazwyczaj kosztuje to moc obliczeniowa.
Xbox 360 nie byl wstecznie zgodny z Xbox i PS3 nie byla wstecznie zgodna z PS2/PS1 (PS3 i Xbox360 uzywaja Power PC gdy wczesniejsze maszyny uzywaja innych ISA - x86 w Xbox i PS1/2 MIPS)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|