Niemiecki producent samochodów AUDI AG będzie używał opartych na architekturze Intela serwerów Fujitsu-Siemens by zoptymalizować procedurę testowania samochodów pod względem bezpieczeństwa. W drugiej fazie projektu Audi zastosuje jeszcze mocniejszą infrastrukturę opartą na procesorach Intel Xeon. Serwery zbudowane na platformie Intela będą skonfigurowane w środowisku klastrowym, na którym będą pracowały aplikacje przeniesione z systemów niestandardowych i systemów RISC.
Początkowa konfiguracja rozwiązania opartego na architekturze Intela to linuksowy system klastrowy złożony z 52 dwuprocesorowych węzłów z procesorem Pentium III i 24 węzłów z Pentium 4. Konfiguracja taka zapewnia bardzo wysoką wydajność przy dużych możliwościach skalowania i prostocie rozbudowy. W drugiej fazie zostaną dołączone 64 węzły dwuprocesorowe oparte na procesorach Intel Xeon. Na rozwiązanie zastosowane w Audi składają się ponadto: 57 GB pamięci RAM, 10 terabajtów powierzchni dyskowej, przełączniki sieciowe Fast Ethernet switches (100 Mb/s) oraz oprogramowanie takich firm, jak: PamCrash* (ESI), Nastran* (MSC) i Storm* (Easy Engineering).
Celem stworzenia środowiska wirtualnych testów są obliczenia związane ze sprawdzeniem możliwie wszystkich potencjalnych scenariuszy wypadków samochodowych. W ten sposób - bez zużywania materiałów i bez ryzyka pomyłki przy aranżacji eksperymentu, klaster przeprowadza symulacje, na podstawie których zwiększa się bezpieczeństwo produkowanych przez Audi samochodów. "Przekonaliśmy się, że serwery oparte na procesorach Intel Pentium 4 oferują bardzo atrakcyjną wydajność dzięki wysokiej mocy w obliczeniach zmiennoprzecinkowych, zwłaszcza w porównaniu do systemów typu RISC" powiedział Karl Huber, odpowiedzialny za system Audi CAE. "Zbudowany w architekturze Intela klaster wykazał się znakomitymi wynikami pomiarów, co dało mu znakomitą pozycję konkurencyjną pod względem wskaźnika cena/wydajność"
K O M E N T A R Z E
nic ważnego (autor: vaneck | data: 4/07/02 | godz.: 13:25) tylko próba
audi (autor: cichy | data: 4/07/02 | godz.: 15:29) To jest firma
ciekawe dlaczego nie AMD...
Przebaga dzięki technice:-)
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.