Według amerykańskiego Instytutu Standardów i Technologii (NIST), błędy w programach komputerowych kosztują ekonomię USA aż 59,5 mld USD rocznie. Wpływ wadliwego oprogramowania na gospodarkę jest ogromny - wszak komputery stosowane są w procesach badawczych, produkcyjnych, podczas dystrybucji, a nawet w obsłudze serwisowej produktów. "Bugi" dotykają więc ogromnej liczby firm. Według NIST, efektywniejsze procedury testowe pozwoliłyby wykluczyć część pomyłek w kodzie, co zaoszczędziłoby użytkownikom 22,2 mld USD. Dziś ponad połowa błędów pozostaje niewykryta.
Raport pojawia się w momencie, gdy powstają projekty rozwiązań prawnych obciążających twórców oprogramowania kosztami ewentualnych wad w jego pracy. Takie podejście - choć pociągnęłoby za sobą drastyczny wzrost cen oprogramowania - zyskuje coraz większą grupę zwolenników. Przeciwnicy argumentują, że już dziś 80% kosztów pracy nad programami to wydatki na wyszukiwanie i usuwanie błędów. Wydaje się jednak bardzo prawdopodobne, że w ciągu najbliższych lat producenci będą ponosić całkowitą odpowiedzialność za software swojego autorstwa. Wyrok w takim właśnie duchu zapadł już w Holandii, gdzie sędzia uznał firmę Exact Holding winną sprzedaży wadliwego oprogramowania. Argument, że wczesne wersje programów są z reguły niestabilne, został oddalony.
K O M E N T A R Z E
i oto jest (autor: cichy | data: 1/07/02 | godz.: 12:57) 2800 newsow!:-)
a co dopiero bedzie sie dzialo za 200 (autor: Meteor | data: 1/07/02 | godz.: 12:59) postow ? :)
newsow (autor: Meteor | data: 1/07/02 | godz.: 13:00) I mean :)
no w końcu (autor: GULIwer | data: 3/07/02 | godz.: 11:15) tylko co na to Microsoft :))))) Tylko kupić windoza wybulić 500zeta a potem procesować się z nimi o powiedzmy (nie bądźmy zachłanni) 50000zeta :)))
Matko jak ci ludzie robią niektóre reczy w szczególności gry zero optymalizacji kodu i cała para idzie w gwizdek :(((
Co do newsów nic nie bedize jakoś nikt nie zauwazył 2mln odwiedzin TPC (nikt poza mną :))))
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.