Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 12 września 2012 
    

AMD inwestuje w technologię Cloud Gaming


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 21:09
(15)
Firma AMD poinformowała o nawiązaniu strategicznej współpracy z CiiNOW - innowacyjnym producentem zajmującym się tworzeniem usług i technologii związanych z Cloud Gaming, czyli graniem w gry umieszczone w chmurze. W ramach współpracy obaj producenci będą pracować nad rozwojem technologii Cloud Gaming, natomiast CiiNOW uzyska wsparcie finansowe i karty graficzne Radeon niezbędne do potrzeb utrzymania działalności usług. W ramach cloud gaming gry uruchomione są na zewnętrznym serwerze, który wykonuje wszystkie obliczenia graficzne i przesyła do urządzenia użytkownika, które ograniczna się tylko do wyświetlania przesyłanego obrazu.

Dzięki temu do grania nie są wymagane wydajne podzespoły a jedynie szybkie łącze internetowe, co pozwala w granie w zaawansowane tytułu na coraz bardziej popularnych smartfonach i tabletach. Usługi i technologie tego typu zapoczątkowała platforma OnLive.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. czyżby to początek końca AMD (autor: Sławekpl | data: 12/09/12 | godz.: 21:52)
    odpuścili wyścig z chipzillą o wydajne CPU, czyżby chcieli teraz odpuścić wyścig z nV???
    chcą się zająć głównie APU i wejść na rynek mobilny
    coś mi tu śmierdzi


  2. hmm (autor: Igor Corp. | data: 12/09/12 | godz.: 22:08)
    W przyszłości APU będzie jedynym sensownym rozwiązaniem. Obecnie konsola jest do grania a do zastosowań biurowych i mniej zaawansowanych gier APU w zupełności wystarcza.

  3. Dobry kierunek AMD (autor: szpak3 | data: 12/09/12 | godz.: 22:10)
    Genialne, to sposób na podroż służbową czy wczasy z teściową, bierzesz tablecik albo niewielkiego laptopa, dobry internet mobilny i zabijasz nudę :)

  4. boskie (autor: Markizy | data: 12/09/12 | godz.: 22:14)
    rozwiązanie, trzeba wziąść pod uwagę opóźnienie w przesyłaniu danych i mamy grę która działa z lagiem na życzenie.

    Totalny bezsens.


  5. A może? (autor: LogiMen | data: 12/09/12 | godz.: 22:56)
    LAGI w końcu znikną.

  6. lipa (autor: Mario2k | data: 12/09/12 | godz.: 22:56)
    #dobre toto bedzie do sapera i gry w szachy

  7. "dobry internet mobilny" (autor: mandred | data: 12/09/12 | godz.: 23:25)
    omg!!! To jak mądry amerykaniec lub uczciwy cygan

  8. @06 (autor: lcf | data: 12/09/12 | godz.: 23:26)
    Spróbuj najpierw, potem oceniaj. Jak masz normalne łącze w stylu 20 Mb/s i pingi koło 15 ms to w Wiedźmina 2 na GAIKAI (podobna technologia) można spokojnie polatać.

  9. Wszystko na poczatku jestzle (autor: Kosiarz | data: 13/09/12 | godz.: 01:22)
    Ale w czasie cos z tego bedzie. Jak zaczynalem dawno temu przygode z netem to pingi byly kolo 100 i sie gralo w q3 i inne wczoraj sprawdzalem i bylo 10 za pare lat bedzie 2 i to bedzie w obie strony dawac opoznienie reakcji ludzkiej.

  10. bedzie to tak udane i oplacalne jak OnLive (autor: RusH | data: 13/09/12 | godz.: 02:00)
    OnLive, ktory juz raz zbankrutowal i WSZYSCY inwestorzy stracili 100% wkladu a wlasciciel firmy robiac walek zglosil upadlosc OnLive i jednoczesnie zalozyl nowa firme OnLive przejmujac zasoby za grosze :)

  11. @8. (autor: Kenjiro | data: 13/09/12 | godz.: 09:13)
    Dodaj, że w Wiedźmina 2, który wygląda jak kupa z wyłączoną większością efektów graficznych, już lepiej pograć na APU, wygląda lepiej i bez lagów.
    Poza tym, mało kto ma 15ms w sieciach komórkowych, a takich będzie wkrótce większość - tam są raczej opóźnienia rzędu 200-500ms i spore straty pakietów UDP (TCP ma retransmisje).


  12. ale mmorpg (autor: Metal Machine | data: 13/09/12 | godz.: 09:17)
    jakoś dają sobie rade. Wiadomo użytkownik ma klienta, ale co za problem żeby przenieść to w chmure ? Jakoś wiekszość ludzi nie będzie odczuwała opóźnień jeśli nie będzie miała do czego tego porównać :D A jak że będzie to zabawa dla ludzi tylko z dużych miast, bo na prowincji to nawet po kabelku bywa różnie z jakością usług ;/

  13. @13 (autor: Metal Machine | data: 13/09/12 | godz.: 09:18)
    okej nie było zbyt mądre pisać komentarza zaraz po przebudzeniu :D

  14. ciekawostką (autor: morgl | data: 13/09/12 | godz.: 09:42)
    jest to, że takie aero2 ma 60-70ms, a "wielka czwórka" nie potrafi zejść poniżej 200

  15. cloud gaming (autor: hasel | data: 13/09/12 | godz.: 15:07)
    Zbyszek bardzo fajnie to opisał. Smartfony i tablety - TAK; desktopy - NIE
    Sam z ciekawości trochę się pobawiłem OnLive , na desktopy to się nie sprawdza, bynajmniej obecnie, jak kiedyś transfery i przede wszystkim pingi się poprawia to może coś z tego będzie. Cloud gaming dla mnie to wizja przyszłości, w fps'y obecnie nie da się grac, TPP to pol biedy, na dzień dzisiejszy zbyt duża kompresja, podczas ruchu kamery nic nie widać...


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.