TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 13 czerwca 2012 |
|
|
|
Będzie nowa mniejsza wersja PlayStation 3 Slim Autor: Zbyszek | źródło: SoftPedia | 21:28 |
(22) | Według nieoficjalnych informacji firma Sony jeszcze przed wprowadzeniem PlayStation 4 zamierza przeprojektować swoją dotychczasową konsolę PlayStation 3 Slim. Nowa wersja PS3 przejdzie proces podobny jak w drugiej połowie 2009 roku, kiedy na rynku debiutowała właśnie wersja Slim - mniejsza, bardziej energooszczędna i tańsza w produkcji od wcześniejszego modelu. Po trzech latach proces zostanie powtórzony i obejmie ponowne przeniesienie układów scalonych do nowszych wymiarów technologicznych, co z kolei pozwoli zmniejszyć rozmiary płyty głównej, zasilacza i systemu chłodzenia, a co za tym idzie całej konsoli.
Nowa wersja PS3 będzie jeszcze cieńsza i mniejsza od modelu Slim, i najprawdopodobniej pojawi się na rynku w drugiej połowie tego roku.
PlayStation 3 (2006-2009) i PlayStation 3 Slim (2009 - obecnie)
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- PS3 będzie jeszcze cieńsza i mniejsza (autor: Conan Barbarian | data: 13/06/12 | godz.: 21:38)
Czy będzie też tańsza?
- a ja sie (autor: Markizy | data: 13/06/12 | godz.: 23:16)
pytam po co jeszcze jedna wersja konsoli, jak rozsądniej było by się skupić na nowej konsoli?
- @2 bo (autor: pandy | data: 13/06/12 | godz.: 23:47)
Po prostu PS3 bedzie jeszcze dlugo sie sprzedawac, moc obliczeniowa konsli wykorzystana jest w ok 40 - 50%, produkt jest dalej atrakcyjny jako platforma medialna.Jesli mozna zredukowac koszty, zaoferowac nizsza cene to czemu nie. gdyby Sony nie przycielo pamieci do 256MB z czego dla gry zostaje jakies 160MB to mogloby spokojnie zignorowac nowe konsole.
- @3 moc obliczeniowa jest mizerna i zerowa w obecnych czasach (autor: Carmamir | data: 14/06/12 | godz.: 08:40)
konsola bedzie sprzedawana z sieczkowata grafa jeszcze przez wiele lat jak PS2 bylo sprzedawana, kijowa grafa, kijowy sprzet dla biedniejszych.
Ot cala tajemnica. A "moc" jest wykorzystana w 100% od dawien dawna, GPU juz wiecej nie wydali a Cell mial kiedys moze moc, teraz dowolny GPU zezera kilka takich konsol na jeden gry w obliczeniach graficznych (a tam cell musi nadrabiac grafe niewiele lepsza od tego co sie montuje w telefonach obecnie).
Obecna generacja to shit, poza BR i Uncharted i innymi tego typu grami nawet nie patrze sie na nowe tytuly na Xboxa/PS3 (jako ze oba posiada, nota bene X360 lezy odlaczony a PS3 jak mowie odtwarzacz glownie w 95%).
- ... (autor: sid67 | data: 14/06/12 | godz.: 08:46)
mnie najbardziej denerwuje praca czytnika, mam wersje slim, musiałem dać podkładki z wykładziny pod konsolę bo inaczej cały mebel na którym stoi wibrował, a i tak nie jest za dobrze. Do tego napęd "chrupie" podczas grania.
@3 przez gry "ekskluzywne" moc obliczeniowa PS3 jest obecnie wykorzystywana na 100%, każda gra w której coś wygląda świetnie jest pełna trików które próbują maskować to co wygląda źle
- pandy (autor: Mario2k | data: 14/06/12 | godz.: 08:56)
Stuknij sie ty w lepetyne. Developerzy piszacy gry na ps3 juz od roku podaja ze skonczyly im sie mozliwosci czytaj moc tej konsoli . Od ponad 2 lat sa juz gry wykozystujace 95% mocy ps3 ! ! . finito
sam uzywam ps3 slim jako dvd/bd playera do tego sie nasaje wysmienicie.
- to da się jeszcze bardziej zbadziwić (autor: Hitman | data: 14/06/12 | godz.: 09:10)
jak widze bo ostatnia wersja slim to porażka..
@pandy - skąd takie info?? bo jako człowiek z branży mam odmienne zdanie i twierdze że przez zbyt małą pamięć ta konsola cierpi okrutnie a dodanie move'a pogorszyło sprawę..
- Beznadzieja (autor: MacLeod | data: 14/06/12 | godz.: 09:48)
Przez te konsole gry nie wykorzystuja mozliwosci PC nawet w 20%. Przeciez to jest slabsze niz zwykle APU od "kiepskich" :)
- moze (autor: angh | data: 14/06/12 | godz.: 10:33)
i konsole nie maja mocy PC - ale co z tego, jezeli powstaja na nie naprawde dobre gry.
A co do mocy - tworca Heavy Rain stwierdzil, ze ps3 jest dla niego calkiem wystarczajaca, a The Last of Us na e3 bylo jedna z najladniej wygladajacych gier.
Samo przejscie na slim jest rozsadne - ps3 bedzie produkowana jeszcze ladne pare lat, wiec po co przeplacac za jej produkcje i przestarzale uklady, jezeli mozna zrobic to taniej, wydajniej i lepiej.
- ad.9 (autor: Carmamir | data: 14/06/12 | godz.: 11:43)
graficznie to padaka, konsoli wystarcza mocy na generowanie w dobrej jakosci postaci, i kawalka terenu wokol niej, reszta to juz czesto sprity znane z lat 96-01... Gratuluje powrotu do korzeni.
GoW wyglada dobrze z nie z powodu mocy PS3 (ktora jest obecnie bardzo mala) a z powodu wysilku developerow i ich swietnej pracy to samo tyczy sie innych produkcji...
To nie ma nic wspolnego z moca, uzywaja roznych sztuczek aby tylko wyciagnac co sie da. Wyobraz sobie teraz gdyby PS4 bylo mniej wiecej jak obecne dobre kompy, jaka grafa na to by byla, a nie taki zal (lubie U3 i grafa bardzo ladna ale zdaje sobie sprawe jak mocno wszystko tna i jakimi tanimi chwytami polepsza ogolny odbior grafiki, ale patrzac sie obiektywnie poza swietna praca developerow nie widze nic co mogloby wyjasnic chec grania na PS3 (poza filmami ofc)).
- Wolę ZX Spectrum za 5zł od Playstation 8 za 5000 zł (autor: bwana | data: 14/06/12 | godz.: 12:27)
pod jednym warunkiem - gry na ZX Spectrum będą wystarczająco fajne i wystarczająco ładne.
- ps2 slim są piękne i takie maleńkie (autor: hideox | data: 14/06/12 | godz.: 14:00)
i lekkie, ps3 czeka to samo :D ql! plejstacja ma świetne gry i warta jest kupna chociaż nie ma takiej grafiki co mój aktualny pecet ale gry na ps3 często są lepsze niż na pc nawet pomimo gorszej rozdzielczości, God Of War, Gran Turismo, Uncharted, Mortal Kombat itd. itd. a to co jest na obie platformy oczywiście lepiej wygląda na pc (ale wielu najlepszych gier na pc wcale nie ma)
- ... (autor: Krotock | data: 14/06/12 | godz.: 14:06)
Zrozumiały krok, choć ta konsola i tak odchodzi już powoli i nie była do końca udana. Porażka cell'a i na sam koniec na szybko szukanie producenta GPU by ratować projekt. Cell nie był w cale taki dobry, a konsoli brakuje głównie pamięci grafiki i RAM. Crysis 2 nie wiem jaką miał rozdzielczość, ale wyglądało na 720x480, czyli nawet niepanoramiczna, rozciągała nieco wszystko w poziomie. Sam mam XBOX'a i trzeba przyznać, że grafika odkąd kupiłem nowego kompa nie powala mnie w większości gier, ale mimo to dzięki ciężkiej pracy deweloperów wychodzą perełki jak Wiedźmin 2, Forza 4, czy Max Payne 3. Te gry wyglądają wyśmienicie.
- GPU to nie SPE a SPE to nie CPU (autor: pandy | data: 14/06/12 | godz.: 19:40)
GPU nie jest cudownym rozwiazaniem kazdego problemu obliczeniowego, poza tym GPU sa dosc proste i nie potrafia efektywnie przetwarzac rozglaezionych watkow,
Co do wykorzystnia SPE oparlem sie na:
http://community.us.playstation.com/...mp;tstart=0
to na zachete cytat o Infamous:
"For us, the most exciting part of the PS3 has been the cell processor, the SPUs specifically. In our highest density scenes right now, we are currently using about 30 percent of the SPUs' capabilities--with the SPUs doing lots of heavy lifting for us on rendering, visibility, particle systems, skinning, animation blending, and so on...this with scores of pedestrians, cars, fires, etc., all going on. And the best part? We've not made any significant attempts to even optimize the SPU code. I think it's reasonable to guess we could put 10 times as much stuff on the SPUs and still make our frame budgets. It's really pretty amazing."
Wielu developerow twierdzie ze jest jeszcze sporo do osiganiecia na PS3
Tak, GPU jest tu ograniczeniem ale dalej moc obliczeniowa PS3 jest w stanie zaoferowac raytracing w czasie rzeczywistym - to potrafia dopiero najnowsze GPU.
W mojej wypowiedzi napisalem ze gdyby Sony nie oszczedzal w PS3 na pamiec RAM (256MB dostepne dla PPE+SPE, z czego ok 64 - 100MB zajete jest przez system Sony i pozostawia wolne ok 160MB na wlasciwy kod) to dzis Sony moglby spokojnie dyskontowac sukces PS3 bez potrzeby przyspieszania prac nad PS3.
XBOX jest tu w duzo lepszej sytuacji niz PS3 bo posiada 512MB RAM ale zunifikowanej bez sztywnego podzialu na pamiec GPU i reszty.
I na koniec - naprawde uwazam ze dobra gra to cos wiecej niz rozdzielczosc - na chwile obecna poziom realizmu ggrafiki osiagany na PS3 jest na tyle wysoki ze mozna skupiac sie na jakosci kodu i innych aspektach gier - notoryczne narzekanie na braki grafiki to tylko proba ukrycia ze malo jest innowacyjnych tytulow za to duzo odgrzewanych kotletow ktore zwiekszaja ilosc poligonow, rozdzielczosc tekstur, rozdzielczosc wysjciowa i po uzupelnieniu i nowe skrypty wypuszczane sa jako rewolucjna nowosc.
ten wyscig zbrojen predzej czy pozniej osiagnie tak absurdalne rozmiary ze nie da sie juz dalej poprawiac atrakcyjnosci gier zwiekszajac wylacznie liczbe pikseli i ilosci polygonow.
@6 z prostakami nie dyskutuje
- pandy (autor: Mario2k | data: 14/06/12 | godz.: 21:11)
No nie ma bata , ty albo masz 13 lat albo chory na umysle jestes Raytracing w czasie rzeczywistym ??? czego ?? malego obiektu ?? bo do policzenia srednio zlozonej sceny w rozdzialce 720p potrzaba by bylo 10sciu PS3 :/
zero pojecia
taka latorosl nam wyrasta
Sfece od Komputrow
- pandy (autor: Mario2k | data: 14/06/12 | godz.: 21:19)
Zeby nie bylo ze Cie calkiem krytykuje to przyznaje racje ze najwiekszy problem PS3 to brak pamieci .
- @pandy (autor: Drow | data: 14/06/12 | godz.: 23:58)
Developer mowi, ze mogliby wrzucic 10x wiecej rzeczy, niz to zrobili i nadal byloby ok.
Pytanie: dlaczego tego nie zrobili?
Odpowiedz: prawdopodobnie pierdola bzdury na potrzeby PRu dla SONY.
- @MacLeod (autor: Drow | data: 15/06/12 | godz.: 00:07)
Moc podzespolow PC nie jest marnowana przez konsole, jak twiedzisz, tylko przez mnogosc owych podzespolow i ich jakosci. Jak sie pracuje na jednej zamknietej platformie, to mozna kod dopracowac do perfekcji. Jesli zas trzeba sprawic, by gra dzialala na tysiacu roznych konfigow roznych producentow sprzetu, to dobrze jest, jak gra zadziala w ogole. O optymalizacji w ogole nie ma co mowic.
Przestan zwalac winy za wszystko na konsole, a zacznij zwalac na developerow, bo to oni swaidomie podejmuja wybor. Konsola nie podejmuje go za nich.
- @15+16 (autor: pandy | data: 15/06/12 | godz.: 09:02)
http://eric_rollins.home.mindspring.com/...ay.html
OK technicznie ray casting, kod niezoptymalizowany, pracujacy pod Linux a wiec w ograniczony sposob korzystajacy z zasobow sprzetowych.
Nawet na PC Linux ma problemy z harware i zazwyczaj ciezar wszystkichoperacji spoczywa na CPU.
Problemem PS3 jest za malo pamiec i fakt ze przy tak malej pamiec dodatkowo zrezygnowano z architetkury UMA na rzecz dwoch niezaleznych pamieci gdzie wymiana danych obywa sie za posrednictwem I/O.
@17+18
Odnosze wrazenie ze mnie nie zrozumiales
Po pierwsze nie ja winie konsole ale developerzy i gracze na PC ktorzy twierdza ze to konsole ponosza wine za kiepskie gry na PC co jest wierutna bzdura.
Problemem gier jest w tej chwli to ze wielu developerow nie ma praktycznie zadnej wiedzy i produkuje kiepski kod.
Mam okazje obserwowac prace programistow zajmujacych sie tworzenie softu na potrzeby multimedialne - w wiekszosci to ludzie niezdolni do zrozumienia ze nie wystarczy ze program dziala - wazne jest rowniez to jak dziala.
Pisalem juz kiedys ze nie rozumiem narzekania na PC - dostepne sa dwa zunifikowane API - DirectX i Open GL - te tysiace konfiguracji sprowadzone zostaly tak naprawde do dwoch.
Gdzie lezy problem? W API czy w glowach programistow?
- @pandy (autor: Drow | data: 15/06/12 | godz.: 15:09)
Odnosze wrazenie, ze to ty mnie nie zrozumiales. Mowisz o ukrytej gleboko mocy PS3, o tym micie i jak wiele wiecej developer moglby wycisnac - cytujac go.
A ja mowie - gdzie te dowody? Mowi ze moglby spokojnie wycisnac, a nie wyciska.. W takim razie albo klamie albo nie zasluguje na moje pieniadze, skoro swiadomie nie korzysta z potencjalu.
O winieniu konsoli, czy kogokolwiek innego to nawet do ciebie nic nie mowilem :)
Zas w mit o ukrytej czy niewykorzystanej jeszcze mocy PS3 to ja zwyczajnie nie wierze.
- @20 (autor: pandy | data: 15/06/12 | godz.: 23:04)
Zalozmy ze masz racje - w jaki sposob najnowszy GPU jest w stanie zwizualizowac tak prosta bryle jak kula, ktory z GPU wspiera bezposrednio NURBS?
Dowody przedstawilem, sa to deklaracje studiow, czesto prezentacje na konferenacjach dla deweloperow z analiza techniczna. Jakich wiecej dowodow potrzebujesz lub inaczej napisz ze deklaracja np Geurilla Games jest dla ciebie niewiarygodna.
Co do mocy obliczeniowej - rozroznij dwa problemy, jednym z nich sa multiplatformowki - te chodza lepiej na PC i Xbox z tego powodu ze Xbox uzywa tego samego API co PC i dlatego ze architektura systemu jest podobna (inna ISA ale koncepcja systemu podobna) - PS3 jest inne ze wzgledu na SPE ktorego maja okreslone zalety i okreslone wady - trzeba sie nauczyc uzywac SPE a wiele studiow zwyczajnie tego unika probujac przede wszystkim zatrudniac PPE.
Sony nie placi mi za reklamowanie swojej konsoli wiec nie czuje sie zobowiazany do kruszenia kopi o to czy PS3 ma rezerwy czy nie. Napisalem ze gdyby Sony nie poskapilo RAM lub chociaz zastosowalo podobna architekture pamiec co Xbox to dzis Sony nie musialoby jeszcze myslec o PS4 bo moc obliczeniowa PS3 jest moim zdaniem wystarczajaca by udzwignac wspolczesne tytuly.
- @pandy (autor: Drow | data: 16/06/12 | godz.: 22:51)
Dlaczego mowisz o multiplatformach, kiedy ja sie odnosilem do zacytowanego rpzez ciebie developera.. Infamous, ktory NIE jest multiplatformowy - przeciez to gra tzw first party, wspierana przez samo SONY. Znowu sie powtorze: koles mowi ze mogliby spokojnie wyciagnac wiele wiecej - wiec dlaczego tego nei zrobili? IMO bredzi, a jesli swiadomie nie tworzy gry najlepszej, jak tylko moze, to nie zasluguje na moj pieniadz.
Deklaracje Guerilla Games SA neiwiarygodne, bo ci ludzie mieli ogromne problemy z KillZone 2 na PS3 i gdyby SONY ich nie kupilo i nie wsadzilo tam swoich ludzi, to nie zrobili polowy zawartych w grze efektow nawet po 10 latach. Ci goscie od dawna sa dla mnie spaleni.
A pierwsza czesc serii na PS2 tez nei nalezala do jakichs szczegolnych - kiepski framerate i sredni shooter, tyle. Jzu wtedy mieli problemy.
Jelsi chodzi o deklaracje developerow, to duzo bardziej wiarygodnie brzmia ludzie z Infinity Ward, od Mordern Warfare'ow, ktorzy stwierdzili ze programowanie na PS3 nie jest problemem, niz GG. Poza tym IW nigdy nie probowalo wciskac kitu io niewykorzystanej mocy drzemiacej w PS3.
Analizy to sobie mozna robic na papierze i w syntetycznych symulacjach, pewnie. Praktyka jednak pokazuje cos zupelnie innego, a to duzo wazniejsze, niz papier i konferencja.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|