TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 18 maja 2012 |
|
|
|
GK110 z wydajnością ponad 1 teraflopa dla obliczeń podwójnej precyzji Autor: Zbyszek | źródło: PC Perspective | 13:40 |
(7) | Na początku tego tygodnia podczas swojej konferencji GPU Technology Conference (GTC) Nvidia zaprezentowała układ graficzny GK110 złożony z ponad 7 miliardów tranzystorów, zawierający pełną wersję architektury Kepler. Jak już wiemy chip zawiera 2880 procesorów strumieniowych w 15 blokach SMX i został zbudowany głównie pod kątem wysokiej wydajności obliczeń. Jak się okazuje - chip zawiera 1,5 MB pamięci podręcznej drugiego poziomu - dwukrotnie więcej niż GK104, i oferuje moc obliczeniową dla operacji podwójnej precyzji wynoszącą ponad 1 Teraflop.
Dla porównania najbardziej wydajny pod tym względem akcelerator dostępny na rynku - Radeon HD 7970 z układem Tahiti (2048 procesorów strumieniowych) oferuje moc obliczeniową 3,79 Teraflopa dla operacji pojedynczej precyzji oraz 947 gigaflopów w przypadku operacji podwójnej precyzji. GeForce GTX 680 oparty o układ GK104, choć bardziej wydany w środowisku 3D prezentuje się pod tym względem nieco słabiej oferując wydajność 3,09 oraz mniej niż 300 gigaflopów dla operacji podwójnej precyzji.
Należy jednak pamiętać że układ GK104 nie był budowany głównie z myślą o obliczeniach i pod kątem wydajności obliczeń podwójnej precyzji jego odpowiednikiem w ofercie AMD jest raczej chip Pitcairn kart Radeon HD 7800 - którego wydajność obliczeń podwójnej precyzji znacząco odbiega od prezentowanej przez układ Tahiti kart Radeon HD 7900.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Co do tekstu: (autor: Jarek84 | data: 18/05/12 | godz.: 14:03)
"Należy jednak pamiętać że układ GK104 nie był budowany głównie z myślą o obliczeniach i pod kątem wydajności obliczeń podwójnej precyzji, a jego odpowiednikiem w ofercie AMD jest raczej chip Pitcairn kart Radeon HD 7800"
FP64 = 1/16 FP32 w HD78xx i tak lepiej wygląda niż 1/24 w GTX680 ;)
- Hehe tesla... (autor: gantrithor | data: 18/05/12 | godz.: 19:44)
profesjonalna karta do obliczen nie byla projektowana z mysla o obliczeniach? wut?
- GANTRITHOR (autor: Aamitoza | data: 18/05/12 | godz.: 22:27)
jaka tesla? Gk104 to gameingowa wersja tesli, tak jak GF104 jest gameingową wersją fermiego.
- Brawo nvidia (autor: RusH | data: 19/05/12 | godz.: 01:50)
wreszcie przegonili poprzednia generacje ATI (6970 byl szybszy od GK104)
- RusH (autor: Markizy | data: 19/05/12 | godz.: 09:31)
bez fanatyzmu, a Aamitoza to już wyjaśnił.
- Takie upakowanie (autor: Plackator | data: 19/05/12 | godz.: 12:37)
shaderów jak w keplerze i tak nie wróży dobrej efektywności.
- plackator (autor: Aamitoza | data: 19/05/12 | godz.: 13:58)
A niby dlaczego? To nie o upakowanie chodzi, a dostarczenie do tych shaderów dane do obliczeń. Masz hyper-q i dynamic paralelism które będa bardzo mocno poprawiać efektywność i z tego co wiadomo ma być ona wyższa procentowo niż w fermim.
http://regmedia.co.uk/...er2_smx_block_diagram.jpg
Do tego jak widac 64 jednostki DP na SMX.
Zapowiada siena prawdę potężna karta do GPGPU. - po liczbie 15SMX widać, że nvidia starała się wcisnąć tyle ile tylko można było w tym procesie technologicznym. - może i będzie to gorący i wielki układ, ale bardzo szybki układ.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|