TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 30 kwietnia 2012 |
|
|
|
GeForce Experience, czyli chmurowa usługa Nvidii dla graczy Autor: Wedelek | źródło: The Verge | 14:10 |
(4) | Osoby na co dzień zajmujące się obróbką grafiki 3D czy pracujące przy projektach wymagających dużej mocy obliczeniowej notorycznie korzystają z usług tzw. „farm”, czyli specjalnych centrów obliczeniowych, w których superkomputery wykonują niezbędne obliczenia i wysyłają gotowy wynik do komputera PC, który zlecił im te prace. O podobnym zastosowaniu w innych dziedzinach, bliższych statystycznemu Kowalskiemu z wykorzystaniem usług udostępnianych w ramach tzw. „chmury” słyszeliśmy już nie raz, ale do tej chwili były to jedynie jałowe zapowiedzi.
Nvidia chce jednak zmienić ten stan rzeczy i wprowadzić na rynek gier swoją nową usługę o nazwie GeForce Experience, która została oficjalnie zapowiedziana przez szefa firmy z Santa Clara – Jen-Hsun Huanga podczas konferencji GeForce LAN, zorganizowanej w Szanghaju. Na razie usługa ograniczy się do "oddelegowania" komputera w centrum obliczeniowym, który sam zmieniałby ustawienia graficzne zainstalowanych gier, w zależności od naszego specyfikacji sprzętu.
Dla poparcia swojej idei Nvidia przytacza statystyki według których 80% graczy korzystających z PC’tów nigdy nie zmienia ustawień graficznych gry, a użytkownicy konsoli wolą je od komputerów, bo są łatwiejsze w obsłudze.
W przyszłości jednak superkomputery mogłyby całkiem wyeliminować dedykowane GPU. W skrócie chodzi o to, żeby za renderowanie obrazu podczas gry odpowiadała nie karta graficzna zamontowana w komputerze PC, a układ w jednym z centrów obliczeniowych. Dzięki temu ilość FPS’ów byłaby zawsze na zadawalającym poziomie.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- a muchy (autor: RusH | data: 30/04/12 | godz.: 15:14)
wola gowno i telenowele
- tylko (autor: Markizy | data: 30/04/12 | godz.: 15:15)
ciekawe, bo jak by nie patrzyć renderowane klatki będą z opóźnieniem 50-200ms (zależności od odległości od takowego centrum i przepustowości łącza) następnie opóźnienie z serwerem gry o podobnych wartościach, i można powiedzieć niech żyje rozgrywka sieciowa, gdzie jedno będzie na serwerze, drugie w centrum obliczeniowych a trzecie na komputerze w domu. Jak dla mnie nadal ta idea nie ma sensu.
- głupota Nvidii nie zna granic (autor: arco2006 | data: 30/04/12 | godz.: 21:00)
ja wole tak jak jest, sam decyduję 1680×1050 lub 1920×1080, a jak mi ustawi ja niektórzy grają 1280×720 lub najgorzej 800×600.
Niech się od gier trzymają z daleka tym wynalazkiem.
- Bedzie po prostu (autor: Kosiarz | data: 1/05/12 | godz.: 09:21)
smiesznie :D
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|