Kinowa grafika renderowana w czasie rzeczywistym na Radeonie HD 7900
Autor: Wedelek | 18:23
(19)
Grafika w kinowej jakości renderowana w czasie rzeczywistym i odtwarzana na naszej karcie graficznej - to brzmi zachęcająco, jednak do tej pory producenci najwydajniejszych akceleratorów wspominając o takiej funkcjonalności najczęściej używali czasu przyszłego. Oczywiście na targach elektroniki użytkowej były już prezentowane dema prezentujące zestawy komputerowe korzystające z kilku kart graficznych, by osiągnąć opisywany rezultat, ale co innego obejrzeć demo, a co innego samemu przetestować to w praktyce. Taką właśnie możliwość daje nam firma AMD, która opublikowała specjalnie przygotowaną animację korzystającą z DirectCompute.
Dzięki zastosowaniu specjalnych algorytmów z naszego osobistego komputera wyciskane są "siódme poty", a my możemy przetestować czy aby zapewnienia producenta nie były na wyrost. Co więcej nie musimy nawet wychodzić z domu, a specjalnie przygotowany test znajdziemy na stronie internetowej AMD.
Niestety aby móc odpalić demo technologiczne o wdzięcznej nazwie "Leo" potrzebujemy czterordzeniowego CPU, 4GB pamięci RAM oraz Radeona HD 7900 z najnowszymi sterownikami.
Lwia część użytkowników, którzy nie mają jeszcze najnowszych kart graficznych AMD z architekturą GCN musi zadowolić się jedynie obejrzeniem zamieszczonego poniżej filmiku, nakręconego podczas testów komputera wyposażonego w Radeona HD 7900.
K O M E N T A R Z E
hmm (autor: Luke Jadi | data: 3/02/12 | godz.: 18:36) nie widze problemow w uzyskaniu takiej grafiki na kartach poprzedniej genereacji. Jak to mowią "szału ni ma". Żeby nie było że ujmuję mocy kartom nowej generacji - po prostu to co tu pokazali to jakiś "pikuś" :)
@up (autor: Plackator | data: 3/02/12 | godz.: 18:48) może jeszcze na konsoli?
Odróżniaj grafikę RENDEROWANĄ od PRE-RENDEROWANEJ, w dzisiejszych grach nie wszystko jest renderowane w czasie rzeczywistym, a krapy z konsol, często maja prawie wszystko prerenderowane, jak na konsolach.
Plackator (autor: Mario2k | data: 3/02/12 | godz.: 19:05) Kto prerenderowal twoj tekst powyzej ??
BF3 na kosnolach tez jest prerenderowany ??
Uncharted ?? itp
wisz ty w ogole co oznacza prerendering ?
wtf
@Mario2k (autor: Promilus | data: 3/02/12 | godz.: 19:18) Nikt nie pisał o prerenderowanej całej scenie. Konsole w części mają prerenderowane efekty czyli przeliczone na mocnym sprzęcie i dodane jako gotowe, sztywne do PS3/Xbox360/Wii - kto wie czego szukać to znajdzie o czym mowa. Ja nie wiem więc dla mnie te gry wyglądają ładnie na kilkukrotnie wolniejszym sprzęcie niż karty pokroju HD4850 ... Tyle, że na tych kartach wszystkie efekty są robione w czasie rzeczywistym i to jest główna różnica PC vs konsole.
@03 (autor: Plackator | data: 3/02/12 | godz.: 19:28) Tak, Większa cześć efektów jest pre renderowana, tak samo crysis 2 na konsole, czy crysis 2 na PC, gdzie większe cześć obiektów była pre renderowana w przeciwieństwie do crysis 1
... (autor: sid67 | data: 3/02/12 | godz.: 19:42) mam obecnie kartę ATI/AMD (żeby nie było że fan nV) ale niestety to demko na mnie specjalnego wrażenia nie zrobiło ;/
Tu jest kinowa jakość ? (autor: pomidor | data: 3/02/12 | godz.: 22:14) Raczej kijowa jakość. Dużo płaskich powierzchni, rozmyte tekstury, prymitywna fizyka i animacja. W 19 - 25 sek dziadek oświetlany jest przez 6 reflektorów + 1 lampę, a rzuca tylko jeden cień z tej lampy. W innych miejscach cienie sztucznie dodane, nie pokrywają się optycznie z dziadkiem i źródłami światła.
Miły dla oka, ale technicznie i realistycznie żałosny fake. Widać że AMD do druga liga, także w grafice.
@pomidor (autor: Conan Barbarian | data: 3/02/12 | godz.: 22:52) Masz rację, pierwsza liga w grafice to Intel - utopione $3,000,000,000 w jakieś Sralabi.
___DEMO_LEO__________ (autor: Dzban | data: 3/02/12 | godz.: 23:08) Bzdura. Odpalałem to demo na swoim Radeonie 6790 i mam 2 rdzeniowy procesor. Demo działa super płynnie i jest całkiem zabawne. Wystarczy karta zgodna DX11.
Bo po prawdzie (autor: Nohrabia | data: 3/02/12 | godz.: 23:15) światło rzadko zachowuje się "logicznie".
Siedem źródeł światła, nie oznacza od razu 7 cieni.
Dzban dobrze pisze (-; (autor: Dabrow | data: 4/02/12 | godz.: 00:13) przed chwilą śmignąłem to na FirePro V4800 i Core-i5 760. Troszkę przycinało na 1920x1200, ale nie było dramatu z renderowaniem.
reasumujac (autor: Mario2k | data: 4/02/12 | godz.: 11:48) Ogolnie srednio udane to demko . Napewno mpzma by je jeszcze dosc znacznie usprawnic , lepsze teksturu i cienowanie. Dzis sciagne i sprawdze na CF z 5850
Na HD5750 (autor: djXone | data: 4/02/12 | godz.: 13:55) 9-13FPS ogólnie da się oglądać, mimo tak niskich FPS o dziwo sprawia wrażenie jak by prawie płynnie chodziło. Ciekawe czy na nVidi da sie odpalic?
grafika gdzieś na poziomie pierwszego Shreka generowana (autor: Qjanusz | data: 4/02/12 | godz.: 21:30) w czasie rzeczywistym i to na domowym sprzęcie.
Jak dla mnie, bomba!
RayTracing (Larrabee???) zaczyna tracić na znaczeniu, a studia animacyjne dostaną nowe i piękne zabaweczki, bez moczenia w takie klocki jak PantaRay i serwery z Tesla, którymi był "nakręcony" Avatar.
Qjanusz (autor: Dabrow | data: 4/02/12 | godz.: 22:05) to wszystko zależy od softu i jego producentów. Bo jak na razie są tacy którzy coraz mocniej wykorzystują możliwości GPGPU a są tacy co wciąż czekają aż standardy okrzepną... Piszę na przykładzie właśnie tego co pokazuje to demo.
hmm (autor: Wedrowiec | data: 5/02/12 | godz.: 03:38) mniej więcej poziom gier na pc z 2008 roku.
Wedrowiec (autor: Markizy | data: 5/02/12 | godz.: 13:32) których gier pomijając kryzysa ?
@17 no chocby 3d Marka (autor: Carmamir | data: 5/02/12 | godz.: 23:11) .... :D
Wedrowiec (autor: ray | data: 7/02/12 | godz.: 10:20) nie zatrzymuj się tutaj, idź dalej...
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.