Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 3 lutego 2012 
    

Kinowa grafika renderowana w czasie rzeczywistym na Radeonie HD 7900


Autor: Wedelek | 18:23
(19)
Grafika w kinowej jakości renderowana w czasie rzeczywistym i odtwarzana na naszej karcie graficznej - to brzmi zachęcająco, jednak do tej pory producenci najwydajniejszych akceleratorów wspominając o takiej funkcjonalności najczęściej używali czasu przyszłego. Oczywiście na targach elektroniki użytkowej były już prezentowane dema prezentujące zestawy komputerowe korzystające z kilku kart graficznych, by osiągnąć opisywany rezultat, ale co innego obejrzeć demo, a co innego samemu przetestować to w praktyce. Taką właśnie możliwość daje nam firma AMD, która opublikowała specjalnie przygotowaną animację korzystającą z DirectCompute.

Dzięki zastosowaniu specjalnych algorytmów z naszego osobistego komputera wyciskane są "siódme poty", a my możemy przetestować czy aby zapewnienia producenta nie były na wyrost. Co więcej nie musimy nawet wychodzić z domu, a specjalnie przygotowany test znajdziemy na stronie internetowej AMD.

Niestety aby móc odpalić demo technologiczne o wdzięcznej nazwie "Leo" potrzebujemy czterordzeniowego CPU, 4GB pamięci RAM oraz Radeona HD 7900 z najnowszymi sterownikami.

Lwia część użytkowników, którzy nie mają jeszcze najnowszych kart graficznych AMD z architekturą GCN musi zadowolić się jedynie obejrzeniem zamieszczonego poniżej filmiku, nakręconego podczas testów komputera wyposażonego w Radeona HD 7900.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmm (autor: Luke Jadi | data: 3/02/12 | godz.: 18:36)
    nie widze problemow w uzyskaniu takiej grafiki na kartach poprzedniej genereacji. Jak to mowią "szału ni ma". Żeby nie było że ujmuję mocy kartom nowej generacji - po prostu to co tu pokazali to jakiś "pikuś" :)

  2. @up (autor: Plackator | data: 3/02/12 | godz.: 18:48)
    może jeszcze na konsoli?

    Odróżniaj grafikę RENDEROWANĄ od PRE-RENDEROWANEJ, w dzisiejszych grach nie wszystko jest renderowane w czasie rzeczywistym, a krapy z konsol, często maja prawie wszystko prerenderowane, jak na konsolach.


  3. Plackator (autor: Mario2k | data: 3/02/12 | godz.: 19:05)
    Kto prerenderowal twoj tekst powyzej ??
    BF3 na kosnolach tez jest prerenderowany ??
    Uncharted ?? itp

    wisz ty w ogole co oznacza prerendering ?

    wtf


  4. @Mario2k (autor: Promilus | data: 3/02/12 | godz.: 19:18)
    Nikt nie pisał o prerenderowanej całej scenie. Konsole w części mają prerenderowane efekty czyli przeliczone na mocnym sprzęcie i dodane jako gotowe, sztywne do PS3/Xbox360/Wii - kto wie czego szukać to znajdzie o czym mowa. Ja nie wiem więc dla mnie te gry wyglądają ładnie na kilkukrotnie wolniejszym sprzęcie niż karty pokroju HD4850 ... Tyle, że na tych kartach wszystkie efekty są robione w czasie rzeczywistym i to jest główna różnica PC vs konsole.

  5. @03 (autor: Plackator | data: 3/02/12 | godz.: 19:28)
    Tak, Większa cześć efektów jest pre renderowana, tak samo crysis 2 na konsole, czy crysis 2 na PC, gdzie większe cześć obiektów była pre renderowana w przeciwieństwie do crysis 1

  6. ... (autor: sid67 | data: 3/02/12 | godz.: 19:42)
    mam obecnie kartę ATI/AMD (żeby nie było że fan nV) ale niestety to demko na mnie specjalnego wrażenia nie zrobiło ;/

  7. Tu jest kinowa jakość ? (autor: pomidor | data: 3/02/12 | godz.: 22:14)
    Raczej kijowa jakość. Dużo płaskich powierzchni, rozmyte tekstury, prymitywna fizyka i animacja. W 19 - 25 sek dziadek oświetlany jest przez 6 reflektorów + 1 lampę, a rzuca tylko jeden cień z tej lampy. W innych miejscach cienie sztucznie dodane, nie pokrywają się optycznie z dziadkiem i źródłami światła.
    Miły dla oka, ale technicznie i realistycznie żałosny fake. Widać że AMD do druga liga, także w grafice.


  8. @pomidor (autor: Conan Barbarian | data: 3/02/12 | godz.: 22:52)
    Masz rację, pierwsza liga w grafice to Intel - utopione $3,000,000,000 w jakieś Sralabi.

  9. ___DEMO_LEO__________ (autor: Dzban | data: 3/02/12 | godz.: 23:08)
    Bzdura. Odpalałem to demo na swoim Radeonie 6790 i mam 2 rdzeniowy procesor. Demo działa super płynnie i jest całkiem zabawne. Wystarczy karta zgodna DX11.

  10. Bo po prawdzie (autor: Nohrabia | data: 3/02/12 | godz.: 23:15)
    światło rzadko zachowuje się "logicznie".
    Siedem źródeł światła, nie oznacza od razu 7 cieni.


  11. Dzban dobrze pisze (-; (autor: Dabrow | data: 4/02/12 | godz.: 00:13)
    przed chwilą śmignąłem to na FirePro V4800 i Core-i5 760. Troszkę przycinało na 1920x1200, ale nie było dramatu z renderowaniem.

  12. reasumujac (autor: Mario2k | data: 4/02/12 | godz.: 11:48)
    Ogolnie srednio udane to demko . Napewno mpzma by je jeszcze dosc znacznie usprawnic , lepsze teksturu i cienowanie. Dzis sciagne i sprawdze na CF z 5850

  13. Na HD5750 (autor: djXone | data: 4/02/12 | godz.: 13:55)
    9-13FPS ogólnie da się oglądać, mimo tak niskich FPS o dziwo sprawia wrażenie jak by prawie płynnie chodziło. Ciekawe czy na nVidi da sie odpalic?

  14. grafika gdzieś na poziomie pierwszego Shreka generowana (autor: Qjanusz | data: 4/02/12 | godz.: 21:30)
    w czasie rzeczywistym i to na domowym sprzęcie.
    Jak dla mnie, bomba!

    RayTracing (Larrabee???) zaczyna tracić na znaczeniu, a studia animacyjne dostaną nowe i piękne zabaweczki, bez moczenia w takie klocki jak PantaRay i serwery z Tesla, którymi był "nakręcony" Avatar.


  15. Qjanusz (autor: Dabrow | data: 4/02/12 | godz.: 22:05)
    to wszystko zależy od softu i jego producentów. Bo jak na razie są tacy którzy coraz mocniej wykorzystują możliwości GPGPU a są tacy co wciąż czekają aż standardy okrzepną... Piszę na przykładzie właśnie tego co pokazuje to demo.

  16. hmm (autor: Wedrowiec | data: 5/02/12 | godz.: 03:38)
    mniej więcej poziom gier na pc z 2008 roku.

  17. Wedrowiec (autor: Markizy | data: 5/02/12 | godz.: 13:32)
    których gier pomijając kryzysa ?

  18. @17 no chocby 3d Marka (autor: Carmamir | data: 5/02/12 | godz.: 23:11)
    .... :D

  19. Wedrowiec (autor: ray | data: 7/02/12 | godz.: 10:20)
    nie zatrzymuj się tutaj, idź dalej...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.