Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 16 grudnia 2011 
    

Western Digital skraca gwarancję na dyski twarde


Autor: Zbyszek | źródło: The Register | 12:19
(13)
Firma Western Digital poinformowła, że skraca gwarancję na dyski twarde. Dotychczas napędy oferowane przez firmę były objęte 3 lub 5 letnim okresem gwarancyjnym - wkrótce jednak dyski z serii Caviar Blue, Caviar Green i Scorpio Blue będą objęte standardową 2 letnią gwarancją. Dłuższy 3 lub 5 letni okres gwarancyjny będzie nadał obowiązywał na dyski z serii Caviar Black, Scorpio Black, A/V, Raptor oraz dyski zewnętrzne. Zmiana będzie obowiązywać począwszy od 2 stycznia 2012 roku i jak tłumaczą analitycy jest podyktowana względami finansowymi.

Każdy z producentów na poczet gwarancji jest zobowiązany zabezpieczyć pewną sumę środków. Skrócenie okresu gwarancji pozwoli Western Digital uwolnić część z zamrożonych na ten cel pieniędzy, które mogą przydać się na naprawę linii produkcyjnych zniszczonych podczas powodzi i szybsze przywrócenie produkcji dysków do właściwego poziomu.

Western Digital bardzo ucierpiał podczas październikowej powodzi w Tajlandii, podczas której do wysokości 2 metrów zalana została największa fabryka dysków należąca do firmy, produkująca aż 60% wszystkich dysków WD.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. dobre posunięcie (autor: Qjanusz | data: 16/12/11 | godz.: 12:48)
    suszone dyski podziałają krócej...

  2. przecież (autor: Maniak | data: 16/12/11 | godz.: 12:55)
    WD Caviar Black ma 5 lat gwarancji a nie 3.

  3. gpu, cpu itp (autor: ghs | data: 16/12/11 | godz.: 13:17)
    może mieć 24gw. dysk to nie tylko narzędzie z systemem ale często magazyn danych. imho WD właśnie wypaliło sobie w stopę/wizerunek z grubej rury.

  4. .:. (autor: anon1984 | data: 16/12/11 | godz.: 13:30)
    @Maniak
    Dlatego autor użył sformułowania "3 lub 5 lat" i podał nazwy serii.

    @Qjanusz
    Tak ale za to bardziej widowiskowo - dobrze że kupiłem sobie przed powodzią dysk - a rezultaty będzie widać po procencie ilości sztuk lądujących na gwarancji.

    @ghs
    Strzelili sobie w stopę, ale jaki masz wybór na tym runku obecnie ?
    No i nie zapominajmy że te 2,3 lub 5 lat to ograniczona gwarancja i to u wszystkich jest to tak ładnie określone ...

    Pzdr.


  5. tak tylko, ze nasze kochane sklepy sie wycwanily (autor: zgf1 | data: 16/12/11 | godz.: 13:35)
    kupiles przed powodzia po starej cenie?
    jak Ci padnie to nie dostaniesz dysku tylko kase ktora zaplaciles przed powodzia :)

    prawda, ze piekne?


  6. @5. (autor: Kenjiro | data: 16/12/11 | godz.: 13:41)
    Cóż, to nie przejdzie, chyba że gwarant (a nie sklep) wykaże, że nie ma możliwości naprawy lub wymiany na sprawny. A tutaj się nie podłoży, bo wymiana możliwa jest.
    Chyba, że ktoś będzie reklamować produkt w trybie niezgodności z umową (sprzedaż konsumecka), ale to do 6 miesięcy od zakupu ma sens, później za dużo zachodu.


  7. @4. (autor: ghs | data: 16/12/11 | godz.: 14:32)
    wybór jest jeden: czekać aż samsung zrobi swoje na rynku ssd. a wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że tak będzie

  8. <.> (autor: Maniak | data: 16/12/11 | godz.: 14:40)
    anon1984 jak pisałem komentarz news nie był jeszcze poprawiony :).

  9. @5.. (autor: marioking | data: 16/12/11 | godz.: 17:21)
    Spekulantow nie brakuje, dla mnie to zwykle oszustwo. Bo na bank sklep dostaje dysk od producenta i nic dzinwego ze sam probuje wcisnac kase gdy wie ze za dysk wezmie dwa razy wiecej niz odda. Glupi bedzie tylko ten co na to pozowoli.

  10. @05 (autor: Plackator | data: 16/12/11 | godz.: 17:28)
    Nie wiem jakie sklepy, ale bez problemu przyjmują uszkodzone dyski do zwrotu, tam gdzie powinny być zwrócone. , ps. Sklep nie wysyła uszkodzonych dysków do producenta, zazwyczaj producent na to nie daje mu zezwolenia.

  11. jaki sklep? jeden z najwiekszych... zobaczcie (autor: zgf1 | data: 16/12/11 | godz.: 18:49)
    http://forum.pclab.pl/...rancj%C4%99-Walka-o-dysk/

  12. ... (autor: blackout | data: 16/12/11 | godz.: 21:21)
    Macie troche problemow z wiedza.

    Zwrot kasy za towar, to najwiecej co klient moze otrzymac od sklepu ( zaraz po wymianie na nowy egzemplarz albo naprawie starego ). Jezeli sklep podejmie decyzje o zwrocie gotowki to klient nie wiele zdziala.

    Kazdy (sklep czy osoba fizyczna) moze wyslac dysk na gwarancje do producenta, jedynie to kosztuje wysylke kurierem w jedna strone, zazwyczaj do Wawy.

    Sklepy, wysylaja dyski nie do producenta, a do dystrybutora, chyba ze ten robi problemy.
    Ostatnio byl w dysku lekko zdarty plastik przy zlaczu sata i ABC Data odrzucila gwarancje, wykazujac uszkodzenie mechaniczne, WD normalnie wymienilo dysk.

    No i co do newsa, to wd strzelilo sobie w noge.
    Gwarancja na dysk to dosc wazna rzecz.


  13. "...i jak tłumaczą analitycy jest podyktowana względami finansowymi." (autor: Marucins | data: 17/12/11 | godz.: 03:14)
    To róbcie porządne dyski!

    Czcze gadanie.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.