TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 10 kwietnia 2001 |
|
|
|
Kyro II, kwestii ciąg dalszy Autor: Marecek | 09:35 |
| Trzeba przyznać, że cała ta "nagonka" NVIDII na procesor STMicroelectronics Kyro II posiada jeden znaczący plus: NVIDIA sama przyczynia się do wzrostu popularności swojego nowego rywala, do tego w dość nieprzemyślany sposób. Wczoraj oficjalnie wypowiedział się w całej sprawie również przedstawiciel STMicroelectronics, Tim Chambers, fragment poniżej: ... nie zamierzamy reagować [na ataki NVIDII] w żaden inny sposób, jak tylko zapewniając naszych klientów oraz wszystkich rozważających możliwość zakupu w przyszłości karty graficznej, że nie zaprzestaniemy dostarczania najwyższej jakości tanich rozwiązań graficznych, stawiając przede wszystkim na wydajność i kompatybilność. [...]. Wypowiedzi tej towarzyszyło pojawienie się kilku interesujących artykułów o Kyro II, m.in. na niemieckiej stronie RivaStation (tym razem w całości po angielsku). Popatrzcie tymczasem do jakich efektów po uruchomieniu karty Hercules 3D Prophet 4500 doszła ekipa AcesHardware:
MDK2 | Geforce 3 (200/460) | geforce 2 GTS (200/333) | geforce 2 MX (175/166) | Kyro II (175/175) | 800x600x16 | 165.5 | 168.1 | 108 | 119.5 | 1280x1024x32 | 122.4 | 65.4 | 30 | 68.1 |
Teraz wyjaśnienia: testy wykonano na grze umożliwiającej wykorzystanie sprzętowego T&L chipów NVIDII - MDK2. Konfigurację sprzętową stanowił komputer z procesorem Athlon 1,33 GHz (256MB SDRAM, płyta na chipsecie VIA KT133A). Wersje sterowników to odpowiednio: 7.51 (dla Kyro II - ta wersja jest bardzo dobrze zoptymalizowana pod kątem wykorzystania instrukcji SSE oraz 3DNow!) oraz 11.01 (NVIDIA). Obsługa Transform & Lightning była nieaktywna dla procesora STMicroelectronics, tymczasem włączono ją dla układów NVIDII. Wyniki zaskakują. Nawet w 800x600 potężny engine T&L nie był w stanie wynieść GeForce'a 2 MX powyżej poziomu Kyro II. Zauważcie jeszcze to, że w 1280x1024x32 Kyro II jest nieznacznie szybszy nawet od GTS-a. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|