nVNews podało za serwisem Guru3D specyfikacje układu NV30 (następca NV25 czyli GeForce4 Ti) produkcji nVidii. Należy pamiętać, że są to plotki i przypuszczenia i niekoniecznie muszą odzwierciedlać rzeczywistość. Specyfikacja przedstawia się następująco:
jądro ma się składać z 73mln tranzystorów
osiem potoków przetwarzających
poczwórny Vertex Shader
podwójny Pixel Shader
podwójny Z-Bufor
Advanced Anisotropic ("12nvx mode")
T&L jako osobny układ
obsługa Glide API
256-bitowy interfejs pamięci 750MHz DDR
K O M E N T A R Z E
Prawda (autor: Cyborg-brak rejestracji | data: 8/04/02 | godz.: 18:01) Obecny GeForce4 zawiera 63mln tranzystorow posiadajac 4 potoki i podwojny vertex shader.Wynika to z tego ze chip zwiekszy sie tylko o 10 mln tranzystorow.Wiec malo prawdopodobne zeby 4 dodatkowe potoki oraz 3 shadery zmiescily sie w 10 mln.Daje nam to do myslenia ze powyzsz specyfikacja jest troche falszywa!!!!!
No tak (autor: Cyc-brak rejestracji | data: 8/04/02 | godz.: 18:04) Przy takich parametrach uklad powinien zajmowac ok90-100mln tranzystorow.:D
:(((( (autor: Fastdeath-brak rejestracji | data: 8/04/02 | godz.: 21:56) API Glide ?? Nic nigdy sami nie wymyślą patałachy, mam nadzieję że ich ATI wykupi :)
Glide na produkcie Nvidii - kompromitacja.
Glide to świętość 3dfx'a. Glide only :)
to tylko spekulacje (autor: Meteor | data: 8/04/02 | godz.: 22:40) a glide to pewne wymysl dziennikarzy. Dzisiaj juz nikt nie pamieta, co to takiego.
BTW, wtutaj tego nie widze, ale podoba mi sie pomysl z ukladem trzymajacym obliczenia dla podstawowych ksztaltow lub transformacji, zeby karta nie musiala liczyc ciagle tego samego od nowa...
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.