TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 7 stycznia 2011 |
|
|
|
Nvidia wraca na właściwy tor - 60% wzrost zamówień Autor: Wedelek | źródło: Fudzilla | 12:24 |
(22) | Wygląda na to, że najgorsze dni Nvidia ma już za sobą i na przekór niektórym analitykom producent kart graficznych odnotuje w tym roku spory wzrost sprzedaży układów. Firma z Santa Clara zawdzięcza to między innymi udanym odmianom akceleratorów z GF110 oraz umowie z Intelem na mocy której poziom sprzedaży mobilnych GeForce'ów powinien wzrosnąć. Jednak dużą część przychodów mają stanowić również układy SoC Tegra 2. Źródło bliskie TSMC donosi, że Tajwański producent układów scalonych odnotował ogromny, aż 60% wzrost zamówień składanych ze strony "zielonych".
Co więcej ponad połowa tej sumy dotyczy właśnie Tegry 2, która debiutuje w coraz większej ilości urządzeń, o czym możecie się przekonać naocznie czytając newsy umieszczane na naszym portalu. Wzrost zamówień był tak nagły, że z ich wykonanie sprawia TSMC problemy. Na szczęście sytuacja stale się poprawia i podczas gdy pod koniec 2010 roku miesięczna wydajność fabryk wynosiła 240.000 sztuk, to w 2011 powinna wzrosnąć do 312.000 sztuk. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- solidna marka (autor: DTOsman | data: 7/01/11 | godz.: 12:28)
solidne wyniki, nie to co firemka produkująca atrapy jako karty graficzne i procesory
- ... (autor: MarcinN | data: 7/01/11 | godz.: 12:30)
O atrapach to się lepiej nie wypowiadaj :) Nvidia się kończy i tyle.
Fudzilla i wszystko jasne!
- złośliwi już skreślili Nvidia (autor: Sony Vaio | data: 7/01/11 | godz.: 12:34)
A tu proszę, wychodzi z mocnym ciosem. Najpierw SB teraz NVIDIA, amd ma nie lada kłopot, a procków brak, czekamy na k10.5
- @DTOsman (autor: trepcia | data: 7/01/11 | godz.: 12:38)
Masz rację, Intel nic nie umie. Nie to co AMD!
- Nvidia goł goł goł (autor: Mav | data: 7/01/11 | godz.: 12:40)
Przydałby się AMD kop w cztery litery, bo ostatnio coś zaczynają osiadać na laurach.
- aż 60% wzrost (autor: RusH | data: 7/01/11 | godz.: 12:43)
60% z niczego to wcale nie tak duzo
- Bardzo dobrze że Tegra w końcu wychodzi z cienia (autor: Qjanusz | data: 7/01/11 | godz.: 12:54)
To bardzo dobry układ - kibicuje mu praktycznie od samego początku.
Niestety Tegra nie jest lukratywnym rynkiem jak karty grafiki. Niestety co do samych grafik już różowo nie jest. Jedna udana karta GTX460 i garstka nieopłacalnych gniotów nie przyniesie firmie odwrotu od złej tendencji. GPU w lapkach to jeszcze większy płacz i nerwowe ruchy. Kotlety i nieracjonalna polityka:
http://pclab.pl/news44391.html
- bdb (autor: Budasty | data: 7/01/11 | godz.: 13:10)
monopol AMD dał by nam po kieszeni.
- @Budasty (autor: Qjanusz | data: 7/01/11 | godz.: 13:16)
niestety Tegra nie jest żadną konkurencją w stosunku do AMD.
Niech nVidia weźmie się za projektowanie bardzo dobrych i wydajnych kart graficznych, które będą tym, czym była GTX460 w momencie wejścia na rynek. Teraz niestety jest bieda, podparta wzrastającymi cenami na Radeony (które niestety notują duży popyt).
- wcale niedziwne (autor: Krax | data: 7/01/11 | godz.: 13:16)
ze odnotowali wzrost.... w koncu co ma konkurowac z tegra? poraz kolejny nie rozumiem co w tym temacie (w komentarzach) robi AMD.... pozatym ile to jest 60%?
dosman trolu podaj mi wyniki o ktorych mowisz i z ktorymi porownujesz...pozatym pewna firma kiedys pokazala ze nawet dobrze atrapy wykonac niepotrafi;
Marcin o amd tez nie raz mowili ze to juz koniec;
sony nikt normalny niczego nie skreslal...tylko typki takie jak ty skreslaja marki;
trepcia intel umie wykorzystywac sytuacje;
Mav gdzie to osiadanie o ktorym mowisz? procesory? jesli masz na mysli karty graficzne to cofnij sie rok wstecz i poczytaj jakie byly ustalenia seri 6XXX ze nie bedzie skoku i prawie zadnych zmian...ze bedzie seria przygotowujaca do 7XXX wiec mnie wcale nie zaskoczyla...;
rush zgadzam sie w 100%;
tegra daje mozliwosci mobilnym platforma jakich wczesniej nie mialy
- Ktos chcial cyfry, to przyklad podam (autor: josefek | data: 7/01/11 | godz.: 13:27)
tylko Samsung zamowil na DOSTAWY w pierwszym semestrze roku 2011, microprocessori Tegra 2 za okolo 350 milinow dollarow...aby tylko AMD swoich APU-Brazos ich najlepszemu klientowi jakim jest HP tyle sprzedal......
- @josefek (autor: Qjanusz | data: 7/01/11 | godz.: 13:43)
zobacz sobie od którego ROKU marka Tegra jest rozwijana i po ilu LATACH są widoki na ruszenie z miejsca.
Brazos dopiero wchodzi na półki sklepowe.
Raczej nie należy życzyć AMDkowi takiej ścieżki rozwoju. Zważ też sobie na "lukratywność" chipu pokroju Tegra i Brazos.
btw... podając liczby, podpieraj je linkiem, bo inaczej każdy będzie to miał za totalne ssanie z palca, jak w przypadku wypowiedzi morgich.
- we will see (autor: Jarek84 | data: 7/01/11 | godz.: 13:54)
czy im magazyny pomieszczą tyle krzemu... :E
A tak na powaznie to ruszyli z kopyta i dobrze...
Tegra plus mobilne kotlety pewnie będą się dobrze sprzedawać a i pewnie na koniec stycznie muszą naprodukować odpowiednią ilość GTX560. Jakoś się nam NV z tej ofermowatości podniosła, może zarząd poszedl po rozum do głowy i dał premię inż. zamiast marketingowcom...
AMD do roboty... ;)
- będzie wylew tabletów (autor: cyferluu | data: 7/01/11 | godz.: 14:49)
i super smartfonów na tegrach...
- a 26 stycznia premiera (autor: Rajq | data: 7/01/11 | godz.: 15:16)
kolejnego killera 560-ki. Karta jak sie czyta na forach chinskich ma byc nowym Gf'em 8800gt, czyli jak poprzednik - Tani, wydajny i rozchwytywany.
- Qjanusz-zgadzam sie ale to tak latwe nie jest. (autor: josefek | data: 7/01/11 | godz.: 15:35)
na polki sklepowe aby wejsc, trzeba tam miejsce znalesc, rok temu bylo duzo miejsca teraz prawie go nie ma, jak nie zdobedzie rynku tych nrttopow to chyba daleko nie zajedzie z prostych powodow:
1. beda go kupowac osoby, ktore z 10,1 nie calkiem zadowolone sa i cos lepszego itakze letkiego szukaja i moze Atom od Brazos rozroznia...
2. Bede go kupowac osoby, ktorzy jeszcze netbooka nie potrzebowaly ( ale tych bardzo malo jest) i na Apple ich nie stac..ale ci wiedza co kupuja i zadoweni bedac ,doskonalea reklame zrobia..
3. w desktopach widze wiecej rynku, bo nie tylko mnie wiatraki i rumor denervuje, a praca na 21 inchowym ekranie i na normalnej tastaturze calkiem inna jest...
4. nie wiem co lepsze jest, Chip gotowy miec i limit ustanowic( 100tys sztuk min) i czekac az czas na niego przyjdzie, albo 5 lat o czyms mowic, slajdy pokazujac i pociag rynkowy stracic...14 miesiacy temu byl by przebojem, teraz musi o rynek walczyc i juz moge powiedziec ze z tych 30 PC ,ktore mialy byc na CES gotowe, tylko 6 zauwazylem, nie mowiac juz o 100 roznych aparatow na Brazosie opartych...osobiscie kupilem 1000 akcji AMD, jak zarobie to sobie cos z Brazos kupie, a jak nie to bede moje stare uzywal i moze sobie AC100 kupie jak go ponizej 700 zloty znajde...bo ten to ciekawy jest...
- 3 tygodnie do premiery (autor: MateushGurdi | data: 7/01/11 | godz.: 17:32)
A wrozbici juz gadaja o wydajnosci 560-tki :)
A co do Tegry to nie dziwi taki wzrost, zapanowala moda na tablety, tak jak kiedys na netbooki, czyli funkcjonalne jak smarthphone, ale za duze zeby je nosic w kieszeni. Jakos wole laptopa albo porzadny smarthphone
- hehe (autor: morgi | data: 7/01/11 | godz.: 18:05)
Jeszcze sie okaze, ze Intel z Nvidia calkiem wykoleja konkurencje z odpowiednio x86 i mobilnych nonx86, a co na to firemka, no coz ostatnia seria to wpadka roku, w dodatku na najlepiej w swojej dlugiej nedznej historii dopracowany proces 40 nm, chociaz i tak denny.
- @morgi (autor: Conan Barbarian | data: 7/01/11 | godz.: 22:55)
Jesteś najlepszy!
- @morgi (autor: Qjanusz | data: 8/01/11 | godz.: 19:39)
jak na razie, to zarówno intelik i nvidia zakładając kondomy dla bezpieczeństwa własnego, umawiają się na biznesowe spotkania, ABSOLUTNIE NIE MAJĄC NA TO OCHOTY
zmusiła ich do tego Potęga AMD. Ciekawe jak wyobrażasz sobie walkę z taką Potęgą, przez dwie głupie, zadufane w sobie i ciągające się po sądach firemki???
No weź się zastanów i odpowiedz sobie, JAK TO JEST MOŻLIWE???
- hmm... (autor: rcicho | data: 9/01/11 | godz.: 09:32)
Tegra2 to całkiem udany układ SOC. AMD nie ma w tej chwili absolutnie zadnej konkurencji dla niego, zresztą i Intel nie bardzo. Dla zaawanasowanych smartfonów jak ulał. Atom nie ma tam co szukać. Co najwyżej netbooki ale tam Atoma dobija Windows7, który do mobilnego i energooszczednego sprzetu pasuje jak słoń do hulajnogi. Tegra2 była dostepna od jakiegos czasu ale Google hamowało producentów tabletów z Androidem aby poczekali na Androida 3 (Honeycomb) bo to jest dopiero wersja OS dostosowana do tabletów. Teraz to dopiero się ruszy. Zobaczymy co Apple wsadzi do swojego iPada2. W przygotowaniu są nastepcy czyli Tegra3 i 4core Tegra4.
AMD jak zwykle przespał sprawę i obudzi się z ręką w nocniku. Piszę to jako umiarkowany fan AMD/ATI.
- @15 (autor: Mariosti | data: 9/01/11 | godz.: 22:43)
Taką kartą jeśli już można było nazwać gtx460 bo oprócz tego że wprowadził nowy wymiar wydajności do swojego segmentu cenowego to miał spory potencjał oc. 560'tka po aż tak dużym podniesieniu zegarów będzie pod kątem oc bardziej podobna do gtx580... Tak czy siak mam nadzieję że będzie wyceniona mniej więcej tak jak gtx460 1gb i pociągnie za sobą dalszy spadek cen 6870... takowe w tandemie byłyby niebywale atrakcyjne gdyby kosztowały te 200zł mniej ;>
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|