Firma NEC zaprezentowała nowy monitor LCD przeznaczony dla bardziej wymagających odbiorców. Panel oznaczony jest symbolem EA232WMi i ma 23-calową matrycę IPS o rozdzielczości 1920x1080 pikseli, z podświetlaniem w technice LED. Jasność wyświetlanego obrazu wynosi 300 cd/m2, kontrast statyczny 1000:1, natomiast czas reakcji plamki 14 ms. Monitor wyróżnia się niewielkim zużyciem energii oraz smukłą obudową o zmniejszonej grubości. Do dyspozycji są złącza DVI, D-Sub i DisplayPort oraz zintegrowane głośniki stereofoniczne i czteroportowy hub USB 2.0 Panel ma pełny wachlarz funkcji ergonomicznych, w tym możliwość pracy zarówno w pozycji pionowej jak i poziomej oraz regulacji wysokości ekranu. Cena i data rozpoczęcia sprzedaży nie jest jeszcze znana.
K O M E N T A R Z E
wymagający (autor: Dabrow | data: 2/12/10 | godz.: 16:27) nie tknie tego - tylko poszuka czegoś 16:10 - choćby della U2410. Niestety widzę że Nec też dostał pierdolca z tym 16:9.
a możesz wytłumaczyć tak najprościej dlaczego ten jest zły? (autor: detox | data: 2/12/10 | godz.: 22:05) co ci da ten jeden cal różnicy?, chodzi ci o to, że nie będzie rozdziałki 1920x1200 ?
Mogę ci wytłumaczyć - mam 231WMi (autor: Michał_72 | data: 2/12/10 | godz.: 22:29) czyli bieżacy model.
Mnie wk..wia najbardziej rzecz następująca.
Otóż monitor ma czujnik oświetlenia powiązany z trybem ECO. Zmniejsza zużycie energii poprzez zmiane kontrastu i jasności - dostosowując je do oświetlenia zewnetrznego i/lub tego co jest aktualnie na ekranie.
Fajnie - teraz piszę w ECO mode 2. Tyle że po wyłączeniu trybu ECO, monitor nie wraca do ustawień jasnośc / kontrast zadanych na początku- ale ustawia jakieś inne, konkretnie funkcja Auto-Brightness dalej pozostaje włączona.
Bo jak sama nazwa by sugerowała (autor: Pio321 | data: 2/12/10 | godz.: 22:59) monitor służy do wyświetlania danych z komputera, również filmów w FHD, a nie tylko filmów w FHD. Bo od tego są TV z taka rozdzielczością.
... (autor: konkurs | data: 3/12/10 | godz.: 00:33) i co w pracy daje wam te dodatkowe 120px? Naprawdę nie rozumiem skąd to całe zamieszanie... może za mało prac w Wordzie i Excelu pisałem na monitorach 16:9, ale ja jakoś nie ubolewam nad tymi 120px :o To teraz taka moda jest, żeby narzekać na to?
A np to, że jeżeli mam zdjęcia w formacie 4/3 (autor: Michał_72 | data: 3/12/10 | godz.: 07:54) (moja lustrzanka i większość kompaktów) na ekranie 16/10 zdjęcie zajmuje większą powierzchnię monitora niż w 16/9.
detox i konkurs (autor: Dabrow | data: 3/12/10 | godz.: 10:14) sęk w tym że ergonomia po prostu kuleje. I ten cal jest akurat ważny - masa obecnego softu o ile na 16:10 ma sens to na 16:9 już nie - paski narzędziowe, wstążki itp - i nagle zostaje Ci parę pikseli obszaru roboczego - może wquerwić...
Michał_72 - z lustrzanki to masz (autor: Dabrow | data: 3/12/10 | godz.: 10:14) 3/2 a nie 4/3 - chyba że masz jakiś wynalazek (-;
@Dabrow - Olympus to wynalazek? (autor: Jerry Boy | data: 3/12/10 | godz.: 12:27) Też mam 4:3.
Jerry Boy (autor: Dabrow | data: 3/12/10 | godz.: 14:21) a co jak nie wynalazek. Wymyślili sobie nowy size matrycy i tyle. To co z tego wynika - w kwestii optyki pomijam. Ale jest to wynalazek - zauważ że poza olkiem nikt tego tak poważnie nie dłubie - bo panasonica raczej nie traktujemy jako poważnego gracza... (-;
@Dabrow (autor: Jerry Boy | data: 3/12/10 | godz.: 18:38) Ciężko mi się z Tobą zgodzić. Jeżeli jesteś wyznawcą Nikona albo Canona to i tak nic Cię nie przekona. Na rynku fotografii amatorskiej Olympus i jego 4/3 to żaden wynalazek, ale normalny gracz. Ja nie mam zastrzeżeń do lustrzanki, którą posiadam (może poza szumem na wysokich ISO), a optyka Zuiko to zdecydowanie najlepsze kitowe szkła, jakie mogłem dostać, kiedy kupowałem swoje lustro.
nie trafiłeś (autor: Dabrow | data: 3/12/10 | godz.: 19:57) nie wyznaję ani C ani N... 4/3 to wynalazek olympusa ery cyfrowej. Klasyczny format to 3:2. Co do Zuiko - to też tak nie do końca - nie są złe ale... ((-;
Dąbrow- bredzisz tym razem (autor: Michał_72 | data: 4/12/10 | godz.: 01:21) Format 4/3 jest nie tylko w lustrzankach Olympusa i Panasonica, ale i np w Penach czy Serii G- a to juz sa bardzo "grubi " zawodnicy.
Panasonic jest na tym rynku graczem bardzo poważnym- na rynkach trochę bogatszych niż PL, "lustrzanki bez lustra" robią furorę.
Co do Zuiko- mam fajne swoje ( 12-60, 50-200, miałem 14-54) a te kilka wypasów które miałem okazje poużywac (jak 150/f2 czy 35-100 f/2 ) na samą myśl powodują szerokiego banana na twarzy.
ech (autor: Dabrow | data: 6/12/10 | godz.: 11:25) To że powstały peny i G - to co tam mieli włożyć jak nie 4/3 - ja nie mam nic do formatu - ma swoje wady (format - dla mnie) i zalety (np. dużo mniej problemów z telecentrycznością optyki) itp itd. Ale 3:2 jest od dawna standardem i tyle - w reporterce, w amatorskim sprzęcie itp - w studyjnym masz 6:6 i jego pochodne (6:9 6:7 6:4,5) i to też jest standard - zauważ że do większości liczących się sprzętów możesz włożyć odpowiednie ścianki cyfrowe itp...
Dyskusja akademicka - na marne - obaj uważamy powyższy monitor za durny i nie dla wymagającego (-;
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.