Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 26 października 2010 
    

Karty Radeon HD 6900 z dalszą poprawą wydajności tesselacji


Autor: Zbyszek | źródło: xtremesystems | 19:11
(59)
Premiera kart graficznych Radeon HD 6800 z układami o nazwie kodowej Barts już za nami. Nowe akceleratory dzięki zmianom wprowadzonym w tesselatorze przyniosły maksymalnie dwukrotny, a średnio 30-40% wzrost wydajności tesselacji. Jak się okazuje na tym jednak nie koniec - nadchodzące flagowe Radeony HD 6900 z układami o nazwie kodwej Cayman przyniosą pod tym względem dalszą poprawę. Wszystko dzięki kolejnym zmianom wprowadzonym w architekturze tesselatora. Zmiany te będą tak duże, że firma AMD oficjalnie mówi o kolejnej generacji swojego tesselatora, co jest sytuacją bez precedensu, nie mającą dotychczas miejsca w jednej serii kart.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. >>> (autor: tompo75 | data: 26/10/10 | godz.: 19:17)
    Pożyjemy zobaczymy, no ale obojętnie co będzie to ważne, że jest konkurencja, święta się zbliżają, prezenty, te sprawy :)
    No i ciekawe z czym (i kiedy) nv wyjdzie do ludzi.


  2. MASAKRATOR (autor: Lolo64_EX1_rev2.1 | data: 26/10/10 | godz.: 19:29)
    Cóż więcej powiedzieć - żegnaj NV.

  3. co bedzie to będzie (autor: Kris1st | data: 26/10/10 | godz.: 19:37)
    najwyżej na sterownikach się wyłoży

  4. Czyli wypuścili gnioty (autor: wukilah | data: 26/10/10 | godz.: 19:51)
    A teraz połatali część bugów i wypuszczają jako flagowy okręt, a fanboje już się onanizują... AMD robi klientów w trąbę, aż miło.

  5. wypowiedź (autor: piobzo | data: 26/10/10 | godz.: 19:59)
    wyżej godzi w moją osobę..

  6. proszę (autor: piobzo | data: 26/10/10 | godz.: 20:00)
    o "." dla tego osobnika

  7. Popłacz sie piobzo.... (autor: wukilah | data: 26/10/10 | godz.: 20:08)
    A potem napisz coś na temat.

  8. pieknie sie zapowiada (autor: Mario2k | data: 26/10/10 | godz.: 20:12)
    Na sajtach podja ze w teselacji Radek 6970 bedzie az do 160% szybszy od 5870 ,
    to by bylo super
    ze srednia okolo +100% w stosunku do 5870 .

    Tylko czy wystarczy zeby pyknac GTX 580 ?


  9. Własnie uciekłem z 4850 na gtx 470. (autor: RoXall | data: 26/10/10 | godz.: 20:19)
    Dziękuję postoję wolę swojego modowalnego gtx465@470 za 700zł.
    CLP na ihs`a + Acclero s1 + 2 x 120 i mam ciszę i max 70`C.

    A te 70W więcej względem 6870 na godzinę mam w dupie a wydajność większa.
    Bo przy założeniu, że komp stoi 12h na nogach 2h na gry i 10h na idle to w skali roku kosztuje mnie to max 30zł więcej niż siedząc na 6870.
    TDP 6870 = 155W
    TDP GTX470 = 225W,
    niektórych modeli np.Asus 215W
    idle różnica poniżej 10W

    10h x 365dni x 10W = 36500W = 36,5kW
    2h x 365dni x 70W = 51100W = 51,1kW

    cena za kilowatogodzinę 1kWh = 0,35zł

    51,1+36,5=87,6kWh.87,6kWh x 0,35zł = 30,55

    majątek!!!
    Niszczycielstwo matki ziemi!!!
    Wołajcie ekologów!!!


  10. A tak właściwie (autor: ligand17 | data: 26/10/10 | godz.: 20:21)
    to co daje ta tesselacja? Poza +15 do e-penisa?

  11. ligand17 (autor: Lolo64_EX1_rev2.1 | data: 26/10/10 | godz.: 20:24)
    W sumie gówno daje dlatego AMD ma na to zlewe, ale dla jaj dodali, żeby nie gadali tacy jak Sony czy inny przychlast, że Radeony mają cienką teselację. No to już nie mają. Tylko po co to w ogóle, czort jasny raczy wiedzieć.

  12. @ligand17 (autor: MateushGurdi | data: 26/10/10 | godz.: 20:32)
    W sumie to poprawia male obiekty wzbogacajac ich geometrie, a tak szczerze to poprawia prace grafikow ktorym sie nad geometria nie chcialo siedziec, nie powiem zeby teselacja byla jakims wielkim skokiem jezeli chodzi o jakosc grafiki, to taki bajer i ot co

  13. @RoXall (autor: MateushGurdi | data: 26/10/10 | godz.: 20:34)
    wszystko pieknie, tylko jak prad podskoczy to Ci sie odechce;p a z tego co widze to zakupiles 465 a nie 470, jaka szkoda ze na 470 nie starczylo pieniazkow, uwazaj zeby na prad nie zabraklo

  14. posypaly sie bany? (autor: Krax | data: 26/10/10 | godz.: 20:44)
    bo widze nowe osoby na forum:E

    Własnie uciekłem z 4850 na gtx 470???
    465 czy 470 bo to jest inna karta idioto...
    pozatym zamieniles 4850(co asusa) na 465... niedosc ze nowa generacja(465 to przeciez poprawiony 460...czyli juz nie nasze fermi a jedna z jego rewizji) to jeszcze medium...lol no zdziwil bym sie jakbys odnotowal skok no chyba ze kupiles asusa....to sie przygotuj ze w przyszlym roku zmienisz....


  15. pozatym (autor: Krax | data: 26/10/10 | godz.: 20:53)
    niechodzi o to ze wiecej pradu tyle ze wiecej cipla...co wplynie znaczaco na jakosc i dlugosc zycia ukladow krzemowych....

    niekazdy niema muzgu ja kazdy wydatek zawsze przemyslam... niestac mnie na kupowanie karty co rok....


  16. a wyniki (autor: Krax | data: 26/10/10 | godz.: 20:55)
    pomiaru wzioles z gpu-z?

    poczekamy na lato....


  17. @Krax (autor: M1ras | data: 26/10/10 | godz.: 21:16)
    "(465 to przeciez poprawiony 460...czyli juz nie nasze fermi a jedna z jego rewizji)"
    Zagalopowałeś się, jest odwrotnie 460 to poprawiona 465.


  18. Amd wypuściło 6850 i 6870 (autor: Sony Vaio | data: 26/10/10 | godz.: 21:38)
    by sprawdzić, czy studenci w tym roku za dużo nie pili i odłożyli 300zł i czy są w stanie kupić nową kartę. Teraz łatają dziury w gpu i modują sterowniki by dogonić Nvidię. Jen Hsung siedzi i się śmieje z amd i poleruje już heatsinki z GTX580. Na gwiazdkę znowu będzie Kevin sam wdomu i Nvidia w blaszaku. Będziemy odpalać petardy i grzać dziewczyny, a fani amd strzelać z kapiszonów i obracać raszple.

  19. @wukilah (autor: Promilus | data: 26/10/10 | godz.: 21:45)
    Czy GF104 ma tak samo wydajny podsystem zw. z tesselacją co GF100? Nie. Mniej więcej połowę mniej wydajny. Nie rozumiem dlaczego uważasz, że nv może w ten sposób rozdzielać produkty z różnych półek cenowych, a amd nie?

  20. @Sony (autor: Promilus | data: 26/10/10 | godz.: 21:47)
    Tiaa... CEO to sobie czoło może polerować na myśl co on ma biedny począć gdy 40nm ich tak drogo kosztowało, a 28nm to pieśń przyszłości i znowu w nowy proces bez przygotowania trzeba wskoczyć.

  21. @@@ (autor: emuX | data: 26/10/10 | godz.: 21:47)
    taka poprawa teselacji jak w HD6850/70? no to nV znowu lepsza.

  22. .:. (autor: M1ras | data: 26/10/10 | godz.: 21:47)
    @ SV Ty odpal pierwsze mózg a o grzaniu raszpli będziesz mógł pomarzyć.

    Czekam na kolejną generację kart w 28nm dopiero wtedy planuję wymianę mojego XFX 5750. Oby AMD nie straciło pary i kolejna seria była równie udana co obecna. Przyszłe układny NV też wyglądają obiecująco, może będzie w końcu równa konkurencja a co za tym idzie ceny troszkę bardziej atrakcyjne.


  23. GTX460 i GTX465 (autor: Wujofefer | data: 26/10/10 | godz.: 21:50)
    Bo GTX470 jest po blokowanym GTX480 a GTX465 jest po blokowanym GTX470.
    Czyli 465 jest blokowaną 470 która jest blokowaną 480. xD
    A GTX460 nie jest poprawioną 465 a zupełnie nowym chipem powstałym na bazie tego samego projektu co GF100 ale z przeznaczeniem na średnią półkę cenową i nazwanym GF104. On był projektowany wg. architektury Fermi i był bardziej dopracowany ze względu na kilka miechów opóźnienia względem topowych grafik.


  24. 460 (autor: M1ras | data: 26/10/10 | godz.: 21:56)
    Co do 460 wyraziłem się nie precyzyjnie chodziło mi o segment rynku.

  25. RoXall (autor: Markizy | data: 26/10/10 | godz.: 22:06)
    http://www.anandtech.com/...the-midrange-market/20
    i znowu walnąłeś się w obliczeniach, bo jak widać różnica wynosi od 89W do 102W pod obciążeniem 27-45% więcej.

    Czyli 30,55*127% lub147% = 38,80 lub 44,90 zl , a że po nowym roku prąd może zdrożeć do 60% czyli masz kolejne zł czyli od 62,08 do 71,04zl, a to jest blisko dwukrotnie to co podałeś i to pod obciążeniem, a ile ci komp chodzi dziennie, bo różnica miedzy tymi kartami w 2d to 11W, niby nic a jednak.

    Policzyłem najbardziej pesymistyczna wersje podniesienia ceny prądu.


  26. nieźle nieźle (autor: Qjanusz | data: 26/10/10 | godz.: 22:14)
    dwie generacje teselatora w jednej serii grafik, których premiera dzieli mniej niż 2 miesiące.

    Tego jeszcze faktycznie nie było. Brawo dla AMD za podejście odmienne od dotychczasowego, czyli siepania lub mnożenia tych samych klocków w różnych segmentach tej samej serii. Na prawdę najs.

    Może w końcu developerzy zauważą fakt, że rynek w końcu dojrzał do teselacji i zacznie tego w końcu używać.

    Na razie jest nie wiele lepiej niż w Radkach 8500 z prekursorem teselacji, czyli TruForm. Na siłę coś się znajdzie na otarcie łez, ale na dobrą sprawę każdy ma to w głębokim...

    @Mario2k - znając tempo nVidii, to GTX580 będzie walczył z HD7000, więc jakiekolwiek porównania do tego, czym AMD właśnie masakruje rynek sensu najmniejszego nie ma.


  27. ... (autor: trepcia | data: 26/10/10 | godz.: 22:35)
    "by sprawdzić, czy studenci w tym roku za dużo nie pili i odłożyli 300zł i czy są w stanie kupić nową kartę. Teraz łatają dziury w gpu i modują sterowniki by dogonić Nvidię. Jen Hsung siedzi i się śmieje z amd i poleruje już heatsinki z GTX580. Na gwiazdkę znowu będzie Kevin sam wdomu i Nvidia w blaszaku. Będziemy odpalać petardy i grzać dziewczyny, a fani amd strzelać z kapiszonów i obracać raszple."

    Czy tylko ja odnoszę takie wrażenie czy jeszcze komuś to pierdzielenie kojarzy się z morgim? Czyżby schizofrenia morgiego?


  28. @wukilah (autor: rainy | data: 26/10/10 | godz.: 22:36)
    Po raz kolejny (sprawdziłem Twoje posty) używasz "argumentu" o onanizowaniu się - masz jakieś problemy natury technicznej?

  29. @rainy (autor: wukilah | data: 26/10/10 | godz.: 22:39)
    Denna riposta. Niski poziom reprezentujesz.

  30. wielbiciele (autor: Marcel | data: 26/10/10 | godz.: 22:39)
    nV już krzyczą że AMD łata dziury w swoich GPU - konkurencja musi im mocno doskwierać.
    Jakoś jednak cicho siedzą że nV kasowała ich po 20$ czy 30$ więcej niż jest wart GTX460/470 przez kilka miesięcy - o tyle obniżyli ceny jak się HD68xx od AMD pojawiły.


  31. @wukilah (autor: rainy | data: 26/10/10 | godz.: 22:48)
    Być może reprezentuję niski poziom ale w przypadku Twojej "produkcji", nie da się powiedzieć o jakimkolwiek.

  32. jesli chiphell nie klamnie (autor: Jarek84 | data: 26/10/10 | godz.: 22:58)
    a w przypadku HD68xx ich przecieki się raczej potwierdziły...

    http://img842.imageshack.us/img842/4042/caxt.jpg

    ...to teraz czekamy na przecieki ze strony NV.


  33. @Jarek84 (autor: M1ras | data: 26/10/10 | godz.: 23:07)
    na serwisie na b-ark ;) jest o tym przecieku więcej na temat Cayman`a XT

  34. ... (autor: efe | data: 27/10/10 | godz.: 00:25)
    To ciekawe, że wielbiciele AMD wcześniej uważali teselacje za zbędny dodatek, a teraz kiedy AMD zapowiada poprawę teselatora, to są tą wiadomością podjarani.
    Mi się wydaje, że skoro AMD pracuje nad poprawą teselacji, to znaczy, że teraz jej wydajność jest niezadowalająca.


  35. ... (autor: cyferluu | data: 27/10/10 | godz.: 00:56)
    Do teselacji nikt nie przykładał uwagi bo... Jej nie było! producenci zwyczajnie z niej nie korzystali.
    Rzecz taka. Mi się wydaje teraz że:
    W jakimś kierunku rozwój grafiki w grach musi pójść. Oświetlenie mamy bardzo dobre. Tekstury można zawsze klepać o wyższej rozdzielczości ale co zrobic z detalami geometrii? jak dla mnie to jedyny kierunek producentów gier to teselacja. Dlaczego? W dobie tworzenia jednej gry na 3 platformy zawsze można tą funkcje wyciąć i puścić gierkę na ps3 i xbx360. Nie będzie wielkiego przełomu w grafice póki nie wejdą next geny konsoL!!!


  36. @cyferluu (autor: Promilus | data: 27/10/10 | godz.: 01:21)
    Tyle tylko, że tesselacja dość już przyzwoitych modeli jest zasadniczo pozbawiona większego sensu. Ani nie zyskujemy przepustowości pamięci czy jej ilości, ani jakoś oszałamiająco nie rośnie jakość grafiki. Za to fps leci w dół. Dlatego multiplatformówki i tesselacja się ze sobą kłócą.

  37. przyszedł vaio (autor: Sony Valo | data: 27/10/10 | godz.: 01:49)
    popitolił co wiedział, poszedł spać i cisza, morgi jak zwykle powiedział niewiele na temat, struś walnął jedną zdanie które nie wiadomo gdzie przypiąć, poczekamy na 69xx poczekamy na gtx580 ocenimy, narazie jest remis, AMD ma nowsze a nv poleciała z cenami na ryj, ciekawy ile jeszcze może spuścić z tonu żeby nie sprzedawać pod wodą

  38. Qjanusz (autor: Mario2k | data: 27/10/10 | godz.: 02:56)
    heh
    580tka ma byc tylko 20% szybsza od 480tki


  39. @18 Najważniejsze (autor: Pijar | data: 27/10/10 | godz.: 06:43)
    to trzeźwe spojrzenie. Trafna uwaga, podsumowująca zmiany w architekturze GTX580 w stosunku do 480 - wypolerowanie heatsinków. To całkiem możliwe :)

  40. @Mario2k (autor: Qjanusz | data: 27/10/10 | godz.: 08:13)
    "580tka ma byc tylko 20% szybsza od 480tki"

    wg mnie to bzdura. To nie możliwe aby tak potężne różnice, jak zapowiadane między GTX480 i GTX580 skutkowały tylko 20% różnicą wydajności.

    Oczywiście nVidia zdolna jest do blamażu w każdej postaci, ale te 20% wydaje się być już totalna bzdurą.


  41. @Sony Vaio dot. #18 (autor: Qjanusz | data: 27/10/10 | godz.: 08:15)
    "...i grzać dziewczyny..."

    rozumiem że to w kontekście nVidii w blaszaku ;-)


  42. @up/edit (autor: Qjanusz | data: 27/10/10 | godz.: 08:15)
    i zalewne chodzi o mamę i siostrę ;-)

  43. Sv coś nie pasuje... (autor: Sandacz | data: 27/10/10 | godz.: 08:27)
    "Będziemy odpalać petardy i grzać dziewczyny" - ktoś ewidentnie podszywa się pod SV... przecież na niego działają tylko niebieskie i zielone naklejki a nie biusty, pupy i inne dobrodziejstwa tego świata.

  44. @efe (autor: arn2 | data: 27/10/10 | godz.: 08:34)
    To ciekawe ,bo ja słyszałem trochę inną wersję po premierze radków 5xxx ,że fani NV nie potrzebują ani teslacji ani DX11 ,bo podobno nic nie wnosi.

    Dopiero póżniej jak wydano Fermiego to w cudowny sposób doznali oświecenia widząc ,że teslacja 480>5870 tylko ciagle nie wiem czemu na początku jak gtx480 kosztował 2.1k zł (dobrej firmy i z dobrym chlodzeniem) porównywano go do karty za 1.3-1.4k ,a nie do takiej za 2.5k (5970).

    Od tego czasu fani NV porównują karty w benchmarku "Unikułe Hefen" ,który jest przesycony teslacja i wg nich miarodajny.
    Natomiast fani ATI śmieją się z testów ,gdzie cudowny gtx480 przegrywa z 5750 oraz nie małego zapotrzebowania gtx480 na Waty przez co można go nazwać nie złym grzejnikiem.
    //oczywiście to moje subiektywne odczucia :)
    // ,a prawda pewnie leży gdzieś pośrodku


  45. @efe (autor: Vitorek | data: 27/10/10 | godz.: 08:57)
    Są podjarani a raczej zwyczajnie zadowoleni, bo jeden z ostatnich argumentów skretyniałych fanów nV najprawdopodobniej upadnie:D Teselacja choć bezużyteczna, była obok fiziks (tez bezużytecznego), koronnym argumentów "wielkich" tego portalu. HeHe

  46. Istotnie efe (autor: Pijar | data: 27/10/10 | godz.: 09:41)
    nie czyta ze zrozumieniem. W komentowanym"Njusie" zamieszczona jest tabelka wskazująca od ilu generacji Radeona istnieje teslacja (od około 10 lat) Nvidia zastosowała teslację po raz pierwszy. Tym samym niełatwo pojąć o co chodzi w komentarzu.

  47. @36 Promilus (autor: cyferluu | data: 27/10/10 | godz.: 09:42)
    jak najbardziej się zgadzam. Przesadna teselacja zarżnie wydajnośc,ale nie tylko na modelach można ja stosować. Obecnie mamy super modele i i i dziura... reszta sceny nie jest juz tak wypieszczona. Gdzie Drzewa, kamienie, wyboje i inne nierównosci terenu, nierówne sciany, narozniki scian, okna drzwi płytki w podłodze, reliefy itp itp. Całe otoczenie wymaga dopieszczenia lecz z umiarem aby nie zajechac sceny bo gra to nie benchmark. O/

  48. @cyferluu (autor: Promilus | data: 27/10/10 | godz.: 09:52)
    Większość otoczenia będzie wystarczająco ładnie wyglądać z parallax occlusion mapping który super gęstej siatki nie wymaga (patrz stalker)... czyt. kafelki na podłodze, cegłówki w murze itp. itd. Tam gdzie tak się nie da przychodzi z pomocą tesselacja i displacement mapping. Co kosztuje... Unigine Heaven to przykład jak to z low poly robi się high poly... i git. Tyle tylko, że ze względu na opracowanie gier na różne platformy i wersje API tego low poly praktycznie nigdzie nie ma i nie będzie. Jedynie w grach stricte DX11 Windows... a takich w obecnej chwili nie ma, a nic nie zapowiada by jak grzyby po deszczu miały wychodzić.

  49. ..... (autor: Marek1981 | data: 27/10/10 | godz.: 09:52)
    Teselacja była stosowana już w radku 8500, potem o niej zapomniano, troszkę NV podrażniła wizerunek robiąc grafy z większą wydajnością... aczkolwiek wydajność 1jednostki jest nadal lepsza u AMD.
    Cała ta gadka była tylko po to by pokazać wyższość nowej architektury FERMI i tylko można ją traktować jako taki aspekt.


  50. @Qjanusz nie znam zadnego przypadku (autor: Sony Vaio | data: 27/10/10 | godz.: 10:02)
    zeby karty Nvidia sie grzaly, zapewne dzieki duzej powierznichni, przez co ladnie oddaja cieplo do otoczenia :D

    "zalewne chodzi o mamę i siostrę ;-)"

    moze od razu tata i brat ;)


  51. Radeony miały zaimlementowane dx11 już 10 lat temu (autor: Pijar | data: 27/10/10 | godz.: 10:09)
    - można by wysnuć taki wniosek :) i sobie trochę potrollować.

  52. huehue a fiat 126p (autor: Sony Vaio | data: 27/10/10 | godz.: 10:18)
    w 75r mial juz fotele. Liczy sie dzialajacy produkt, to dzieki wizjonerskiemu i jasnemu mozgowi Jen Hsunga tesselacja porywa.

  53. @Sony vaio (autor: Promilus | data: 27/10/10 | godz.: 10:28)
    Nie. Nie teselacja porywa. Nie teselacja jest problemem. Problem jest następujący - nv ma kilka razy wydajniejszy vertex fetch, a dodatkowo dzięki zwielokrotnionemu rasteryzatorowi nie boi się wielokątów o rozmiarze kilku pikseli. Tymczasem ten sam wielokąt na radeonie powoduje spadek wydajności rasteryzatora do nieco ponad 6%. Oczywiście u nvidii ten spadek też jest, ale dzięki powielonym rasteryzatorom i tak zachowuje przyzwoitą wydajność. Oczywiście wszystko to odnosi się do trybów jak extreme czy insane uh/stone giant

  54. @26 i @49 (autor: Sony Valo | data: 27/10/10 | godz.: 10:33)
    jak widać ci goście jeszcze coś myślą w radosławach siedzi teselacja już od 8 lat http://en.wikipedia.org/wiki/TruForm tu macie listę gierek w których to zastosowano i linka gdzie teoretycznie działa więcej gierek z tym.

    więc jeśli w okresie 8 lat z górką zrobiono tyle gier więc zdecydowanie możemy dać sobie spokój z tym który producent rozwiązał to lepiej

    inna sprawa że 68xx ma jeden teselator i ma on wydajność 30% z gtx460 który ma ich 7.
    więc jeśli 69xx będzie ich miało 3 to wtedy do równa w teori gtx 460 będzie potrzebował 9-10 żeby mu dać radę,
    tedy znów nvfan będzie twierdził że albo optymalizują stery (tu poczytać dla doszkolenia lepiej już AMD nigdy w historii się nie udało wydymać klienteli w tylca http://www.frazpc.pl/...mok-w-3DMark-2001-SE-.html ) albo nie będzie wykorzystywana na przestrzeni kilku lat

    @Qjanusz - sony vaio robi rodzinne imprezki na dużej powieżchni bo lepiej ciepło oddają no ale jak ktoś siedzi w blokach w pięc osób w mieszkaniu 34m^2 to co mu się dziwisz, łyżeczką do herbaty też można powódź z domu wygonić.

    @38 - gostek nie zapominaj że seria 69xx też ma być szybsze od poprzedniczki więc niema się czym cieszyć. pozatym AMD majstruje już ponoć na serią HD7xxx a nv jeszcze niedopracowało lepszego uzysku z wafla nie mówiąc już o kolejnej generacji, narazie napewno dopracowali troszkę temperaturki do konkurencji sprzed na dzień dzisiejszy 370 dni, pytam gdzie tu sukces, tylko rok spóźnienia dobrze że nie dwa

    @efe - kolego naucz się patrzyć poczytaj o historii danego zagadnienia, dopiero później próbuj wytoczyć działa. na razie FAIL i to duży


  55. @Teslacja (autor: bananowy song | data: 27/10/10 | godz.: 11:18)
    Nie chcę nikomu nic wmawiać, ale spotkałem się z opiniami, że gra z teslacją nie różni się wyglądem od gry bez teslacji idąc dalej słyszałem opinie, że taka gra wygląda nawet gorzej. Nie iwem z czego to wynikało. Moze to subiektywne odczucia ludzi, którzy odpalili metro z teslacją na UHigh w rozdzielczości HD na gtx460 i nie dało rady...

  56. dodam jeszcze (autor: bananowy song | data: 27/10/10 | godz.: 11:18)
    że były to opnie laików, którzy w gry grają, ale ni obchodzi ich na czym...

  57. @bananowy song (autor: Promilus | data: 27/10/10 | godz.: 11:31)
    No bo gra śmiga też na DX10 a nie będą tam w tym trybie kanciaste modele, prawda? Teselacja wyśmienicie sprawdza się jeśli chodzi o szczegółowość terenu lub wody. Ale modele postaci, pojazdów itp. i tak są już szczegółowe i jeśli ktoś wciska tam tesselację to w nielicznych przypadkach (z intensywnym displacement mappingiem) można zobaczyć konkretną różnicę jakości. W pozostałych jak metro, dirt 2, stalker - ta różnica jest ledwo widoczna. I tesselacja w tych tytułach nieco tylko obniża framerate. Tytułu sensownie z tesselacji korzystającego w sumie jeszcze nie ma, może hawx 2 będzie wyjątkiem.

  58. he..he... (autor: Sandacz | data: 27/10/10 | godz.: 14:48)
    Ale dzięki tesselatorom niektóre kwadratowe głowy mają szansę stać się nieco mniej kanciaste na tym forum. Stąd taki ich zachwyt nad implemetacją w fermim.

  59. hehe (autor: morgi | data: 28/10/10 | godz.: 16:00)
    Kolejny raz wychodzi szydlo z worka, shadery firemki sa wolne i niewydajne, a Nvidia ma je w odpowiedniej ilosci szybkie i z bardziej zaawansowana architektura, ps, vs, cs, hs wszystko chodzi milej dla developera i szybciej dla uzytkownika, po co ciagle czekac na laty i sztachety w dziurawym u podstaw projekcie.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.