TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 15 września 2010 |
|
|
|
Zasilacze Power Coolor + konkurs Autor: Zbyszek | źródło: PowerColor | 11:05 |
(9) | Firma Power Color, znana dotychczas głównie z produkcji kart graficznych, inspirowana śmiałymi poczynaniami debiutantów na rynku zasilaczy komputerowych takich jak np. Sparkle, A-Data, XFX, Corsair czy Scythe postanowiła powiększyć swoją ofertę o podobne urządzenia własnej marki. Firma proponuje swoim klientom cztery zasilacze: Extreme 850 i 1000W z certyfikatem 80 Plus Bronze oraz Gaming 500 i 600W pracujące w klasie 80 Plus. Zasilacze mają modularne okablowanie oraz wysokiej klasy komponenty, w tym kondensatory zdolne do pracy w temperaturze do 105° C, zamiast standardowo 85° C. Jednostki z serii Gaming obsłużą większość konfiguracji sprzętowych, natomiast modele Extreme dedykowane są specjalnie dla overclokerów oraz do zasilania energochłonnych konfiguracji SLI/Crossfire.
Z okazji wejścia na nowy rynek firma zamieściła na swoich stronach konkurs, w którym główną nagrodą są zasilacze PowerColor Extreme 1000W. Aby wziąć udział w losowaniu nagród wystarczy wejść na stronę konkursową i prawidłowo odpowiedzieć na cztery proste pytania (w języku angielskim).
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Szkoda ze djecia Gamingow sa robione z tylu (autor: MateushGurdi | data: 15/09/10 | godz.: 11:33)
Ale i tak robia wrazenie, ciekawe jaka bedzie cena, ale w sumie ja 2 tyg temy kupilem bequieta L6 550W i jak najbardziej daje rade :)
- hmm (autor: GULIwer | data: 15/09/10 | godz.: 14:24)
zdjecia i tabelka pokazuje 600W a na stronie konkursowej 650W
- Looknijcie ten konkurs powercolora (autor: imarid | data: 15/09/10 | godz.: 15:06)
Jak wybierzecie coś źle to pisze która odpowiedź jest dobra, lol xD
Jaki oni mają w tym interes :P?
- imarid (autor: Elektron | data: 15/09/10 | godz.: 16:21)
zasilaczy mają kilka do rozdania, więc im to zwisa ile ludzi weźmie udział... a właściwie to nie zwisa, bo tych co wzięli udział będą mogli zasypywać reklamami ;)
- ... (autor: pawel.xxx | data: 15/09/10 | godz.: 18:39)
Hmmm gdyby nagrodą była wersja 600W to może bym się skusił na ten konkurs. A tak to nie. Po ..uj mi 1000W zasilacz
- @up (autor: bmiluch | data: 15/09/10 | godz.: 23:32)
miejsca w pudle nie masz?
zasilacz 1000W jest generalnie lepszy niż 600W bo:
- przy obciążeniu powyżej 50-100W straty będą praktycznie zależne od obciążenia a nie od zasilacza
- większy zasilacz lepiej i ciszej odprowadzi ciepło przy takim samym obciążeniu niż mniejszy zasilacz
- ... (autor: bmiluch | data: 15/09/10 | godz.: 23:36)
już nawet nie wspomnę nawet o fakcie, że zasilacz 1000W ma często mniejsze straty przy tym samym obciążeniu niż wersja 600W (patrz wykresy sprawności w zależności od obciążenia od producenta)
- @bmiluch (autor: Gothica_mp | data: 18/09/10 | godz.: 20:00)
Naprawiałeś kiedyś zasilacze komputerowe? Każdy zasilacz pracuje z maksymalną sprawnością jeśli jest obciążony co najmniej w 50%.
Większy zasilacz to nie większe radiatory odprowadzające ciepło tylko mocniejsze tranzystory i grubsze trafa w przetwornicach + prostowanie dwu połówkowe i inne częstotliwości taktowania przetwornicy. Grzeje się to tak samo. Każdy zasilacz ma na liniach wyjściowych kilku omowe rezystory obciążające przetwornicę w spoczynku niezależnie od mocy zasilacza (ew. spotykane obciążenie aktywne).
Zasilacza nie kupuje się na nieskończony zapas mocy tylko pod konkretną platformę, tak aby w czasie normalnej pracy obciążony był w co najmniej 40...50%. Tylko wtedy straty mocy, a co za tym idzie wytwarzane ciepło będą najmniejsze.
Wniosek - zasilacz 1000W dla danej platformy nie musi być wcale lepszy niż 350W czy 600W.
A tak do redakcji... kiedy to niby stosowało się 85 stopniowe kondensatory? Nawet badziew FEAL 350W ma 105 lub 120 stopniowe elektrolity :D Takie rzeczy to z czasów Pentium4...
- @up (autor: bmiluch | data: 20/09/10 | godz.: 17:51)
logicznie rzecz biorąc zgadzam się, ale zerknijmy na dane od producenta
http://www.powercolor.com/...p?id=10#Specification
według nich sprawność zasilacza przy obciążeniu 10% to około 82% a przy obciążeniu 50% to około 87%
wygląda więc, że i tu masz rację - mniejszy zasilacz jest bardziej oszczędny - ale nie ma to wielkiego znaczenia praktycznego
82 czy 87% nie robi dużej różnicy; przy mocy wyjściowej 100W zasilacz o takiej sprawności pobiera odpowiednio 122 i 115W
moim zdaniem jest to niewielka różnica, która nie dyskwalifikuje mocniejszych zasilaczy
oczywiście nie ma sensu kupować zasilacza 1000W gdy system pobiera w szczycie 500W, ale jeżeli dostaje się taki zasilacz za darmo?
poza tym nowy zasilacz 1000W może tracić mniej energii niż 5-cio letni 350W
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|