Intel podczas trwających IDF w Santa Clara w laboratorium Intel Labs zaprezentował swój projekt pod nazwą Wolfenstein: Ray Traced. Pokaz polegał na prezentacji znanej gry Wolfenstein, wzbogaconej o modele wysokiej szczegółowości (takie jak szklany żyrandol składający się z miliona trójkątów czy błyszczący samochód) oraz dodatkowe efekty graficzne na zwykłym laptopie. Jednak za całą obróbkę graficzną nie odpowiadał laptop, lecz cztery maszyny z użyciem kart Knights Ferry, które stanowiły serwer renderingu. To one dostarczały notebookowi odpowiedniej mocy do szybkiego renderowania fotorealistycznej grafiki 3D. Jaki był tego efekt można zobaczyć na filmie video.
K O M E N T A R Z E
Szkoda ze to ciagle (autor: morgi | data: 14/09/10 | godz.: 12:13) futurystyczna technika generowania obrazu, ale widac, ze obecne grafiki dostepne dla graczy nie wyszly jeszcze z jaskini rasteryzacji.
Jakas kijowa ta prezentacja (autor: MateushGurdi | data: 14/09/10 | godz.: 12:17) Do byle szczegolow potrzeba 4 stacji renderingu a i tak na zblizeniu zyrandola widac pokaz slajdow, malo wydajny ten ray tracing, a do fotorealistyki to im jeszcze gromko wuzo brakuje
po pierwsze ... (autor: Doczu | data: 14/09/10 | godz.: 12:32) ... kolejna pokazówka z czapy. Czego ma niby dowieść ?
Druga sprawa, że przy takiej wydajności postacie mogłyby się poruszać płynnie, a nie jak jakaś banda inwalidów.
... (autor: Deathraw | data: 14/09/10 | godz.: 12:37) Niby IDTech6 będzie korzystać z RT.Ciekawe tylko która generacja shaderów będzie to ogarniać.
@up (autor: Promilus | data: 14/09/10 | godz.: 13:12) Tylko RT daje rzeczywiście takie efekty jakie występują, na samochodzie odbicia, na żyrandolu refrakcja - da się to oczywiście imitowa w DX, ale... no właśnie, IMITOWAĆ. Czyt. napisać material shader, który będzie udawał że wie jak załamać światło czy też co tam na niego pada i jak to odbić (lakier samochodu)... i nigdy nie będzie to wyglądało tak jak powinno. A co do fotorealistyki... zobacz jakie rzeczy wyrenderuje ci pov-ray na przykład... i czy potrafiłbyś absolutnie powiedzieć, że to tylko cyfrowo wygenerowany obrazek, haha.
fajnie widac jak intel bsciemnia (autor: RusH | data: 14/09/10 | godz.: 13:15) na eklanie napis 40fps a obraz klatkuje :D
do tego wszystko pixeloza kanciate i zero fotorealizmu
OMG! 4 knights ferry są słabsze niż 2x 4 rdzeniowy procek z przed 3 lat. (autor: Wujofefer | data: 14/09/10 | godz.: 13:31) Oni chyba cofają się w rozwoju. Intel prezentował Ray Tracing na bazie Q4 gdzie było znacznie więcej do roboty niż tu na dwóch 4 rdzeniowych prockach i to już 3 lata temu! http://www.youtube.com/...VOzU&feature=related
Widać, że bardzo chcą wypromować tą pochodną Larrabee, Knights Ferry i na siłę pokazują nic nie znaczące dema.
to ja mogę przebiec (autor: Demo | data: 14/09/10 | godz.: 13:56) 200km w 1h, tylko będę biegał korytarzem pociąguTGV.
no to Intel poraz kolejny pokazał (autor: Qjanusz | data: 14/09/10 | godz.: 15:19) w jak bardzo ciemnej i głębokiej dupie (czytaj "larabim dołku") jest z kwestią generowania grafiki.
Do laptopa podczepili cztery stacje graficzne. Nic tylko grać!!! :D
Żeby to jeszcze oszałamiało jakością...
GMA się nie sprawdza, więc podczepili serwery do laptopa!!! Nasz dzielny lider technologii! Się dopiero uśmiałem :D
Raytracing do gier nieprzydatny (autor: pomidor | data: 14/09/10 | godz.: 16:16) Specjaliści sformułowali hasło 'Raytracing zawsze będzie przyszłością grafiki 3d' i to się sprawdza. Jego siłą są odbicia i załamania światła, i większość demek skupia się na tych cechach. Za to posiada wiele wad jak problemy z AA, dynamicznymi scenami, ingerencją w proces tworzenia obrazu itp. Twórcy silników (Carmack, Sweeney) stwierdzili że RT nie jest im do niczego potrzebny i są lepsze metody do tworzenia 3d.
do nagrody Darwina ich dać !!! (autor: mоrgi | data: 14/09/10 | godz.: 16:30) z czym do ludzi !!! :D
@up (autor: Qjanusz | data: 14/09/10 | godz.: 16:30) najwidoczniej Intel nie może się wygrzebać z larabiego dołka... stąd takie pomysły.
heh temat rzeka (autor: Mario2k | data: 14/09/10 | godz.: 18:32) Trzeba pamietac ze tacy ludzie jak Carmack, Sweeney beda juz do smierci bronic swoich ciagle modyfikowanych silnikow . Nowych juz nie napisza :/
wiec sie beda trzymac na sile staroci ktore siegaja
czasow Quake1 :)
Potrzeba zeby jakis gigant np Intel zainwestowal w grupe uzdolnionych programistow to sie doczekamy w koncu nowoczesnego silnika i pewnie wykozystania RayTracingu
@Mario2k (autor: Wujofefer | data: 14/09/10 | godz.: 21:46) Intel i Ray Tracing w grach... dobre xD
Ta technologia z pewnością kiedyś pojawi się w grach ale dzięki mocy GPU a nie CPU. Intel stoi w miejscu gdy AMD i Nvidia pokazują na prawdę świetne dema Ray Tracingowe. Wystarczy przejrzeć trochę youtube.
Wujofefer (autor: Mario2k | data: 14/09/10 | godz.: 22:07) Mialem na mysli pieniadze Intela i najlepszych programistow , raytracing w grach nei musi byc wykozystywany wszedzie , tylko w specyficznych przypadkach , , okna , lustra itp
nie ma potrzeby raytrecingowac gleby czy sciany
wystarcza male fragmenty a do tego powinny styknac obecne grafy ATI/NV tylko nie ma komu tego oprogramowac jak nalezy .
Od ilu lat mamy instrukcje x64 ? do dzis zadna gra nie potrafi ich maxymalnei wykozystac
Crysis ?? lipa na maxa jakies drobne usprawnienia :/
bardzo smieszne :) (autor: Borat | data: 14/09/10 | godz.: 22:25) To tak jakby powiedzieć że Celeron 300 MHz odtwarza wideo i kompresuje je w czasie rzeczywistym.
Tylko, że kompresja odbywa się na innym kompie z procesorem i7 a Celeron tylko odtwarza:)
Fotorealistyczny - buahaha (autor: franc# | data: 15/09/10 | godz.: 10:09) Już nie wspomne o prędkości. A tak w ogóle, to mogliby coś lepszego wybrać na demo a nie tego nieszczęsnego id software engine-ka, którego przerabiają na 100 możliwych sposobów, a i tak nic z tego nie wychodzi. Bida!
ziemoone troche kiks (autor: Dabrow | data: 15/09/10 | godz.: 11:09) bo V-Ray RT to nie od RayTraced tylko Real Time - czyli jak się wpatrzysz w to co jest w wideo na jutubie to zobaczysz - że zmiany na materiałach np odbywają się w czasie rzeczywistym na modelu w oknie podglądu....A te wizualki to też nie Ray Tracing zapewne tylko pojechane V-rayem który to jest baaardzo sprytnym rendererem albo raczej algorytmem symulującym GI. Bo gdyby miał liczyć faktyczny ray-tracing skomplikowanych geometrii - jak np. przy dużych wizualizacjach architektonicznych - wybacz ale pierdolca nie dostałby tylko na porządnych render-farmach...