TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 27 sierpnia 2010 |
|
|
|
Pierwszy test Radeona HD 6870 Autor: Zbyszek | źródło: PcGames Hardware | 23:02 |
(98) | W sieci pojawił się już pierwszy test karty ATI Radeon HD 6870, której premiera odbędzie się w 4 kwartale bieżącego roku. Karta została przetestowana w benchmarku 3D Mark Vantage w trybie Extreme - wynik GPU Score wyniósł X11634, co stanowi rezultat o około 35% większy od uzyskiwanego przez karty ATI Radeon HD 5870 (~ X8600) oraz o około 20-25% większy od wyniku GeForce GTX 480 (~ X9500). Częstotliwość taktowania układu graficznego wynosiła 850 MHz, natomiast pamięci aż 1600 MHz (6400 MHz efektywnie), co oznacza, że firma AMD zamiast obecnie stosowanych kości GDDR5 5 Gbps wykorzystała najnowsze pamięci GDDR5 o szybkości 7 Gbps (link). Czekamy na kolejne testy oraz potwierdzenie powyższych rezultatów w grach.
(kliknij aby powiększyć) |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- hmm (autor: cichy202 | data: 27/08/10 | godz.: 23:27)
let the war begin ;)
- A ile ma (autor: shadowxxz | data: 27/08/10 | godz.: 23:32)
gtx480? Przebija go w ventage? Ciekawe czy mimo takiego samego procesu udało się uzyskać lepsze perf/wat...
- ... (autor: Wujofefer | data: 27/08/10 | godz.: 23:35)
I zaraz znajdzie się jakiś SV, DTOsman czy inny troll i napisze: "zerowa wydajność" albo "i tak nie przebije Fermiego".
Wygląda na to, że teraz ATI będzie bezsprzecznie najwydajniejsze. Czy to w kartach jedno chipowych czy to dwu chipowych.
- no i cacy bedzie boj (autor: Mario2k | data: 27/08/10 | godz.: 23:37)
Juz widze radki 5870 w cenie obecnych 5850
mnie osobiscie interesuje zeby podniesli w nowych kartach predokosc teselacji , tak z minimum +50%
bo z nowym rokiem mozna sie bedzie spodziewac pierwszych gier wykozystujacych owa teselacje .
- Fajny fake (autor: MacLeod | data: 27/08/10 | godz.: 23:38)
jwt
- ... (autor: Wujofefer | data: 27/08/10 | godz.: 23:41)
Nie powiedziałbym, że to fake bo zbyt dużo portali o tym pisze i zbyt blisko do premiery nowych układów.
- @shadowxxz (autor: rainy | data: 27/08/10 | godz.: 23:42)
GTX 480 miał w tym trybie mniej więcej X10000, także różnica jest dość spora.
Inna sprawa, że to syntetyk - trzeba poczekać na większą liczbę testów.
Btw, jeżeli AMD stosuje tak szybkie pamięci, może to oznaczać, iż szyna jest nadal 256-bitowa.
- @MacLeod (autor: rainy | data: 27/08/10 | godz.: 23:47)
Ale co Ci się nie podoba - za dobry wynik?
W realu (czyli grach) może być trochę mniej, na przykład 25-30 procent.
Chyba nie wyobrażasz sobie, iż AMD wypuściłoby nowe układy szybsze o zaledwie kilka procent.
- ... (autor: Wujofefer | data: 27/08/10 | godz.: 23:59)
Pozwolę sobie zacytować jeden z fajniejszych tekstów na TPC autorstwa znanego nam SV. Myślę, że idealnie pasuje do obecnej sytuacji ATI.
"cios za ciosem, coraz lepsze karty, tanio, wydajnie, bezkonkurencyjnie. Wiadomy wybór." xD
- mhm (autor: Simon89 | data: 28/08/10 | godz.: 00:07)
ciekawe. Może to jednak nie fake. Pamiętam jak było przed premierą HD5800, niekt nie wierzył że AMD może zrobić coś naprawdę wydajnego... a tu proszę. :)
Co do tych pamięci 7000MHz... w komentarzach z tego linku jest o przypuszczeniach co do nich. I proszę bardzo: AMD jednak zastosuje je wcześniej niż nvidia. A były przypuszczenia że będą one w fermi. Chociaż czasem... może w fermi 2, o ile takie powstanie. Mam przeczucie że nvidia nie przeniesie tak po prostu fermi do 28 nm. Zrobią inny kawałek krzemu...
- ehh (autor: Mariusch1 | data: 28/08/10 | godz.: 00:09)
AMD chce chyba dobić Nvidię która już leży i kwiczy bo im się karty nie sprzedają a teraz jeszcze gorzej będzie bo nawet GTX460 im już nie pomoże...
- ad8 (autor: MacLeod | data: 28/08/10 | godz.: 00:14)
Oczywiscie ze fake. Prosze pokazac zdjecia karty.
Od razu by sie chwalili..
Kit dobry jak swiezy...
- ... (autor: trepcia | data: 28/08/10 | godz.: 00:15)
Oto prawdziwy młot na NVidię i te pseudo shitowate IGP Intela, które błędnie nazywają grafiką. Drżyjcie narody bo król jest tylko jeden i to on będzie dzierżył berło zwycięstwa!
P.S.
Wybaczcie, chciałem się raz poczuć jak morgi(nalny) ;-) Hehe, fajne to uczucie, takie bzdety pisać.
- @MacLeod (autor: trepcia | data: 28/08/10 | godz.: 00:23)
Przed premierą serii hd4x00 zdjęć kart również było jak na lekarstwo. Wielka tajemnica i brak konkretów. Gdzieś po internecie krążyły plotki o specyfikacji (zresztą jednej z wielu, a okazało się, że ta najmocniejsza specyfikacja była prawdziwa). ATI powoli dozuje informacje, zwykle są to kontrolowane wycieki.
W sumie, raptem dzień czy dwa dni temu ukazały się nowe sterowniki, kto wie od kogo wyszła ta informacja. Może nawet od samego ATI by rozpalić fora do czerwoności i by ścinały się ze sobą dwie frakcje: tych, którzy sądzą że to fejk i tych, którzy w to zaparcie wierzą.
Ja mówię: "pożyjemy, zobaczymy".
- @13 (autor: Jarek84 | data: 28/08/10 | godz.: 00:23)
Zeby Ci tak nie zostało a co do newsa to Cayman ciekawie się zapowiada, chociaż ja wolę coś mniej prądożernego, dlatego czekam na pierwsze info na temat Bartów.
- Wiedziałem, że tak będzie (autor: Teriusz | data: 28/08/10 | godz.: 00:48)
Już dawno pisałem, że AMD zrobi podobny numer z pamięciami jak zrobiło tak kiedyś wprowadzając jako pierwsze GDDR5. Na razie nie mają pola manewru by zmniejszyć proces tech. układu to idą w przyśpieszenie za pomocą pamięci. Tak trzymać AMD.
- bedzie OK (autor: Mario2k | data: 28/08/10 | godz.: 00:53)
Prawda jest taka ze wiekszosc normalnych ludzi chce poprostu Wierzyc w te wyniki :)
Bedzie +30% wydajniej w grach , stare radki beda tansze , NVidia wezmie 500baniek USD kredytu aby obnizyc ceny swoich kart a skozystamy my wszyscy , czyli klienci .
- noi noi ? (autor: omi | data: 28/08/10 | godz.: 01:20)
maja rok wyprzedzenia i nie leza na laurach.
- 25K CPU SCORE? (autor: emu@mailmix.pl | data: 28/08/10 | godz.: 01:56)
ten fejk był testowany na Intel Core i7, bo AMD ma słabe procesory, słabe głównie w grach a do graczy ta karta byłaby skierowana.
- >>> (autor: tompo75 | data: 28/08/10 | godz.: 02:24)
hahaha
sie nie może biedny karty czepić to znalazł dziurę w całym że procki intela... no żal tyłek ściska aż łzy z oczu ciekną hahahaha
Super... nv stanieje... 5xxx stanieje... i o to chodzi.
- @19 (autor: Markizy | data: 28/08/10 | godz.: 07:31)
chcą upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i użyli radka HD6000, i proca z architekturą bulldozer :P
- Widac ATI nie daje za wygraną ! (autor: sew123 | data: 28/08/10 | godz.: 07:34)
teraz NVidia to dopiero sra po gaciach buehehehe
Czekamy na kolejne testy
- to dziwne... (autor: infinity | data: 28/08/10 | godz.: 08:00)
...bo wynik w 3DMark Vantage...
MATRIX'a 5870 2gb taktowanego 990@5100 odpowiednio GPU@RAM
--- to: GPU SCORE: 19986 ---
ciekawe jak 6870 sie nadyma z overclockiem
- słabizna oj słabizna (autor: jagdtiger | data: 28/08/10 | godz.: 08:37)
spodziewałem sie rakiety a tu marne 35%wiecej, w grach pewnie bedzie jeszcze gorzej....:(
- ... (autor: krzysiozboj | data: 28/08/10 | godz.: 09:11)
4xxx były bardzo fajnymi kartami (zresztą nadal są), po nich widzę w krótkim czasie dwa razy podbijają ostro wydajność i o ile dobrze pamiętam to za ok rok 7xxx można powoli wyglądać.Żeby oni raz tak z CPU dowalili, z takim skokiem wydajności.
- poczekajcie (autor: Kris1st | data: 28/08/10 | godz.: 10:02)
zawsze ktoś się chwali przed premierą a później jest rozczarowanie, jak jest w rzeczywistości taka dobra + tesselacja jest już gotowa to biorę, a AIT już za roczek pokaże nam serię 7(xxx)
- a o czego ci telsacja ? (autor: mandred | data: 28/08/10 | godz.: 10:06)
to zbędny bubel ze spermi i tak nic go nie wykorzystuje
- @mandred (autor: Wujofefer | data: 28/08/10 | godz.: 11:12)
Tylko, że teselacja pojawiła się już w Radeonie 8500 jednak był to bajer jednej firmy, wtedy jeszcze znacznie mniejszej niż Nvidia. Dopiero wraz z wprowadzeniem DX11 teselacja stała się standardem.
- Buhehehe Memory size 0MB (autor: Remek | data: 28/08/10 | godz.: 12:02)
no comments
- hehe (autor: morgi | data: 28/08/10 | godz.: 12:13)
mnie i pewnie wielu interesuje co w nim zalatano, wydajnosc dx10 to jak ze zvisla, po co to komu, a teselacja i fizyka jest czy dalej ni ma?
- Remek (autor: Elektron | data: 28/08/10 | godz.: 13:46)
coś nie tak z myśleniem czy jak? Sugerować się wskazaniem GPU-Z, który obsługę tej grafy będzie miał może za 3 miesiące - GENIALNE!
- @morgi (autor: bananowy song | data: 28/08/10 | godz.: 13:50)
ty lepiej leć do sklepu po nową płytę główną i procesory bez HT bo przecież drożej to kupić trzeba
- @morgi (autor: Mariusch1 | data: 28/08/10 | godz.: 13:50)
A po co komuś fizyka?? Pare mało ważnych efektów i nic więcej. A teselację z tego co pisali to poprawili a znając ATI to pewnie będzie lepsza niż od konkurencji. W HD5xxx teselacja jest marna bo nie ma z czym konkurować więc poszli na łatwiznę. Teraz już tak nie mogą zrobić.
- ad33 (autor: MacLeod | data: 28/08/10 | godz.: 13:54)
Mylisz sie. Silkin fizyki jest obecny w praktycznie kazdej grze, z czego dobre 50% albo lepiej to wlasnie physx. Tyczy sie to tez ps3 i xboxa..
- .... (autor: Wujofefer | data: 28/08/10 | godz.: 14:02)
Bo w R5870 siedzi 1, słownie jeden teselator a w Fermim do 16. Widać, że AMD dostaje baty od Fermiego w teselacji ale nie aż szesnastokrotne a o jakieś 20-40% są lepsi. Tylko, że Nvidia przez przynajmniej najbliższe pół roku będzie siedziała nad starym Fermim i jego pochodnymi tymczasem ATI pewnie będzie miała w pełni wydaną serię R6xxx. :)
Dla nas konsumentów będzie to oznaczało ogromne obniżki u Nvidii i detronizację GTX480 jako najszybszej karty jedno chipowej.
Swoją drogą jestem ciekaw ile do dziś sprzedano kart zgodnych z DX11 i ile z tego sprzedała Nvidia i ile ATI.
- @MacLeod (autor: Mariusch1 | data: 28/08/10 | godz.: 14:06)
Tak każda gra posiada fizykę ale to jest taka fizyka że jej się nie dostrzega jako dodatkowe rzeczy np. rozbite szkło itp. Dopiero PhysX pozwala na zobaczenie czegoś takiego.
Mówiąc prosto. Gdy chociaż mają fizykę to nie jest ona tym samym co PhysX i nie jest on w nich potrzebny.
- Mariusch bez M (autor: morgi | data: 28/08/10 | godz.: 14:25)
po co?? A mozesz se wylaczyc i ogladac plastikowe postacie z plaskimi efektami, wiadomo, ze to wnosi latajace smieci i takie tam proste efekty falowania, dymu i inne bzdety, ale chyba kazdy woli cos niz nic.
- @morgi (autor: Mariusch1 | data: 28/08/10 | godz.: 14:28)
Wyłączyć można i wtedy gra staje się beznadziejna. Ale ta fizyka o której jest teraz mowa nie wymaga PhysX i działa tak samo dobrze na ATI jak na Nvidii. A PhysX to tylko dodatkowe efekty bez których można grać.
- ad36 (autor: MacLeod | data: 28/08/10 | godz.: 14:46)
Na fizyce jest liczone coraz wiecej rzeczy, nie tylko rozbite szklo i jak to mowisz "dodatkowe rzeczy".
Pociski, ragdolle, drzewa, czasem nawet woda.
- Fizyka w grach jest "fajna" (autor: Jarek84 | data: 28/08/10 | godz.: 15:14)
jeśli jest częścia integralną gry i wpływa na rozgrywkę, a nie tylko wrażenia wizulane. Pare przykładów : Red Faction i ich Geomod, Cell Factor i zabawa fizyką, Half Life 2 czy Portal - czyli zabawa z gravity gunem, czy chociażby realna trajektoria lotu pocisków bądź możliwość zmiany stopnia ich penetracji w zależności od przeszkody w American Army.
- @MacLeod (autor: Mariusch1 | data: 28/08/10 | godz.: 15:20)
To co wymieniłeś to już jest po części PhysX. Fizyka stosowana w większości grach polega na przyciąganiu ziemskim, sile wypadów samochodem itp. czyli to czego nie widzimy a czujemy.
A PhysX nam daje to co widzimy.
Woda jest przykładem takiej mieszanki zwykłej fizyki z PhysX i z tego powodu działa ona też dobrze na Radeonach bez PhysX ale jednak nie tak superowo jak na Nvidii.
Ale dla mnie to jest bez znaczenia. Ważne że działa dobrze bo więcej nie potrzebuję. A jak będę potrzebował wiecej to sobie kupię GTS450 który będzie mi obliczał fizykę i problem z głowy. I przynajmniej po włączeniu fizyki mi wydajność nie spadnie tak jak w przypadku GTX4xx
- @39 (autor: Jarek84 | data: 28/08/10 | godz.: 15:21)
Chyba mylisz trochę pojęcia - to nie jest fizyka - tylko efekty fizyczne oprogramowane przy pomocy odpowiednich frameworków / silników fizycznych - physx, computeshader.
- fizyka (autor: fanzboj | data: 28/08/10 | godz.: 15:57)
Nieczęsto gram w różne gierki, zwłaszcza FPP (prawie wcale) i może dlatego gdy widzę te gierki zawsze mocno mnie uderza ta cała sztuczność ruchu. Postaci i całego środowiska. Fizyka jest z pewnością bardzo potrzebną rzeczą. I to taką którą zobaczyć i odczuć może każdy. Niezależnie od rozdzielczości AA itp. Po prostu wszystko by się zmieniło. Producenci gier powinni pójść w tym kierunku. Dlatego każda nowoczesna karta powinna mieć to na uwadze. I udostępniać otwarty interfejs.
- Dywagacje na temat architektury (autor: Zbyszek.J | data: 28/08/10 | godz.: 16:07)
Z tego co wiadomo, karty z serii Northen Islands mają mieć nową architekturę procesorów strumieniowych. Jak wiadomo obecne układy począwszy od R600/RV670 składają się z bloków SIMD. Każdy blok ma 16 jednostek SPU i 4 jednostki TMU.
Jedna jednostka SPU (Shader Processing Unit) składa się z 5 procesorów strumieniowych (SP - Shader Processor). Dzięki temu SPU może wykonać do 5 instrukcji na cykl, jednak czy tak się w rzeczywistości stanie to zależy od optymalizacji kodu gry. Z tym jest różnie i w praktyce część jednostek SP z bloku SPU nie jest wykorzystywana (nudzi się).
Gdzieś czytałem, że jedną z głównych zmian w Northen Islands będzie zmniejszenie liczby jednostek SP z 5 do 4 w jednym bloku SPU. W praktyce będzie to równać się wycięciu tych jednostek, które w 99% gier nic nie robią i się nudzą. Idziemy dalej - z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że Southern Islands (Radeony HD 6000) to Northen Islands ze zmniejszoną liczbą jednostek, wykonane w 40nm procesie ze względu na brak gotowości technologii 28 nm.
Z pierwszego testu wynika, że wzrost wydajności wynosi około 35%. W komentarzach pod poprzednim newsem o tych kartach ktoś napisał, że pewnie dali 1920 procesorów strumieniowych. Wątpię - biorąc pod uwagę identyczne taktowanie rdzenia (850MHz) oraz to, że wzrost wydajności nie idzie liniowo ze wzrostem liczy procesorów strumieniowych, to przy zachowaniu architektury serii HD 5000 procesorów strumieniowych w HD 6870 musiałoby być o 40-50% więcej, aby wzrost wydajności wyniósł 35%. To oznacza zwiększenie liczby bloków SIMD Cypressa z 20 do 28-30 (do 2240-2400 procesorów strumieniowych). Wówczas powierzchnia chipa zapewne przekroczyła by 400 mm^2.
Weźmy jednak pod uwagę architekturę NI - w bloku SIMD mamy 16 SPU, ale każda składająca się z nie 5 a 4 jednostek SP, co razem daje ich 64 (zamiast 80). Jak wiadomo więcej bloków SIMD to też więcej magistral wewnątrz chipa oraz większy problem ze zmuszeniem ich do równoległej pracy - dlatego powiększamy tak zmodyfikowany blok SIMD dwukrotnie. Ostatecznie mamy w każdym bloku 32 jednostki SPU po 4 procesory strumieniowe w każdej (razem 128 procesorów strumieniowych). Liczbę jednostek TMU zwiększamy o 50% z 4 do 6. Ostatecznie:
Stary blok SIMD = 4 TMU + 16 SPU *5 = 80 SP
Nowy blok SIMD = 6 TMU + 32 SPU *4 = 128 SP
Nowe bloki grupujemy po 4, dokładając do każdej grupy jeden tesselator. Do układu pakujemy 4 takie grupy, co razem daje 4 tesselatory, 16 bloków SIMD, 96 jednostek TMU, 512 SPU i 2048 procesorów strumieniowych. Ogólnie wzrost wynosi (HD 6870 vs HD 5870):
TMU: 96/80 = 20%
SPU: 512/320 = 60%
SP: 2048/1600 = 28%
Tesselatory: 4/1 = 400%
Przy czym dzięki powiększeniu każdego bloku SIMD oraz zmniejszeniu ich ogólnej liczby oszczędzamy powierzchnię chipa dzięki zmniejszeniu liczby magistral itd. (podobny trik zrobiła Nvidia przechodząc z GF100 do GF104). Zmniejszenie liczby procesorów strumieniowych w jednostce SPU z 5 do 4, przy znacznym wzroście liczby jednostek SPU pozwala nieźle podnieść wydajność - jednocześnie ilość procesorów strumieniowych nie rośnie znacząco.
Tak zmodyfikowany Cypress mógłby mieć niewiele większą powierzchnię od obecnego oraz owe 35% więcej wydajności (nie uwzględniając tesselacji). Następnie za rok przechodząc do procesu 28nm (Northen Islands) zwiększamy liczbę grup jednostek SIMD z 4 na przykład do 6 lub 8.
*Powyższy post jest jedynie fantazją jego autora, dla uproszczenia napisaną lakonicznym językiem (z punktu widzenia omawianego zagadnienia).
- mamy chyba kolejne wcielenie morgiego (autor: Marek1981 | data: 28/08/10 | godz.: 16:29)
"Mylisz sie. Silkin fizyki jest obecny w praktycznie kazdej grze, z czego dobre 50% albo lepiej to wlasnie physx. Tyczy sie to tez ps3 i xboxa.."
Już sam nie wiem ile błędów w tej wypowiedzi, kolejne brednie:)
- Ogólnie (autor: Zbyszek.J | data: 28/08/10 | godz.: 16:33)
stawiam na to, że układy serii HD 6000 to nie będzie seria HD 5000 z prostym zwiększeniem liczby jednostek poprzez dodanie kolejnych bloków SIMD.
Trzeba rozwiązać problem niskiej wydajność tesselacji, a jej podniesienie nie jest takie proste w obecnej architekturze układów HD 5000 (bo jak zwielokrotnić tesselatory w sytuacji gdy jednostki SIMD nie są odpowiednio pogrupowane?)
Poza tym - chcąc uzyskać 35% wzrost wydajności stosując obecną architekturę AMD musiałoby zwiększyć liczbę bloków SIMD Cypressa z 20 do 30, co przeczy ich zasadzie "małego chipa".
Jak wiadomo, zmiany w architekturze znacznie łatwiej jest wprowadzać w opanowanym procesie technologicznym - wówczas na problemy z funkcjonowaniem nowej architektury nie nakładają się problemy nowego procesu produkcyjnego - wszystko przebiega szybciej i sprawniej. Tak też robi Intel w swoim Tick-Tock: stara architektura-nowy proces, następnie stary proces-nowa architektura.
W przypadku kart ATI mieliśmy już:
RV670: stara architektura (R600)-nowy proces (55nm)
RV770: stary proces (55nm)- nowa architektura (bardzo zmodyfikowany R600).
Cypress: stara architektura (2xRV770) + DirectX 11 - nowy proces (40nm)
Teraz będzie Cayman, więc kolej na: stary proces (40nm) - nowa architektura (z NI).
Następnie właściwe Northen Islands, czyli nowy proces (28nm) + stara architektura (2xCayman).
Zaniechanie zmian w architekturze w serii HD6000 byłoby rzuceniem się na zbyt głęboką wodę w przypadku następnej serii i AMD dobrze o tym musi wiedzieć.
- @Zbyszek (autor: rainy | data: 28/08/10 | godz.: 16:48)
To co napisałeś w poprzednim poście wygląda rozsądnie, zwłaszcza, że AMD na pewno nie będzie chciało powiększać w istotny sposób powierchni układu (myślę, że 400 mm2 to maksimum).
- @ rainy (autor: Zbyszek.J | data: 28/08/10 | godz.: 17:07)
Znam się na projektowaniu układów scalonych, chociaż nie robię tego na taką skalę jak w Intelu czy AMD. Nie mniej nie ulega żadnej wątpliwości i nie jest podważalne w żaden sposób to, że zmiana 320 procesorów strumieniowych typu "5-way" na 512 "4-way" połączona z odpowiednim ich przegrupowaniem (uproszczenie układu - mniej bloków, za to każdy większy) pozwoliłaby znacząco podnieść wydajność przy niewielkim wzroście liczby tranzystorów i powierzchni.
- ... (autor: mg147 | data: 28/08/10 | godz.: 18:07)
W praktyce, z tych 5 jednostek tylko jedna potrafi "robić wszystko", a skoro pozostałe 4 jak zbyszek.J napisał w 99% gier nie są wykorzystywane , to teoretycznie mogli by zamiast tylko 1 wyrzucić/zamienić wszystkie 4 i wydajnością by pozamiatali.
- ad45 (autor: MacLeod | data: 28/08/10 | godz.: 18:37)
Mowisz do mnie?
Robie gry od 11 lat i troszeczke wiem o czym mowie, choc moge sie mylic bo programowanie grafiki to nie moja broszka - w przypadku tego ze physx jest uzywany do liczenia fizyki (rowniez havok) na xboxie i ps3 mam niestety racje.
A za glupie porownanie do trolla to w ryj dac moge dac.
Jak sie pojawilem na tym serwisie nikt o morgim nie slyszal.
- hehe (autor: morgi | data: 28/08/10 | godz.: 18:49)
simd z 16 na 32 mozliwe, ale na taka sama ilosc tmu i rop, spu moga se zmieniac bez znaczenia to jest w momencie gdy ich mozliwosci zaczynaja sie i koncza na grach. Kazdy oczekuje poprawy geometri, a co za tym idzie dx11 z teselacja, reszta latania graniczy z cudem.
- @MacLeod (autor: Mariusch1 | data: 28/08/10 | godz.: 18:57)
Podaj jakieś tytuły gier które zrobiłeś. Chętnie sobie w nie zagram.
- @48 (autor: Jarek84 | data: 28/08/10 | godz.: 19:24)
Moze i tak zrobią, - zresztą już po pierwszych testach R600 kiedy to ATi po raz pierwszy wprowadziło swoje SIMDowe SPU testerzy dochodzili do wniosku, że wykorzystywane jest max od 3 do 4 SP z 5-way wektora, więc uszczuplenie go do 4 SP jest jak najbardziej logiczne. Z drugiej strony zastanawiam się jak zostałyby podzielone bloki pod GPGPU - obecnie mamy 20 blokow, w Ofermie 16. Zobaczym, w kazdym badz razie zapowiada sie ciekawie.
Mam nadzieje ze ATI najpozniej w HD7 bedzie miala jednostki typu mimd.
- Marek1981 (autor: Mario2k | data: 28/08/10 | godz.: 21:03)
Za to takich kaznodziei jak ty powinni w lesie trzymac , Zbyszek.J napisal calkiem konkretne przypuszczenia , tylko buraczana zawisc moze przez ciebie przemawiac .
- @Elektron (autor: Remek | data: 28/08/10 | godz.: 21:05)
To po cholerę umieszczać screena z programu, który obsługę karty będzie miał za X miesięcy? Może wyniki 3DMark też są w związku z tym niewiarygodne....
- @morgi (autor: e168 | data: 28/08/10 | godz.: 22:16)
Dopiero się zarejestrowałem i mam pytanie. Dlaczego tak uparcie popierasz nvidie? Pytam poważnie bo to dziwne. Religijnych fanatyków jeszcze mogę jakoś zrozumieć. Technologiczni fanatycy to ludzie z ograniczonym myśleniem. MORGI płacą ci za to że wychwalasz nvidię, czy robisz to bezinteresownie?
- @Zbyszek.J (autor: Promilus | data: 28/08/10 | godz.: 22:36)
Rozumiem że twoim zdaniem zostają xyzw ... a co z f. trygonometrycznymi, potęgowaniem itp. w jednostce trans - czyli tym wszystkim co u nvidii robi SFU?
- Remek (autor: Elektron | data: 28/08/10 | godz.: 23:51)
Czasami lepiej byłoby, gdybyś nic nie mówił.
3DSmark to nie jest program pokazujący parametry karty i jedyne co może być zakłamane to wynik... ale zawsze w dół z wiadomych powodów.
Zrzut z GPU-Z trzeba było pokazać jako dowód, że to coś w ogóle ma związek z nową kartą, a to, że ktoś głupio zaraz wyśmiewa, że nie pokazuje ilości pamięci, to już inna broszka.
- to celowa zagrywka AMD (autor: Giray | data: 29/08/10 | godz.: 00:16)
żeby klienci czekali na HD6xxx zamiast kupowac fermiego
- @Elektron (autor: Remek | data: 29/08/10 | godz.: 01:59)
Dla fanboja AMD nawet 0MB znaczy wiele... no comments...
- @up (autor: lamik91 | data: 29/08/10 | godz.: 02:41)
Strasznie boli że HD6870 pokona GTX'a 480 ? to dopiero no comments...
- @marek1981 (autor: skyler | data: 29/08/10 | godz.: 09:54)
polecam wlaczyc mafie 2 na xboxa i zobaczyc jakie logo pojawia sie przy starcie gry
- @skyler (autor: Promilus | data: 29/08/10 | godz.: 10:00)
I co to zmienia? Toż to ten sam silnik co przed przejęciem firmy AGEIA przez nv, jeśli ktoś coś mieszał to samo sony czy ms by to lepiej działało na ich sprzęcie. Żeby było śmieszniej oferowane efekty nie różnią się zasadniczo od tego co my mamy BEZ NV GPU czyt. na zwykłym procu x86 - swoją drogą wielokrotnie mniej wydajnym od Xenona czy Cella.
Ktoś może powiedzieć, że to namiastka fizyki jaką daje PhysX GPU. I niestety się pomyli, bo jedyne co to daje to większą ilość możliwych interakcji, kolizji czy cząsteczek - sama mechanika jest dokładnie ta sama. Gdyby zoptymalizować (w końcu) physx na konsole i pieca to nagle gpu physx bardzo straciłoby na znaczeniu.
- Promilus (autor: Mario2k | data: 29/08/10 | godz.: 10:44)
Swiete slowea co do physX i calel lipy w okol tego wynalazku NV.
Smieszne zeby nazwywac tak engin napedzajacy w grze pare szmat ubran :)
Co innego jak w koncu wykozystaja PhysX'a do obliczen zwiazanych z zachowaniem cieczy.
Obecnie to marketingowa lipa majaca na celu kierowanie klientow ku NV. !
- znowu bez sensowna (autor: Krax | data: 29/08/10 | godz.: 10:54)
klutnia... ktora amd celowo wprowadza zeby zwiekszyc ruch i poczekac na power by ati? czy to zle nv robilo tak przez polroku.... czekajcie nie kupujcie ati my damy wam cos lepszego juz niedlugo.... a wyszlo im to kiepsko....
zaraz fanboje mnie zwyzywaja....
ati nie dlo ciala wywiazalo sie w tym przypadku z terminow...a nowa seria jest kolejnym krokiem z zapowiedzi, ewolucja... a ich wlasna rewolucja ma byc nastepca 6XXX, tak jak to bylo juz pisane.... inaczej niz w nv zapowiedzieli rewolucje po ewolucji i nie wyrobili sie w terminach...ati nie chce popelnic tego samego bledu....
btw procesor, przy graniu, zwyklego korzystania z kompa czy ogladaniu filmow niema wiekszego znaczenia.... wiec o co kaman z i7? moc procesora jest wazna dopiero przy wiekszej ilosci rdzeni karty i wielu kart polaczonych w sli lub cf.
ponadto to narazie syntetyki...zaraz wyjdzie specjany sterownik by nv i upgrade do 3dmarka + 30% dla seri 4XX w testach i cuz nato poradzic? Byly przypadki kiedy to odpowiedni program po modyfikacji rozpoznawal naszego amd jako intelka i dostawal +30% do ptk...takie rzeczy sie zdazaja.
- hiehie (autor: morgi | data: 29/08/10 | godz.: 11:02)
taka lipa, ale ja maja jako jedyni implemetowana na cepa i gpu, Intel daje na cepa, a reszta to milczenie nad indolencja. Wydajnosc i technologie trzeba umiec sprzedac, kto tego nie potrafi to adios nie ma zalu i sentymentu w biznesie.
- Remek... (autor: Elektron | data: 29/08/10 | godz.: 11:21)
słoma z butów. Dziękuję.
- he he (autor: Qjanusz | data: 29/08/10 | godz.: 11:38)
chciałby się powiedzieć.... żegnamy nędzną egzystencję nVidii....
ale napiszę, poczekajmy na rzetelne testy i potwierdzone wyniki HD6000 :-)
- @Elektron (autor: Remek | data: 29/08/10 | godz.: 12:56)
Tylko potwierdzasz, że mam rację.
EOT
- @Remek (autor: bananowy song | data: 29/08/10 | godz.: 14:12)
Sugerujesz, że radki 6xxx będą miały 0MB RAM? Gratuluje intelektu.
- He He (autor: Jarek84 | data: 29/08/10 | godz.: 16:29)
Jeśli te testy się potwierdzą, to znów dla NV teselacja będzie niepotrzebną pierdólką :E
http://we.pcinlife.com/thread-1500103-1-1.html
No to teraz tylko cierpliwie czekać na więcej przecieków (jakie TDP?) jak i na oficjalną premierę:]
- @Jarek84 (autor: emu@mailmix.pl | data: 29/08/10 | godz.: 16:41)
te wyniki tego HD6870 są dokładnie takie same jak u HD5870, czyżby kotlety i zmiana numerka tylko?
- więc nie ma mowy (autor: emu@mailmix.pl | data: 29/08/10 | godz.: 16:43)
o 30% wzrostach, tu do porównbania unigine i vantage:
http://www.legitreviews.com/article/1141/9/
- @emu (autor: Promilus | data: 29/08/10 | godz.: 16:48)
Co ty, ślepy? Przecież w linku jarka jest UH 2.0 z poziomem tesselacji EXTREME!
- @ptaszku (autor: Jarek84 | data: 29/08/10 | godz.: 16:49)
ale podlinkowales - tam jest wydajnosc niewiele mniejsza niz HD5970 :D
Poza tym poszukaj unigina z na extreme 1080p z aniso x16.
- @75 (autor: Jarek84 | data: 29/08/10 | godz.: 16:58)
a przy okazji jeszcze FSAA x 4, wyglada to mniej wiecej w teselacji na + 1005 wzgledem HD5870 i +20% wzgledem GTX480 - bedzie siara jak do tego wystarczy ATI tylko 2 teselatory i TDP bedzie na pozimie HD5870 + gora 10W
- @bananowy coś tam (autor: Remek | data: 29/08/10 | godz.: 17:02)
Najpierw myśl, potem pisz. Nigdy odwrotnie.
- Jeszcze na koniec (autor: Jarek84 | data: 29/08/10 | godz.: 17:09)
http://tof.canardpc.com/...0-b8a2-31789867a501.jpg
Wyglada na porzadny boost
- i do tego (autor: sew123 | data: 29/08/10 | godz.: 17:13)
zapewne nowa karta Ati zadowoli sie ze 40% mniejszą ilościa prądu niż karta NV :0 hehehe
- Remek (autor: Krax | data: 29/08/10 | godz.: 17:30)
Imie i Nazwisko.... jak sie nazywasz kim jestes zebyoceniac ludzi ktorzy pracuja w amd/ati wydaje ci sie ze nie potrafia stworzyc dobrego gpu...jesli nie umiesz myslec to daruj sobie te czynnosc...
jak chcesz cos powiedziec to postaraj sie pomyslec czy kogos nie obrazisz.... btw zastanow sie jak intel to robi ze sprzedaje procesor jako gpu, albo gowno zamiast gpu...jak to robi nv ze jej uklady nie nadaja sie do niczego poza zamontowaniem ich na wielkich piecach w celu porownywania temperatury...
jak nv spirniczyla sprawe....popatrz premiera juz niedlugo a my na temat karty niewiemy nic pewnego a nv? chwalili sie czyms czego niemieli rok uplynol od daty publikacji pierwszych zdjec zanim karte ujrzaly testy....
zazucasz wszystkim klamstwo i glupote a ja niedalbym ci wiazac sobie butow w obawie czy tego nie spierdolisz
- @Krax (autor: Remek | data: 29/08/10 | godz.: 17:41)
Co Ty bredzisz za pierdoły? Zdrowy jesteś? Pomijam błędy ortograficzne, bo nie każdy zaliczył wystarczając edukację, ale to co wypisujesz, nie ma nic wspólnego z moimi komentarzami. Publikuje się screeny z softu, który nie wspiera jeszcze karty i z tego tylko się śmieję. Ale gromada fanbojów od razu rzuca się do gardła, bo im się wydaje, że porywam się na ich wspaniałe ATI. Mam to gdzieś. Sam mam ATI dopiero co kupione. Ale mam ubaw po pachy z takich Elektronów i Bananowych troli :)
- @Remek (autor: Promilus | data: 29/08/10 | godz.: 18:25)
"To po cholerę umieszczać screena z programu, który obsługę karty będzie miał za X miesięcy? Może wyniki 3DMark też są w związku z tym niewiarygodne...."
Bo innych, które by układ wykryły i prawidłowo opisały nie ma?
- [del] (autor: Krax | data: 29/08/10 | godz.: 18:51)
[del]
- @all (autor: emu@mailmix.pl | data: 29/08/10 | godz.: 18:56)
nie uważacie że nowe karty sygnowane znaczkiem AMD zamiast ATI przysporzą im kłopoty? ATI kojarzyło się z szybkimi kartami graficznymi, a AMD kojarzy się ze słabymi 2 generacje za intelem procesorami.
- emu@mailmix.pl (autor: Markizy | data: 29/08/10 | godz.: 19:28)
intela kojarzymy jeszcze za nielegalne praktyki, a nvidie za kotletowanie produktów.
- Jesli naprawili teselacje (autor: morgi | data: 29/08/10 | godz.: 19:28)
to bedzie ich pierwszy sprzet dx11, bo hd5k mozna w tym temacie wrzucic do kosza, lub przetopic na kolczyki.
- [del] (autor: Remek | data: 29/08/10 | godz.: 19:40)
[del]
- @Markizy (autor: emu@mailmix.pl | data: 29/08/10 | godz.: 19:54)
jakie nielegalne? Postępowania umorzono. Skoro nV produkuje kotlety czym jest HD6870? poprawionym HD5870 czyli kotletem.
- @emu (autor: Markizy | data: 29/08/10 | godz.: 20:29)
nic nie umorzono tylko się dogadali.
http://twojepc.pl/news19840.html
a o praktykach mówi ten fragmenty
"Firmy Intel oraz AMD ogłosiły dziś zawarcie obustronnego porozumienia, kończącego wszystkie nierozstrzygnięte dotychczas spory dotyczące nielegalnych działań monopolistycznych oraz ...."
i
"Zgonie z przyjętym porozumieniem, Intel zaniecha dalszego stosowania nielegalnych praktyk monopolistycznych, a także wypłaci firmie AMD kwotę 1.25 miliarda dolarów odszkodowania, jako zadośćuczynienie za straty poniesione w skutek niedopuszczalnych działań konkurenta."
Wiem że dla ciebie radeon 2900 to jest to samo co 6870 to się nawet nie będę wysilał żeby ci pokazać różnice, o których tu Zbyszek.J już pisał.
- Markizy (autor: morgi | data: 29/08/10 | godz.: 21:20)
Doczytaj papier z ugody, Intel placi i zobowiazuje sie do okreslonych warunkow na przyszlosc, co do przeszlosci obowiazuje ugoda czyli wycofanie sie z pozwow obu stron, a takze jest tam zawarta wymiana licencji. Nie ma nic o przyznaniu sie do czegokolwiek, media jak zwykle bredza.
- @morgi (autor: Promilus | data: 29/08/10 | godz.: 21:29)
Tak, tak... I dlatego AMD jeśli by chciało to mogłoby przenieść produkcję swoich CPU gdziekolwiek... a tak wcześniej intel szczekał, że GF nie może produkować dla AMD!
- [del] (autor: Zbyszek.J | data: 29/08/10 | godz.: 21:37)
[del]
- @Zbyszek (autor: rainy | data: 29/08/10 | godz.: 22:21)
Chyba oczekujesz zbyt wiele od morgiego - a te 1,25 mld dolarów to dlatego, iż Intel tak naprawdę lubi AMD (czasami nawet za bardzo). :)
- No i prawdopodobnie (autor: Jarek84 | data: 30/08/10 | godz.: 08:56)
marka ATI umiera :(
http://i34.tinypic.com/1499mdv.jpg
- @morgi (autor: bananowy song | data: 30/08/10 | godz.: 09:53)
ugoda oznacza przyznanie się do winy intela. Wiadomo, że w stanach 90% pozwów kończy się ugodami. Inaczej jest tylko, jeśli oskarżyciel ma niezbite dowody lub obrona jest pewna wygranej, co się bardzo rzadko zdarza. Oznacza to że intel oszukiwał i koniec!
@Remek, jak widzisz admin uznał twój poziom za zbyt żenujący i cie skasował. Fanboju.
- nom nom;) (autor: Diamond Viper | data: 30/08/10 | godz.: 10:50)
Ciekawie się zapowiada - chociaż wiadomo, to syntetyki a te nigdy nie są aż tak miarodajne - mimo wszystko lekki wzrost wydajności będzie, zobaczymy jak wypuszczą;)
- Dla zainteresowanych (autor: geordie | data: 30/08/10 | godz.: 14:07)
są kolejne testy:
http://www.fudzilla.com/...mance-benchmarks-leaked
- he he he ktoś ma pojechane... :) (autor: jagdtiger | data: 31/08/10 | godz.: 15:41)
http://nvision.pl/...ven--News-17710-ndetails.html
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|