TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 26 sierpnia 2010 |
|
|
|
Microsoft ujawnia szczegóły SoC montowanego w Xbox 360 Autor: Wedelek | źródło: Ars Technica | 08:33 |
(10) | Podczas konferencji Hot Chips Microsoft ujawnił szczegóły techniczne dotyczące układu SoC o nazwie Vejle, montowanego w najnowszej odsłonie cienkiej konsoli Xbox 360.Produkt łączy w jednym kawałku krzemu trzyrdzeniowy CPU z 1MB pamięci podręcznej drugiego poziomu, GPU, dwukanałową pamięć i kontroler urządzeń wejścia/wyjścia. Ciekawie prezentuje się blok odpowiedzialny za połączenie wszystkich elementów w całość, którego budowa przypomina starsze konstrukcje łączące dedykowane podzespoły i de fakto spowalnia działanie odświeżonego Xboksa. Jest to oczywiście zabieg celowy, by "grubszy" brat nie okazał się być wolniejszym.
Całość została wykonana w 45nm procesie produkcji, dzięki czemu możliwe było zmniejszenie rozmiaru podzespołów o połowę i redukcja zużycia energii o 60% względem wytwarzanego w 90nm technologii pierwowzoru. Nowy SoC jest zbudowany z 372 milionów tranzystorów, co jak na dzisiejsze standardy jest dość małą ilością. Przykładowo 45 nm Core i5-760 ma prawie dwukrotnie więcej tranzystorów (774 miliony), a podobną wartością charakteryzuje się 65nm Pentium D 900 z 2006 roku (376 milionów). Technologia 45nm pozwoliła zredukować ilość wydzielanego ciepła, pobór energii i wielkość podzespołów, co pozytywnie wpłynęło na koszt wytworzenia pojedynczego egzemplarza. Ponadto sam system chłodzenia może być mniej skomplikowany, a wystarczy jeden wentylator i radiator. Poniżej możecie zobaczyć zaprezentowany przez giganta z Redmond projekt układu SoC montowanego w nowym Xbox 360, stworzonego w kooperacji z IBM i wytwarzanego w fabrykach Global Foundries.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- dziwny zabieg... (autor: cichy202 | data: 26/08/10 | godz.: 10:09)
Mozna by przyspieszyc go troche i reklamowac ten nowy ficzer a jednak tylko to pospinali...
- @cichy202 (autor: Wujofefer | data: 26/08/10 | godz.: 10:24)
M$ po prosty dba o to by wszystkie konsole pod względem wydajności były równe. Jakby tak nie było konsole nie miałyby racji bytu bo byłyby po prostu PeCetami odświeżanymi co jakiś czas.
- oo nie wiedzialem (autor: RusH | data: 26/08/10 | godz.: 11:55)
ze nvidia sprzedala im licencje na przerabianie gpu, no chyba ze pod heat spreaderem siedza 3 kawalki silikonu, w tym nie zmodyfikowany gpu
- No bo (autor: Wyrzym | data: 26/08/10 | godz.: 12:06)
Nvidia im nie mogla nic sprzedawac, bo to gpu Ati Bylo :]
Swoja droga ciekawe jak bedzie z komaptybilnoscia tych iXow teraz :]
- Microsoft wykupił sobie pełne prawa do tego GPU (autor: Grave | data: 26/08/10 | godz.: 12:17)
i może z nim robić co chce.
- Rush (autor: Aamitoza | data: 26/08/10 | godz.: 12:31)
Wszystko poza 10MB EDRAM i 512MB DRAM jest w jednym kawałku krzemu, a GPU jest od ATi, nie nvidia.
Swoją drogą widać, że Global ma już kolejnego całkiem poważnego klienta.
- @Grave (autor: Promilus | data: 26/08/10 | godz.: 13:15)
Dokładnie, zamówili u AMD tylko projekt - i należy on do MS. Może też i dlatego dalej w desktopie nie mamy eDRAM
- Całkiem zgrabnie, oczywiście jak na "odgrzewany kotlet". (autor: Rhobaak | data: 26/08/10 | godz.: 15:56)
Widać jednak, że nastepną generację nieprędko zobaczymy.
- a mnie bardziej interesuje.. (autor: XCLONE | data: 27/08/10 | godz.: 20:13)
czy dałoby się pogrzebać i coś odblokować... :>>
i mogę się założyć, że nie tylko ja o tym myślę.. ^^
:>
- a po co to robić? (autor: psemeq | data: 28/08/10 | godz.: 08:44)
w PL ma być Live. nie cieszysz się? będziesz mógł płacić M$ za możliwość grania online ;] czyż to nie jest wspaniałe? fanboy PS pozdrawia fanboy'i Xów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|