Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 26 sierpnia 2010 
    

Microsoft ujawnia szczegóły SoC montowanego w Xbox 360


Autor: Wedelek | źródło: Ars Technica | 08:33
(10)
Podczas konferencji Hot Chips Microsoft ujawnił szczegóły techniczne dotyczące układu SoC o nazwie Vejle, montowanego w najnowszej odsłonie cienkiej konsoli Xbox 360.Produkt łączy w jednym kawałku krzemu trzyrdzeniowy CPU z 1MB pamięci podręcznej drugiego poziomu, GPU, dwukanałową pamięć i kontroler urządzeń wejścia/wyjścia. Ciekawie prezentuje się blok odpowiedzialny za połączenie wszystkich elementów w całość, którego budowa przypomina starsze konstrukcje łączące dedykowane podzespoły i de fakto spowalnia działanie odświeżonego Xboksa. Jest to oczywiście zabieg celowy, by "grubszy" brat nie okazał się być wolniejszym.

Całość została wykonana w 45nm procesie produkcji, dzięki czemu możliwe było zmniejszenie rozmiaru podzespołów o połowę i redukcja zużycia energii o 60% względem wytwarzanego w 90nm technologii pierwowzoru. Nowy SoC jest zbudowany z 372 milionów tranzystorów, co jak na dzisiejsze standardy jest dość małą ilością. Przykładowo 45 nm Core i5-760 ma prawie dwukrotnie więcej tranzystorów (774 miliony), a podobną wartością charakteryzuje się 65nm Pentium D 900 z 2006 roku (376 milionów). Technologia 45nm pozwoliła zredukować ilość wydzielanego ciepła, pobór energii i wielkość podzespołów, co pozytywnie wpłynęło na koszt wytworzenia pojedynczego egzemplarza. Ponadto sam system chłodzenia może być mniej skomplikowany, a wystarczy jeden wentylator i radiator. Poniżej możecie zobaczyć zaprezentowany przez giganta z Redmond projekt układu SoC montowanego w nowym Xbox 360, stworzonego w kooperacji z IBM i wytwarzanego w fabrykach Global Foundries.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. dziwny zabieg... (autor: cichy202 | data: 26/08/10 | godz.: 10:09)
    Mozna by przyspieszyc go troche i reklamowac ten nowy ficzer a jednak tylko to pospinali...

  2. @cichy202 (autor: Wujofefer | data: 26/08/10 | godz.: 10:24)
    M$ po prosty dba o to by wszystkie konsole pod względem wydajności były równe. Jakby tak nie było konsole nie miałyby racji bytu bo byłyby po prostu PeCetami odświeżanymi co jakiś czas.

  3. oo nie wiedzialem (autor: RusH | data: 26/08/10 | godz.: 11:55)
    ze nvidia sprzedala im licencje na przerabianie gpu, no chyba ze pod heat spreaderem siedza 3 kawalki silikonu, w tym nie zmodyfikowany gpu

  4. No bo (autor: Wyrzym | data: 26/08/10 | godz.: 12:06)
    Nvidia im nie mogla nic sprzedawac, bo to gpu Ati Bylo :]

    Swoja droga ciekawe jak bedzie z komaptybilnoscia tych iXow teraz :]


  5. Microsoft wykupił sobie pełne prawa do tego GPU (autor: Grave | data: 26/08/10 | godz.: 12:17)
    i może z nim robić co chce.

  6. Rush (autor: Aamitoza | data: 26/08/10 | godz.: 12:31)
    Wszystko poza 10MB EDRAM i 512MB DRAM jest w jednym kawałku krzemu, a GPU jest od ATi, nie nvidia.

    Swoją drogą widać, że Global ma już kolejnego całkiem poważnego klienta.


  7. @Grave (autor: Promilus | data: 26/08/10 | godz.: 13:15)
    Dokładnie, zamówili u AMD tylko projekt - i należy on do MS. Może też i dlatego dalej w desktopie nie mamy eDRAM

  8. Całkiem zgrabnie, oczywiście jak na "odgrzewany kotlet". (autor: Rhobaak | data: 26/08/10 | godz.: 15:56)
    Widać jednak, że nastepną generację nieprędko zobaczymy.

  9. a mnie bardziej interesuje.. (autor: XCLONE | data: 27/08/10 | godz.: 20:13)
    czy dałoby się pogrzebać i coś odblokować... :>>
    i mogę się założyć, że nie tylko ja o tym myślę.. ^^

    :>


  10. a po co to robić? (autor: psemeq | data: 28/08/10 | godz.: 08:44)
    w PL ma być Live. nie cieszysz się? będziesz mógł płacić M$ za możliwość grania online ;] czyż to nie jest wspaniałe? fanboy PS pozdrawia fanboy'i Xów

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.