TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 18 maja 2010 |
|
|
|
Znamy specyfikację techniczną tajemniczego HTC Autor: Wedelek | źródło: Neowin | 08:08 |
(20) | Wraz z publikacją pierwszego ROM'a Wndows Phone 7 przez XDA-Developers dowiedzieliśmy się o planach HTC obejmujących wprowadzenie na rynek kolejnego modelu smartphon'a oznaczonego jako Mondrian dla którego zoptymalizowano OS'a. Dziś wiemy już nieco więcej na temat tego modelu, znając specyfikację techniczną najważniejszych podzespołów. Obejmuje ona procesor Scorpion pracujący z częstotliwością 1.3GHz będący częścią platformy Snapdragon, 4.3-calowy wyświetlacz dotykowy WVGA o rozdzielczości natywnej 480x800 pikseli oraz wsparcie dla standardów przesyłu sygnału: CDMA i GSM 3G.
Urządzenie będzie dysponować jedynie wirtualną wersją klawiatury i otrzyma również cyfrowy kompas. Wygląda na to, że premiera ROM'a pokrzyżowała plany HTC na "skok" z zaskoczenia na konkurencję z świetnie wyposażonym telefonem.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- literowka w "tajemniczeHo" ;] (autor: lathander | data: 18/05/10 | godz.: 08:14)
j.w
- wiem (autor: Wedelek | data: 18/05/10 | godz.: 08:24)
ale nie zdążyłem poprawić, bo mi net na chwilę padł. Dopieo teraz to zrobiłem:/
- Moim zdaniem to jednak fake! Wygląda jak (autor: Mcmumin | data: 18/05/10 | godz.: 10:18)
Blackstone (czyli HTC HD) z batonami z WP7 :/
- ciekawe czy kucharze będą pichcić (autor: Qjanusz | data: 18/05/10 | godz.: 10:49)
7mki na starsze urządzonka.
- @Qjanusz - po co? iPhone będzie stokroć (autor: Mcmumin | data: 18/05/10 | godz.: 12:16)
bardziej funkcjonalny niż WP7. SDK dla WP7 jest już od dawna dostępne i jak dla mnie to porażka na całej linii. Opiera się głównie na Silverlight i XNA Game Studio. Wnioski nasuwają się same - będziemy mieli pierdyliard gier, klientów twittera/facebooka, latarek i żadnego softu przydatnego dla użytkowników mających więcej niż 14 lat... Nie sądzę aby wielu programistom chciało się grzebać w mechanizmach p/invoke :/ MS postawił na złego konia - chcą ugrać trochę rynku opanowanego przez Apple. Tylko że w tej konkurencji nie mają szans, a "starych" użytkowników stracą na rzecz androida...
- @Mcmumin (autor: Qjanusz | data: 18/05/10 | godz.: 12:41)
po to żeby mieć telefon stokroć bardziej funkcjonalny niż iPhone.
Jeżeli WinMo7 będzie gniotem, zostaję na swoim sprawdzonym, dopieszczonym i mocno funkcjonalnym WinMo6.1
- Mcmimin (autor: mikay | data: 18/05/10 | godz.: 15:09)
"postawił na złego konia - chcą ugrać trochę rynku opanowanego przez Apple".
Apple nie jest liderem : Glownym graczem zostal Android i jego udzial w rynku bedzie ciagle rosnac, a wp7 raczej nie bedzie mial wielkich szans na sukcesc. tutaj ms chyba troche zaspal
- @Mcmumin (autor: ligand17 | data: 18/05/10 | godz.: 15:57)
"będziemy mieli pierdyliard gier, klientów twittera/facebooka, latarek i żadnego softu przydatnego dla użytkowników mających więcej niż 14 lat..." - doskonale oddajesz moje przekonania i doświadczenia z obcowania z produktami spod znaku nadgryzionego jabłka. Tony kretyńskich gierek, gadżetów, a funkcjonalnych programów może z 5.
- @up (autor: ligand17 | data: 18/05/10 | godz.: 15:57)
funkcjonalnych programów może z 5, z czego w PL dostępne 2.
- a ja bym wolał (autor: scoobydoo19911 | data: 18/05/10 | godz.: 18:37)
cortexa a9
- Ogólnie to windows i telefon to jakieś nieporozumienie. (autor: Borat | data: 19/05/10 | godz.: 00:32)
Mało wam problemów z windą na PC żeby jeszcze kupować telefon w Windowsem :)
- @Borat (autor: ligand17 | data: 19/05/10 | godz.: 07:12)
Telefon - tak. Smartfon - w żadnym wypadku. Jeżeli oprócz dzwonienia i pisania SMSów potrzebujesz dostępu do poczty korporacyjnej, synchronizacji kalendarza, kontaktów, możliwości przeglądania najważniejszych plików w razie konieczności - wtedy nagle okazuje się, że nie ma nic lepszego od WinMobile. Smutne, ale prawdziwe.
- @ligland (autor: ditomek | data: 19/05/10 | godz.: 08:31)
i jeszcze jakby windows lepiej sprawował sie w dzwonieniu to byłoby całkiem fajnie. Sprzedałem niedawno omnie tylko dlatego że zwyczajne dzwonienie, pisanie smsow na tym telefonie to była udręka (symbian na tym tle był dla mnie po prostu idealny). Może winę ponosi dotykalność. Sam nie wiem. W każdym razie Windows to obecnie najmniej "miły" system do słuchawek.
- siłą i jednocześnie słabostką Windows Mobile (autor: Qjanusz | data: 19/05/10 | godz.: 10:13)
jest jego ogromna możliwość kastomizacji.
Ten co potrafi i poświęci trochę czasu, będzie miał telefon idealny. Ten co dostanie do ręki "fabrykę", która mu nie "przypasi" a nie będzie potrafił obrobić i ogładzić będzie marudził i kłamał że np Symbian albo iPhone jest lepszy niż WinMobile.
Taka jest prawda, a jeżeli ktoś pisze inaczej, znaczy że mało jeszcze miał w ręku i widział też niewiele, albo po prostu jego wymagania nie są power (co absolutnie nie powinno mieć negatywnego wydźwięku)
- @Qjanusz (autor: ditomek | data: 19/05/10 | godz.: 11:27)
zgadzam się z tobą ze windows to ogrom możliwości konfiguracyjne (słowo kastomizacja chyba raczej polskie nie jest :) )...
... ale trudno pisać o ugładzaniu systemu jak na 600Mhz procku uruchomienie edytora sms trwa wieczność i to na firmowym konfigu. Ujmę to inaczej.
Jeśli Windows można podzielić na dwa elementy z których jeden odpowiada za standardową obsługe telefoniczna (dzwonienie, smsy) a druga za funkcje multimedialne, offisowe to za telefon byłaby pała a za resztę piątka.
Nie mam paluchów jak parówki a mimo to obsługa Windowsa bez wskaźnika jest co najmniej niełatwa.
W końcu człowiek zaczyna się przyzwyczajać że żeby wejść do menu trzeba użyć klawisza (jak jest) lub naciągać palce. Po dostaniu się do menu obsługa normalnieje, ale tylko po to żeby znowu utrudniać życie w aplikacjach. Gdyby Windows był taki piękny producenci nie dołączaliby do niego swoich nakładek.
- @ditomek (autor: Qjanusz | data: 19/05/10 | godz.: 14:24)
"uruchomienie edytora sms trwa wieczność i to na firmowym konfigu."
A no właśnie. Tu jest problem. Trzeba wejść głębiej.
Tak miałem na firmowym ROMie Omni.
Ściągnąłem kilka kastomów, przetestowałem, wybrałem najlepszy i sam bawiąc się w kucharza doszlifowałem to, co mi najbardziej pasuje.
Działa o niebo szybciej niż ROM firmowy, ale wadą jest podejście iście Linuxowe. Trzeba czasu spędzić i sobie trochę podłubać.
Wszystko na 600MHz z kawałkiem.
Rysika w ogóle nie używam. Do pisania wystarczy FingerKeyboard2, a do nawigacji po Operze styknie mi wbudowany touch-pad ze strzałeczką-kursorem.
- @Qjanusz - ależ problem z wydajnością i (autor: Mcmumin | data: 19/05/10 | godz.: 16:08)
komfortem pracy na WM został rozwiązany :) Ten system rodem z czasów W95 działa świetnie na 1GHz Snapdragonie i 576MB RAM :D Ekran pojemnościowy w wersji "1.1" też doskonale się sprawdza :) Polecam Leosia (HD2).
- BTW. MS zapowiedział właśnie brak wsparcia (autor: Mcmumin | data: 19/05/10 | godz.: 16:53)
dla OpenGL ES w WP7... Zamiast tego będziemy mieli DX11 w wersji mobile...
- @Qjanusz (autor: ditomek | data: 19/05/10 | godz.: 19:48)
grzebiąc samemu w systemie, "kastomizując" coś tam wcale nie sprawiasz ze windows jest lepszy wógóle tylko udowadniasz ze system będący w sprzedaży żeby działać sprawnie wymaga wielu poprawek. To co potrafisz Ty nie potrafią setki tysięcy użytkowników na całym świecie. Sam jeden nie możesz decydować ze Windows jest fajny a zdecydowana większość tak nie uważa.
- @ditomek (autor: Qjanusz | data: 20/05/10 | godz.: 10:04)
zgadzam się z Tobą w 100%.
tak jak napisałem. WinMobile z fabryki jest ciężki i często wolny. Do podrasowania go trzeba czasu i trochą umiejętności.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|