Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 9 kwietnia 2010 
    

Pierwsze oficjalne sterowniki dla Fermi


Autor: Wedelek | źródło: Nvidia | 19:56
(27)
Pierwsze dostawy kart graficznych z układem Fermi trafiają już do szczęśliwych nabywców, a firma Nvidia przygotowała właśnie specjalny sterownik dla ich nowych nabytków. Jest to pierwsze oficjalne oprogramowanie przeznaczone dla układów tej firmy obsługującej Biblioteki Microsoftu w wersji 11. Paczka obejmuje sterownik GeForce 197.41 dla GeForce GTX 470 i GTX 480, biblioteki PhysX w wersji v9.10.0129 oraz sterownik HD audio oznaczony numerkiem 1.0.9.1. Oprogramowanie zostało podpisane certyfikatem WHQL i można je zainstalować w systemach Microsoft Windows XP oraz 7/Vista w wersji zarówno 32-bitowej jak i 64-bitowej.

Sterowniki można pobrać z następujących lokalizacji:
- Windows XP 32bit
- Windows XP 64bit
- Windows 7/Vista 32bit
- Windows 7/Vista 64bit

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. .:. (autor: Shneider | data: 9/04/10 | godz.: 20:33)
    a teraz raczki do gory kto zna kogos z kolei ten ktos zna kogos kto kupil Fermi w pl i mieszka w pl ;-)

  2. ... (autor: Qjanusz | data: 9/04/10 | godz.: 20:52)
    pierwsza atrapa, pierwsze pudełka, pierwsze przecieki wydajności, pierwsze sterowniki...

    a karty na żywe oczy dalej nikt nie widział.


  3. A w skąpiec.pl już są (autor: neuron | data: 9/04/10 | godz.: 20:57)
    dwie , ale trzeba to sprawdzić hehe.

  4. plus dla nvidii (autor: Hitman | data: 9/04/10 | godz.: 21:01)
    za wspieranie w driverach xp - ati olało ten system że niby za stary..

  5. .:. (autor: Shneider | data: 9/04/10 | godz.: 21:18)
    Hitman - a Ty nawiedzony czy co?

    [ http://game.amd.com/...talyst.aspx?p=xp/radeonx-xp ]


  6. @Hitman (autor: rainy | data: 9/04/10 | godz.: 21:22)
    Shneider mnie ubiegł - wygląda na to, iż jeszcze się nie obudziłeś ze snu zimowego.

    Jakim cudem, AMD miałoby nie wspierać wciąż najpopularniejszej wersji Windowsów?


  7. >>> (autor: tompo75 | data: 9/04/10 | godz.: 22:27)
    A może to tylko atrapa sterowników? ;p
    A może atrapa premiery? Wypuścili 10 kart do testów dla stron www i koniec na tym, bo więcej nie maja. Teraz kolejne czekanie 2-3 miesiące aż trafi do ludzi, no ale nazywa się że premiera była ;)


  8. @Hitman (autor: d@rio | data: 9/04/10 | godz.: 22:34)
    Wypas tylko szkoda taki wynalazek marnować na dx9 w Windows XP. Dajmy temu systemowi umrzeć z godnością ;)

  9. @up (autor: Saturn64 | data: 10/04/10 | godz.: 09:13)
    Nie rozumiem po co w takim razie była ta premiera 26 marca, skoro większość serwisów nawet nie dostała kart do testowania a te co dostały to zapewne pod pretekstem (coś za coś) Mija kolejne pół miesiąca od premiery a kart w sklepach nadal nie ma. Minie kolejne pół i może (podkreślam może) zobaczymy kilka szt które znów szybko znikną i w magazynach pojawi się kolejny termin z przesunięciem na czerwiec. Śmieszy mnie, to że nvidia zrobiła premierę a po niepochlebnych testach ponoć wymienia chłodzenia, zmienia wytykane błędy aktualizując BIOS. Skoro wcześniej przez pół roku testów ich nie zauważyli to jakie jeszcze niespodzianki nas czekają?.
    Podejrzewam, że nvidia ma problemy z nowymi układami (myślę tu o sporych różnicach w więlkości napięć na GPU (0,8V-1V) przy założonych parametrach 700mhz) i postanowiła przyspieszyć wdrożenie nowego steppingu A4 lub B1, który ma pojawić się w produkcji pod koniec kwietnia. Uważam, że gdyby od pierwszych użytkowników poszła fama o awaryjności, bądź problemach z temperaturami (w cieplejszych nieklimatyzowanych domach) mogło by się to odbić na późniejszej sprzedaży ich produktu. Jednak po co robili tą premierę na siłę skoro to nie tą kartę zamierzają sprzedawać? I na co mają w takim razie teraz liczyć zwykli użytkownicy chcący kupić GTX480 na przysłowiowy łut szczęścia w znalezieniu GPU o niskim napięciu pracy.


  10. @Saturn64 (autor: AmigaPPC | data: 10/04/10 | godz.: 12:17)
    z prostej przyczyny, AMD/ATI odbiera nVidii coraz więcej klientów.

  11. @ Shneider i niżej reszta (autor: Hitman | data: 10/04/10 | godz.: 20:02)
    znajdź mi do mobilnego ati 2600 coś pod xp na stronie amd/ati.
    @ rainy - napisz do ati że znalazłeś bug pod systemem xp na karcie ati 4850 i zobacz co Ci odpiszą..
    Pracuje przy tworzeniu gier i wszelkie uwagi programistów co do błędów w driverach są zlewane że niby kto siedzi jeszcze na xp..
    @ d@rio - do grania rzeczywiście padaka pod xp i dx9 ale ta karta ma niesamowity potencjał i np w medycynie i farmakologii widze dla niej duże zastosowanie - kwestia softu który wykorzysta ten potencjał..


  12. @d@rio (autor: lcf | data: 10/04/10 | godz.: 20:39)
    żeby korzystać ze sprzętowego wsparcia teselacji nie trzeba mieć DirectX 11 - jest jeszcze OpenGL 4.0, który nie ma problemów z XP.

  13. @up (autor: tompo75 | data: 10/04/10 | godz.: 20:39)
    pewnie masz rację, że ta karta ma potencjał dla np farmakologii czy medycyny, operacji w 3D itd
    Problem w tym, że NV chce i "musi" to sprzedawać graczom, a do tego to się na chwilę obecną średnio opłaca.
    Pomijając fakt, że premiera była i nadal jest czystą fikcją, taka premiera bez premiery, bo śmiertelnik nie jest w stanie kupić towaru, nie mówiąc o hurtowniach, sklepach czy choćby www do testów.


  14. @Hitman (autor: rainy | data: 10/04/10 | godz.: 21:12)
    Z tego punktu widzenia pewnie masz rację ale nie można zapominać, że niedługo Radeonom z serii 48xx stukną dwa lata.

    Dodatkowo, choć Windows XP jest cały czas najpopularniejszy to jest już jednak w rozszerzonej fazie wsparcia co pewnie też osłabia zapał to łatania błędów pod nim.

    Dwie nowsze wersje Windowsów obecne na rynku to następny argument.

    Wspieranie hardwaru z kilku generacji na trzy wersje Windy jest także kosztowne i cokolwiek kłopotliwe (chociażby inny model sterownika w XP i Win7/Vista).


  15. @Hitman (autor: Saturn64 | data: 10/04/10 | godz.: 21:42)
    Zwróć uwagę na to, że karty graficzne już od serii 2xxx wspierały DX 10 i wyższy, natomiast Windows XP zatrzymał się na DX9. Karty graficzne w większości przeznaczone są dla rynku gier i tutaj właśnie producent widzi brak sensu tworzenia dodatkowo sterowników dla HD4xxx i HD5xxx w winXP, które to już dawno wyszły poza jego standard.

  16. @Hitman (autor: Qjanusz | data: 11/04/10 | godz.: 11:05)
    Fermi i HD2000 łączy tylko to, że obie karty są nieudane, ciągną dużo prądu, mają głośne chłodzenie i bardzo się grzeją.

    A tak po za tym, to co to za argument o wsparciu karty, która istnieje na rynku prawie trzy lata, w kontekście karty która tak na prawdę na rynku jeszcze nie istnieje?


    "znajdź mi do mobilnego ati 2600 coś pod xp na stronie amd/ati."

    Coś chyba przespałeś. Starsze układy mobility mają wsparcie producenta lapa. Dopiero niedawno AMD wzięło na siebie wsparcie większości układów mobility:
    "Od tego wydania Catalystów, te obsługują już ogromną większość kart graficznych montowanych w notebookach. Koniec z czekaniem aż producent notebooka udostępni zaktualizowane"
    http://pclab.pl/news41337.html


  17. @neuron: taaaa są :-D (autor: zartie | data: 11/04/10 | godz.: 19:57)
    Tak samo jak w Komputroniku. Wiszą w cenniku od dnia premiery, stan magazynowy 0 (słownie: zero).

  18. @ Qjanusz (autor: Hitman | data: 11/04/10 | godz.: 20:57)
    jakoś mój notebook się nie topi czego nie moge powiedzieć o 9600 mobilnym..
    To że są drivery do xp to dużo znaczy dla przyszłych profesjonalnych nabywców fermi - daje głowe że nowe ati jakie wyjdzie oleje ten system..
    Nic nie przespałem z driverami - raczej Ty bazujesz na onetowym pclabie
    Oświece Cię ati catalyst 10.3: For Desktop Graphics
    * Vista/Windows 7 32 and 64-bit
    For Notebook Graphics
    * 64-bit Windows 7/Vista
    * 32-bit Windows 7/Vista
    gdzie tam widzisz xp ???


  19. @Hitman - to może w punktach żebyś się ine pogubił (autor: Qjanusz | data: 11/04/10 | godz.: 21:35)
    1.
    "jakoś mój notebook się nie topi czego nie moge powiedzieć o 9600 mobilnym.. "
    przepraszam ale nie rozumiem tego bełkotu. Dlaczego mobilny 9600 miałby się topić i co ma do tego Twój notebook?????

    2.
    "daje głowe że nowe ati jakie wyjdzie oleje ten system"
    Nie jeden dawał głowę za to że AMD podupadnie jak wyjdzie Fermi/Larrabee (dowolne skreślić). Uważaj z takimi tekstami, bo zdradzają one żeś młody i... nie najmądrzejszy.

    3.
    "Oświece Cię"
    Chyba masz za krótką latarkę.
    Może ja spróbuję:
    http://game.amd.com/...talyst.aspx?p=xp/radeonx-xp

    4.
    "Nic nie przespałem z driverami - raczej Ty bazujesz na onetowym pclabie"
    Jednak może mniej snu i odrobinę więcej pokory.


  20. .:. (autor: Shneider | data: 11/04/10 | godz.: 21:35)
    Hitman - to ze radek 2600 mobilny nie jest pod XP to mala strata. ale przestan pierdzielic ze 10.3 jest tylko pod viste i w7

    [ http://game.amd.com/...talyst.aspx?p=xp/radeonx-xp ] -> "ATI Catalyst™ 10.3 Display Driver for Windows XP "


  21. @ Qjanusz (autor: Hitman | data: 12/04/10 | godz.: 10:35)
    ad1. Napisałeś że ati serii 2600 są gorące - na co ja odpisałem że mój mobilny ati 2600 daje rade i nic się nie dzieje złego czego nie mogą powiedzieć użytkownicy mobilnej karty nv 9600..
    ad2. Nawet wg unii europejskiej nie jestem już młody a oni traktują 30-stolatków na równi z 18latkami.. o mądrości nie będe dyskutował z taką wyrocznią co potrafi ocenić drugą stronę po dwóch postach - to nie mój poziom wybacz ..
    ad3 -4 - próbuj dalej ale przeczytaj release_notes.pdf - Amd Mobility Product Support - i do kogo odsyłają posiadaczy notebooków toshiba którym te drivery nie widzą ich produktów..


  22. @Hitman (autor: Qjanusz | data: 12/04/10 | godz.: 11:12)
    1. teraz jest jasno napisane.

    2. Cóż mogę więcej napisać ponad to co napisałem.

    3. Czy tylko ja jestem w posiadaniu "wiedzy tajemnej"?
    "Nowe sterowniki będą obejmowały wszystkie notebooki, o ile producent danego modelu nie zdecyduje, że on sam chce się tym zajmować. Czyli zamiast białej listy obsługiwanych notebooków w sterownikach będzie czarna lista nieobsługiwanych."
    http://pclab.pl/art41019-2.html

    Jaka w tym wina AMD, że Toshiba sobie zastrzegła? -> Ad 2


  23. @Hitman (autor: Marek1981 | data: 12/04/10 | godz.: 23:54)
    "óbuj dalej ale przeczytaj release_notes.pdf - Amd Mobility Product Support - i do kogo odsyłają posiadaczy notebooków toshiba którym te drivery nie widzą ich produktów.."
    Albo przestaniesz pierdzielić farmazony albo można Cię ustawić na jednej linii z morgim.

    AMD dawno daje stery producentom jak i klientom zwykłych kart graficznych. A to że pojeb... producenci mają to w dupie to inna sprawa. Np taki dell ma stery do integry 4k series sprzed 2 lat (win xp) to wina intela???

    Więcej czytaj ze zrozumieniem lub wracaj do podstawówki się tego douczyć.

    Co do przegrzewania się mobilnych graf to mieliśmy 2 przypadki z nv na pokładzie, już więcej takich lapków nie kupujemy.


  24. @ Qjanusz (autor: Hitman | data: 13/04/10 | godz.: 10:07)
    Abstrachując już od toshiby - nie sądzisz że 3lata od premiery karty wypuszczenie mobilnych driverów to lekka przesada ? tym bardziej że cała operacja sprowadza się do banalnego wpisu..
    Nie mam wglądu w umowy ale brak wsparcia (lub b. marne producentów notebooków) dla mobilnych kart ati godzi w dobre imię AMD więc ja bym na taką umowę nie poszedł - dużo traci w oczach klienta takie zagrania i nie wierze że zieloni nie mogli wywrzeć presji w tej kwestii - ja już nie kupie nic ATI mobilnego - poczekam na konkurencje.


  25. @Hitman (autor: Qjanusz | data: 13/04/10 | godz.: 13:50)
    "dużo traci w oczach klienta takie zagrania"

    Zgadzam się w 100%
    Dlatego AMD postanowiło zmienić politykę od 10.3 tak, jak podałem w linku wcześniej.

    Gdybyś był bardziej zaawansowanym userem, to zamiast marudzić wziąłbyś się za DH Mobility Moddera. Niestety AMD dawało regularnie ciała i za to teraz pokutuje takimi wpisami:

    "a już nie kupie nic ATI mobilnego"

    mimo że teraz sytuacja wygląda jak najbardziej poprawnie. Ty nie kupisz bo masz uraz. Inny kupi bo zobaczy że ma i będzie miał wsparcie samej AMD i wydajniejsze GPU od konkurencji. Takie życie.


  26. @ Qjanusz (autor: Hitman | data: 13/04/10 | godz.: 16:11)
    rozbawiłeś mnie tym wpisem "bardziej zaawansowanym userem.." bo pierwsze co zrobiłem to w notatniku dodałem linijke.. więc daruj sobie i nie rób ze mnie nooba..
    Nie kupie nic ati nie dlatego że kiedyś było be, tylko że dla mnie granie na notebooku to drogie i bezsensowne hobby, a mobilna wersja fermiego zaoferuje mi coś więcej niż tylko dx11 i szybkość w starszych tytułach..


  27. @Hitman (autor: Qjanusz | data: 13/04/10 | godz.: 17:19)
    a no to powodzenia :D

    http://pclab.pl/news41580.html


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.