Jeszcze przed premierą najnowszych kart graficznych firmy Nvidia zdolnych obsługiwać 11-ste biblioteki Microsoftu znany producent benchmarków, firma Unigine zaprezentowała swoje nowe dzieło. Poprzedni Haven, bo o nim mowa był pierwszym tego typu testem który wykorzystywał możliwości bibliotek DirecX 11. W wydaniu drugim program ten przeszedł gruntowne zmiany z których największą jest możliwość testowania wydajności układów, które nie są zgodne z najnowszym API giganta z Redmond. Wersja 2.0 jest bowiem w stanie przetestować także starsze produkty, a konkretne wszystkie urządzenia wyświetlające obraz począwszy od GeForce serii 7xxx i ATI Radeon HD 2xxx. Użytkownik może także wybrać do sprawdzenia wydajności swojego urządzenia spośród benchmarków napisanych z użyciem DirectX 9, 10, 10.1, 11, a także OpenGL.
Oczywiście największy nacisk postawiono na DirectX 11, którego kod został mocno przebudowany w stosunku do poprzedniego wydania. Pojawiła się na przykład opcja doboru intensywności tesselacji. Teraz tester może wybierać pomiędzy trybem umiarkowanym i ekstremalnym. Również sam silnik został poprawiony i obecnie charakteryzuje się znacznie wyższą optymalizacją kodu i pozwala na wyrenderowanie większej ilości dynamicznych świateł i cieni czy wyliczanie flag za pomocą algorytmów fizyki. Nowy Haven to także znacznie większa liczba obiektów i nowych lokalizacji a także nowy, zaawansowany algorytm SSAO. W wersji drugiej wszystkie elementy takie jak na przykład niebo są dynamiczne a poprawiony algorytm tesselacji pozwala bardziej obciążyć GPU.
Benchmark Unigine Heaven 2.0 możecie pobrać ze strony TechPowerUp.
K O M E N T A R Z E
ciekawe (autor: Marek1981 | data: 24/03/10 | godz.: 15:34) czy jeszcze chce się komuś testować....
Ten test (autor: shadowxxz | data: 24/03/10 | godz.: 15:50) przynajmniej jest dość ładny i klimatyczny, nie to co 3dmark ventage.
Btw widzę że dodali jakieś nowe bajery i lokacje...
ciekawe. (autor: blackout | data: 24/03/10 | godz.: 16:19) Ponoc Nvidia "poprosila" o nowa wersje aby ukazac dominacje nowych ukladow w dx11.
Ciekawi mnie ile zaplacili.
.:. (autor: Shneider | data: 24/03/10 | godz.: 17:00) Marek1981 - tak z siebie czy po prostu zly dzien?
czy dla Ciebie benchmark to odrazu wyniki, porownania i podnieta?
dlamnie benchmark to doskonale narzedzie do testowania maszyny.
unigine robi coraz przyjemniejsze i ladniejsze demka. robie OC, daje na pelny ekran i czekam czy sie wywali.
mi się tam demko podoba i w przeciwieństwie do marków (autor: Qjanusz | data: 24/03/10 | godz.: 17:13) ściągnę je sobie i odpalę. Chociażby dla ładnych obrazków.
Co do nVidii, ro już są kolejne generacje demek, benchmarków, a nVidia DX11 jak nie miała, tak jeszcze ze dwa dni mieć nie będzie ;-)
hehe (autor: Mario2k | data: 24/03/10 | godz.: 18:05) Jezeli NVidia smarowala to pewniakiem suma 6scio cyfrowa .
To sie jak najbardziej im oplaci , lepsze niz reklama w TV.
uoo (autor: morgi | data: 24/03/10 | godz.: 18:23) Czy to ta wersja radeon slideshow?
Unigine Haven (autor: Marucins | data: 24/03/10 | godz.: 19:58) A gdzie wersja dla MAC'a - jest dla Linuxa to pod OSX tez powinni zrobić.
tesselacji (autor: Marucins | data: 24/03/10 | godz.: 20:10) Wszyscy tak podniecają się tesselacjią - tylko że w tym programie (np video ze strony pokazujące nowe możliwości 2.0) dalej jest sporo błędów i pokazane jest to że tesselacjia nie jest taka oh ah.
Za bardzo przeinacza rzeczywistość.
ps. Smok z wystającymi na szyi kolcami :) A jak on ja rusza. Ulica brukowa z wystającymi kamieniami niczym szczyty z Mont Everest.
tesselacjia potencjał ma jeśli ja dobrze wykorzystają.
Normalka (autor: morgi | data: 24/03/10 | godz.: 22:15) teselacje promowalo ati dawno i teraz, ale to nie jest wielki rarytas w ich wykonaniu, podobnie jak inne babole np. sterowniki krzaczace i brak wsparcia np. dla OpenCL.
Marucins (autor: Drow | data: 24/03/10 | godz.: 22:37) przeciez wiadomo, ze tesselacja jest wyolbrzymiona w tym benchmarku specjalnie, wlasnie po to by pokazac udeerzajaca roznice miedzy normalmapami, a faktycznym displacementem w czasie rzeczywistym.
Jak spojrzysz na wireframe, to zobaczysz, ze algorystmy sa niedopracowane, jakosc LOD przegieta jak cholera, zas same displacement mapy moglyby byc bardziej dopracowane - ale przeciez tu chodzi o efekt, to ma byc wyolbrzymione by ci szczeka opadla.
Co nie zmienia faktu, ze wizualnie roznica jest ogromna i znaczaca, zas fakt, ze da sie to _plynnie_ zrobic w czasie rzeczywistym - jest na pewno krokiem naprzod.
Szkoda (autor: antrax | data: 25/03/10 | godz.: 00:49) że radki 4850 nie obsługują tesselacji a tak na marginesie to mój komp uzyskał tylko 802 punkty w roz. 1920x1080
fajne (autor: kretos | data: 25/03/10 | godz.: 09:09) narzedzie do testowania OC karty - wczesniejsza wersja miala ladna wielkosc (100MB), szybko sie sciagalo i co najwazniejsze szybko uruchamialo.
antrax (autor: Qjanusz | data: 25/03/10 | godz.: 11:24) HD4000 to nie DX11.
Można wymusić liczenie na shaderach i w efekcie uzyskać teselację, ale jest to strasznie powolne.
@Marucins - teselacja to dobre rozwiązanie. Mocno przyśpieszy implementację ładnych graficznie gier. A że w demie głupio została ujęta... to tylko pokaz siły. Nikt nie każe chodzić boso po wierzchołkach gór. Cejrowski by wysiadł :-)
hehe (autor: morgi | data: 26/03/10 | godz.: 09:41) hd4k i hd5k liczy teselacje powoli, bo tam jest liczenie na powolnie taktowanych 160 lub 320 shaderach czyli wooolno.
@morgi (autor: Drow | data: 26/03/10 | godz.: 11:19) Fermi tesselacji nie liczy w ogole .. bo go nie ma, jak narazie.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.