TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 2 września 2009 |
|
|
|
Monitor LCD ViewSonic z odświeżaniem 120Hz Autor: Zbyszek | źródło: TechConnect | 23:25 |
(48) | Firma ViewSonic rozpoczyna dziś sprzedaż nowego wyświetlacza LCD przeznaczonego specjalnie dla graczy. Monitor oznaczony jest symbolem VX2268wm i ma 22-calową matrycę o rozdzielczości 1680x1050 pikseli odświeżaną z częstotliwością 120 Hz. Jasność wyświetlanego obrazu wynosi 300 cd/m2, kontrast statyczny 1000:1 oraz dynamiczny 20 000:1, natomiast czas reakcji plamki został określony na poziomie 2ms (GTG). Do połączenia z komputerem służą złącza DVI i D-Sub, panel ma także wbudowane głośniki stereofoniczne o mocy 2x2W. Zdaniem producenta dzięki wysokiej częstotliwości odświeżania monitor dobrze nadaje się do współpracy z okularami stereoskopowymi, które zapewniają efekt trójwymiarowego, otaczającego obrazu. Sugerowana cena detaliczna wynosi 319 Euro.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- rozdziałka sucks (autor: ziemoone | data: 3/09/09 | godz.: 00:02)
za niska rozdzielczosc. co z tego ze 120Hz jak 1920x1080 czy 1920x1200 to dzis minimum ;( nadal muszę czekać na taki.
- ziemoone... (autor: Simon89 | data: 3/09/09 | godz.: 00:42)
ale ty pierdzielisz. Miałeś kiedyś monitor 22" z rozdziałką 1680x1050? To jest niby mała rozdziałka dla takiego monitora? Plamka przecież jest malutka... nie znajdziesz monitora z mniejszą plamka.
- @ziemoone (autor: Takkyu | data: 3/09/09 | godz.: 01:00)
22" i rozdziałka 1680x1050 to max! Czytałeś coś kiedyś na takim monitorze? Jeśli nie - to pójdź do kogoś, kto ma i pomyśl, jak wszystko byłoby małe przy 1920x1080
- tania prowokacja... (autor: Remek | data: 3/09/09 | godz.: 01:03)
nie zwracać uwagi...
- @ziemoone (autor: power | data: 3/09/09 | godz.: 01:52)
ten monitor przez naczony jest dla graczy, ktorzy graja <b>w okularach 3d</b>.
Obecne najszybsze karty graficzne nie daja rady zapenic plynnej gry nawet w 1680x1050
zreszta przeczytaj testy GeForce GTX 285 z takimi okularami
http://pclab.pl/art37864-8.html
ps.nawet w natywnej rozdzialce min fps = 12/16/18.
A Ty bys chcial grac moze w 1920x1080 lub wyzszej, lol.
- Te coraz wieksze odświeżanie w LCD to taka sam bzdura (autor: Borat | data: 3/09/09 | godz.: 01:53)
marketingowa jak 8 megapixeli w komórce czy 600 Hz na reklamach telewizorów Panasonica.
- popieram (autor: maw136 | data: 3/09/09 | godz.: 02:08)
a co do rozdziałki to prosze sobie łaskawie obejrzeć thinkvision l220x i więcej nie powtarzać o za dużych rozdzielczościach na 22" widziałem na własne oczy i grałem na podłączonym pod to cacko xklocku wszyskie TN śmieci się chowają.
PS
uprasza się o nie pisanie o monitorach LCD w cenie niżej niż 500 $ z przyczyn oczywistych
- Te coraz wieksze odświeżanie w LCD to taka sam bzdura (autor: arhibald | data: 3/09/09 | godz.: 03:09)
"marketingowa jak 8 megapixeli w komórce czy 600 Hz na reklamach telewizorów Panasonica"
najpierw dowiedz się jak uzyskują 600hz oraz jakie są efekty końcowe i przekonaj się na własne oczy a dopiero potem marudź że nie stać cię na taki tv
- @Borat: to nie Panasonic zaczął się ścigać na Hz (autor: zartie | data: 3/09/09 | godz.: 07:11)
Wyścig rozpoczęło Sony, wiedząc, że ich dupiasta technologia LCD nigdy nie osiągnie przyzwoitych wartości kontrastu. Oni po prostu głośno powiedzieli o jednym z parametrów używanej technologii - po prostu plazmy od dawna pracują z częstotliwościami powyżej 400 Hz :-DDDD
- @ziemoone ma racje (autor: antrax | data: 3/09/09 | godz.: 07:17)
Ja posiadam monitor LG 22" i na co dzień używam rozdzielczości 1920x1080 i wszystko widać po prostu można ustawić większe ikonki a druga sprawa w wordzie mogę mieć wyświetlane dwie strony na raz i to jest duży plus
minus odświeżanie max 70Hz mogło by być przynajmniej 100 ale nawet w grach się dobrze spisuje więc nie narzekam
- @power (autor: antrax | data: 3/09/09 | godz.: 07:30)
a grać też się da w rozdzielczości 1920x1080 na ustawieniach bardzo wysokich
tylko ja nie używam okularów
- ja włąśnie mam thinkvision l220x (autor: Robak | data: 3/09/09 | godz.: 08:05)
i nie zamienił bym rozdziałki 1900x1200 na mniejszą (oraz matrycy na TN). Jakoś nie mam problemów z rozczytaniem tekstu.
- ........ (autor: Marek1981 | data: 3/09/09 | godz.: 08:46)
Ja posiadam benq 19 ((cyba 93 fp) na mva i też nie zamieniłbym na inny:). Do starych gier, internetu jest rewelacyjny. Do nowych gier jest tv 40" z x1080p.
Duże monitory z wielkimi rozdziałkami mają dobre zastosowanie w cad i innych tego typu programach.
- ViewSonic (autor: Sandacz | data: 3/09/09 | godz.: 09:21)
Mam jeszcze przy drugim kompie 17" Viewsonic'a CRT - jak na razie jego jakości obrazu nie pobił żaden inny monitor jaki miałem. Ale niestety zajmuje jakieś 0.5 m2 podłogi :-)
- CRT... (autor: Simon89 | data: 3/09/09 | godz.: 10:31)
racja, jakość obrazu jest dużo lepsza przy nawet starych CRT. No ale wolę 22" LCD (45W) niż 17" CRT (70W), obszar roboczy jest dużo większy i jak widać pobór prądu znacznie mniejszy.
Jak ktoś chce większą rozdziałkę to niech kupi 24", tam rozdzielczość 1920x1200 (czy 1920x1080) jest w standardzie. Nie widzę problemu. A co do 16:9 to minimum 23"... przy 22" wydaje mi się zbyt rozciągnięty.
- to 120Hz (autor: Alonzo Vega | data: 3/09/09 | godz.: 10:54)
w monitorze LCD komputerowym daje baaardzo wiele.. Dotąd wszystkie monitory miąły po 60Hz od 17" do wielki 26" przy znamionowej rozdzielczości.
Nawet kursow myszki będzie znacznie płynnie w Windowsie na takim minitorku chodził :) A co dopiero gry ... Dobrze ze nie jest taki drogi..
- Lol (autor: dr1zzt | data: 3/09/09 | godz.: 11:37)
Gry plynniej:D
Twoje oko nie jest w stanie zauwazyc wiecej niz 50-60fps..
Lepszy jest staly framerate 60 niz skaczacy 20-200..
- Czy można kupić (autor: Michał_72 | data: 3/09/09 | godz.: 11:52)
monitor na matrycy xPVA a najlepiej S-IPS, 21"+, w cenie ok 2kPLN ?
Czy trzeba szarpnąc się na EIZO?
Pytam bo w zalewie tej TNowej sieczki ciężko się szuka
- A czemu nie SIPS? (autor: dr1zzt | data: 3/09/09 | godz.: 12:05)
123
- @Simon89 (autor: Promilus | data: 3/09/09 | godz.: 12:45)
Szkoda że CRT na obrazie zupełnie czarnym pobiera kilka(naście) watów, a te 70W na całkowicie białym. Z racji budowy LCD praktycznie zawsze pobiera te 45W ;)
- dr1zzt (autor: Alonzo Vega | data: 3/09/09 | godz.: 13:32)
LOL> skad Ty wiesz co moje oko widzi.. Ja widze wyraźną różnice wpłynności gdy włączony jest v-sync i monitor przestawiam z 60Hz na 85Hz . Jestem graikiem , zajmowałem sie animacją trochę i już trochę przemęczyłem ten temat. Nie mabata ludzkie oko widzi znacznie powyżej 60fps. Na monitorze LCD zwykłym syatrczy troszkę szybciej przesunąć kursor myszki i widać klatkowanie/skoki, pomiedzy kolejnymi jego pozycjami. To samo tyczy sie wszystkich ruchomych elementów wyświetlanych.. Heh 50-60FPS .. dobre sobie to taka bajka jak ze oko widzi nie wiecej niz 65tys kolorów lol
- Alonzo (autor: dr1zzt | data: 3/09/09 | godz.: 14:19)
W takim razie zmutowales :) Masz k20+5 do frejmrejtu.
Ilosc kolorow a ilosc obrazow na sekunde to calkiem inna rzecz.
Poczytaj literature fachowo..
- @Alonzo (autor: Promilus | data: 3/09/09 | godz.: 14:45)
'klatkowanie' kursora na LCD jak i zniekształcenie napisów przesuwanych okienek wiąże się z zupełnie czym innym niż framerate, a dokładniej z czasem zapalania i wygaszania plamki. Niestety ale do czasów załączania CRT to technologii LCD jeszcze brakuje. Co do ilości kolorów to KAŻDY nie upośledzony pod tym względem widzi na monitorze (dobrym) różnicę między 16 a 24 bit (truecolor to 24bity + 8 bitów kanału alfa czyli ok 16,7mln kolorów +256 poziomów przezroczystości jak dobrze pamiętam).
- Michał_72 (autor: Robak | data: 3/09/09 | godz.: 15:55)
Już wcześniej wspominany thinkvision l220x
http://www.twenga.pl/...ENOVO-Monitor-LCD-201187-0
22 cale, spva, 1900x1200.
- dr1zzt (autor: Alonzo Vega | data: 3/09/09 | godz.: 16:23)
nie proiónywałem tych 2 parametrów przecież..
Promilus
nie chodzi o Framerate żadne a o szybkośc odświeżania pionowego obrazu na LCD. Gdy odpalisz na CRT 60Hz to także kursor będzie niepłynnie sie poruszał jak i okna , zwłaszcza przy szybszym machnięciu... więc nie chodzi o odświeżanie pixemi wyrożone w ms (w tym przypadku 2ms) //
Mam na monitorze HP LCD teraz włączone 60Hz, ale gdy przęłącze na 75 widze poprawę, przyjemniej mi sie w programie grafgicznym manewruje obiektami, obraz/ruchwygląda bardziej "smooth". ALe niestety przy 75Hz LCD gdzie producent zaleca przy fabrycznej rozdz. 60Hz wygląda gorzej (pewne zniekształcenia )
- Alonzo (autor: dr1zzt | data: 3/09/09 | godz.: 16:29)
Skoro nie piszesz o framerate, to po co czepiasz sie do mojego posta o fps? :)
Wiadomo ze jakosc obrazu bedzie wyraznie lepsza na wyzszych hz..
Tosmy sie zrozumieli...
- źle to chyba ująłem (autor: Alonzo Vega | data: 3/09/09 | godz.: 16:50)
chodziło w Twoim przypadku o to ze człowiek jest świetnie w stanie rozróżnić 50-60 i wiecej FPS od siebie. Dlatego Wojskowe symulatory działają z 200FPS.
Ja jadąc np. w Gridzie widze wyraźną różnice gdy mam 60 a 75FPS(w zależności ile mam HZ na monitorze + włączony V-Sync) .
FPS i Hz w tym przypadku to podobna sprawa. Jedno i drugie wskazuje ilość "wskakiwania" nowych odświeżonych obrazów na sekundę. 100FPS na monitorze z 60Hz da podobny efekt jak 60FPS na monitorze z włączonym 100Hz ;)
- Uff ale maszyna mozna sobie (autor: morgi | data: 3/09/09 | godz.: 18:00)
zapuscic okularki Nvidii, zeby podziawiac stereoszit.
- Michał_72 (autor: Dabrow | data: 3/09/09 | godz.: 18:44)
jak znajdziesz to na S-IPS jest Acer (tak tak) 26" 1920x1200 (AL 2623W) - sam mam i jest super. A kosztował cirka ebałt 2k. Jeśli wciąż w ofercie to (-;///
- Acer? (autor: dr1zzt | data: 3/09/09 | godz.: 18:58)
Dell 2209WA jest na SIPS i mozna go wyrwac za duzo mniej :)
Przy panoramie 22" wiecej niz 1650 to pomylka...
- @Alonzo (autor: Promilus | data: 3/09/09 | godz.: 19:42)
Nie do końca, bo czasem są skopane silniki które pokazują np. 60 FPS gdy np jedna klatka renderuje się 300ms, a 59 pozostałych 700ms, daje to efekt niezbyt dobrej płynności mimo wystarczającej ilości klatek. Realnie przy 30 klatkach po 33ms obraz jest absolutnie płynny. Ale to jest właśnie niesamowicie trudne do osiągnięcia, by poszczególne klatki renderowały się z pewnym limitem czasowym i nie odbiegały czasem renderingu od pozostałych.
- dr1zzt (autor: Dabrow | data: 3/09/09 | godz.: 21:06)
gdy kupowałem Acera Dell kosztował cirka ebałt tysiaka drożej. Więc?
- Poza tym czytaj (autor: Dabrow | data: 3/09/09 | godz.: 21:07)
to jest 26" - 1920x1200 kontra 1650x1080. Trochę różnicy jest.
- Hm... (autor: Takkyu | data: 3/09/09 | godz.: 22:11)
Mając na uwadze Wasze zdanie, swojego nie zmienię. Fakt - pracować się da, jednak siedzę około 1,5m od komputera i więcej niż 1680x1050 na 22" byłoby naprawdę uciążliwe...
- .:. (autor: Shneider | data: 3/09/09 | godz.: 22:23)
Takkyu - na 1.5m odpowiedni bylby 26" 1920x1200.
- @dr1zzt (autor: Pet | data: 4/09/09 | godz.: 03:47)
Ludzkie oko widzi znacznie więcej niż 60fps. Poczytaj:
http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html
Ciekaw jestem jaka to literatura "fachowa" podziela twoje zdanie. Możesz podać tytuły i autorów?
- @Pet (autor: Promilus | data: 4/09/09 | godz.: 08:19)
1. co innego rozróżnianie 30FPS od 60FPS, a co innego płynność
2. koleś który napisał tego arta nie jest żadnym specjalistą (przykład - dane w nerwach nie lecą tak szybko jak napisał, a dlaczego? bo to tylko częściowo jest impuls elektryczny, a dokładniej propagująca zmiana polaryzacji błony komórkowej (lokalna) spowodowana zadziałaniem neurotransmitera (sbts. chemicznej) po której komórka nerwowa musi przez pewien czas wracać do stanu równowagi (czyt. nie może zaakceptować kolejnego impulsu i odpowiedzieć na niego). Czas regeneracji żywej komórki nerwowej sięga nawet 10ms więc sorry, ale kogoś porąbało jeśli uważa że człowiek jest w stanie prawidłowo reagować na bardzo szybkie zjawiska, np. odróżnić pojedyncze ukłucia przy 50 ukłuciach na sekundę ;)
3. wróć do mojego 31 postu i dowiesz się czemu w świcie komputerowym czasem i 60FPS to za mało, a dlaczego film HD nie potrzebuje więcej niż 30.
- @Promilus (autor: Pet | data: 4/09/09 | godz.: 16:44)
1 i 3. Wiem co to jest FPS w świecie komputerowym i nie pisałem nic o płynności tylko o tym, że człowiek spokojnie dostrzega więcej niż 60fps. Ale OK. FPS to ilość ramek w ciągu sekundy a nie odstęp między każdą ramką. Można narysować te 1000 ramek w ciągu 1ms a przez pozostałe 999ms nic nie rysować i nadal to będzie 1000fps. Ty byś chciał aby silnik podawał czas pomiędzy każdą ramką ale jakby to zrobić to przy zmiennym framerate nie zdążyłoby się odczytać tej informacji bo by za szybko pojawiała się w tym miejscu kolejna. Przy 1000 odczytów w ciągu sekundy to w miejscu licznika czasu między ramkami byłaby widoczna sieczka. Dlatego ja w swoich silnikach daję po prostu fps. Dodatkowo min. fps i czas pomiędzy każdą ramką też można przecież zapisywać. Pokazywanie fps jest po prostu wygodniejsze a nie jest to wina skopanego silnika. Trzeba tylko umieć korzystać z informacji zawartej w takim liczniku i nie zakładać na podst. tego płynności zupełnej animacji. Przy wskaźniku fps można założyć tylko dokładność płynności z dokładnością do sekundy.
O tym, że w filmach jest blur, który poprawia wrażenie płynności jest w artykule. Do tego samego stosuje się go też w grach.
2. Ja tam nie widzę nic o tym jak szybko lecą dane w nerwach. Jest tylko czas procesu chemicznego rozpoczynającego proces pobudzenia nerwu i do dzisiaj uznaje się że trwa on pojedyncze pikosekundy. A ile czasu impuls biegnie włóknami nerwowymi do kory wzrokowej to już tam nic chyba nie ma. Jest natomiast napisane, że działanie kory wzrokowej nie jest jeszcze poznane i są różne teorie na ten temat. Tekst jest pisany w 2001 ale sądzę że to nadal jest aktualne.
O ukłuciach nic nie pisał ale przecież te eksperymenty takie jak przedstawił, że piloci wojskowi rozpoznają sylwetkę samolotu wyświetloną na 1/220s rzeczywiście były. Mnie nawet uczono o tym na studiach (inf. spec. "multimedia"). Nawet mówili nam o tym jak mózg reaguje na różne fps w materiałach filmowych i z jakim fps kręcić jaki typ materiału aby mózg odebrał to w najlepszy sposób. Od razu wybito nam z głowy zabobony, że człowiek dostrzega tylko 24, 30 czy 60fps. Oczywiście cały czas mam na myśli taki fps, gdzie odstęp czasu między każdą ramką jest taki sam ;)
Odnośnie też tego co piszesz o czasie regeneracji komórki nerwowej to tu już się nie znam ale wydaje mi się, że przegapiłeś to że tutaj nie działa tylko jedna komórka a dużo więcej i nie są zawsze wszystkie w takim samym stanie. Kiedy jedna się regeneruje to chyba inna może być w pełnej gotowości? Tak jak cały nasz mózg, który jest niby bardzo powolny ale przecież olbrzymią ilość zadań wykonuje równolegle.
- @Pet (autor: Promilus | data: 4/09/09 | godz.: 17:10)
"Można narysować te 1000 ramek w ciągu 1ms a przez pozostałe 999ms nic nie rysować i nadal to będzie 1000fps. "
I te 1000FPS nie będzie przez człowieka ani widziane, ani rozróżniane, a obraz nie będzie płynny :) BTW gdybyś tym pilotom co 1/220s pokazywał inny samolot to gówno by ich mózg rozpoznał ;)
- @Promilus (autor: Pet | data: 4/09/09 | godz.: 17:28)
"I te 1000FPS nie będzie przez człowieka ani widziane, ani rozróżniane, a obraz nie będzie płynny :)"
- No tak ale ja nie pisałem nic że człowiek ma te 1000 klatek w ciągu sekundy dostrzec.
"gdybyś tym pilotom co 1/220s pokazywał inny samolot to gówno by ich mózg rozpoznał ;)"
- Byłaby sieczka - tak jak pisałem o wyświetlaniu takiego za często zmieniającego się licznika czasu między ramkami. Ale nawet przy 30fps wyświetlając na kolejnych ramkach duży napis, inny na każdej i choćby składający się tylko z kilku liter aby od razu objąć wzrokiem (kot, pies itp.), to człowiek nie odczyta wszystkich napisów. Równie dobrze mogą być jakieś zupełnie różne obrazki jak np. 30 różnych samolotów w ciągu sekundy. Efekt będzie ten sam.
- tfu (autor: Pet | data: 4/09/09 | godz.: 17:31)
tzn. 1000 klatek w ciągu 1ms chociaż i 1000fps pewnie też :)
- auć (autor: cyriak | data: 5/09/09 | godz.: 22:44)
powraca migotanie zapomniane wraz z odejściem ery crt... przez połowę czasu każde oko w takich okularach widzi czerń a przez resztę czasu obraz - na crt nie dało się pracować przy 60 hercach a tu prezentują super wynalazek powodujący piekielne zmęczenie oczu.... GOOD JOB !!!
- ... (autor: arhibald | data: 6/09/09 | godz.: 03:28)
myślałem że już czas zmienić wysłużony CRT ... myliłem się, wciąż jest lepszy od 4x droższych i 8 lat nowszych LCDków :\
- @arhibald (autor: browar | data: 6/09/09 | godz.: 09:56)
NAPRAWDĘ CZAS JUZ ZMIENIC MONITOR .60 HZ NA LCD I 60 HZ NA CRT TO NIE TO SAMO. MIGOTANIA NA LCD NIE ZAUWAŻYSZ A W CRT ŁEB CI URWIE CZEMU ANO DLATEGO ŻE PIXELE W CRT GASNĄ PRAWIE NATYCHMIAST A W LCD CIEKŁY KRYSZTAŁ MA BARDZO DUŻĄ BEZWŁADNOŚĆ NIE MA MĘCZĄCEGO MIGOTANIA ALE JEST SMUŻENIE POZA TYM 120 HZ PRZYDA SIĘ DO OKULARÓW NVIDII JEDYNE CO MNEI WKURZA TO TE 22 CALE I 1680 NA 1050 CZEMU NIE FULL HD TO NIE WIEM .
AHA JESZCZE NIE MASZ ŻADNYCH ZNIEKSZTAŁCEŃ OBRAZU NA LCD POPROSTU MASZ PIXEL W PIXEL WADA TO TO ZE LCD MUSI PRACOWAĆ W WSOJEJ ROZDZIELCZOŚCI INACZEJ MASZ DUZE PRZEKŁAMANIA W OBRAZIE
PS SORY ZA CAPSLOCK
- @dr1zzt absolutnie się zgadzam w kwestii gier (autor: browar | data: 6/09/09 | godz.: 10:55)
dziś monitory lcd niestety smużą i są za wolne do gierek rozwiązaniem jest albo duuuża plazma albo poczekać do usr__ej renty na OLEDY :D
ale do zwykłego ogladania filmów czy pracy wystarczy lcd
- matryca (autor: Fenarid | data: 6/09/09 | godz.: 11:36)
Matryca TN i wszystko jasne. Nie wziął bym tego monitora nawet za darmo. Kto widział gry na SPVA albo PVA ten wie o co chodzi.
- Gram w Wolfensteina (autor: Michał_72 | data: 6/09/09 | godz.: 21:31)
..na Sony HX-95 z xPVA. Smużenie?
Jakie smużenie?
FPSów mam w cholerę ( Phenom 955 BE z Radkiem 4870)
- @Fenarid (autor: Takkyu | data: 7/09/09 | godz.: 00:15)
Myślę, że za darmo byś wziął...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|