TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 27 lipca 2009 |
|
|
|
Cztery nowe aparaty Panasonica Autor: DYD | 22:03 |
(14) | Firma Panasonic zaprezentowała nowy aparat cyfrowy DMC-FZ38 z funkcją nagrywania filmów wysokiej rozdzielczości w formacie AVCHD Lite oraz 27-milimetrowym, szerokokątnym obiektywem LEICA DC VARIO-ELMARIT (odpowiednik zakresu ogniskowych w aparatach na film 35 mm: 27-486mm). Aparat FZ38 dołącza do popularnej serii kompaktów FZ, które cechują się silnym zoomem oraz szeregiem zaawansowanych opcji, w tym możliwością ręcznej zmiany ustawień. Nowy FZ38 oferuje ulepszony optyczny stabilizator obrazu o nowej nazwie POWER O.I.S., a także ultraszybki autofokus oraz inne funkcje zwiększające komfort fotografowania. Aparat Lumix DMC-FZ38 będzie dostępny na polskim rynku w sierpniu. Jego cena będzie wynosić 1899 PLN.
Firma Panasonic przedstawia aparat cyfrowy Lumix DMC-ZX1 z nowej serii ZX, który oferuje silny zoom w smukłej i kompaktowej obudowie. Nowo opracowany, 25-milimetrowy obiektyw szerokokątny zawiera pierwszą na świecie supercienką soczewkę asferyczną 0,3 mm oraz pierwszą w branży soczewkę sferyczną 0,3 mm, zapewniając 8-krotne powiększenie optyczne (odpowiednik zakresu ogniskowych 25-200mm w aparatach na film 35 mm) mimo niewielkich rozmiarów aparatu. Nowy Lumix DMC-ZX1 jest wyposażony w ulepszony optyczny stabilizator obraz – POWER O.I.S., który oferuje dwukrotnie skuteczniejsze tłumienie drgań przez co poprawia jakość zdjęć. Aparat Lumix DMC-ZX1 będzie dostępny na polskim rynku we wrześniu. Jego cena nie jest jeszcze znana.
Firma Panasonic wprowadziła na rynek nowy aparat Lumix DMC-FP8. Jest to pierwszy model nowej serii LUMIX FP, która reprezentuje dążenie do doskonałości zarówno pod względem designu, jak i funkcjonalności. Aparat DMC-FP8 jest wyposażony w 12,1-megapikselowy, 28-milimetrowy obiektyw Leica DC z 4,6-krotnym zoomem optycznym (odpowiednik zakresu ogniskowych w aparatach na film 35 mm: 28-128 mm) i łamaną ścieżką optyczną. Aparat cechuje płaska konstrukcja - wysuwany obiektyw z łamaną ścieżką optyczną nie ma stałego tubusu. Korpus jest wykonany z wysokiej jakości aluminium i zapewnia atrakcyjny wygląd obudowy aparatu. Dodatkowym stylowym akcentem są przyciski kursora z niebieskimi diodami LED, które zapalają się przy każdym naciśnięciu. Aparat Lumix DMC-FP8 będzie dostępny na polskim rynku we wrześniu. Jego cena nie jest jeszcze znana.
Firma Panasonic przedstawia nowy 12,1-megapikselowy aparat Lumix DMC-FX60 z ultraszerokokątnym 25-milimetrowym obiektywem LEICA DC, bardzo szybkim autofokusem oraz 5-krotnym zoomem optycznym (odpowiednik zakresu ogniskowych 25-125mm w aparatach na film 35 mm), który należy do cieszącej się światowym uznaniem serii FX. Aparat Lumix DMC-FX60 będzie dostępny na polskim rynku we wrześniu. Jego cena nie jest jeszcze znana.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- wszystko fajnie, tylko matryce stare, wielkości (autor: Vetch | data: 28/07/09 | godz.: 10:07)
naparstka. Za te pieniądze można kupić zdecydowanie lepszy sprzęt, albo kamerę :)
- @vetch (autor: komisarz | data: 28/07/09 | godz.: 11:47)
mozna tez kupic sporo ziemniakow albo pomidorów.
A jak ktoś chce mieć aparat do pstrykania fotek na urlopie i imprezach + kreci okazyjne filmy, to panasonic jest jednym z najlepszych wyborow. Jakoś zdjęć calkiem dobra (na iso 80 wysmienita, na 400 akceptowalne, dalej tragedia), zakres ogniskowych wysmienity, jakosc filmow doskonala. Aparat dla Kowalskiego (chociaz faktycznie tanszy moglby byc).
A fuji z F70EXR mnie zawiodlo - tylko VGA dla filmów? VGA to ja mam w stareńkim F10 (bardzo dobry aparat swoja droga).
- eee tam (autor: KaT | data: 28/07/09 | godz.: 12:24)
To ja wolę swojego DMC FZ-28 za niecałe 1,2K.
- @komisarz, sam piszesz że jest JEDNYM z najlepszych, (autor: Vetch | data: 28/07/09 | godz.: 13:32)
ja bym wolał G10 i jeszcze zostanie kasy na karty pamięci, futerał i statyw, albo LX3. Jak ktoś chce kręcić filmy, to niech kupi kamerę. Moim zdaniem nie można być jednocześnie dobrym fotografem i dobrym kamerzystą. No ale, to tylko moje zdanie. Przeciętny kowalski obrzyga obiektyw na imprezie i wg niego będzie to świetny film.
- Vetch (autor: komisarz | data: 28/07/09 | godz.: 15:43)
nie trzeba byc dobry fotografem czy dobrym kamerzysta, zeby robic zdjecia i nagrywac filmiki. I cale szczescie, inaczej w zyciu nie zrobilbym zdjecia. Poza tym widze, ze weszlismy na poziom UBER-PRO, skoro takie zdanie sie znalazlo w Twoim poscie - w tym momencie mozna by sie zastanowic, czy robisz lepsze zdjecia niz średniej kamerzysta filmowy (ot, dobry kamerzysta).
- ISO 400 akceptowalne? (autor: Kenjiro | data: 28/07/09 | godz.: 21:02)
Mam jakieś inne pojęcie jakości, dla mnie ledwo ISO 100 jest akceptowalne, chociaż i tu mam mieszane uczucia - denerwuje mnie wszechobecne odszumianie. Zapewne na odbitkach 9x13 nie widać, ale nie każdy kończy życie na pocztówkach.
- Kenjiro (autor: komisarz | data: 29/07/09 | godz.: 12:24)
Jak slusznie zauwazyles, na odbitkach 9x13 nie widać. Na plakatach będzie widać. Czyli aparat dla wszystkich nie jest.
- @komisarz, zdecyduj się, (autor: Vetch | data: 29/07/09 | godz.: 12:53)
cyt: "Aparat dla Kowalskiego", czy "dla wszystkich nie jest".
Brak konsekwencji.
A jak dla mnie, to wart może tyle co stare kompakty Fuji, czyli nie więcej niż 900zł.
Co do fuji f70exr, to niska półka jednak. Lepszy będzie 200exr i jak dla mnie, nawet od tego panasa, na pewno w jakości zdjęć.
- Vetch (autor: komisarz | data: 29/07/09 | godz.: 14:14)
"Aparat dla Kowalskiego" <> apart, ktory zaspokoi wszystki potrzeby. Chyba nie do końca rozumiesz, co znacz "dla Kowalskiego".
Samochód dla kowalskiego - tzn. też dla Kubicy na zawody F1?
Dla kowalskiego znaczy tyle samo co pozycjonowany w segmencie popularnym.
200exr jest dobry, ale zbyt drogi - 1500zl to jzu niewielka roznica do 1800zl za lx3 (20%). gdyby kosztowal 1200 pewnie włąśnie jego bym wybrał.
Co do 900zl to tyle bym za stary kompakt fuji nie dal. Nie za bardzo tez wiem do ktorego aparatu sie odnosisz piszac o 900zl.
- aha - 200exr (autor: komisarz | data: 29/07/09 | godz.: 17:29)
nie ma RAW. Fuji wie, jak sporażkować dobrą konstrukcję...
- RAW w każdym kompakcie z maleńką matrycą (autor: Vetch | data: 29/07/09 | godz.: 20:21)
nie ma większego sensu.
Druga sprawa, jak dla mnie RAW, głównie przydaje się do wyciągania niedoświetlonych lub prześwietlonych detali, a 200exr ma już wbudowane coś a'la HDR, więc jak dla mnie, RAW w tym kompakcie jest zbędny.
- RAW jest głownie do tego, aby (autor: Michał_72 | data: 29/07/09 | godz.: 21:40)
samemu robić JPGi, jeśli to co produkuje silnik aparatu, nie bardzo ci się podoba.
Ja robię w JPG+RAW, ale coraz częsciej rodznno sytuacyjne kotlety w dobrym świetle robię tylko w jPG. Wystarcza.
- Vetch (autor: komisarz | data: 30/07/09 | godz.: 09:51)
Czyli wolisz jak aparat decyduje - a wnioskowałem, że wolisz kontrole manualną.
Poza tym RAW jest niezastapiony do korekty balansu bieli - a kazdy kompakt (i niejedna lustrzanka) miewa problemy z oswietleniem odbiegającym od dziennego.
Zastanawia mnie rozwniez, czemu twierdzisz, ze raw w kompakcie rozni sie od rawa w lustrzance. raw to raw, mozliwosci edycji daje te same.
- komisarz, jasne, że jpg to spora strata na jakości, (autor: Vetch | data: 30/07/09 | godz.: 12:28)
ale dla formatu pocztówkowego nie ma dużej różnicy, tym bardziej że pstrykam amatorsko. Ma być ładnie i to mi wystarczy, nie jestem mistrzem obiektywu i nie mam takich aspiracji.
Co do balansu bieli, są różne narzędzia które działają całkiem sprawnie także dla jpgów, np. Adobe Lightroom, poza tym akurat nie widzę rażących problemów z automatyką b/w. Może jedno na 20 zdjęć musiałem poprawić ręcznie wzorcem z "pipety".
Trochę się napaliłem na tego F200EXR. Jakość dla fotki "turystycznej" bardzo zacna, porównywalna spokojnie z G10 i LX3, przy cenie kilka stówek niższej i topowej mobilności.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|