Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 12 czerwca 2009 
    

Nowe mobilne GPU Nvidii z DirectX 10.1 i GDDR5


Autor: Zbyszek | źródło: Fudzilla | 17:02
(39)
Nvidia kończy już prace na nową gamą układów graficznych przeznaczonych do stosowania w komputerach przenośnych. Nowe mobilne układy będą oparte o architekturę chipów GT200, produkowane w 40nm procesie technologicznym i zastąpią stosowane obecnie G92, G94, G96 i G98 produkowane jeszcze w starszych 55 i 65nm wymiarach technologicznych. Według nieoficjalnych informacji 40nm chipy będą obsługiwać biblioteki DirectX 10.1 (do tej pory ignorowane przez Nvidię) oraz pamięci GDDR5, dotychczas stosowane jedynie przez firmę AMD w kartach z serii ATI Radeon HD. Pierwsze karty formatu MXM z nowymi układami graficznymi powinny trafić na rynek w 3 kwartale obecnego roku.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: reev | data: 12/06/09 | godz.: 18:55)
    morgi gadał, że DirectX 10.1 to gówno i zieloni są mądrzejsi od czerwonych, bo nie ładują się w to i od razu idą na 11... a tu zonk...

  2. @reev (autor: MariuschM | data: 12/06/09 | godz.: 19:04)
    wiesz wszystko da się wyjaśnić i to jest akurat proste do wytłumaczenia:P

    nvidia ma problemy z DX11 i to wielkie problemy... z tego powodu chcą wydać karty graficzne dla DX10.1 i dopiero pod koniec roku jak nie w przyszłym wydadzą takie na DX11


  3. reev (autor: morgi | data: 12/06/09 | godz.: 19:09)
    Bedzie zonk, jak pojawi sie taki sprzet i plotka bedzie cialem, narazie to popis tabloidow.

  4. MariuschM (autor: scoobydoo19911 | data: 12/06/09 | godz.: 19:25)
    a skąd masz takie informacje że nv ma wielkie problemy za dx11 z tego co mi wiadomo to tsmc ma większe problemy z 40nm niż oni z dx11 a co do samych kart to gt200 mogły mieć od początku dx10,1 nie było by teraz czepiania się do nich

  5. @morgi (autor: rainy | data: 12/06/09 | godz.: 19:51)
    Jeśli Nvidia, zaimplementuje obsługę DirectX 10.1 w swoich kartach, to odszczekasz to co napisałeś?

  6. hmmm (autor: Dadexix | data: 12/06/09 | godz.: 20:01)
    "źródło: Fudzilla"

  7. @scoobydoo19911 (autor: MariuschM | data: 12/06/09 | godz.: 20:05)
    czytałem na paru stronach o tym w zeszłym tygodniu bo ta informacja do najświeższych nie należy

    niby nvidia ma duże problemy z dx11 i dlatego wyda teraz karty na dx10.1 które mają konkurować z serią HD5***

    nie wiem w jakim stopniu to się uda ale może być ciekawie


  8. rainy (autor: morgi | data: 12/06/09 | godz.: 20:17)
    Jasne, tylko ze tralala news jest odkopany sprzed prawie roku pisanina byla taka sama, a ludzie maja krotka pamiec...
    http://nvision.pl/news-ext-10577.html
    http://www.tgdaily.com/content/view/38247/135/


  9. reev (autor: Sajron | data: 12/06/09 | godz.: 20:34)
    a ty w to uwierzyłes?
    jak dx10.1 moze byc gównem skoro to rozszerzenie dx10 o kilka fajnych bajerów?
    a Nvidia zawsze tak mówi że cos jest niepotrzebne jak nie ma tego w swoim sprzecie żadna nowosc bo przecierz musi chwalic swoj produkt nawet jakby był gorszy od konkurencji.


  10. Sajron (autor: mandred | data: 12/06/09 | godz.: 22:42)
    teraz znowu wyskakujesz dx10.1 wcale nie jest rozszerzeniem dx10. Za to dx11 jest to tylko trochę zmienione dx10.1 i podobno karty ATI z obsługą dx 10.1 będą obsługiwać dx11.

    Karty nvidi są duże i zacofane jak dinozaury a intel jest milion lat za nimi.


  11. @mandred (autor: Marek1981 | data: 13/06/09 | godz.: 07:13)
    nie zupełnie bedą obsługiwać, pewnie część będzie zablokowana w sterach:)
    Z zapowiedzi MS wynika że więcej jest zmian w przejściu z dx10 na 10.1 aniżeli z dx10.1 na 11.

    "Karty nvidi są duże i zacofane jak dinozaury a intel jest milion lat za nimi." - owszem są duże i co z tego?? głupi lud wszystko kupi.
    A intela nie bronie bo mam ten syf w lapku (firmowym) i tam mnie drażni. Wychodzę z założenia że jeśli chcesz kupić laptopa to tylko nie z integrą tej firmy


  12. Intel (autor: Wedelek | data: 13/06/09 | godz.: 09:42)
    Intel jeszcze ujdzie. robi świetne procesory, kijowe grfy i całkiem niezłe chipstety. Co do N-vidii, to szykuje się tam mała rewolucja. Ponoć mają pokazać coś całkiem nowego, zmniejszonego i świeżego. Co z tego wyniknie?? Niestety dowiemys ię w przyszłym roku:/

  13. @Marek1981 (autor: Dadexix | data: 13/06/09 | godz.: 09:49)
    Zmiany będą kolosalne, może ich nie będzie dużo, lecz ważnych... np. coś w stylu cuda od nv, lecz będzie działać na wszystkich kartach wspierających dx11

  14. o tak (autor: Wedelek | data: 13/06/09 | godz.: 10:04)
    Nie wspominając już o jednym silniku fizyki dla wszystkich kart graficznych czy "prawdziwym" wsparciu dla wielu rdzeni (3,4 i więcej) ze strony gier.

  15. kwestia marketingowa (autor: komisarz | data: 13/06/09 | godz.: 10:45)
    nvidia nie mogla sobie pozwolic, zeby ati malo numerek 10.1 a nvidia tylko 10. Praktycznych roznic dla uzytkownika nie ma zadnych, nie wiem, ska dtakie podniecenie...

  16. @komisarz (autor: Wedelek | data: 13/06/09 | godz.: 12:18)
    O tak , tylko arketingowa. Te znaczące przyrosty wydajności w grach z dx10.1 dzięki nowym algorytmom nie są nam w cale potrzebne. Bo po co. Skoro n-vidia tego nie ma.... Pewnie tak musi być.

  17. @Wedelek,Dadexix (autor: Marek1981 | data: 13/06/09 | godz.: 12:58)
    Nie chcę biadolić że historia lubi się powtarzać ale jak na razie nie widzieliśmy żadnych testów więc lepiej za dużo nie spekulować. dx10.1 wnosi bardzo dużo poprawek do spierniczonego dx10. 20-30% poprawy płynności to bardzo dużo (jak na patche, bo nie ma jeszcze gry pisanej pod podstaw na dx10.1), a komisarz może się schować razem z AZetem...........

  18. roznice pomiedzy DX10 DX10.1 :) (autor: Mario2k | data: 13/06/09 | godz.: 16:19)
    To przedewszystkim usprawnienia za czym idzie przyspieszenie pewnych obliczen .
    Trzeba by byc Kompletnym IDIOTA zeby pisac ze DX10.1 to goofno , pewniakiem jakis sfrustrowany malolat 12-13 lat albo poprostu glupek.

    DX11 to jak najbardziej krok w dobra strone
    standaryzacja wykozystania GPU nei tylko do liczenia grafiki ( koniec Cuda i ATI stream )
    a przedewszystkim liczenie geometri i teselacja
    przy maxymalnym wykozystaniu GPU
    wiadomo ,ze do dzis 90 % silnikow graficznych liczy geometrie za pomoca CPU to jak przed 10 laty !! smutne ale prawdziwe .

    Mowimy
    3x Stanowcze NIE

    wszelkiej masci idiotyzmom

    :)


  19. dx10 vs 10.1, (autor: Markizy | data: 13/06/09 | godz.: 16:21)
    http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=526

    ciekawe czy dx11 wniesie jeszcze jakiś zysk wydajności względem 10.1:)


  20. Markizy (autor: Mario2k | data: 13/06/09 | godz.: 16:50)
    Wszystko w rekac h programistow
    niestety C i do pracowitych nie naleza
    Najtaniej i najlatwiej robic gry na starych silnikach lekko podpicowanych paroma nowymi efektami
    do tego odpowiedni marketing i miliony 12-15sto latkow leca kupic kaszaniasta gre za 40USD

    Jezeli ktos w koncu ruszy dupsko i napisze nowoczesny silnik liczacy geometrie na GPU
    wraz z teselacja obiektow ,mozna liczyc w koncu na gry pelne tak szczegolowych obiektow/modeli jak
    filmiki przerywnikowe z dzisiejszych tytulow.

    Jest szansa ,ze nowy ASSASSIN Creed II bedzie kozystal z DX11 przy czym standardowo ma jechac na DX10.1 ,zobaczcie sobie ile detali posiadaja modele i budynki w tej grze , tak na oko 2x wiecej niz konkurencja .


  21. Mario2k (autor: morgi | data: 13/06/09 | godz.: 17:15)
    Po tej kpinie dx10 i calej wesolej kampanii, ze powali wszystkich na kolana kazdy nowy dx, powinienes wylac kubel lodu na glowe. Jedzie mi tu czolg, ze dx10.1 cos przyspiesza, poza zrobionymi 3 nieistotnymi zupelnie dla rynku gier, po owocach dx11 ich poznamy. Chcesz miec wiecej fps to graj na wypatchowanym windows xp.

  22. @Mario2k (autor: Marek1981 | data: 13/06/09 | godz.: 17:18)
    Nie wiem jak sobie wyobrażasz brak pracowitości programistów jak pewnie nie masz zielonego pojęcia jak to wygląda. Myślę że teraz rządzi chęć zysku i jak najszybsze wypuszczanie gier, potem patche itd. Kiedyś gry powstawały dłużej niż teraz a były o wiele prostrze

  23. @morgi (autor: Marek1981 | data: 13/06/09 | godz.: 18:04)
    ja zwykle bredzisz, to patrząc w tym kierunku to po co wolny xp jak 98 był szybszy a co dopiero dos zapierniczał.

  24. Marek1981 (autor: Grave | data: 13/06/09 | godz.: 18:47)
    W teorii DOS może by i zapierniczał, ale w praktyce z uwagi na obsługę bez użycia myszy okazałby się dużo wolniejszy niż Windows ;)

  25. @Grave (autor: Marek1981 | data: 13/06/09 | godz.: 18:51)
    to był sarkazm:)
    A co do dosa to czasami tylko myszką jest szybciej:)
    skróty i podstawowe komendy dają niezłe przyspieszenie.


  26. Marek1981 (autor: Grave | data: 13/06/09 | godz.: 18:55)
    Wiem, że to był sarkazm, ale chciałem i tak zwrócić uwagę na toporny interface DOS-a który spowalnia obsługę.

    Nie wyobrażam sobie pracy np. w edytorze tekstu tylko za pomocą klawiatury.


  27. @Grave (autor: Wedelek | data: 13/06/09 | godz.: 19:51)
    Da radę. Owszem nie jest to może super wygodne, ale niektóre naprawdę przyspieszają pracę nawet kilkukrotnie. (np te zagnieżdżone głęboko w menu).

    @morgi
    Jak Ty coś pieprzniesz, to już nie wiadomo, czy się śmiać czy płakać.

    Programiści mają mało czasu na dopracowanie czegokolwiek.Wymaga się od nich szybkiego wprowadzania/pisania gier. Z tąd jest problem z fabułem nędzną lub starą techmologią grafiki. Ale itak są takie wyjątki jak np. Crysis(grafika) czy Wiedźmin(fabuła).


  28. Marek1981 (autor: Mario2k | data: 13/06/09 | godz.: 20:14)
    Tak sie sklada ze mialem kiedys kilkukrotnie stycznosc z jedna firma piszaca oprogramowanie do zarzadzania duzymi sieciami .
    -- kozystalem u nich po znajomosci z szybkiego neta w czasach gdy rzadzilo SDI
    Niejednokrotnie przygladalem sie jak kolesie wkuwali ;) drink za drinkiem paczka chipsow itp
    ja ktam przecietnie bylo 4 h pracy na oficjalne 8
    to bylo dobrze !!!!! do tego ,znam pare osob z dawnego Procomu , wiem po rozmowach z nimi jaki mieli luksus w pracy , chcecie to wierzcie ze oni pracuja 2-3 lata nad gra :) to dobra lipa dla 12latkow

    W tych srodowiskach do pracy podchodzi sie jak najbardziej na luzie ;)


  29. Marek (autor: morgi | data: 13/06/09 | godz.: 20:19)
    Po 2 latach jeszcze masz obiekcje, ze nie bedzie 'zapierniczac' niz na Vista i klonie 7 z gier, to cale napalanie sie i wielkie halo z dx11 to tylko odpowiednik CUDAcznosci wg Microsoftu, taki zbiorowy koncert zyczen co chca kolejno Nvidia i amd dla swoich zlomow. Czy gry beda mialy lepsze wsparcie w windows 7 i stana sie realnym odroznikiem od konsol - nie, czy nowe technologie sa przeznaczone konkretnie do gier - nie, co ulegnie poprawie - pelno dolozonych mozliwosci gpgpu i pare cukierkow dla graczy, zeby mieli heroinke do zakupu nowego sprzetu.

  30. Wedelek (autor: morgi | data: 13/06/09 | godz.: 20:34)
    Problem nie polega tylko na programistach, ale na chybionych decyzjach. dx10 wprowadzono po to glownie, aby odciazal cpu i dal wiekszy wycisk gpu. I zgoda widac to mocno tylko i wylacznie wtedy, kiedy zapodasz niska rozdzielczosc i programisci moga dolozyc wiecej gadzetow, aby zwolnione zasoby jakos zatrudnic. Chybiono jednak z tym odciazaniem procow, bo one nie sa juz problemem w czasach, kiedy rzadzi format obrazu HD i granie w wyzszych rozdzielczosciach, a wiec zemscilo sie to na gpu i calym systemie.

  31. @morgi (autor: Wedelek | data: 13/06/09 | godz.: 21:24)
    Problem jednak w tym, że obecnie gry nie wspierają praktycznie więcej rdzeni niż dwa. Wyjątkiem są niektóre gry, któryc nie dość że jest krytycznie mało, to jeszcze w ich przypadku obsługa większej ilości rdzeni to można nazwać z przymrużeniem obu oczu. DX11 ma to sporo zmienić.

    Co do dx10, to nie wprowadził wiele, ale juz dx10.1 z wcześniejszymi usprawnieniami dx10 wprowadził dość sporo. Problem był tylko z tego powodu, że N-vidia nie wspierała dx10.1 z powodu kosztów, a co za tym szło tylko połowa rynku mogłaby się z tego cieszyć. Producenci więc olali to trochę.


  32. ........ (autor: Marek1981 | data: 13/06/09 | godz.: 21:54)
    @Wedelek - Nvidia blokuje ten standard bo jej to strasznie nie na rękę, a jak wiadomo firma ta współpracuje z większością znaczących firm programistycznych
    @morgi - wbrew pozorom vista nie chodzi źle.
    Na moim sprzęcie Vista64 chodzi szybciej niż Xp. Win7 na razie mnie nie zachwycił (min. zgoność z xp nie działa poprawnie) , zobaczę co się zmieni jak będzie wersja finalna.

    Niestety póki co to konsole są za kiepskie do gier i widać kolosalną różnicę. Proponuje pooglądania testów jakości wyświetlania detali na konsolach a zobaczysz ile jest tam przekrętów.
    Dlatego jakbym miał konsole kupować to tylko Wii. Więc nadal najlepszym sprzętem do grania jest PC. (o ile ktos ma czas)


  33. @Marek (autor: Wedelek | data: 13/06/09 | godz.: 22:24)
    N-vidia nie wprowadzała dx10.1, bo jej zasrane chipy nie lubią nowości, więc i Ty i ja i wielu inny z N-vidią na czele widzą, ze coś jest nie tak. N-vidia już kombinuje zGT300.

    Win 7 podoba mi się bardziej niż Vista, choć ta z SP2 w wersji Ultiate x64 chodzi całkiem zacnie. Do XP nie ma porównania. Ale z XP swego czasu było tak samo. Zapewne to pamiętasz:)
    Konsole są wolne, a programiści celowo nie optymalizują gier na PC-ty, bo rynek konsoli by się załamał:P


  34. @Wedelek (autor: Marek1981 | data: 13/06/09 | godz.: 22:35)
    Ja już dawno powiedziałem Nvidii nie:)
    od mojego pierwszego radka 9550 i teraz 4870.

    Co do Xp moje pierwsze skojarzenie to system dla kretynów:)) Wszędzie prowadzi za rączkę... Wymusił na mnie zmianę dysk :))
    Co do konsol to w xklocku masz radka chyba x1900 a w ps3 6800ultra (x2 chyba).Więc masz rację są za słabe.


  35. Precz z N-vidią (autor: Wedelek | data: 13/06/09 | godz.: 23:15)
    Tak zadecydowałem po ostatnim pokazie kotletowania i ciągły mydleniu oczów przez N-vidię potecjalnym klientom.

  36. ... (autor: trepcia | data: 14/06/09 | godz.: 01:45)
    Coraz ciekawiej, NVidia wprowadza dx10.1 w GT200, w układach w których ponoć niemożliwe było zaimplementowanie tego dx.
    Z drugiej strony wszystkie układy obsługujące dx11 zostały wycofane z TSMC w celu przeprojektowania architektury.
    Czyzby kotletowanie wychodzilo im bokiem a GT250 był ostatnim układem przynoszącym krocie wśród kart graficznych?


  37. Wedelek (autor: morgi | data: 14/06/09 | godz.: 14:30)
    O tym wspieraniu wielu rdzeni to mozna debatowac, ale to jest problem pc, bo wiele rdzeni jest tu problemem, jak zreszta cala ta kombatybilnosc z tysiacami mozliwosci konfiguracji i wsteczna kompatybilnoscia, lepiej moze bedzie ale nie jest to oczywiste. Wejda dx11, dx1n, zanim z duzej perspektywy wyjdzie wniosek, ale to sie zmienilo na korzysc.
    Marek
    To nie trudne do weryfikacji, na Viscie chodza sprzety duzo potezniejsze niz swego czasu na XP, chociaz i tu i tam serwis przypomni, ze roznic wydajnosci zgola nie widac na korzysc.


  38. ... (autor: kamil87 | data: 14/06/09 | godz.: 15:32)
    Widzę, że niektórzy mają problemy z czytaniem... Po pierwsze to są tylko plotki, nie potwierdzone informacje... A jeśli nawet się potwierdzą to dotyczą TYLKO I WYŁĄCZNIE chipsetów do urządzeń mobilnych, Nvidia wg zapewnień w chipsetach do komputerów stacjonarnych (czyli konkurentów nadchodzącej serii HD5xxx od ATI) ma zaimplementować obsługę DX11...

  39. Owszem (autor: Wedelek | data: 14/06/09 | godz.: 22:52)
    Ale tu chodzi o sam fakt. Pal cześć do jakich to kart ma być stosowane.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.