Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 25 marca 2009 
    

CryEngine 3 zaprezentowany


Autor: Zbyszek | źródło: Guru3D | 23:04
(18)
Podczas trwającej właśnie konferencji Game Developers Conference (23-27 marca San Francisco, USA) firma Crytek zaprezentowała trzecią generację silnika graficznego o nazwie CryEngine. Działanie CryEngine 3 zostało zaprezentowane na konsolach PlayStation 3 oraz Xbox 360, a krótki filmik przedstawiający możliwości nowego silnika można zobaczyć na stronach serwisu Guru3D. CryEngine to silnik multiplatformowy, pozwalający na tworzenie gier zarówno na konsole jak i komputery PC. Pierwsze gry korzystające z trzeciej generacji CryEngine mogą pojawić się na rynku najwcześniej za kilkanaście miesięcy. Niestety aktualnie nie wiadomo jeszcze jakie będą to tytuły.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Far Cry 2 zostało wydane na autorskim silniku (autor: Se8a | data: 25/03/09 | godz.: 23:21)
    Ubisoft Montreal. Z CE 1 a tym bardziej 2 ma niewiele wspólnego.

  2. zaraz, to ma działać na konsolach i na pc? (autor: Kriomag | data: 26/03/09 | godz.: 00:11)
    czyli graficznie na PC będzie kuppa? konsole ciągną w dół...
    Filmik nie pokazał nic rewelacyjnego, grafika na poziomie Crysis-a.


  3. ->Kriomag (autor: sid67 | data: 26/03/09 | godz.: 08:06)
    Dokładnie, powinien się nazywać CE2lite ale 3 lepiej brzmi :)

  4. oj panowie chyba wam na oczy padlo.. (autor: globi-wan | data: 26/03/09 | godz.: 08:55)
    mimo ze jestem laik to roznice a kolą w oczy


    fizyka i cienie miazdza..


  5. ja chcialbym tylko jednego: (autor: MayheM | data: 26/03/09 | godz.: 09:32)
    aby na takim silniku powstala gra Predator, albo jakis AVP3 w dzungli... Nie byloby nic piekniejszego jak sieka w gestych krzaczorach z niewidzialnymi predatorami i czajacymi sie w sciolce alienami :)

  6. duzej roznicy w stosunku do crysisa nie ma (autor: Takeya | data: 26/03/09 | godz.: 09:55)
    moge nawet pokusic sie o stwierdzenie, ze grafika juz daleko nie pojdzie...

  7. @MayheM (autor: Kosiarz | data: 26/03/09 | godz.: 09:58)
    Popieram, klimat i model gry w AVP byly rewelacyjne. Taki StarCraft FPS :)) chetnie bym zagral w sequela na ktoryms z nowych silnikow.

  8. @Takeya (autor: Kosiarz | data: 26/03/09 | godz.: 10:04)
    Sugerujesz ze juz nic nie wykrzesaja? Moc obliczeniowa bedzie rosnac wiec znajda sie tez ludzie co beda ja potrafili ujazmic choc prawde mowiac na obecna chwile interesowalby mnie bardziej wzrost rozdzielczosci... fajnie by bylo jakby za pare latek byly monitorki 2560 x 1600 o wielkosci 22" jako standard

  9. @ Kriomag (autor: pit808 | data: 26/03/09 | godz.: 10:44)
    To nie musi być prawda.

    "czyli graficznie na PC będzie kuppa? konsole ciągną w dół..."

    zobacz rewelacyjny UNREAL ENGINE 3 - grafa na PC rewelacja i na PS3 i na XBOX.

    Chodzi o to że UE3 nie miał konkurencji


  10. Takeya (autor: morgi | data: 26/03/09 | godz.: 11:56)
    Taa od lat to wiadomo, ze aby bylo real musi byc moc, raytracing marzenie albo zludzenie scietych glow wisi w powietrzu.

  11. ... (autor: gindek | data: 26/03/09 | godz.: 12:17)
    a moze tu raczej nie chodzilo o znacze poprawienie jakosci grafiki, tylko o to zeby engine byl przenosny, mozliwe ze jest szybszy. Nigdzie w newsie nie pisalo ze silnik bedzie oferowal o 100% lepsza grafike od poprzedniego. Z reszta dzisiaj w czasach dx10 , hdr i innego gowna, roznice w grafice juz nie jest tak latwo zauwarzyc.

  12. @Kosiarz (autor: Takeya | data: 26/03/09 | godz.: 14:39)
    nic takiego nie sugeruje - mam na mysli tylko to, ze juz duzo do przodu technologia graficzna nie pojdzie - mozna conajwyzej w nieskonczonosc zwiekszac detale tekstur...
    pozatym, podbijanie rozdzielczosci juz nie daje tak wielkich efektow, jak to bylo kilka lat temu - teraz przejscie z 1280x768 na 1920x1080 nie daje takich zauwazalnych efektow, jak chociazby przejscie z 640x480 na 800x600.


  13. @mogri (autor: Takeya | data: 26/03/09 | godz.: 14:43)
    chyba odwzorowanie realnego swiata nie bedzie mozliwe przy uzyciu obecnej technologii... sam crysis, ktory mimo ze jest najladniejszym tytulem na pc, takze ma daleko do realizmu - mozna powiedziec, ze nadal jest zbyt wyidealizowany (przyklad? potrafisz przestrzelic drzewo, ale samej kory z niego juz nie zedrzesz). czekamy na komputery kwantowe?

  14. Takeya (autor: Mario2k | data: 26/03/09 | godz.: 17:23)
    Bez problemu mozna by bylo cos takiego zaiplementowac w silniku CryEngine zeby owa kore odzielac od pnia ,ale bylo by to marnowanie mocy obecnych CPU/GPU ,to niech juz dowala 2-3 razy wiecej Geometri ( tu powinni zrobic ogromny skok przy uzyciu DX11 i Teselacji ATI gira )
    ,usprawnia pseudo fizyke bedzie Git na najblizsze pare lat ,do tego tylk o fabula i max swobody

    tyle ze bez 2GB Ramu na grafie i 4-6GB Ramu w kompie bedzie to raczej nie wykonalne .


  15. pit808 (autor: komisarz | data: 26/03/09 | godz.: 18:01)
    rewelacja jak rewelacja, plastik i brak rozleglego terenu... poza tym ta rewelacje widzielismy juz 2 lata temu, czyli od tamtego czasu sie zatrzymalismy i to Kriomag napisal - przez onsole jest zastoj.

  16. Cryengine3 (autor: agnus | data: 26/03/09 | godz.: 20:13)
    Chyba sobie jaja wielkanocne robią. Przecież to wygląda jak Crysis?! W porządku - w momencie premiery robiło to wrażenie. Nadal Crysis wygląda świetnie ale jeśli tak ma wyglądać engine następnej generacji to jestem rozczarowany.

    Podzielam zdanie Kriomaga i przedmówców odnośnie zastoju spowodowanego ograniczeniami technicznymi konsol. One napędzają aktualnie rynek i jednocześnie go stopują. Przypomina to sportowca z kulą u nogi. Gdyby to rynek PC dyktował warunki - bylibyśmy dziś w zupełnie innym miejscu. A PS miałoby już numerek 4 lub 5.


  17. agnus (autor: Mario2k | data: 26/03/09 | godz.: 20:19)
    Musze sie z toba zgodzic .

    Na jakis konkretny krok i poprawe w jakosci grafiki
    przyjdzie nam poczekac minimum 18 miesiecy
    ale raczej cos okolo 2 lat , DX11 z obsloga Teselacji
    geometri powinien dac ogromnego kopa w jakosci grafiki , do tego czasu usprawnia procedury/skrypty odpowiedzialne za symulacje fizyki w grach
    i byc moze kolejny Crysis bedzie wygladal znacznie lepiej , niestety do tego czasu urosnie mi pewnie 20cm broda , tak im to wolno idzie ze krew czlowieka zalewa.


  18. Panowie (autor: pit808 | data: 27/03/09 | godz.: 07:43)
    zastój jest nie dla tego, że brak mocy a po prostu przez fuszefe programistów.

    UE3 nie jest fenomenalny może na te czasy (co do plastiku, to nie jeden engine do tej pory tego plastiku zrobić nie potrafi). UE3 jest fenomenalny dlatego że działa szybko i na PS3 i na XBOX i na PC.

    Teraz proszę spojrzeć się na knota z numerem 4,który chodzi na blaszaku jak by P133 go ciągnął na Virge 3D sprzed 10 lat.

    Moc sprzętu jest po to żeby ją wykorzystać, tu Mogi ma racje, im więcej tym lepiej. Ale teraz programiści idą na łatwiznę. Ja nie mówię że oni w assemblerze mają pisać te gry, niech sobie robią to w tym C++ czy co tam chcą. Tylko niech nie wypuszczają kaszan takich jak ostatni NFS, bo obok jest firma Codemaster (nazwa wymowna) którzy potrafią zrobić GRIDA, DIRTA które są ładne i szybkie.

    Więc optymalizacja kodu zrobi cuda - i może da się zagrać wreszcie GTA4 na PC. Bo teraz to sobie można konsolkę kupić do tej gry, zaoszczędzi się na nervosolu ;)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.