Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 3 marca 2009 
    

AMD prezentuje nowe karty Mobility Radeon HD 4800


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 19:34
(31)
Firma AMD niespodziewanie i bez wcześniejszych zapowiedzi zaprezentowała dziś nowe karty graficzne przeznaczone do instalacji w komputerach przenośnych. Karty noszą nazwy ATI Mobility Radeon HD 4860 oraz ATI Mobility Radeon HD 4830, są zgodne z formatem MXM i bazują na nowym chipie RV740 (640 SP, 32 TMU) produkowanym w 40nm procesie technologicznym, dzięki czemu pobierają niewielkie ilości energii i mogą być stosowane także w mniejszych i lekkich laptopach. Pierwsza z nowych kart ma pamięci GDDR5 oraz układ graficzny taktowany zegarem 650 MHz, druga korzysta z pamięci GDDR3 oraz układu pracującego z częstotliwością 600 MHz. Szerokość magistrali pamięci w obu kartach wynosi 128-bitów.

Pierwsze komputery przenośne z kartami Mobility Radeon HD 4860 i 4830 trafią do sklepów na początku przyszłego miesiąca.

Warto dodać, że aktualnie w ramach serii ATI Mobility Radeon HD 4800 są już dostępne karty Radeon HD 4870 i 4850 z 55nm układem RV770 (800 SP, 40 TMU) oraz 256-bitową magistralą pamięci.

Informacje spokrewnione:

18.2.2009 | 20:47 | ATI Radeon HD 4750 - pierwszy test
9.1.2009 | 19:44 | Mobility Radeon HD 4000 oficjalnie w sprzedaży
29.12.2008 | 13:05 | RV740 również pojawi się w notebookach
24.12.2008 | 11:34 | RV770 wkrótce trafi do notebooków




 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Szkoda że mój lapek (autor: El Vis | data: 3/03/09 | godz.: 20:43)
    Nie ma złącza MXM :(

  2. ... (autor: kubaswielgus | data: 3/03/09 | godz.: 21:57)
    I chyba po raz pierwszy karty graficzne wyprzedzają procesory w wymiarze technoloricznym.

  3. wreszcie jakieś sensowne grafy na laptop (autor: Iras89 | data: 3/03/09 | godz.: 23:52)
    bo jak widzę te laptopy z pseudo GF 9600GT o wydajności co najwyżej leciwego 8600GT (i najczęściej DDR2!!) to aż mnie krew zalewa. Jedynie mobilny radek 3850 coś sobą reprezentuję, ale cena przekraczała budżet przeciętnego kowalskiego :(

  4. bo oczywiscie (autor: AZet | data: 4/03/09 | godz.: 02:13)
    laptopy stworzono po to aby na nich grac, coz mozna innego na nich robic?
    tylko duren uzywa ich do pracy ;))))


  5. dtr (autor: sol4rlag | data: 4/03/09 | godz.: 08:46)
    przyjęło się nadwyraz dobrze... do tego stopnia, że mieć stacjonarke to wstyd, a że chce się pograć a nie ma na czym, bo w domu tylko laptop, to już inna sprawa. Śmieszą mnie takie wynalazki, i że tak powiem, po co? Przepłacić 2 krotnie, za połowe wydajności komputera stacjonarnego? Przecież nawet notebook z quadem i grafą w sli nie będzie w połowie tak wydajny jak jego stacjonarny odpowiednik, bo z założenia jest laptopem, jest mniejszy ciaśniejszy i coś kosztem czegoś.

    Oczywiście będą riposty, że można grać w drodze itp... Jasssne.
    1. taki laptop pociągnie max 1,5 godziny na baterii więc jego mobilność to dowcip
    2. będzie ważył z 5kg (czysta miedź)
    3. bo to fajnie się gra w zatłoczonym autobusie, w pociągu, na dworcu, albo nie da się skupić, albo zaraz go ukradną.


  6. Też nie rozumiem szału laptoków (autor: slanter | data: 4/03/09 | godz.: 09:40)
    Brat kumpla kupił sobie ostatnio kompa, oczywiście laptopa. Dał za niego koło 2,5k, a jak zobaczyłem jak próbuje na nim grać (póki co nie będzie go używał do niczego inego niż do gier, filmów i muzyki) to mi się chłopa żal zrobiło. Pytali mnie czy da się na tym zainstalować GTAIV, no to mówię, że zainstalować jak najbardziej hłehłehłehłe:) Na szczęście kumplowi (bratu tego od laptopa) wytłumaczyłem, że mogę mu złożyć ładną stacjonarkę w budzie media center (też chciał laptoka, bo twierdził że duża paczka nie będzie mu pasować do klocków audio).

  7. współczuję Panowie ograniczonych horyzonontów.. (autor: carlosA | data: 4/03/09 | godz.: 10:29)
    dotyczących DTR, zawsze mnie zastanawia z czego one wynikają, bo przecież nie z kompleksów, prawda? :-). Otóż dam Wam przykład: przez rok miałem pracę w terenie tzn. przenosiłem się co trzy dni w inne miejsce, miałem pożyczonego dtr-a toshiby i był bardziej niż użyteczny, wrzucałem go do bagażnika, jechałem do kolejnego hotelu, czasem przydawał mi się w pracy, stawiałem go na biurku podpinałem do sieci i miałem swoje zasoby, ważyło toto z 5 kg, ale to nie było problemem bo nosiłem go co średnio trzy wspomniane dni. Takich osób jak ja, w owym okresie w Polsce było ok. 50, połowa kupiła sobie dtr-y :). Zatem jeżeli szacowny sol4lag dtr kojarzy Ci się z zatłoczonym autobusem, pociągiem i dworcem to szczerze współczuję, jednak wiedz że istnieją też inni, którym dtr się przydaje :)

  8. gadacie jak poparzeni (autor: pit808 | data: 4/03/09 | godz.: 11:46)
    carlosA ma rację. Laptop co by nie gadać to "wolność". Pracuje na Cyprze i w Polsce i dla mnie nie ma nawet pytania "dlaczego notebook ?". Dlatego, że jak mam gdzieś lecieć to wsiadam w samolot i lece, a kompa mam przy sobie.

    Co do grafy.

    Zawsze do pracy kupuje laptopa dla graczy z dobrą grafą i dobrym LCD (ostatni wybór to ASUS G2S). Wyjaśnię dlaczego. Taka grafa pozwoli mi spokojnie pracować przez najbliższe 4 lata na CADach bez nerwicy.

    Faktem jest że czasami zagram sobie w jakąś grę (BURNOUT teraz na tapecie), i nie mam problemów zagrać sobie w gierkę dla relaksu.

    nVIDIA ostatnią kartę jaką zrobiła dobrą do lapków to 8700 GT na DDR3 i potem zaczął się marazm. ATI/AMD po sukcesie 48** na blachę atakuje notebooki i dobrze bo czas utrzeć nosa INTELOWI i nVIDI. O intelu się nie wypowiem na tym rynku, jedynie z faktu że to jest naciągarstwo (X3100 sugeruje, dla nie wtajemniczonych, że to wolniejsza wersja HD3200, a co sobą reprezentuje NAJSILNIEJSZY mobilny INTEL każdy wie - 4500MHD to ten sam pies tyle że klient ma się pomylić z HD 48** ATI)

    Jak widać marketing i future w AMD/ATI zaczyna działać i przynosić wyniki. Oby jeszcze zaczęli lepiej promować PUME i ich TURIONY i zrobili go wreszcie na bazie PHENOMA II a nie ATHLONA ;(


  9. carlosA (autor: sol4rlag | data: 4/03/09 | godz.: 12:12)
    Nie mówię, że dtr nie ma zastosowania. W twoim przypadku wybór był słuszny. Ja twierdze, że ludzie kupują laptopy zamiast komputerów stacjonarnych bo tak jest modniej. Przepłacają i potem cierpią, a wszystko dla szpanu.

  10. ciekawe (autor: AZet | data: 4/03/09 | godz.: 13:18)
    ze CAD-y potrzebuja dokladnie tego samego co wspolczesne gry.
    Chociaz...jesli na to inaczej spojzec to gry tez sa takimi CAD-ami ;))))
    Coz, usprawiedliwienie jak kazde i juz mozna pykac bez wyrzutow.


  11. pit808 (autor: morgi | data: 4/03/09 | godz.: 14:57)
    Czys ty rozum postradal, phenomki w laptopach to tylko dtr, bo z takim tdp to chyba bez radykalnych amputacji sie nie obedzie.

  12. @morgi (autor: Marek1981 | data: 4/03/09 | godz.: 17:31)
    o tobie też tak można napisać i to nie byłby pierwszy raz, ba nawet 100....
    Z tego co pamietam i7 już jest a on ma dużo większy TDP od P2


  13. Ja też się do laptopów przekonałem (autor: Grave | data: 4/03/09 | godz.: 17:34)
    Konfiguracje są przeróżne, dla każdego znajdzie się odpowiednia, zarówno dla zwolenników maksymalnej mobilności, jak i dużej wydajności.

    Komputer od którego nie ciągnie się plątanina kabli, w którym wszystkie gniazda i napęd są na wyciągnięcie ręki, który wreszcie zajmuje tyle miejsca na biurku co książka, a który swoją funkcjonalnością nie tylko nie ustępuje komputerom stacjonarnym, ale nierzadko wiele z nich przewyższa.

    Zamiast kupować stertę kart różnego typu, napędów, czytników wystarczy jedno niewielkie urządzenie w którym jest wszystko czego potrzeba:

    wi-fi, Bluetooth, czytnik kart pamięci, napęd optyczny (nawet nagrywarka Blu-Ray) etc

    Jak raz się czegoś takiego spróbuje naprawdę potem człowiek się zastanawia na prawdę PO CO stawiać ~20kg "budę" przechowującą głównie powietrze do której trzeba każdy duperel kupić oddzielnie.

    Poza grami i to tylko tymi nowymi, nie widzę żadnego zastosowania dla przeciętnego użytkownika w którym laptop by sobie nie poradził.

    Zawsze można grać w starsze gry, z każdą generacją laptopów te "starsze" gry de facto są coraz ładniejsze kwestia tylko tego, że jesteśmy te pare lat do tyłu. Ale czy koniecznie trzeba grać w same nowości.

    Ja po 2 latach używania kilku laptopów z różnych segmentów nie mam wątpliwości:

    Poza grami i innymi zastosowaniami wymagającymi bezkompromisowej wydajności, albo specjalistycznego sprzętu, którego w laptopie upchnąć się nie da NIE MA SENSU zawalać sobie biurka, ew. przestrzeni pod biurkiem stacjonarnym zestawem.


  14. Marek (autor: morgi | data: 4/03/09 | godz.: 17:49)
    Faktycznie duuuzo wyzsze, zwlaszcza jak popatrzec na oficjalne dane, 130 vs. 125, a te proce dzieli przepasc wielkosci kanionu w wydajnosci i segmentach.

  15. oczywiscie (autor: Elektron | data: 4/03/09 | godz.: 21:32)
    morgi zapominasz, ze tdp AMD i Intela to nie to samo, ale w sumie to normalne u ciebie - pierdolenie bez skladu i ładu, ważne żeby AMD zmieszać z błotem i wychwalić Intela.
    Tak ssie waty, ze nawet do 100W nie dochodzi.
    Popatrz, boś blady:
    http://www.tomshardware.com/...-ii-940,2114-8.html

    i może jeszcze tutaj:
    http://www.bit-tech.net/...4-940-and-920-review/13

    Rzeczywiście się nie nadaje (podpisze, żebyś wiedział -to był sarkazm)
    i7 już się jednak nadaje OMG... co z tego ze ssie więcej, ważne że to Intel.


  16. @Elektron (autor: Marek1981 | data: 4/03/09 | godz.: 23:41)
    Nic dodać nic ując. Masz rację:)
    Ale i tak mu nie przepowiedz.


  17. .:. (autor: ryj3k | data: 5/03/09 | godz.: 00:31)
    No nieźle, w wielu przypadkach PII albo i7 w laptopie to jednak przesada :). Ludziom jednak generalnie C2D T5500 lub porównywalny Turion TL-62 wystarcza. Nikt nie obraziłby się na większe możliwości, ale te procesory bardzo ładnie radzą sobie już z ciężkim systemem jakim jest Vista i wielkimi aplikacjami (CADY NetBeansy itp), Generalnie przy ssaniu nawet 60 Wat procesor nadaje się albo do PCta stacjonarnego albo faktycznie DTR, bo na bateri to to nie polata za długo.

  18. Elektron (autor: morgi | data: 5/03/09 | godz.: 09:55)
    No jasne, ze nie to samo, idz do sadu polubownego niech z tym cos wreszcie zrobia, dla wnikliwych nawet znajda sie testy, gdzie pradu ciagnie kazdy proc Intela mniej przy tym samym takcie co odpowiednik amd. Wez podkrec te proce albo nawet zrob downclocka, a fizyki nie oszukasz, bo amd ma proce na znacznie wyzszym napieciu i dra wiecej jadla.

  19. Moda (autor: Galnospoke | data: 5/03/09 | godz.: 10:17)
    na laptopy to farsa - zgadzam sie calkowicie. Ale coz, epenis rosnie.

  20. Morgi (autor: Elektron | data: 5/03/09 | godz.: 13:15)
    gdzie ja napisałem coś o ciągnięciu W na takt zegara. Cały czas ta sama stara śpiewka morgi - już nudne się robi. Rozchodziło się o twoje pitolenie, czy się nadaje czy nie. Ja odpowiedziałem - nadaje się tak samo, a nawet bardziej.
    Poza tym na pewno znaleźliby się tacy, który kosztem mniejszej wydajności w takim laptopie wzięliby ten, który pół godziny dłużej chodzi na baterii i mniej kosztuje, bo zapewne byłoby tak, jeśli platforma byłaby na phenomie II.
    Senkju.


  21. @Galonspoke (autor: ryj3k | data: 5/03/09 | godz.: 13:40)
    Moda na laptopy to nie jest moda. Tak samo jak nie jest modne kupowanie telefonów komórkowych. Laptopy są zwyczajnie wygodniejsze, bardziej praktyczne i mobilne. Także bardziej energooszczędne. Co więcej, moc niemal kazdego laptopa w okolicach 2000-2500 i więcej wystarcza na uciągniecie każdej niemal aplikacji. Dla wielu osób nie ma znaczenia wykonywanie operacji o 20% szybciej.

    Ja wybrałem laptopa, bo jest mi wygodnie. Jestem studentem, mieszkam można powiedzieć w 3 miejscach na raz, miejsce zmieniam 3 razy w tygodniu. Często cały dzień spędzam na uczelni, mając wiele czasu poza zajęciami spokojnie mogę poklepać troche kodu, poczytać ksiażke, odebrać wygodnie poczte. Pozatym mam zawsze wszelkie dokumenty przy sobie - to nie moda, tylko wygoda.

    Komputer stacjonarny planuje zakupić, ale nie po to by na nim pracować, ale jako centrum video do kina domowego. Właduje w takie coś jakiś 4 rdzeniowy proc, mocna grafike, sporo ramu. Także karte TVSat, Bluray ... i mam konsole, odtwarzacz DVD. W zestawie brakuje tylko nagłosnienia, ale to już inna sprawa. Taki komp stacjonarny przyda mi się jeszcze czasem do czegoś innego (kiedy laptop nie będzie radził sobie z odpowiednio szybkimi symulacjami albo kompresją dużego materiału).

    Kiedy kompresuje jakąś płytke CD, czy dekoduje materiał HD, nie interesuje mnie, czy procesor będzię używany w 10% czy 20% lub czy będzie to trwało 5 minut czy 4:30. Cóż, taka smutna prawda.

    Konkludując, za około 1800 możesz kupić kompa stacjonarnego(licząc budżetowo, 500 zł monitor, 200 zł buda, 300 zł procesor, 200 -300 ram, 200-300 zł płyta główna, 200 zł dysk twardy, 100 zł nagrywarka) za sprzęt o 20% mniej wydajny ale spakowany w laptopa zapłacisz może 2200? Ale masz za to coś na czym możesz pracować w łóżku, w kuchni, w drodze do pracy gdzy jedziesz pociagiem 2 godziny. Możesz też zawsze przy sobie mieć zdjęcia rodzinne, dokumenty, projekty, muzykę.

    Dla mnie to się liczy, nie uważam tego za bezsensowny trend.


  22. Elektron (autor: morgi | data: 5/03/09 | godz.: 13:53)
    Nie nadaje sie, do DTR nikt nie wezmie slabego proca, ale lepiej wpisywac sie w trend ogolny, ze i7 ciagnie wiele pradu, bo ciagnie, ale kto kupuje te obecne proce myslac o tdp to chyba ostatni los a nie swiadomy klient.

  23. @morgi (autor: ryj3k | data: 5/03/09 | godz.: 14:17)
    Sam sobie zaprzeczyłeś, gratulacje. Ostatni łoś kupuje te proce do DTR, bo nie myśli się przy zakupie DTR o TDP.

  24. ryj3k (autor: Poke | data: 5/03/09 | godz.: 15:05)
    Jezeli ktos chce byc mobilny kupuje laptopa, jak ktos chce pograc na PC kupuje stacjionarny. Jezeli ktos chce pograc i kupuje laptopa to ulega modzie. To tyle.

  25. @all (autor: Poke | data: 5/03/09 | godz.: 15:06)
    Tak na marginesie. Dawno mnie nie bylo.

  26. ryj3k (autor: morgi | data: 5/03/09 | godz.: 15:46)
    Tak sie sklada, ze o DTRach na Core 2, i7 ostatnio glosno, bo solidne proce wydajne, a ile maja tdp to akurat nieistotne, bo czesto wsadzaja tam cos mocniej ssacego.

  27. @morgi (autor: ryj3k | data: 5/03/09 | godz.: 16:36)
    Ja nie mówie, że tak nie jest, tylko to Ty powiedziales, że ostatni łoś to kupje.

  28. ... (autor: Elektron | data: 5/03/09 | godz.: 20:59)
    normalnie aż szkoda się wysilać.

  29. 123456 (autor: Galnospoke | data: 6/03/09 | godz.: 10:26)
    Poke -> otoz to, amen!

  30. stacjonarny vs laptop (autor: chronek | data: 7/03/09 | godz.: 01:00)
    ja rok temu kupilem core2duo t7500 z 4gb ram vista 64 gf 8600 , dysk 7200rpm , sam zlozylem (compal)... uzywam go do edycji profesjonalnej video , grania , a takze do przegladania www , dalem rok temu za neigo 2.2k , i powiem ze nigdy bym nie chcial stacjonarki czemu?
    plusy
    1) znikome zajmowane miejsce w pokoju
    2) szum w pomieszczeniu (zostawiam czasem na noc by sciagal cos , wentylator nawet sie nie wlacza)
    3) mobilnosc:
    a) jadac do domu 380km zabieram go w plecaku , mam ze soba wszystkie programy zainstalowane zbiory dane i wogole jakbym swoj maly swiat zabieral tam gdzie jestem
    b) moge siedziec przy biurku , ogladac w lozku , isc z nim do klopa jak by sie mi zachcialo (ale bez przesady)
    4) pobor pradu

    minusy - na plycie compala moge tylko 4GB pamieci wlozyc ...
    rok temu za ta cene ledwo mozna bylo zlozyc stacjonarny o podobnych parametrach


  31. cd. (autor: chronek | data: 7/03/09 | godz.: 01:07)
    to nie moda , to ewolucja ...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.