NVidia poinformowała dzisiaj, że firma Electronic Arts licencjonowała technologię PhysX jako platformę do tworzenia gier, która dostępna będzie w studiach produkcyjnych EA na całym świecie. "PhysX to doskonałe rozwiązanie do opracowywania fizyki dla najpopularniejszych platform i jesteśmy bardzo zadowoleni implementując je w studiach produkcyjnych EA na całym świecie", powiedział Tim Wilson, główny technolog w należącym do EA Redwood Shores Studio. "Naszym podstawowym celem pozostaje oferowanie doskonałej rozgrywki. Jednym z jej najważniejszych elementów jest interakcja z postaciami, pojazdami i środowiskiem, zaś cel ten mamy nadzieję osiągnąć we współpracy z firmą NVIDIA".
Technologia NVIDIA PhysX składa się z silnika fizycznego, API oraz oprogramowania pośredniego zaprojektowanych tak, by pozwolić twórcom oprogramowania i animatorom na pełną kontrolę nad działaniem elementów interaktywnych, umożliwiając im podgląd zdarzeń fizycznych w czasie rzeczywistym. Technologia PhysX działa na wszystkich głównych platformach, w tym Nintendo Wii, Playstation 3, Xbox 360 oraz komputerach PC i może być akcelerowana zarówno przez CPU jak i na dowolnym procesorze graficznym obsługującym obliczenia równoległe powszechnego zastosowania CUDA, w tym procesory graficzne NVIDIA GeForce.
K O M E N T A R Z E
... (autor: kulapeta | data: 8/12/08 | godz.: 21:37) Ta technologia, może zupełnie odmienić oblicze gier. Tak a' propos, to co się dzieje z grą-Mirror's Edge, bo niby w niej miał być zastosowany nowy silnik? I znowu we wszystkich grach logo Nvidii.
kulapeta (autor: Markizy | data: 8/12/08 | godz.: 22:20) tylko ze poziom gier z EA znacząco spadł, to nie ma dużej straty ;)
@ kulapeta (autor: Drow | data: 9/12/08 | godz.: 07:58) zaden nowy engine, niby gdzie to slyszales/las? mialy byc dodane specjalne efekty physx dla kart gf8+ tylko i wylacznie, co zostalo zrobione.
chociaz PhysX (autor: Markizy | data: 9/12/08 | godz.: 10:22) to chyba nvidia próbuje uratować na silę, bo blizzard zapowiedział wykorzystanie havocka, a ten drugi będzie wspierać bez problemu GPU ATI :)
Ale zobaczymy co będzie :)
@Drow (autor: kulapeta | data: 9/12/08 | godz.: 16:27) Sorki, po prostu się pomyliłem, niech Ci będzie. Nie ''nowy silnik'', jak napisałem, a ten silnik, może być?
@kulapeta (autor: Drow | data: 10/12/08 | godz.: 08:19) No spoko, przeciez nic sie nie stalo, lol ;o
Generalnie UE3 wspiera od zawsze physx engine, wiec problemu z dodatkowy efektami wielkich nie ma :)
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.