TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 5 listopada 2008 |
|
|
|
SanDisk zrewolucjonizuje dyski SSD? Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 17:20 |
(8) | Koncern SanDisk ogłosił dziś opracowanie nowego systemu plików na potrzeby dysków twardych solid-state (SSD). Advanced flash file system, nazywany także w skrócie ExtremeFFS, ma znacząco przyspieszyć wykonywanie operacji odczytu oraz zapisu danych na nośnikach SSD. Kluczem systemu jest optymalizacja operacji dyskowych przeprowadzana pod kątem specyficznej budowy dysków SSD, znacznie odmiennej od typowych napędów HDD. Nie wiadomo, czy nowy algorytm znajdzie swoje zastosowanie w systemie Windows 7, który jak niedawno zapowiedział Microsoft, ma znacznie lepiej wykorzystywać możliwości drzemiące w dyskach SSD.
SanDisk zajmuje się głównie produkcją pamięci flash oraz przenośnych odtwarzaczy multimedialnych z serii Sansa. Firma jest także znana jako współtwórca kart pamięci standardu SD (Secure Digital). W branży koncern jest natomiast cenionym autorem wielu patentów z dziedzin pamięci flash, których naruszanie zarzuca wielu innym firmom.
Aktualnie SanDisk otrzymuje corocznie kwotę ponad 350 milionów dolarów od koncernu Samsung, w zamian za możliwość wykorzystywania przez korańskiego giganta patentów należących do SanDiska. Samsung nie jest jedynym producentem, który licencjonuje technologie należące do SanDiska. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- bzduuury (autor: RusH | data: 6/11/08 | godz.: 10:33)
1 For fucks fake? fajna nazwa :)
2 Windows 7 to Vista SP2, NIC wiecej, zadnych zmian w niej nie bedzie
3 Windows ZAWSZE mial system IO do pupy, latwo sie przekonac odpalajac programy pod wine i obserwujac przyspieszenie operacji wymagajacych dostepu do dysku
4 pewnie chodzi o wear levelling na poziomie OSa co znacznie uprosci budowe napedow SSD, obecnie potrzebny jest skomplikowany kontroler, majac wear levelling na poziomie OSa mozna po prostu podpiac flasz pod szyne danych
5 jak zwykle windows 100 lat za murzynami i 3rd party musi latac braki, Linux ma od groma systemow z wear levelingiem, JFFS, JFFS2, logFS itd idp
- fake (autor: RusH | data: 6/11/08 | godz.: 10:34)
sake FFS!
- wear levelling na poziomie OSa (autor: bmiluch | data: 6/11/08 | godz.: 11:07)
= MLC^2 :|
całe piękno sensownego sprzętowego wear levelling polega na tym, że nie ma znaczenia jaki system plików i programy się używa a działa
- bmiluch (autor: RusH | data: 6/11/08 | godz.: 16:04)
dysk nigdy nie wie jakiej wielkosci plik bedziesz zapisywal = zapis malych plikow = fragmentacja = read/modify/write (nie da sie zapisywac tylko kawalka sektora flasz ot tak sobie, trzeba zrobisz odczyt, kasowanie badz xor i zapis)
jesli przeniesie sie cala infrastrukture wyzej to jest o wiele sprytniej i szybciej
- RusH (autor: bmiluch | data: 6/11/08 | godz.: 17:20)
specjalny system plików to fajna rzecz i niezbędna do optymalnego wykorzystywania SSD, ale sam w sobie nie rozwiąże wszystkiego
na przykład gdy będziemy mieć małą partycję na swapa lub bazę danych i
5% dysku jest zapisywane w 95% przypadków to OS dużo tu nie zdziała, bo jest ograniczony przestrzenią adresową partycji
poziom niżej dysk wie (lub może wiedzieć) ile razy dany blok został zapisany a gdy stwierdzi, że pewien obszar dysku jest znacznie częściej używany niż reszta, to może zamienić położenie bloku często używanego z innym rzadko używanym...
dalesze zapisywanie danych w bloku o tym samym adresie logicznym przez OS powoduje zużywanie innego bloku pamięci
na dysku
- ... (autor: RusH | data: 6/11/08 | godz.: 18:58)
nooo, i to sie wlasnie nazywa wear leveling, i najlepiej to robic na poziomie OS
- ... (autor: bmiluch | data: 7/11/08 | godz.: 14:31)
OK, z góry przyznaję, że optymalizacja na poziomie OS jest jak najbardziej ... ale nie wystarcza
taki przykład
na dysku są bloki:
A1A2A3B1B2B3...B10...B50
nasz OS obsługuje partycję A z SuperHiperFlashFS z blokami A1A2A3 na swap file;
partycję B używa inny system operacyjny i nasz OS nie ma co tam szukać
jeżeli teraz nasz OS zapisuje bardzo dużo i mniej więcej równomiernie na partycji A to bloki tam się zdegenerują i polegną, pomimo tego, że w partycji B mogą nie być zbyt często używane i mogą przeżyc jeszcze 100 lat
Rezultat: partycja A zużywa się tym szybciej im jest mniejsza
Teraz sprzętowy wear levelling - można sobie wyobrazić rozwiązanie, że dany blok niezależnie jaki jest jego adres logiczny, leży fizycznie w dowolnym bloku na dysku. Przy ciągłym zapisywaniu tego samego bloku np. A1 i wyczerpaniu przez niego limitu zapisów, dysk może przemapować go na miejsce zajmowane przez inny rzadko zapisywany blok np. B10; oczywiście oprócz mapowania dysk musi podmienić zawartości bloków; taka operacja nie jest możliwe dla naszego OSa, a dysk owszem może to zrobić, nawet jeżeli nie wie przez jaki FS blok jest używany .
Rezultat: bloki w partycji A zużyją w tym samym tempie co na partycji B
- doh (autor: RusH | data: 8/11/08 | godz.: 09:01)
nie uzywac systemu plikow bez wear levelingu na flaszu i po problemie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|