TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 24 października 2008 |
|
|
|
Nowe informacje o RV870 Autor: Zbyszek | źródło: VR-Zone | 18:34 |
(14) | W sieci można już znaleźć pierwsze bliższe informacje na temat nadchodzących układów graficznych ATI RV870. Chipy zaoferują zgodność z biblitekami DirectX 11, będą produkowane w procesie technologicznym 40nm i mają mieć powierzchnię 205mm². Dla porównania powierzchnia RV770 wynosi 256mm², a GT200 aż 576mm². Wewnątrz układów znajdzie się ponad 1000 zunifikowanych jednostek SPU. Magistrala pamięci ze względu na wysoką efektywność oraz niskie koszty produkcji pozostanie nadal 256-bitowa. Oficjalnej premiery nowych kart należy spodziewać się pod koniec pierwszego lub na początku drugiego kwartału przyszłego roku.
Tak szybkie wprowadzenie RV870 ma być możliwe dzięki przyjętej wraz z wprowadzeniem RV670 strategii, polegającej na projektowaniu i wytwarzaniu układów o mniejszej powierzchni, co jest mniej czasochłonne, oraz budowaniu topowych kart w drodze połączenia dwóch mniejszych układów.
Dzięki tym możliwościom AMD zamierza wypuszczać kolejne generacje układów graficznych w cyklicznych odstępach czasu liczących około 8-9 miesięcy. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- i po co to komu? (autor: Chucky | data: 24/10/08 | godz.: 19:48)
mowie o DX11, 90% ludkow siedzi na WinXP, do tego 90% gierek nie wie co to DX10... sztuka dla sztuki...
ale nie narzekajmy, ja akurat sie ciesze ze ATI idzie coraz lepiej...
- ale za kilka lat 90% gierek będzie wiedziało co to DX11 (autor: SweetDreams | data: 24/10/08 | godz.: 20:33)
gier nie pisze się z dnia na dzień, może chciałbyś żeby na długo przed "oficjalną premierą" nowego DirectX gry już go wykorzystywały? ;]
- tia tylko w takim tempie (autor: Chucky | data: 24/10/08 | godz.: 21:08)
to jak 90% gierek bedzie wiedzialo co to DX11 to sprzet bedzie obslugiwal DX15...
- Tak trzymać (autor: Iras89 | data: 24/10/08 | godz.: 23:07)
karty będą bardziej zaawansowane technologicznie i wydajniejsze z roku na rok. Nie jak NVIDIA tłukła g80 przez 2 lata w 80nm. Dx11 ma przynieść lepsze wykorzystanie z procesorów wielordzeniowych. Dx10 był jak vista- szumnie zapowiadany i mało efektywny.
- Jak będą tak trzymać (autor: Zalew | data: 24/10/08 | godz.: 23:25)
to będziesz miał przedpotopową grafikę po roku... wszystko co złe ma też i swoje dobre strony...
- Chucky (autor: piobzo | data: 25/10/08 | godz.: 09:40)
nie można siedzieć wiecznie na xp;)...
dx11 jest rozbudowaną wersją 10.1, czy 10.1 zostanie porzucone całkowicie?
- piobzo (autor: morgi | data: 25/10/08 | godz.: 11:13)
DX10.1 zostalo porzucone i osmieszone z chwila ogloszenia, a ati probuje wciskac kiczowate bajdy. Fajno amd zaczyna strzelac nowinkami o gpu, jak kalasznikow, a kiedy wypluja jakies cpu, bo swiat o nich zapomnial.
- @Morgi (autor: AmigaPPC | data: 25/10/08 | godz.: 12:45)
naprawdę trafiłeś z tym porównaniem jak kulą w płot.
Kałasznikow jest jednym z najlepszych produkowanych na świecie karabinków, więc sam potwierdzasz, że ATI robi jedne z najlepszych akceleratorów graficznych na świecie.
Żal, że Twoja ukochana nVidia to tylko (porównując tak jak Ty) tylko M-16 - czyli syf.
Posługiwałem się i tym i tym (kbkAK i M-16) przez prawie 15 lat, więc wiem co piszę.
Na przyszłość gdy będziesz chciał napisać coś mądrego zamiast przemądrzałego to trochę pomyśl - chyba, że sprawia Ci to ból.
- Amiga (autor: morgi | data: 25/10/08 | godz.: 19:28)
Kij w plecy karabin, chodzi o to ze strzelaja seriami jak kalach, nie koniecznie tak skutecznie jak to sowiecka zaraza robila. Nvidii mi nie zal, ba nawet Intela, ale mam szacunek dla ich osiagniec, jako najwiekszych i najlepszych w swoich dziedzinach.
- @ morgi (autor: ziemoone | data: 25/10/08 | godz.: 21:36)
Gościu gdzie byłes tatuś ci nie pozwalał korzystac z neta, dzieki tobie TPC odzyskuje dawny specyficzny folklor :)))
- jeżeli... (autor: Ceki | data: 25/10/08 | godz.: 22:03)
...wyjdą karty obsługujące Dx11 i gry to już widzę jak to będzie tragicznie chodziło, dzisiejsze karty nie radzą sobie z Dx10 płynnie jedynie te najdroższe ale przecież to nie o to chodzi, przy okazji potężny pobór prądu a gdzie tu ekologia :)
- Widze że morgi znowu szaleje :) (autor: Marek1981 | data: 26/10/08 | godz.: 00:10)
Swoją drogą dx10.1 jest lepszy od dx10, nvidia o tym wie i blokuje powstawanie gier na tych bibliotekach.
Powód jest jeden - musieliby od nowa konstruować chip, co wiąże sie z kosztami i czasem.
Morgi powiedz mi tylko jedno : jeżeli dx11 ma być na bazie dx10.1 to on jest niewypałem???
Jest takie określenie ludzi myślących "trochę inaczej" : dziecko neostrady, pasuje jak ulał do Ciebie.
Co do Visty, hmmmm większość narzeka na nią i słusznie biorąc pod uwagę sprzęt bądź ich wiedzę z zakresu konfigurowania systemu.
Ja spędziłem ok tydzień na moje poprawki i chodzi mi porównywalnie do XP.
Ja pamiętam przejście z win2k na xp i też byłem wtedy wqrzony że ten xp traktuje mnie jak idiotę, wymuszając na mnie pewne rozwiązania których nie chcę.
- ~SPU (autor: g5mark | data: 27/10/08 | godz.: 09:51)
Słowo wyjaśnienia do ojca prowadzącego.Jeśli mówisz o jednostkach logicznych (ponad 200x5= ponad 1000) to zaznacz, że ma ponad 200 jednostek fizycznych SPU z możliwością (teoretyczną) wykonania 5 operacji w każdym cyklu.Nie podając tej wartości publicznie faworyzujesz obóz czerwonych (ATI/AMD) gdyż obóz zielonych(NVIdia) podaje faktyczną ilość fizycznych SPU.Weź to pod uwagę przy następnych informacjach i popraw aktualną.Redaktor nie powinien byc stronniczy a raczej neutralny.
- Marek1981 (autor: Adolph | data: 27/10/08 | godz.: 14:40)
Miałem taką samą sytuację, i z 2k i Vistą. 2k było jak dla mnie szybsze, jest i tak nawet dzisiaj, ale brak zgodności :( no cóż, wiadomo o co chodzi.
Vista Home Basic z 2.4 Gb, odchudziłem do 933 Mb z własnymi sterownikami, potwierdzam różnica jest i daje ładniejsze XP :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|